Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409347 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #280 Gepost op: 25-01-2013, 12:29:50 »
Nouja we weten nog niet wat ze met het foto papier kunnen.

Dat is waar. Ik ging er al van uit dat het geld is dat alleen verdiend wordt als het in een donkere kamer ontwikkeld wordt zoals in de leader te zien is.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #281 Gepost op: 25-01-2013, 12:31:36 »
Maar hoe verklaren jullie dan dit  ???

uit het follow te money topic :

Als teaser dan nog even mijn tussenstand van potspekkers na aflevering 3.

Van de kandidaten nog in het spel:

1. Kees met 1950 euro

2. Daniel met 1750 euro.
3. Carolien met 1700 euro
4. Paulien met 1000 euro
5. Tania en Zaraya met ieder 500 euro

Van de kandidaten inmiddels uit het spel:

1. Tim met 2500 euro
2. Joep met 950 euro
3. Janine met 700 euro
4. Ewout met 0 euro

Mocht Tim terugkeren dan staat hij meteen bovenaan met het meest verdiende geld.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #282 Gepost op: 25-01-2013, 12:33:46 »
Sst, laat ze lekker Kees verdenken, hebben wij meer kans in de pool.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #283 Gepost op: 25-01-2013, 12:45:36 »
Maar hoe verklaren jullie dan dit  ???

uit het follow te money topic :


Het ligt er maar aan hoe je zo'n rekensom maakt. Wat we zeker weten is dat Kees twee enveloppen heeft ingeleverd bij de dropping. Dat is 200 euro. Van bij de jagers/minedump weten we niet wat er in Kees' envelop zat en kan hij bovendien geld gestolen hebben. En dan moet je nog kijken naar niet verdiend geld. Bij het dictee bijvoorbeeld kiest Kees Tim als beslisser die er voor zorgt dat er 500 euro verdiend wordt in plaats van 1000.

Overigens probeer ik stelligheid dat Kees het is te voorkomen en zet ik overal netjes "als Kees de Mol is" en "zou ik" etcetera bij. Niks vervelender dan "zeker weten" wie de Mol is. ::vergroot::

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #284 Gepost op: 25-01-2013, 13:33:40 »
niemand die de opmerking van kees vreemd vond tijdens de safari? toen ze bij zijn kooi aankwamen zei hij: ben ik de eerste?
vond het vreemd, aangezien Tania en Daniël totaal niet leken te begrijpen waar de opdracht over ging, gevalletje voorkennis?  ;)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #285 Gepost op: 25-01-2013, 13:42:39 »
Het ligt er maar aan hoe je zo'n rekensom maakt. Wat we zeker weten is dat Kees twee enveloppen heeft ingeleverd bij de dropping. Dat is 200 euro. Van bij de jagers/minedump weten we niet wat er in Kees' envelop zat en kan hij bovendien geld gestolen hebben. En dan moet je nog kijken naar niet verdiend geld. Bij het dictee bijvoorbeeld kiest Kees Tim als beslisser die er voor zorgt dat er 500 euro verdiend wordt in plaats van 1000.

Overigens probeer ik stelligheid dat Kees het is te voorkomen en zet ik overal netjes "als Kees de Mol is" en "zou ik" etcetera bij. Niks vervelender dan "zeker weten" wie de Mol is. ::vergroot::

I know, maar er zijn erbij die al helemaal aan het einde van de tunnel zitten en er niet meer uit zijn te slaan zo lijkt het!   ::rofl::

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #286 Gepost op: 25-01-2013, 13:48:14 »
niemand die de opmerking van kees vreemd vond tijdens de safari? toen ze bij zijn kooi aankwamen zei hij: ben ik de eerste?
vond het vreemd, aangezien Tania en Daniël totaal niet leken te begrijpen waar de opdracht over ging, gevalletje voorkennis?

Natuurlijk hadden de 4 opgesloten kandidaten meer kennis dan de anderen. Als je in een kooi wordt opgesloten en je hebt een sleutel van een andere kooi in je hand, begrijp je toch dat er meerdere kooien moeten zijn en meerdere sleutels, en dat je bevrijd moet worden.
Dan komen er 2 kandidaten aan die heel erg verrast zijn. Logisch toch dat je dan reageert met: "Ben ik de eerste?" Dat vind ik geen vreemde opmerking.

Misschien dat de 4 andere kandidaten tegelijkertijd met een jeep zijn weggebracht naar hun kooien en dat ze zagen hoe de eerste werd opgesloten. Dan weten ze dus ook dat ze allemaal opgesloten zitten en kennelijk bevrijd moeten worden.
Goede jacht!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #287 Gepost op: 25-01-2013, 13:52:50 »
Het ligt er maar aan hoe je zo'n rekensom maakt. Wat we zeker weten is dat Kees twee enveloppen heeft ingeleverd bij de dropping. Dat is 200 euro. Van bij de jagers/minedump weten we niet wat er in Kees' envelop zat en kan hij bovendien geld gestolen hebben. En dan moet je nog kijken naar niet verdiend geld. Bij het dictee bijvoorbeeld kiest Kees Tim als beslisser die er voor zorgt dat er 500 euro verdiend wordt in plaats van 1000.

Overigens probeer ik stelligheid dat Kees het is te voorkomen en zet ik overal netjes "als Kees de Mol is" en "zou ik" etcetera bij. Niks vervelender dan "zeker weten" wie de Mol is. ::vergroot::

Is dat zeker, die 200 euro van de dropping? Wie zegt dat die enveloppen niet leeg of gewoon geopend waren?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #288 Gepost op: 25-01-2013, 13:55:41 »
Is dat zeker, die 200 euro van de dropping? Wie zegt dat die enveloppen niet leeg of gewoon geopend waren?

Er was 800 euro binnengebracht:

Janine: 300
Carolien: 200
Joep: 100
Ewout: 0
Kees: 800-300-200-100= 200
klaar voor de strijd

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #289 Gepost op: 25-01-2013, 13:58:44 »
Wat ik meen te herinneren is dat Kees helemaal niet zo bekend was met wie is de mol. Dan vind ik het knap dat hij al zo ver is gekomen in het spel! Of wordt hij (als mol zijnde) zo goed geinstrueerd door Anton en JP?

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #290 Gepost op: 25-01-2013, 14:12:20 »
Tja...
De enige reden waarom Kees wat mij betreft niet meer de mol zou kunnen zijn is dat zijn
acties deze aflevering wel erg op de voorgrond kwamen.
Het direct de kaart opeisen bij de safari opdracht
Het stelen van een koker en die openen
Het lichtelijk tegenstribbelen om maar alsjebieft niet in de praatgroep te hoeven, maar toch als
degene naar voren worden geschoven die het het slechts doet bij die opdracht.

Maar ja net wat Supenova zegt, misschien is dat wel "anders dan anders"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #291 Gepost op: 25-01-2013, 14:58:01 »
Ingeleverd:
Janine 3
Ewout 1
Carolien 2
Joep 2
Kees 2

Die van Ewout telt niet mee. Van de negen enveloppen had Ewout er één ingeleverd, maar die werd niet meegeteld omdat hij in totaal 5 enveloppen had opengemaakt.

Als Kees dan zoals we zien 2 enveloppen heeft ingeleverd hebben Carolien en Joep er samen 3 ingeleverd. Of Carolien en Joep hebben er elk 2 ingeleverd en Kees stiekem toch maar eentje.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #292 Gepost op: 25-01-2013, 15:00:35 »
Wat ik ook wel verdacht vond aan Kees (maar goed, Keestunnel), was dat hij per se bij de adrenalinegroep wilde horen. De groep wilde hem in de taalgroep, maar dat wilde hij echt niet. Toen hij uiteindelijk doorhad dat hij kon tegenstribbelen wat hij wilde, maar dat hij toch wel moest gaan, ging hij. Maar moest hij wel z'n tactiek veranderen. En natuurlijk was de adrenalinegroep een veel mollerige positie dan aan de kant. Want twee woorden (van die on-mo-ge-lij-ke woorden) opsommen die niet onthouden worden, is een veel kleinere schade aan de pot dan eenderde van de totale woorden (ivm drie lopers) niet noemen.

Patrick had dat is s11 ook met de verf- of plakgroep verdeling. Hij kwam toen ook in de groep die hij niet wilde en hij was daar meer dan gewoon gefrustreerd over. Dat gaf bij mij de trigger van hé dit klopt niet. Dat ik deze trigger overigens doodleuk heb laten liggen, omdat ik in de Anna tunnel het veel gezellig vond, nja  :-X

Vanavond even de uitzending terugkijken en even kijken hoe gefrustreerd Kees over dit feit is

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #293 Gepost op: 25-01-2013, 15:04:30 »
Patrick had dat is s11 ook met de verf- of plakgroep verdeling. Hij kwam toen ook in de groep die hij niet wilde en hij was daar meer dan gewoon gefrustreerd over. Dat gaf bij mij de trigger van hé dit klopt niet. Dat ik deze trigger overigens doodleuk heb laten liggen, omdat ik in de Anna tunnel het veel gezellig vond, nja  :-X

Vanavond even de uitzending terugkijken en even kijken hoe gefrustreerd Kees over dit feit is
Ik zat net vanmiddag met eenzelfde soort gedachte.
Ik heb gedurende S11 na afloop van afl 3 Patrick heel erg verdacht, maar vond hem zó duidelijk met zijn Elvis bij de plakkers (ook op het touw in afl 4 trouwens) dat ik het niet wílde en bij Pepijn bleef. Al waren beide vanaf dag 1 zo ongeveer mijn twee hoofdverdachten.

Maar nu ligt het er wel extra dik bovenop omdat we ook nog eens de analyse van Paulien hebben over 'follow the money'. Natuurlijk hadden we destijds Soundos die zei niks te geloven van Patrick's zogenaamde emotie dus dat was misschien een soortgelijk iets.

Toch zit het me niet echt lekker.  :-\\
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #294 Gepost op: 25-01-2013, 17:01:21 »
Die van Ewout telt niet mee. Van de negen enveloppen had Ewout er één ingeleverd, maar die werd niet meegeteld omdat hij in totaal 5 enveloppen had opengemaakt.

Als Kees dan zoals we zien 2 enveloppen heeft ingeleverd hebben Carolien en Joep er samen 3 ingeleverd. Of Carolien en Joep hebben er elk 2 ingeleverd en Kees stiekem toch maar eentje.
Ik maakte uit de extra beelden van de MolMail op dat Carolien er 2 had ingeleverd, ze zei nog iets van 'als de locatie waar ik nu naar toe ga (de juiste, dacht ik) het niet is, dan maak er nog een open'
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #295 Gepost op: 25-01-2013, 17:02:27 »
Ik maakte uit de extra beelden van de MolMail op dat Carolien er 2 had ingeleverd, ze zei nog iets van 'als de locatie waar ik nu naar toe ga (de juiste, dacht ik) het niet is, dan maak er nog een open'

Ja, klopt. Dan zou je inderdaad zeggen dat ze er niet nog een geopend heeft, maar dat weten we niet zeker.

Extra beelden MolMail) Carolien bladert door haar kaartjes: "De kerk, police station en Nelson Mandela. Ok, de laatste envelop, ik maak er nog één open als ik bij Regina Mundi aankom en er is niks, dan maak ik de volgende open. Dat is het plan."

Wel raar dat ze "de laatste envelop" zegt.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2013, 17:04:36 door Heinz »

Offline Kwebie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #296 Gepost op: 25-01-2013, 17:02:47 »
Is het dansje welke Kees heeft verzonnen hier al genoemd?

Enkel enkel
Dubbel dubbel

Enkel enkel, kort kort
Dubbel dubbel, lang lang

Morse zou dat I + M zijn. Zou ik een hele mooie vinden als hij dat bewust heeft gedaan (wat mij niks zou verbazen, daar hij mijn mol is)

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #297 Gepost op: 25-01-2013, 19:03:32 »
Morse zou dat I + M zijn. Zou ik een hele mooie vinden als hij dat bewust heeft gedaan (wat mij niks zou verbazen, daar hij mijn mol is)
Waar staat de I dan voor? Als het K en M was, is het wel duidelijk, maar een I...

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #298 Gepost op: 25-01-2013, 19:17:54 »
Waar staat de I dan voor? Als het K en M was, is het wel duidelijk, maar een I...

Voor het Engelse 'I M' = I am = Ik ben. Of voor Ik, Mol.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #299 Gepost op: 25-01-2013, 20:10:24 »
Zou Kees niet een heel beroerde Mol vinden, maar het gewoon ontzettend jammer dat zeker 50% na afl 2(!) al op Kees zit, en nog met een grote zekerheid ook.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48