Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409303 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #400 Gepost op: 31-01-2013, 22:02:37 »
Bij de opdracht met de sleutel was volgens mij in de tweede helft moeilijk te mollen. Als Kees het niet deed deed iemand anders hetzelfde en ging de kluis evengoed wel open; dat kon je eigenlijk niet echt fout doen (iedereen staat immers te kijken). Dan is het als mol juist slim om te scoren - jij hebt het dan immers goed gedaan. Maar je brengt eigenlijk netto geen geld op - dat geld was er toch wel gekomen.

Dit ::jaja::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #401 Gepost op: 31-01-2013, 22:08:21 »
En de opmerking van Kees tijdens het Weermollen: "Ineens kijken die kandidaten heel anders naar je". Tot nu toe heeft Kees weinig verdenkingen vanuit de groep op zich. Nu denkt de rest ineens dat hij de Weermol is. Dat is even wennen natuurlijk. Hij praat over 'de kandidaten', en dat doet hij vaker. Hij plaatst zichzelf in biechts vaker buiten de groep. Mollengedrag, denk ik.

Ik zat me net voor het spel begon en ik me realiseerde dat het weerwolven was, snel te bedenken wat voor rol de mol het best zou liggen cq uitkomen. Ik neem aan dat ze de mol niet de mol-rol daar gaan geven (kan toeval geweest zijn maar lijkt me in dit geval eerder niet). Iedereen zou je pardoes eens als Mol kunnen gaan zien en inderdaad 'a la george' door een vergrootglas gaan bekijken. Bovendien is het sws walking on eggshells.

Veel handiger om iedereen elkaar hardop te laten verdenken en lekker door de mazen heen te glippen tot je net voor het einde nog even veilig kunt stellen dat de 'mol' wint en de euri weggespeeld worden. Paulien wordt verdacht gevonden - en wees heel snel naar Kees die dit duidelijk een onplezierig moment vond volgens mij gezien zijn gedrag. (Tim daarentegen ging het juist gebruiken wat je als kandidaat ook zou moeten doen mijns inziens, als je verdenkingen op wilt werpen).

Bovendien zorgde Kees er duidelijk voor niet naar Daniël te wijzen hoewel deze natuurlijk de zaak eigenlijk al weggegeven had, om de 'mollen' zo lang mogelijk in het spel te houden.

Dit alles ervanuitgaande dat eea inderdaad van te voren vastlag qua rol, maar dit lijkt me echt een uitgelezen kans om nog wat meer zand in de ogen te strooien van de kandidaten qua verdenkingen en verwarring, dus ik neem aan dat de mol kandidaat was.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #402 Gepost op: 31-01-2013, 22:12:18 »
Ja, maar het is ook leuk om achteraf te laten zien dat de Mol daar openlijk zat te verkondigen dat ze de Mol is.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #403 Gepost op: 31-01-2013, 22:27:29 »
Ja, maar het is ook leuk om achteraf te laten zien dat de Mol daar openlijk zat te verkondigen dat ze de Mol is.
Dat zou inderdaad erg mooi zijn... maar ik denk dat we te zien krijgen dat Kees uitkiest en onderbouwd wie de weerwolven gaan zijn in het spel.

Zoals ik ook al zei in het aflevering 5 topic, ik vind het echt knap hoe Kees het voor elkaar krijgt om steeds de eer op te stijken. Bij de kluis, met alle high-fives die volgden, was het overduidelijk. Maar eerder zagen we dat bijvoorbeeld ook al bij de opdracht op de minedump: "Die Kees die was zo fanatiek bezig. Hij kan de mol niet zijn." Wat een keertje vallen en extra overdreven ademhalen al niet kan doen. Ondertussen levert hij geen exceptionele bijdrage aan de pot, maar krijgt wel het vertrouwen... waar hij misbruik van kan maken.

Als hij zo door gaat (en de tunnel niet ineens kei hard instort) komt hij met gemak in mijn top 3 van beste mollen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2013, 22:29:42 door Rat »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #404 Gepost op: 31-01-2013, 22:34:24 »
En even iets heel anders.. over opdracht 1: we moeten die kant op, nee toch de anderen, Kees wordt gecorrigeerd en lacht zijn fout weg. En wie had er tijdens de rit de porto in zijn handen.. Kees natuurlijk (ja en Paulien).

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #405 Gepost op: 31-01-2013, 22:42:16 »
Herinneren jullie je nog dat gesprek van Janine met Art? Ze wist toen al wie de mol was toch? Ze zei wel heel nadrukkelijk dat als ze nog een keer mee mocht doen ze zou winnen. Alles in dat interview vond ik erop wijzen dat Janine op de juiste mol (Kees dus) zat toen ze haar sprong maakte.

Ik was dit steeds vergeten te vertellen en het zal ook vast al honderd keer gezegd zijn op het forum, maar voor de zekerheid zeg ik het nog maar even. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #406 Gepost op: 31-01-2013, 23:01:27 »
Herinneren jullie je nog dat gesprek van Janine met Art? Ze wist toen al wie de mol was toch? Ze zei wel heel nadrukkelijk dat als ze nog een keer mee mocht doen ze zou winnen. Alles in dat interview vond ik erop wijzen dat Janine op de juiste mol (Kees dus) zat toen ze haar sprong maakte.

Ik was dit steeds vergeten te vertellen en het zal ook vast al honderd keer gezegd zijn op het forum, maar voor de zekerheid zeg ik het nog maar even. ;)

Het is al gezegd inderdaad, maar het blijft waar :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #407 Gepost op: 31-01-2013, 23:01:48 »
Ik voorzie nu al dat Kees een A-M'tje doet in de terugblikaflevering wanneer hij veel van die metalen klompjes vindt en achteloos weggooit zonder dat anderen het door hebben (op de cameraman na) Zo van 'joe, ik heb er een!' (en de rest gooi ik lekker weg)  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #408 Gepost op: 31-01-2013, 23:03:06 »
Ik voorzie nu al dat Kees een A-M'tje doet in de terugblikaflevering wanneer hij veel van die metalen klompjes vindt en achteloos weggooit zonder dat anderen het door hebben (op de cameraman na) Zo van 'joe, ik heb er een!' (en de rest gooi ik lekker weg)  ::rofl::
Ja of in z'n zak steekt ofzo  ::jaja::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #409 Gepost op: 31-01-2013, 23:11:03 »
Dat zou inderdaad erg mooi zijn... maar ik denk dat we te zien krijgen dat Kees uitkiest en onderbouwd wie de weerwolven gaan zijn in het spel.

Zoals ik ook al zei in het aflevering 5 topic, ik vind het echt knap hoe Kees het voor elkaar krijgt om steeds de eer op te stijken. Bij de kluis, met alle high-fives die volgden, was het overduidelijk. Maar eerder zagen we dat bijvoorbeeld ook al bij de opdracht op de minedump: "Die Kees die was zo fanatiek bezig. Hij kan de mol niet zijn." Wat een keertje vallen en extra overdreven ademhalen al niet kan doen. Ondertussen levert hij geen exceptionele bijdrage aan de pot, maar krijgt wel het vertrouwen... waar hij misbruik van kan maken.

Als hij zo door gaat (en de tunnel niet ineens kei hard instort) komt hij met gemak in mijn top 3 van beste mollen.

 ::jaja::  ::jaja::

Hij stelt zich ook altijd zo lekker 'neutraal' op. Alleen bij de kokers openen heb ik hem (halfslachtig) zien protesteren bij het openen ervan. Dat was op het moment dat het al volkomen duidelijk was dat de groep zijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen en Zarayda al even ongeduldig en impulsief die kokers opende als ze gedaan had bij de kooi. Even later doet hij zelf echter exact hetzelfde met de derde koker, wat natuurlijk volkomen haaks staat op zijn eerdere maningen..  ::)

Maar in discussies stelt hij zich altijd neutraal op. Daardoor denkt iedereen die hem er niet hard tegenin hoort gaan van: zie je wel hij speelt voor de pot.. Maar alles wat hij lijkt te doen is de stemming peilen om dan te kijken wat hij wel of niet zegt. Hij wacht continu af om te zien wat de rest van de groep zegt en gaat dan mee in wat de meerderheid lijkt te willen, waardoor diegenen die een afwijkende mening hadden meteen opvallen en verdacht zijn. Die dat ironischerwijze meestal alleen doen om hun verdachten uit te testen (zoals Janine, en Carolien ook volgens eigen zeggen althans), of om zelf de nepmol uit te hangen. Ik heb bij Kees nog geen enkele motivatie hiervoor gezien. Het enige wat ik hem hoor vertellen is dat hij ergens de mandjes van Zarayda en Carolien voorbij zag komen en daar een conclusie uit trok. Je ziet nergens terug dat hij zijn verdachten aan de tand gaat voelen en ook de perfecte gelegenheid hiervoor, het weerwolvenspel, laat hij vrolijk liggen.

Mocht hij de Mol blijken te zijn - en toegegeven we kennen zijn molsacties nog niet - moet ik zeggen dat hij zich in deze situaties heel knap staande houdt en dat de groep er werkelijk met boter en suiker intrapt. Zelfs Paulien lijkt weer aan het twijfelen geslagen..  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #410 Gepost op: 31-01-2013, 23:13:30 »
Ik voorzie nu al dat Kees een A-M'tje doet in de terugblikaflevering wanneer hij veel van die metalen klompjes vindt en achteloos weggooit zonder dat anderen het door hebben (op de cameraman na) Zo van 'joe, ik heb er een!' (en de rest gooi ik lekker weg)  ::rofl::
Ja zou leuk zijn, maar (om eerlijk te zijn) dat kunnen we van iedereen terugzien...toch?
Omnia vincit amor

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #411 Gepost op: 31-01-2013, 23:18:11 »
Bah bah bah bah. Ik wil niet dat Kees de Mol is..  ::niet-ok:: Maar ik kan er moeilijk omheen.. Kees heeft zich deze en vorige aflevering verdacht gedragen..

Ik blijf in mijn Tania tunneltje zitten, hoewel ik nu toch ook vrees dat het echt Kees is.. zucht..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #412 Gepost op: 31-01-2013, 23:22:30 »
Bah bah bah bah. Ik wil niet dat Kees de Mol is..  ::niet-ok:: Maar ik kan er moeilijk omheen.. Kees heeft zich deze en vorige aflevering verdacht gedragen..

Ik blijf in mijn Tania tunneltje zitten, hoewel ik nu toch ook vrees dat het echt Kees is.. zucht..

Sorry hoor iedereen zo zijn meug en zijn/ haar voorkeur natuurlijk.
Maar ik begrijp het niet zo eigenlijk. Vanwaar die negativiteit?

Ik bedoel, ik moet eerlijk zeggen qua persoon had ik miss. liever een Tim gezien, Paulien of zelfs Carolien wellicht, daar heb ik qua persoonlijkheid iets meer affiniteit mee maar zo werkt dit spel nu eenmaal niet.  ;)
Maar ik moet eerlijk zeggen dat áls hij de mol is, en hij het speelt zoals sommigen van ons hier op het forum het denken te zien, ik vind dat hij het zeker goed doet.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #413 Gepost op: 31-01-2013, 23:25:35 »
Maar ik begrijp het niet zo eigenlijk. Vanwaar die negativiteit?
De forummers hier op dit forum zijn misschien wel te goede speurders? Want zonder die 'Case-aanwijzing' had ik hem misschien wel al helemaal afgeschreven! Nu zie ik hem als een van de topfavorieten om de mol te zijn.

Overigens, als hij de mol zou blijken te zijn doet hij het in mijn ogen best goed! Beter dan AM afgelopen jaar in ieder geval.
Ich bin ein Bärliner!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #414 Gepost op: 31-01-2013, 23:25:38 »
Zoals ik ook al zei in het aflevering 5 topic, ik vind het echt knap hoe Kees het voor elkaar krijgt om steeds de eer op te stijken. Bij de kluis, met alle high-fives die volgden, was het overduidelijk.

Viel mij ook erg op ja !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #415 Gepost op: 31-01-2013, 23:27:45 »
Sorry hoor iedereen zo zijn meug en zijn/ haar voorkeur natuurlijk.
Maar ik begrijp het niet zo eigenlijk. Vanwaar die negativiteit?

Ik vind Kees een hele leuke persoonlijkheid hoor, een vrolijke noot binnen de groep, leuke uitspraken.  ::ok:: Ook de Molacties die hier gevonden worden vind ik wel sterk, lijkt me een goede Mol.

Het is alleen zo jammer dat die molacties in het niets vallen omdat zo veel mensen op hem zitten, en vanaf aflevering 2 het halve forum ervan overtuigd is dat hij de Mol is. Ik vind het leuker als het gewoon spannend blijft tot en met de finale, dat iedereen het nog kan zijn, maar nu gaat het aardig de richting op dat er nog maar 1 mogelijkheid is..  ::niet-ok::

Eigenlijk komt het er op neer dat ik Kees zelf heel leuk vind, maar het feit dat hij zo vroeg ontdekt is, met redelijk veel overtuiging, vind ik jammer. Voor het spel, heeft helemaal niets met Kees zelf te maken. Bij iedere willekeurige kandidaat zou ik hetzelfde gevoel hebben.

Oh en mijn reactie was wel wat overdreven, dat wel.  ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #416 Gepost op: 31-01-2013, 23:27:51 »
Een leuke serie dit jaar? Best wel. Een Supermol? Voor mij (nog) niet.

We weten sws nog niet wat hij precies gedaan zou hebben in dat geval, dus sja.  :)
Maar ik heb het - op Dennis na wellicht, hoewel die een andere rol koos binnen de groep - nog geen BN'ner op deze wijze zien spelen. Van binnenuit de groep opereren is behoorlijk riskant, en je moet dat wel op je kunnen en durven nemen - dat is best zwaar.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #417 Gepost op: 31-01-2013, 23:32:30 »
Eigenlijk komt het er op neer dat ik Kees zelf heel leuk vind, maar het feit dat hij zo vroeg ontdekt is, met redelijk veel overtuiging, vind ik jammer. Voor het spel, heeft helemaal niets met Kees zelf te maken. Bij iedere willekeurige kandidaat zou ik hetzelfde gevoel hebben.

Oh en mijn reactie was wel wat overdreven, dat wel.  ;D

Tja dat ben ik op zich wel met je eens.  :-\\
Mócht het zo zijn dat hij de mol idd is, dan wou ik dat ze die priesterhint er nooit in hadden gestopt in aflevering één.

Ik weet niet of dat de zaken had veranderd, maar geholpen heeft het zeker niet en het drukt een behoorlijke stempel op de mollenjacht. Gewoon niet fijn als het waar is en evenmin als het onzin blijkt te zijn.  ::ohno::

Ik hoop echt dat de productie hier meeleest en dit soort hints achterwege laat voortaan, althans iig van het kaliber dat in zo'n vroeg stadium zoveel weg kan geven. Ten slotte is het echt bedoeld voor de speurders zoals wij hier op het forum, en het is gewoon vervelend dat het voor zoveel gedoe zorgt en niet bijdraagt tot een leuke mollenjacht op zoek naar allengs beter wordende hints (zoals bij Kim en de ketting bijvoorbeeld). Ik snap best dat met goede hints komen lastig is, elk jaar weer. Maar je moet toch ook niet willen dat het hele forum niet meer weet wat ermee aan te moeten of 'er dan maar aan gelooft' terwijl je mogelijk een echt goede mol hebt ook nog. Is gewoon heel erg jammer.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #418 Gepost op: 31-01-2013, 23:35:57 »


Ik weet niet of dat de zaken had veranderd, maar geholpen heeft het zeker niet en het drukt een behoorlijke stempel op de mollenjacht. Gewoon niet fijn als het waar is en evenmin als het onzin blijkt te zijn.  ::ohno::



Dus in alle gevallen niet fijn?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #419 Gepost op: 31-01-2013, 23:37:22 »
Wanneer de kandidaten met een complete puzzel op pad willen zegt Kees: "deze kant op, toch?". Nee Kees, daar is de parkeerplaats. Maar toch leuk geprobeerd ;D