Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409199 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #600 Gepost op: 11-02-2013, 01:01:08 »
Weet niet of het hier al gezegd is:

bij de opdracht in de kerk stelt Kees de volgende drie vragen aan de Mol: 'Mol, ben jij een man?' 'Mol, ben jij blank?' 'Ben je een cabaretière?' Wat mij opvalt in deze is dat hij bij de eerste twee vragen (waar hij allebei aan voldoet) begint met het woord 'Mol', terwijl-ie dit in de laatste vraag (waar-ie niet aan voldoet) achterwege laat.

'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #601 Gepost op: 11-02-2013, 11:31:12 »
Misschien was Kim wel de meest gedurfde maar dat leverde dan inderdaad ook meteen grote verdenkingen op.
Dan ben ik toch benieuwd naar jouw idee van 'lef'.
'Lef' impliceert namelijk dat je ook iets te verliezen hebt, anders is het geen lef, maar roekeloosheid..
Ik vind namelijk dat als Kees idd de mol blijkt te zijn hij gedurende de serie, voor zover ik kan zien dan uiteraard, behoorlijk wat lef heeft getoond. Niet alleen qua fysieke opdrachten uiteraard maar vooral qua hoe hij zichzelf in sociale situaties heeft gestort en de groepsdynamiek heeft bespeeld.

Áls hij de mol is, toont dat wat mij betreft vele malen meer lef dan Kim die van meet af aan dubbeldwars molt zodat het voor iedereen duidelijk is (en ja ik had haar vanaf afl 2 al door..). Die ergens achter een huisje schuilt en daarmee meteen 4 mensen achterdochtig maakt - aangezien Kees er in dit geval veel meer mee te verliezen had qua positie in de groep en vertrouwensbanden die hij inmiddels gevoed heeft.

De crux zit hem wat mij betreft namelijk juist in het soms wél tonen van lef en juist op andere momenten ook weten wanneer je terug te trekken en níet op de voorgrond te treden (zie wolven/mollenspel).  :)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2013, 11:43:02 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #602 Gepost op: 11-02-2013, 16:17:31 »
Ik heb even gerekend. Kees heeft bij de kerk 200, bij de laser opdracht 666, bij de kabelopdracht 37.50, bij de goudklompjesopdracht 300. Dan kom je als je rekening houdt met de mineopdracht, en dat ie een kokertje geopend heeft (reken ik even mee) op een persoonlijke verdienste van zo'n 1000 euro. Nou, Zarayda is flink minder waard: kabelopdracht 75, goudopdracht 100 euro; ondermaats! Opdrachten waarvoor ze niet eens bang voor hoefde te zijn. Daarbij was zij nogal eager om kokertjes te openen...
« Laatst bewerkt op: 11-02-2013, 16:20:03 door Avogadro »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #603 Gepost op: 11-02-2013, 16:23:41 »
Een quote uit het aflevering 5 topic over de sterrenhemel die na het weerwolven te zien is:

Er zijn twee sterrenbeelden zichtbaar die je alleen op het zuidelijk halfrond ziet, beide zijn daar erg bekend; net als het Steelpannetje (Grote Beer) hier op het noordelijke halfrond.
Je ziet rechts het Zuiderkruis, met van boven naar beneden de sterren Gamma Crux (Gacrux), Beta Crux (Mimosa) en Alpha Crux (Acrux); helemaal rechts staat een zwakke ster, Delta Crux. Links in beeld zijn de twee helderste sterren van het sterrenbeeld Centaurus zichtbaar, namelijk helemaal links Alpha Centauri (Rigel Kentaurus) en rechts meer naar het midden Beta Centauri (Hadar).

Nu keek ik op Wikipedia en zag ik dat Alpha Centauri naast Rigel Kentaurus zoals thorinnl schrijft, ook nog twee andere namen heeft. De eerste is Rigil Kent. De tweede is de naam die aangegeven staat op het kaartje van Wikipedia en luidt Toliman.

Wie weet krijgen we in aflevering 10 wel te horen dat het een hint was dat Toliman in beeld was.

Drie plaatjes ter verduidelijking:

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #604 Gepost op: 11-02-2013, 17:41:46 »
Oké, stel dat Kees inderdaad de mol is.
Dat luikje openen bij de laseropdracht vinden veel mensen een slechte actie, maar toen Patrick in seizoen 11 zich meteen af liet gaan bij de laseropdracht, vonden veel mensen dat te makkelijk. Wat moet een mol dan doen? Meer mogelijkheden zijn er eigenlijk niet.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #605 Gepost op: 11-02-2013, 17:44:01 »
Oké, stel dat Kees inderdaad de mol is.
Dat luikje openen bij de laseropdracht vinden veel mensen een slechte actie, maar toen Patrick in seizoen 11 zich meteen af liet gaan bij de laseropdracht, vonden veel mensen dat te makkelijk. Wat moet een mol dan doen? Meer mogelijkheden zijn er eigenlijk niet.

Tijd rekken en voor al géén luikje openen. Zo lang mogelijk doen over jouw tocht, en er voor zorgen dat de kandidaat waarmee jij gaat, ook afgaat voordat hij of zij een luikje heeft kunnen openen.
Dat zou mijn inziens de beste molactie zijn hier.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #606 Gepost op: 11-02-2013, 17:51:02 »
Ik zit zo een beetje na te denken over mogelijke mollen, maar wat is nou écht een duidelijke mollenactie van Kees dan (dus hints buiten beschouwing)? Ik zie het ff niet (kan ook komen omdat ik snipverkouden ben..) Dat die actie ook weer recht te praten moet zijn lijkt me logisch (anders veel te opvallend), maar toch?

Nou zou ik die van de anderen ook niet zo op kunnen noemen, hoewel, misschien bij Zarayda (kokers)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2013, 17:57:55 door Whiskers »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #607 Gepost op: 11-02-2013, 17:54:08 »
Tijd rekken en voor al géén luikje openen. Zo lang mogelijk doen over jouw tocht, en er voor zorgen dat de kandidaat waarmee jij gaat, ook afgaat voordat hij of zij een luikje heeft kunnen openen.
Dat zou mijn inziens de beste molactie zijn hier.
Hij is volgens mij het langst binnen geweest van allemaal en degene met wie hij was, ging eerder af dan hij.
Twee van de drie dus. Voor deze actie krijgt hij van mij een 6. ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #608 Gepost op: 11-02-2013, 18:17:36 »
Ik zit zo een beetje na te denken over mogelijke mollen, maar wat is nou écht een duidelijke mollenactie van Kees dan (dus hints buiten beschouwing)? Ik zie het ff niet (kan ook komen omdat ik snipverkouden ben..) Dat die actie ook weer recht te praten moet zijn lijkt me logisch (anders veel te opvallend), maar toch?

Nou zou ik die van de anderen ook niet zo op kunnen noemen, hoewel, misschien bij Zarayda (kokers)
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=48512.0  ::regenboog::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #609 Gepost op: 11-02-2013, 18:23:32 »
Kees en Paulien vertrekken op 46 minuten.
Wanneer Kees het luikje opent staat de klok op 42 minuten.
De volgende tijdsaanduiding is wanneer Daniel doorheen bunker 1 geraakt (35 minuten).

Extreem veel heeft hij geen tijdgerokken. Want Daniel en Janine hebben ook een tijd gewacht aan de start.
Ook heeft hij Paulien niet laten afgaan, Paulien liet net Kees doorheen de bunker gaan door als enige de bron (de beste manier)
af te blokken. Vervolgens ging ze door haar eigen fout af.

Het langste is hij ook niet binnen geweest: Hij is ongeveer 7 minuten bezig geweest.
Tania en Zarayda zijn 10 minuten bezig geweest en gingen direct af.

Als hij de mol is, is deze actie voor mij echt niet goed te praten. Want mede door zijn toedoen is het gelukt.

klaar voor de strijd

Offline boos

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #610 Gepost op: 11-02-2013, 18:54:42 »
Wat ik dan weer opvallend vind is dat bij kees in de intro 3 keer graven,graven,graven wordt gezegt en wat doet een mol inderdaad graven

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #611 Gepost op: 11-02-2013, 19:18:27 »
Kees en Paulien vertrekken op 46 minuten.
Wanneer Kees het luikje opent staat de klok op 42 minuten.
De volgende tijdsaanduiding is wanneer Daniel doorheen bunker 1 geraakt (35 minuten).

Extreem veel heeft hij geen tijdgerokken. Want Daniel en Janine hebben ook een tijd gewacht aan de start.
Ook heeft hij Paulien niet laten afgaan, Paulien liet net Kees doorheen de bunker gaan door als enige de bron (de beste manier)
af te blokken. Vervolgens ging ze door haar eigen fout af.

Het langste is hij ook niet binnen geweest: Hij is ongeveer 7 minuten bezig geweest.
Tania en Zarayda zijn 10 minuten bezig geweest en gingen direct af.

Als hij de mol is, is deze actie voor mij echt niet goed te praten. Want mede door zijn toedoen is het gelukt.


Maar Paulien, die ook best verdacht is, is in de 500 euro gesprongen waarmee ze direct geld voor de pot verdiende. Kees heeft bij de laseropdracht indirect geld verdiend voor de pot.
In seizoen 9 heeft Jon ervoor gezorgd dat een opdracht slaagde. Het zou dus niet de eerste keer zijn dat de mol (mede)verantwoordelijk is voor het slagen van een opdracht (al is het natuurlijk wel jammer).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #612 Gepost op: 11-02-2013, 19:23:41 »
even voor de duidelijkheid:
ik verdenk nu Kees en Paulien maar beiden hebben in mijn ogen
zowel goede acties gedaan als acties waarmee ze een opdracht laten slagen. (eigenlijk beiden 1 tot nu toe)

Het is inderdaad jammer dat het gebeurd, dat ze opdrachten mee laten slagen.

Maar ik zou hem (en Paulien) wel een goede mollen vinden, daar niet van.
Alleen deze actie vind ik jammer, net zoals de 500 euro voor Paulien.
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #613 Gepost op: 11-02-2013, 19:26:58 »
Wat ik dan weer opvallend vind is dat bij kees in de intro 3 keer graven,graven,graven wordt gezegt en wat doet een mol inderdaad graven

Ik weet niet wat er gezegd wordt, maar geen "graven, graven, graven". Als je goed luistert hoor je dat er niet drie keer hetzelfde wordt gezegd. Ik denk er Daniël in te horen, maar hoor niet wat hij zegt. Beluister het fragment hier. (Edit: Pac-Mol heeft het mysterie in het topic "Leader" opgelost. Het is Daniël die (toch drie keer) "daar gaat ie" zegt.)

En nog even terugkomend op de ster Toliman die in aflevering 5 te zien is: er gaat ook een effectje overheen. (Ik neem aan dat dit een effectje is.) Een soort knipperende nevel. Nu gaat dit effectje ook over de ster rechts naast Toliman en ook heel eventjes over de ster linksboven in het Zuiderkruis, maar het legt wel extra nadruk op de ster. (Te zien vanaf 34:54 in de aflevering.)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2013, 22:13:30 door Heinz »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #614 Gepost op: 11-02-2013, 19:31:40 »
Ik weet niet wat er gezegd wordt, maar geen "graven, graven, graven". Als je goed luistert hoor je dat er niet drie keer hetzelfde wordt gezegd. Ik denk er Daniël in te horen, maar hoor niet wat hij zegt. Beluister het fragment hier.


Het klinkt meer als "gave gave gaan" of "grave grave gaan". Is er niet een handige Harry (of welke andere naam dan ook ::trots:: ) hier op het forum die de muziek er een beetje uit kan filteren?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #615 Gepost op: 11-02-2013, 21:28:52 »
En nog even terugkomend op de ster Toliman die in aflevering 5 te zien is: er gaat ook een effectje overheen. (Ik neem aan dat dit een effectje is.) Een soort knipperende nevel.
Dat is de atmosfeer van de Aarde. Kijk zelf tijdens een heldere nacht naar de sterren en je zal dit ook zien.

Als je een ster zit die niet lijkt te knipperen, dan is het een planeet.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #616 Gepost op: 11-02-2013, 22:09:21 »
Dat is de atmosfeer van de Aarde. Kijk zelf tijdens een heldere nacht naar de sterren en je zal dit ook zien.

Als je een ster zit die niet lijkt te knipperen, dan is het een planeet.

Ah, ok. Geen toegevoegd effectje dus. (Straks krijg ik weer Teun op mijn dak: "Eh, Heinz, we voegen geen effectjes aan sterren toe hoor..." ;))

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #617 Gepost op: 12-02-2013, 10:57:44 »
deze actie voor mij echt niet goed te praten. Want mede door zijn toedoen is het gelukt
Ik ben dat helemaal met je eens hoor. Indertijd ook bij mij een fikse min achter zijn naam. Maar inmiddels kan ik er niet meer omheen. Tim die op Paulien een rood scherm krijgt. Carolien die intussen een veel langere antimol-waslijst heeft dan Kees.

De sterkste mol ooit is hij dus niet maar we hebben dit soort goedmakertjes wel al heel vaak gezien. Onbegrijpelijk voor veel molloten maar de mollen doen het toch omdat ze waarschijnlijk allemaal wel de eerste willen zijn die tot en met de finale onverdacht blijven. Dus ook kandidaten-credits willen scoren. Je zag ook aan het feit dat hij in de helicopter met 1500,- aankwam dat hij zeker niet tot het uiterste gaat om de pot te legen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #618 Gepost op: 12-02-2013, 11:43:45 »
Ik vind het wel grappig dat Lo eerst had gezegd dat diegene die op 1 en 2 stonden bij verdenkingen van de AVRO na aflevering 2 hardhandig weggestreept werden, en nu Kees toch hoofdverdachte is!

Geen aanval hoor Lo, ik vond het gewoon grappig om te zien. En ik geef je helemaal gelijk dat je Kees verdenkt.  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #619 Gepost op: 12-02-2013, 12:28:31 »
Lo eerst had gezegd dat diegene die op 1 en 2 stonden bij verdenkingen van de AVRO na aflevering 2 hardhandig weggestreept werden
Ja klopt dat heb ik jarenlang gedaan t/m dit jaar met Tim die ik in afl. 1 toch ook wel verdacht vond maar al direct naar de nr 1 ging ;D.

Nu nog steeds voel ik dat ik tegen beter weten in op Kees moet zitten. Tegen beter weten in aangezien Kees zo vet op 1 staat en Carolien zo verdacht buiten de top-3 :-\\.

Het is nog nooit gebeurd dat de mol op 1 staat in deze staatjes. Heel vaag verklaar ik dat uit het feit dat de social media de manipulaties van de regie dwarsbomen. Immers geldt niet meer puur de poll op .nl maar heb je ook media zoals Hyves en is het 2e scherm geopend enz enz. Dan kun je eigenwijs Kees wel op 4 zetten op je eigen site maar als de rest zo overduidelijk anders aanwijst..... ::pinokkio::

Dus inderdaad staat er een dikke streep door Kees maar ik heb nog diverse andere harde streepmethoden en die zetten weer strepen door de anderen.... als ik dan toch door de bocht moet dan moet ik de streep door Kees maar als lichtste waarderen. Het zou wel jammer zijn van deze Top-3-verdenkingen-regel want die was altijd uiterst betrouwbaar. Maar ja, ik moet wat..... ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)