Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409037 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #740 Gepost op: 16-02-2013, 16:12:38 »
Juist het feit dat Kees zo goed weet te vertellen (elke keer..) wat precies waar gebeurt maakt me achterdochtig.

Ook in het geval van de topito's weet hij weer precies welke kleuren er liggen en welke niet.
Als kandidaat ben je met duizend dingen bezig - de adrenaline van het moment, de opdracht, jezelf verdacht maken, letten op je verdachte(n) etc. Maar nee Kees heeft tijd en aandacht om te zeggen dat er toch wel degelijk een blauwe topito lag.  ::)

Natuurlijk kan hem dat toevallig opgevallen zijn maar hij lijkt wel heel erg zeker van zijn zaak in alle tumult en rumoer. Ik vind Carolien's reactie eigenlijk vele malen plausibeler - je bent met zoveel dingen tegelijk bezig dat het makkelijk is te vergeten welke kleur er precies wel of niet lag.

Ook het feit dat dit in de edit zo duidelijk naar voren geschoven wordt is wat mij betreft verdacht.

Wat me bij Kees opvalt is dat hij alles héél erg goed in de gaten houdt en bijhoudt.
Wat dan weer totaal niet strookt met bepaald ander gedrag mijns inziens, zoals laconiek ineens zijn mollenboekje geven aan een andere kandidaat vlak voor een test met maar 5 mensen in de running..
« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 16:25:33 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #741 Gepost op: 16-02-2013, 16:12:50 »
Art zegt achteraf (opdracht 2): "Kees is in het midden uitgeschakeld, laag. En Carolien toen je omhoog klom." We zien er de beelden bij die we eerder zagen. Maar het gekke is: er lijkt geknipt in de audio. De knip zit tussen "Carolien" en "toen". Beluister hier: http://youtu.be/vPfQicryjiU?t=42m19s Was Carolien ergens anders uitgeschakeld dan waar de beelden van zijn? Echt omhoog klimmen doet ze toch ook niet meer bij het eindpunt?

(Dit zet ik in dit topic als vervolg op waar we het hierboven over hadden. Als Carolien al eerder was uitgeschakeld dan nu uit de montage blijkt zou het kunnen dat Kees hier van wist.)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 16:25:22 door Heinz »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #742 Gepost op: 16-02-2013, 16:33:18 »
Dat vond ik juist een beetje een dubieus algemeen statement eerlijk gezegd.
In sommige opdrachten is dat wel van toepassing, in andere minder lijkt me.
Het hangt er vooral van af hoe de opdracht in elkaar zit, in hoeverre men van elkaar afhankelijk is en welke rol de Mol zich aanmeet lijkt me.

Het gaat inderdaad niet altijd op wat Sander daar zei. Toen Tania gelijk afging bij de lasers dacht ik ook even dan ze een "Patrick-Stoofje" deed daar. Maar je verliest wel je invloed op het spel door direct af te gaan. Overigens loop je met als laatste gaan ook een risico. Stel dat Carolien de mol is, was er ook een kans dat iemand geld pakte voordat zij aan de beurt zou komen. Daarom lijkt het me hier logischer de mol in het midden te zoeken.

Zelfde geldt voor de opdracht met de heli. Paulien en Zarayda gaan snel af. Als ze de mol zijn, leggen ze hiermee het verloop van de opdracht in handen van kandidaten. Maar dan blijf je nog zitten met de vraag of het een molsactie was, of dat ze langer in het spel wilden blijven en Daniel het gewoon heel goed deed. Bij de Gaucho's in Argentinië ging Milouska ook heel snel af. Hier mochten ze echter elkaar bevrijden dus was zo min mogelijk deelnemers (en dus ook snel afgaan) een voordeel. 

De vraag is dus in hoeverre de mol de invloed op het spel verliest als die snel afgaat. Bij de lasers lijkt me dat zeker het geval.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #743 Gepost op: 16-02-2013, 16:40:37 »
De vraag is dus in hoeverre de mol de invloed op het spel verliest als die snel afgaat. Bij de lasers lijkt me dat zeker het geval.

Waarom dan, afgezien van dat het misschien wat extra tijd kost?
Ze hadden aan het eind nog behoorlijk wat tijd over volgens mij dus of dat echt veel gescheeld heeft, dat is me niet duidelijk eerlijk gezegd?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #744 Gepost op: 16-02-2013, 17:15:19 »
(...) Ik begrijp niet dat nog steeds veel mensen vinden dat de mol geen geld mag verdienen voor de pot.
Als ze mij zouden vragen voor de rol van de mol, zou ik in aflevering 1 of 2 wat geld (desnoods 1000 euro) verdienen,
zodat ik zeker weet dat 90% van de mensen op dit forum ervan overtuigd is dat ik nooit de mol kan zijn. Wat zou ik dan lachen.  ::rofl::

Als ik jou was zou ik gewoon elke aflevering/opdracht geld pakken voor de pot, dan weet je zeker dat 100% van de mensen ervan overtuigd is dat je nooit de mol kan zijn!  ::trots::

Heb alleen zo'n idee dat ze jou niet gaan vragen...  :(

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #745 Gepost op: 16-02-2013, 17:19:19 »
Wat me trouwens ook opviel en wat hier volgens mij nog niet genoemd is, is dat Kees bij het vrijstellingspel op een gegeven moment 1 groen stuk, 2 rode stukken en 1 geel stuk heeft. Hij zegt dat hij het groene stuk niet terug wil leggen, omdat hij wist dat Carolien 3 groene stukken had. Vervolgens legt hij een rood stuk terug, terwijl het logischer was geweest om een geel stuk terug te leggen en te proberen rood vol te krijgen. Later hoor je hem zeggen dat hij de hele tijd bezig was met geel omdat hij 3 gele stukjes had, en dat ze rood gebruikten als wisselgeld. Maar hij had die 3 gele stukken pas vlak voor Daniël zijn laatste blauwe stuk pakte.
Ik weet niet op welke manier hij hiermee zou willen mollen, maar als kandidaat zou ik dit in ieder geval niet logisch vinden als je graag die vrijstelling wil.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #746 Gepost op: 16-02-2013, 17:21:38 »
Art zegt achteraf (opdracht 2): "Kees is in het midden uitgeschakeld, laag. En Carolien toen je omhoog klom." We zien er de beelden bij die we eerder zagen. Maar het gekke is: er lijkt geknipt in de audio. De knip zit tussen "Carolien" en "toen". Beluister hier: http://youtu.be/vPfQicryjiU?t=42m19s Was Carolien ergens anders uitgeschakeld dan waar de beelden van zijn? Echt omhoog klimmen doet ze toch ook niet meer bij het eindpunt?

Opvallend inderdaad! Maar eens terugkijken of Carolien ergens omhoog klimt, en waar dat dan was. Als zij inderdaad al eerder uitgeschakeld is, pleit dat natuurlijk voor het fanatisme van Kees. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #747 Gepost op: 16-02-2013, 17:33:18 »
Mooi gevonden, maar wat ik aan die veldopdracht sowieso vreemd vind: elke kandidaat wist dat zij/hij was geraakt. Ik denk omdat het pak uitging of een geluidje maakte. Carolien loopt gewoon door. Maar dit past niet in het Kees topic. (Sorry)

m0ll0m

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #748 Gepost op: 16-02-2013, 17:35:35 »
Mooi gevonden, maar wat ik aan die veldopdracht sowieso vreemd vind: elke kandidaat wist dat zij/hij was geraakt. Ik denk omdat het pak uitging of een geluidje maakte. Carolien loopt gewoon door. Maar dit past niet in het Kees topic. (Sorry)

m0ll0m
Bij Moltalk werd gezegd dat die pakken wel een geluid maken, maar zo zacht dat je het zou kunnen missen als je hard aan het rennen bent. Het is dus niet onmogelijk dat ze het niet gehoord heeft.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #749 Gepost op: 16-02-2013, 17:45:56 »
Bij Moltalk werd gezegd dat die pakken wel een geluid maken, maar zo zacht dat je het zou kunnen missen als je hard aan het rennen bent. Het is dus niet onmogelijk dat ze het niet gehoord heeft.

Dat zei Arjen over de pakken die ze in Holland Village (serie 10) aanhadden. Misschien zat dat hier wel anders.

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #750 Gepost op: 16-02-2013, 17:52:48 »
Vult Kees nou een vraag op zichzelf in?  Bij de vraag als hoeveelste de mol afging vult hij als 3e in. Kees ging zelf als 3e af.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #751 Gepost op: 16-02-2013, 18:05:43 »
Vult Kees nou een vraag op zichzelf in?  Bij de vraag als hoeveelste de mol afging vult hij als 3e in. Kees ging zelf als 3e af.

Dat was de vraag niet, de vraag was als hoeveelste de Mol het veld in ging. Derde -> Paulien.

Opvallend inderdaad! Maar eens terugkijken of Carolien ergens omhoog klimt, en waar dat dan was. Als zij inderdaad al eerder uitgeschakeld is, pleit dat natuurlijk voor het fanatisme van Kees. :)

Misschien even voor dit moment (afbeelding hieronder). Ze lijkt een helling af te rennen (of is dat gezichtsbedrog door dat trap-achtige ding?). Eerder zal ze die opgeklommen zijn. Daarna schuilt ze voor Daniël. Als ze hier is uitgeschakeld heeft Kees er al geen invloed meer op gehad (die was al af), dus wat dat betreft maakt het niet uit of het nou hier of pas net voor het eindpunt was.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 18:09:40 door Heinz »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #752 Gepost op: 16-02-2013, 18:13:07 »
Dat zei Arjen over de pakken die ze in Holland Village (serie 10) aanhadden. Misschien zat dat hier wel anders.
Kan, maar ik neem aan dat veel van die pakken wel ongeveer hetzelfde werken. We hebben, in ieder geval in de montage, ook geen duidelijke geluiden gehoord als ze afgingen. Daarnaast is Carolien naar mijn idee echt de mol niet, dus als ze het wel heeft gemerkt lijkt het me vreemd dat ze is doorgerend, tenzij ze zichzelf verdacht wilde maken ofzo.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #753 Gepost op: 16-02-2013, 18:20:42 »
Kan, maar ik neem aan dat veel van die pakken wel ongeveer hetzelfde werken. We hebben, in ieder geval in de montage, ook geen duidelijke geluiden gehoord als ze afgingen. Daarnaast is Carolien naar mijn idee echt de mol niet, dus als ze het wel heeft gemerkt lijkt het me vreemd dat ze is doorgerend, tenzij ze zichzelf verdacht wilde maken ofzo.

Ja, ik ben het met je eens dat ze het waarschijnlijk niet gemerkt heeft. (Maar heeft Kees het gemerkt dat Carolien al eerder af was? Ik ben toch bang dat dat niet het geval is.)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 18:22:14 door Heinz »

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #754 Gepost op: 16-02-2013, 18:33:55 »
Misschien even voor dit moment (afbeelding hieronder). Ze lijkt een helling af te rennen (of is dat gezichtsbedrog door dat trap-achtige ding?). Eerder zal ze die opgeklommen zijn. Daarna schuilt ze voor Daniël. Als ze hier is uitgeschakeld heeft Kees er al geen invloed meer op gehad (die was al af), dus wat dat betreft maakt het niet uit of het nou hier of pas net voor het eindpunt was.

Dat zou kunnen inderdaad. Het verklaart helaas nog niet Kees' fanatisme als hij de mol is. :P

Andere mogelijkheden, beide niet heel overtuigend:
- op 35:20 bij het eerste (rode) paaltje, deze ligt wat lager dan de rest van het terrein (we zien Paulien hier even later ook weer omhoog klauteren).
- op 38:44 zien we Carolien in een kuil(tje) staan, waar ze natuurlijk ook weer uit moet (Kees heeft dan net groen opgehaald en zou dan razendsnel nagedacht hebben door haar het groene stukje te geven en zelf af te gaan)

Een ander opvallend moment: op 36:20 gooit Kees zijn groene stukje terug naar Carolien, tegelijkertijd horen we het geluid van de lasergun van Daniël. Carolien staat hier open en bloot als ze het stukje probeert te vangen. Als beeld en geluid hier bij elkaar horen, is het een wonder dat ze niet geraakt is.

Andere gedachte: waarom gooit Kees groen terug? Hij zegt later dat de groene stukjes bij een van de eerste paaltjes lagen. Was geel of het rood van Carolien achterlaten niet handiger geweest? Nog maar eens kijken...
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #755 Gepost op: 16-02-2013, 18:35:31 »
Stel Kees is de mol dan ben ik benieuwd naar de uitleg over veel meer zaken:

- Aankomen in de kerk?
- Luik openen bij het laserspel?
- Envelop pakken in het veld?
- Koker in de winkel vinden?
- Helicopter-laserspel bijna doen slagen?

Het meeste al eens eerder doorgenomen maar ik zet het nog even op een rij:

- Aankomen in de kerk?
Er is geen erg in geopende enveloppen inleveren! Je ziet vanuit kikvorsperspectief alleen dat hij de enveloppen erin doet maar die zijn vast niet meer verzegeld.

- Luik openen bij het laserspel?
Inderdaad onverdedigbaar maar alle mollen doen slechte (lees goede) dingen.

- Envelop pakken in het veld?
Met hoeveel geld laten verdwijnen...? Per saldo in de min lijkt mij hier.

- Koker in de winkel vinden?
Typisch zaakje voorkennis... hij lijkt het NOG erger te vinden dat al die domme kandidaten de spellen maar niet snappen (zoals ook met Joep en de telefoon, Zarayda met Tim's gevangenissleutel enz.)

- Helicopter-laserspel bijna doen slagen?
Nogmaals, helicopter-laserspel bijna doen slagen? Who says? Ik zie alleen maar dat Kees en Carolien simpel afgeknald worden en dat Kees weer zijn gebruikelijke Deborah-act opvoert (puffend en hijgend aan komen strompelen... van de nep-inspanning). Ik zie dit als duidelijk gescript, het lijkt dat ze "er al bijna zijn" maar het einde was nog bij lange na niet in zicht en Kees doet er ook niks aan om Carolien uit de wind te houden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #756 Gepost op: 16-02-2013, 18:52:30 »
en Kees doet er ook niks aan om Carolien uit de wind te houden.

Sterker nog, hij doet een zogenaamd mooi voorstel om zich af te laten knallen als 'afleiding'.
Dat sloeg mijns inziens nergens op, ze hadden gewoon samen richting het einde moeten gaan zodat hij haar dekking kon geven. Ergens aan het begin je af laten schieten en dan Carolien kwetsbaar maken om in haar eentje naar het eindpunt te komen sloeg nergens op.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #757 Gepost op: 16-02-2013, 19:12:36 »
Volgorde lijkt toch wel rood-geel-groen-blauw te zijn. Groen achterlaten lijkt dus de juiste keuze.

Nog één klautermomentje om het af te leren. Op 35:36 zien we Kees een helling op klauteren, Carolien horen we "Gaan!" roepen. Ze zijn hier als enige twee over en lopen min of meer samen. Dan zou Carolien die helling dus ook nog op moeten, maar dat zien we niet. In de montage is dit het moment voordat Carolien geel teruglegt en Kees groen pakt.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #758 Gepost op: 16-02-2013, 19:20:53 »
Ja, ik ben het met je eens dat ze het waarschijnlijk niet gemerkt heeft. (Maar heeft Kees het gemerkt dat Carolien al eerder af was? Ik ben toch bang dat dat niet het geval is.)
Ik ook, ik probeer ook maar een mooie verklaring te bedenken :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #759 Gepost op: 16-02-2013, 19:49:20 »
Toch blijft Kees voor 99,99% mijn mol. De 0,01% bewaar ik voor Zarayda

De laatste aflevering lijkt i.i.g. echt wel minder voor Kees als mol te pleiten. En als aanvulling de goudklompjesopdracht waar Kees gemiddeld presteert waar dat ook minder zou kunnen. De enige opdracht waar Kees echt opvallend slecht presteerde is de kabelopdracht. Maar daarvoor kan nog de verklaring zijn dat ie dicht bij de waterval zat en daardoor moeilijk verstaanbaar was. Hints negerend denk ik niet dat Kees de mol is.