Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346936 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #140 Gepost op: 11-01-2013, 00:21:11 »
Paulien zegt het volgende na de exit van Joep.

' Joep eruit, en dat vind ik heel naar want ik had de indruk dat Joep mij begreep ' ( Of iets in die trend )

Is dit de mol die zegt dat ze dacht dat Joep haar doorhad ? Of gewoon een kandidaat die een maatje kwijt is ?
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #141 Gepost op: 11-01-2013, 01:31:34 »
Ik kan haar toch niet negeren. Ze verdient niets en zit elke keer op de juiste plek om te mollen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #142 Gepost op: 11-01-2013, 01:44:24 »
Paulien zegt het volgende na de exit van Joep.

' Joep eruit, en dat vind ik heel naar want ik had de indruk dat Joep mij begreep ' ( Of iets in die trend )

Is dit de mol die zegt dat ze dacht dat Joep haar doorhad ? Of gewoon een kandidaat die een maatje kwijt is ?
Ze kan dit toch ook gewoon zeggen als mens? (als kandidaat of als Mol).
Ze voelt duidelijk minder een klik met anderen in de groep. Dat kan je als kandidaat gebeuren en ook als Mol (zie Milouska Meulens).

Toch ben ik juist na deze aflevering weer gaan twijfelen.
Er is niets wat ze deed wat per se onmols was integendeel juist.
Toch vraag ik me af of de mol niet wat meer -althans schijnbaar- zijn of haar best zou doen.
Ze valt op door haar non-participation zou ik haast zeggen. En dat vind ik voor het molschap dan ook wel weer dubieus.

Ze staat zeker nog bij mijn verdachten op dit moment maar ik plaats toch wat kanttekeningen..
Met name bij de laatste opdracht had ze best wat punten kunnen scoren als zijnde zogenaamd sterke kandidate die ook wat probeert te doen om te pot te spekken, maar alweer valt ze vroeg af.

Het is goed mogelijk natuurlijk maar toch heb ik er eigenlijk juist na deze aflevering meer vraagtekens bij.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #143 Gepost op: 11-01-2013, 15:14:34 »
Na aflevering 2 ben ik geswitched naar Paulien als Mol. Ze maakte veel fouten bij het gedicht. En ze heeft zich makkelijk laten afschieten bij het lasergame. En tot nu toe heeft ze totaal geen geld in de pot gebracht. Ik zit ook dit jaar in een moltunnel. HELP! ::vergroot::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #144 Gepost op: 11-01-2013, 16:58:52 »
Als Paulien de mol is, (en dat is ze) dan doet ze dat wel erg opzichtig vind ik.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #145 Gepost op: 11-01-2013, 17:01:26 »
In de aflevering bij de test zei iemand ook Paulien te verdenken. Weten jullie zo wie dat was? Ik moet het nog terug kijken.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #146 Gepost op: 11-01-2013, 17:03:45 »
Ik vind dat als Paulien de mol is  ze het net niet opzichtig doet. (voor de kandidaten dan)

Op dit forum is toch wel iets anders, maar hier wordt letterlijk alles gevonden waardoor velen hier
snel op de goede mol zitten.

En Yessie: Tim zei dat bij de test en Daniël in de aflevering.
klaar voor de strijd

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #147 Gepost op: 11-01-2013, 17:55:30 »
Ik heb dit net al in de afl. 2 topic gezeg maar plaats het hier ook nog even omdat ik graag zie hoe anderen daarover denken :

Ik hou van haar droge humor maar als kandidaat vind ik Paulien eigenlijk steeds minder leuk worden en ik hoop in godsnaam al helemaal niet dat zij straks de Mol blijkt te zijn want ik zie een Mol toch graag actief mollen en niet passief, gelaten een beetje meedrentelen en overal als eerste uitliggen met het excuus geografisch gestoord te zijn dan wel niet hard kunnen rennen dan wel onmiddelijk als een hork in een laserstraal gaan staan.


Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #148 Gepost op: 11-01-2013, 17:59:10 »
En Yessie: Tim zei dat bij de test en Daniël in de aflevering.


En ze zitten er nog in.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #149 Gepost op: 11-01-2013, 17:59:39 »
Ik denk dat we pas goed kunnen reageren indien we

a) zeker weten dat Paulien de mol is

b) haar molacties gezien hebben.

Daarbij, in de eerste opdracht is er behalve afgaan weinig te mollen, toch?
klaar voor de strijd

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #150 Gepost op: 11-01-2013, 18:03:41 »
Ik heb dit net al in de afl. 2 topic gezeg maar plaats het hier ook nog even omdat ik graag zie hoe anderen daarover denken :

Ik hou van haar droge humor maar als kandidaat vind ik Paulien eigenlijk steeds minder leuk worden en ik hoop in godsnaam al helemaal niet dat zij straks de Mol blijkt te zijn want ik zie een Mol toch graag actief mollen en niet passief, gelaten een beetje meedrentelen en overal als eerste uitliggen met het excuus geografisch gestoord te zijn dan wel niet hard kunnen rennen dan wel onmiddelijk als een hork in een laserstraal gaan staan.



Gezien je mijn mening vraagt: ik vind dat een te scherp bewoording. Ik had haar vooraf ook niet ingeschat als de nieuwe Bond-girl, de "jongens-opdrachten" zijn niet haar favoriet. Daar is als kandidaat niets mis mee, en als mol zou ik dat eerder negatief benadrukken (dus zo passief mogelijk) dan positief (proberen toch zo actief mogelijk over te komen). Ik vind haar een leuke kandidaat die voor afwisseling zorgt.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #151 Gepost op: 11-01-2013, 18:57:04 »
Hoi allemaal,

ik denk dat Paulien de mol is. Hierop ben ik gekomen door te kijken naar wie het waarschijnlijk niet is. Als Art een spel uitlegt zie je dat een aantal kandidaten zo verrast zijn bij het horen van een opdracht (in aflevering 1, ik dacht het bungee jumpen) M.n. Tania, Janine(die sowieso er eerder uitgaat) en Zarayda. Een mol kent de opdrachten dus is niet verrast. Ik weet dat dit waarschijnlijk niet erg sterk klinkt maar, deze tactiek, door zo te kijken naar reacties van kandidaten heeft me bij het vorige seizoen bij de laatste 3 afleveringen steeds op Anne-Marie gebracht.
Verder denk ik dat Zarayda niet de mol is omdat zij zo bezig is met verbondjes sluiten e.d. Ze is teveel bezig het spel te spelen. Ik denk dat een mol haar/zijn energie hier niet aan zou verspillen, zoals zij er mee bezig is. De mol heeft het veel te druk met andere zaken.
Verder bij opdracht van de kerkdienst (afl. 1) is het te verwachten dat de mol zorgt dat hij/zij te laat komt, de rest valt waarschijnlijk af. Wie kwamen er te laat: Tim, Zarayda, Paulien, Daniel en Tania. Tim is denk ik niet de mol omdat hij vrij stil is steeds tenzij hij openlijk kan mollen. Dan leeft hij ineens op (opdracht kerkdienst niet in de taxibus stappen en opdracht gedicht, afl 2) een mol zou niet zo openlijk mollen als hij doet en de verdenking op zich brengen.
Daniel kan de mol niet zijn want zie bericht van twitter:

"WIDM Hints en Tips ‏@WIDMtips
Hier hebben we een theorie waarom wij denken dat Daniël de mol NIET is. Toch weet je het nooit zeker. #widm #widmtips pic.twitter.com/g4pcVdbZ"

Bovendien is Daniel qua geldzaken niet erg verdacht. (zie bij overzichten "mollen en geldzaken")
Paulien is qua geldzaken wel heel verdacht en tot nu toe het meest verdacht samen met Janine, maar die gaat er eerder uit zoals we weten.
Dan blijft Paulien over.

Ik weet het erg kort door de bocht hier en daar. En bovendien een enorme tunnelvisie. Maar wie weet...
Dat dan weer wel

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #152 Gepost op: 11-01-2013, 19:05:56 »
Daarbij, in de eerste opdracht is er behalve afgaan weinig te mollen, toch?
Tijd rekken.
Proberen mee te beslissen over wie met wie wanneer gaat.
Prutsen met de portofoon.

Maar ja, uiteindelijk verwacht je (althans, ik) inderdaad dat de mol geen luikjes opent...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #153 Gepost op: 11-01-2013, 19:19:56 »
Ik verwacht ook dat de mol geen luikjes opent.

Maar dat tijdrekken en prutsen is inderdaad ook een mogelijk om te mollen,
maar dit is te opvallend. (het veranderd kanaal is zo goed als direct gezien) en tijdrekken lijkt mij
zeer moeilijk onopvallend volgens mij.

Ik denk dat we dit jaar een subtiele mol hebben, en Paulien lijkt mij een hele goede hiervoor.
klaar voor de strijd

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #154 Gepost op: 11-01-2013, 21:47:26 »
Patrik Stoof deed ook niet mee aan de "ontwijk" opdracht in 2011 dus het zou niet vreemd zijn als Paulien dat bij deze "ontwijk" opdracht ook doet.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #155 Gepost op: 11-01-2013, 22:07:26 »
Citaat van: Recensiekoning
Zo wordt de taal ‘dyslectisch Nederlands’ genoemd (Pualein), ‘Zweeds’ (Tåm), ‘kleutertaaltje’ (Joepie) en ‘Oud-Hollands’ (Kaaroleyne Borchersch)."

Brengt mij terug bij de eerste taalkundige verwijzing "Geografisch gehandicapt", nu dus ook "dyslectisch Nederlands". Met een beetje verbeelding kan dit richting de mol wijzen.. Misschien is er nog wel een betere uitspraak van Paulien.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #156 Gepost op: 11-01-2013, 22:11:29 »
Misschien is dan de rode-draad-hint voor Paulien als mol terug te voeren op haar bekendheid met taal. En dat ze elke aflevering op een andere manier dat laat blijken. Slecht in topografie wordt dan geografisch gehandicapt want anders waren we over topo gevallen. Dyslectisch taaltje nu, volgende keer iets met discalculie? En gaat ze dus zeg maar het rijtje af van dingen waar sommige op de middelbare school niet goed in zijn? Aardrijkskunde hebben we nu gehad, net zoals Nederlands als vak. Wat wordt het volgende vak?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #157 Gepost op: 11-01-2013, 22:16:28 »
Ik dacht eerder aan woordgrappen die flauw verwijzen naar de mol :P "Geografisch gehandicapt" geo=aarde; "Dyslectisch Nederlands" de mol=blind dus heeft moeite met lezen. Ik vind het zelf ook nog niet zo sterk, maar het is wel iets om op te letten.

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #158 Gepost op: 11-01-2013, 22:18:41 »
Brengt mij terug bij de eerste taalkundige verwijzing "Geografisch gehandicapt", nu dus ook "dyslectisch Nederlands". Met een beetje verbeelding kan dit richting de mol wijzen.. Misschien is er nog wel een betere uitspraak van Paulien.
Wat is de verwijzing? ??? ik zie alleen mooie doordachte uitspraken waarvan ik denk dat Paulien die wel makkelijk ter plaatsen kan verzinnen er zijn kandidaten van wie ik dat niet zou verwachten.

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #159 Gepost op: 11-01-2013, 22:20:29 »
"Dyslectisch Nederlands" de mol=blind dus heeft moeite met lezen.
Een mol heeft geen moeite met lezen, een mol kán niet lezen. Een dyslect kan dit wel, maar met moeite. Toch een verschil. Vind dat dus ook niet erg sterk.