Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346994 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #180 Gepost op: 13-01-2013, 00:07:04 »
 
Lekker tunneltje blijft het, tegen (misschien) beter weten in:)



  ::rofl::  ::jaja::  ::rofl:: me too! Ik hou t op die ene verklaring hihi, tegen beter weten in.....
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #181 Gepost op: 13-01-2013, 00:19:00 »

  ::rofl::  ::jaja::  ::rofl:: me too! Ik hou t op die ene verklaring hihi, tegen beter weten in.....
Gezellig! We houden moed (en vol!):)
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #182 Gepost op: 13-01-2013, 00:20:35 »

(ik weet niet of deze linken te bekijken zijn in Nederland).

Even off-topic: maar ik vind het persoonlijk geweldig.
Prima in NL...waarvoor dank :)
Omnia vincit amor

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #183 Gepost op: 13-01-2013, 11:21:14 »
Ik zit hier ook nog! :D

Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #184 Gepost op: 13-01-2013, 14:03:10 »
Paulien heeft trouwens een trui aan waarop de tekst "Madame Vêlo" staat. Dit is een Duits fietsenmerk als ik google mag geloven. Fietser is ook wel Fahrräder. Of fonetisch vertaald "verrader" (een beetje het Nederlands en Zuid Afrikaans).

Persoonlijk vind ik deze een beetje vergezocht, maar om je even te helpen:
Madame Vélo is een fietsenwinkel waar ze tweedehands fietsen verkopen, deze winkel is in Karlsruhe.
Het is dus geen fietsenmerk, maar de naam van een winkel waar ze gebruikte fietsen verkopen.
Daarnaast is fietser in het Duits Radler of Radfahrer. Fahrräder is het Duitse woord voor fietsen.
De fonetische vertaling ''vaarreeder'' zou je inderdaad kunnen omzetten in verrader.
Waarom zou Paulien trouwens een trui van een fietsenwinkel aan hebben? :P

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #185 Gepost op: 13-01-2013, 14:45:27 »
Persoonlijk vind ik deze een beetje vergezocht, maar om je even te helpen:
Madame Vélo is een fietsenwinkel waar ze tweedehands fietsen verkopen, deze winkel is in Karlsruhe.
Het is dus geen fietsenmerk, maar de naam van een winkel waar ze gebruikte fietsen verkopen.
Daarnaast is fietser in het Duits Radler of Radfahrer. Fahrräder is het Duitse woord voor fietsen.
De fonetische vertaling ''vaarreeder'' zou je inderdaad kunnen omzetten in verrader.
Waarom zou Paulien trouwens een trui van een fietsenwinkel aan hebben? :P


Mijn Duits is ook niet goed, maar dat had je al door hihi. Het is idd een vreselijk vergezochte mogelijke hint, maar dat was dus exact wat ik mij ook afvroeg; waarom zou ze een dergelijke trui aan hebben? Wellicht stelt het niets voor en heeft ze ooit daar een fiets gehuurd (als dat mogelijk is in die winkel) tijdens een fietsvakantie in Duitsland, omdat ze misschien gek is op fietsen. Ze zag daar truien hangen en die vond ze zo mooi, dat ze er 1 gekocht heeft hahaha. Ook een beetje vergezocht. Misschien sluipreclame voor een bekende van haar?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #186 Gepost op: 14-01-2013, 14:19:51 »
In ieder geval van met een v.

Daar is wel iets raars mee. In het commentaar tijdens de corrigeer- en samenstelsessie van Paulien, Carolien en Joep zegt Paulien: "Er zijn sommige dingen gebeurd die ik niet zou hebben gekozen (...) Ik zou 'van' wel met een V hebben geschreven, maar Joep zei: 'Nee, volgens mij is het wel een F'."

Paulien doet het in haar commentaar voorkomen alsof ze tegen haar gevoel in Joeps aanwijzingen heeft opgevolgd, maar uiteindelijk bleken ze in de definitieve versie het woord 'van' in alle drie de instanties met een V te hebben geschreven, hetgeen drie extra fouten opleverde.
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #187 Gepost op: 14-01-2013, 15:16:24 »
Daar is wel iets raars mee. In het commentaar tijdens de corrigeer- en samenstelsessie van Paulien, Carolien en Joep zegt Paulien: "Er zijn sommige dingen gebeurd die ik niet zou hebben gekozen (...) Ik zou 'van' wel met een V hebben geschreven, maar Joep zei: 'Nee, volgens mij is het wel een F'."

Paulien doet het in haar commentaar voorkomen alsof ze tegen haar gevoel in Joeps aanwijzingen heeft opgevolgd, maar uiteindelijk bleken ze in de definitieve versie het woord 'van' in alle drie de instanties met een V te hebben geschreven, hetgeen drie extra fouten opleverde.

Nee hoor, ze hadden "van" drie keer met een f geschreven, en dat was juist fout. In het wit zagen we de volledige juiste regels, in het rood kwamen de fouten eronder. Als Paulien "van" met een v had doorgedrukt hadden ze drie fouten minder gemaakt. (22 in plaats fan 25.)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #188 Gepost op: 14-01-2013, 15:18:01 »
Wat Heinz zegt. Ik heb er nog een screenshot bij.
The British are not impressed.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #189 Gepost op: 14-01-2013, 15:22:28 »
Mis ik nou iets? De witte tekst is toch de tekst die Paulien, Carolien en Joep ingeleverd hebben? Dan is de door Paulien doorgedrukte Van toch drie keer fout?

Excuus jongens, ik heb niet goed opgelet. Wel een merkwaardige manier om de fouten in beeld te brengen, vind ik...

« Laatst bewerkt op: 14-01-2013, 15:24:17 door Michmol »
Woosie down?

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #190 Gepost op: 14-01-2013, 15:28:41 »
Mis ik nou iets? De witte tekst is toch de tekst die Paulien, Carolien en Joep ingeleverd hebben? Dan is de door Paulien doorgedrukte Van toch drie keer fout?

Excuus jongens, ik heb niet goed opgelet. Wel een merkwaardige manier om de fouten in beeld te brengen, vind ik...



Ach ja nu zie ik het ook. Raar, ik keer ernaar als de fouten in het nationaal dictee zeg maar.  :-\\

No Milk today???

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #191 Gepost op: 14-01-2013, 18:49:23 »
Mis ik nou iets? De witte tekst is toch de tekst die Paulien, Carolien en Joep ingeleverd hebben? Dan is de door Paulien doorgedrukte Van toch drie keer fout?

Excuus jongens, ik heb niet goed opgelet. Wel een merkwaardige manier om de fouten in beeld te brengen, vind ik...


Ik dacht net hetzelfde hoor, snapte het ook niet helemaal. Nu is het wel duidelijk. Maar ja, als "taalexperte" gaat jouw mening toch boven die van Joep, dus misschien heeft ze expres die fouten toegelaten...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #192 Gepost op: 14-01-2013, 20:34:06 »
Ik dacht net hetzelfde hoor, snapte het ook niet helemaal. Nu is het wel duidelijk. Maar ja, als "taalexperte" gaat jouw mening toch boven die van Joep, dus misschien heeft ze expres die fouten toegelaten...

Inderdaad. Dat commentaar heeft ze immers achteraf pas ingesproken. 
Woosie down?

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #193 Gepost op: 14-01-2013, 21:33:38 »
Ik dacht net hetzelfde hoor, snapte het ook niet helemaal. Nu is het wel duidelijk. Maar ja, als "taalexperte" gaat jouw mening toch boven die van Joep, dus misschien heeft ze expres die fouten toegelaten...

Het is een taal die niet de moedertaal van Paulien is. Natuurlijk kan ze het dan fout hebben (mol of niet).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #194 Gepost op: 15-01-2013, 22:45:42 »
Op dit moment tip ik Paulien als winnaar, omdat zij van de kandidaten het meeste Tania als mol lijkt te verdenken.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #195 Gepost op: 16-01-2013, 09:55:37 »
Ik blijf toch nog bij Paulien als mol. Mijn reactie in het Tania Topic op reactie:. #105 http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=47953.100 heb ik hieronder ook nog even geplakt.
Ben benieuwd naar jullie bevestiging/ontkrachting  ::tandpastasmiley::

Persoonlijk denk ik dat Tania wél geholpen heeft met dat zendertje te bevestigen, maar niet dat ze op een knopje gedrukt heeft. Waarom? Wat Supernova al schreef waarom zou Paulien dit "vermoeden" openlijk aan een andere kandidaat vertellen?

Ik acht de kans groter dat Paulien zelf aan het knopje gezeten heeft. Zij was nauwelijks in beeld, dus het is heel goed mogelijk dat zij zelf even het knopje uit gezet heeft, om bij de andere kandidaten niet zichtbaar te zijn. Dan is het heel handig om ergens in een bosje wat geld te droppen. Vervolgens zie je haar een beetje 'paniekerig' rondrennen. Niet veel later zie je een quad voorbij rijden en dat er op haar geschoten wordt. Maar ze schieten terwijl zij hún kant op rent, dus voor aangezicht. Wie kan mij dan uitleggen hoe die paintball in haar knieholte is terecht gekomen? Dat stukje kan ik dus niet plaatsen.

Later probeert ze dus Tania verdacht te maken, door Tim erbij te roepen. Hij drukt drie keer op het knopje: uit-aan-uit zoals zij zelf zegt. Als ze het zendertje inlevert staat hij echter aan. Op het moment dat Tim de eerste keer drukt, moet het zendertje uit hebben gestaan. Paulien was een tijd niet zichtbaar op de iPad (dus uit) en pas láter (of daarvoor ook nog??) werd ze zichtbaar (dus aan). Maar zoals ik schreef, toen Tim drukte moet hij uit hebben gestaan. Paulien moet dus zelf met die zender gerommeld hebben. In het filmpje bij 5:11 zegt ze zelf ook dat er quads aangereden kwamen die op haar begonnen te schieten, maar vanuit de tent zeiden ze "we kunnen je niet zien, we weten niet waar je bent" . Want als ze een tijdje niet zichtbaar was op de iPad, moet ze dus ook een tijd wél zichtbaar zijn geweest..... En dát ze zichtbaar was, is terug te zien bij aflevering 2 43:08. Je hoort Carolien dan zeggen "Paulien, meer naar rechts en dan doorlopen", terwijl zij naar de iPad kijkt. En dat was het stukje dat Kees haar zo warrig vond overkomen.....

Ik hoop dat jullie het nog begrijpen, maar mijn conclusie hieruit is dus dat Tania niet heeft gerommeld met de zender van Paulien, maar dat Paulien dit zelf gedaan moet hebben. (Dit is het Tania topic, moet ik dit nu ook bij het Paulien topic plaatsen??)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2013, 11:10:01 door Zwanee »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #196 Gepost op: 16-01-2013, 14:49:21 »
Ik vind het een scherpe analyse!  ::ok:: Ik blijf Paulien de gaten houden.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #197 Gepost op: 17-01-2013, 16:47:32 »
De koffer van Paulien is 'm. Zo terug op pag. 1.  ::trots::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #198 Gepost op: 17-01-2013, 17:08:37 »
Toch ben ik juist na deze aflevering weer gaan twijfelen.
Er is niets wat ze deed wat per se onmols was integendeel juist.
Toch vraag ik me af of de mol niet wat meer -althans schijnbaar- zijn of haar best zou doen.
Ze valt op door haar non-participation zou ik haast zeggen. En dat vind ik voor het molschap dan ook wel weer dubieus.

Echt, helemaal mee eens. Bij de laserstralen vroeg ik me op een gegeven moment zelfs af of ze er nog wel bij was (ze was er natuurlijk nog wel, maar bemoeide zich er volgens mij totaal niet mee)
Nee, ze doet niks waardoor ze de mol níet kan zijn, maar toch...

Trouwens, bij die dictee-opdracht koos Paulien m.i. op zich wel goede kandidaten uit om haar te helpen zo min mogelijk fouten te maken. Van Carolien en Joep zou ik zelf ook wel denken dat ze vrij goed in taal zijn. Is dat logisch voor de mol? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit... Op zich zou het natuurlijk het beste zijn om meer fouten te maken dan geschat wordt door de groep, maar dat is wel moeilijk te bewerkstelligen. Of zou de mol hier voor een heldenrol willen gaan door juist weinig fouten te maken en te hopen dat de groep te hoog schat, zodat de winst alsnog beperkt blijft?
Geen idee, maar je moet concluderen dat geen van beide echt gebeurd is. Ik bedoel: het waren niet extreem veel of juist extreem weinig fouten. Het lag echt in de middenmoot.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #199 Gepost op: 17-01-2013, 18:38:49 »
Even dit tunneltje vol houden.
* Lukie4 verspert de uitgang.



Trouwens, bij die dictee-opdracht koos Paulien m.i. op zich wel goede kandidaten uit om haar te helpen zo min mogelijk fouten te maken. Van Carolien en Joep zou ik zelf ook wel denken dat ze vrij goed in taal zijn. Is dat logisch voor de mol? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit...
tuurlijk logisch. Als ze nu de twee taal zwaksten zou kiezen zou dat veel te veel opvallen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.