Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 347039 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #300 Gepost op: 25-01-2013, 13:19:48 »
Als er bij de safariopdracht inderdaad geld te vinden was (anders dan door het vrijkopen van Tim), is het als mol juist wel slim om zo snel mogelijk de kandidaten te bevrijden en vooral niet teveel om je heen te kijken. En de opdracht verliep behoorlijk soepel... Vervelende is dat we waarschijnlijk niet meer te horen gaan krijgen hoe er geld verdiend kon worden.

Het oproepen van een associatie bij de watervalopdracht zorgt er waarschijnlijk wel voor dat Pauliens (goedkope?) woorden makkelijker onthouden worden, maar misschien ook dat het omgekeerde geldt voor eerder genoemde woorden? Zij heeft psychologie gestudeerd, ik niet. Ik weet het dus helaas niet. :)

Nog niet mijn mol, maar ik hou haar wel in de gaten.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #301 Gepost op: 25-01-2013, 13:35:11 »
Ik vind het ook vreemd dat ze spreek over het feit dat ze psychologie heeft gestudeerd in een ver verleden.
Volgens wikipedia (niet 100% waterdicht; weet ik ook wel  :)) heeft ze van 1995-2000 dit gestudeerd.

Dit is dus 12 jaar geleden, hoe komt ze er dan op om dit effect te gebruiken zo goed te beschrijven.
Dat je dat nog weet na 12 jaar, dat kan natuurlijk. Maar hoe kom je daarop tijdens 'wie is de mol' vlak aan de waterval?
Hoe lang hadden ze na de uitleg van de opdracht en het begin ervan?

Oftewel legt ze vrij snel associaties ( het is een intelligente vrouw, heb ik gezien in de slimste mens)
oftewel heeft ze voorkennis.
oftewel... (niets is wat het lijkt)

http://www.vier.be/deslimstemensterwereld/videos/aflevering-18-de-compilatie/15427
Dit is even niet rechtstreeks met de mol te maken, maar  op 1 min 55 zie je dat Paulien alleszins iets van Tim geleerd heeft.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2013, 13:40:33 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #302 Gepost op: 25-01-2013, 13:40:50 »
Mooi opgemerkt zeg!
Ik heb net aan mijn dochter gevraagd welk merk schoen dit kan zijn (stukje aflevering terug gekeken).
Met haar 12 jaar is ze nú al schoenengek... Volgens haar waren dit Vans (als ik het goed schrijf). We hebben haar schoen erbij gepakt en op de originele Vans staat geen tekentje op de zool.

Maar goed, ik heb geen verstand van schoenen, dus kan ook niet met zekerheid zeggen of dit het juiste merk is.

Even gegoogled op Vans schoenen maar staat idd geen logo onder.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #303 Gepost op: 25-01-2013, 13:51:54 »
Ik vind het ook vreemd dat ze spreek over het feit dat ze psychologie heeft gestudeerd in een ver verleden.
Volgens wikipedia (niet 100% waterdicht; weet ik ook wel  :)) heeft ze van 1995-2000 dit gestudeerd.

Dit is dus 12 jaar geleden, hoe komt ze er dan op om dit effect te gebruiken zo goed te beschrijven.
Dat je dat nog weet na 12 jaar, dat kan natuurlijk. Maar hoe kom je daarop tijdens 'wie is de mol' vlak aan de waterval?
Hoe lang hadden ze na de uitleg van de opdracht en het begin ervan?

Oftewel legt ze vrij snel associaties ( het is een intelligente vrouw, heb ik gezien in de slimste mens)
oftewel heeft ze voorkennis.
oftewel... (niets is wat het lijkt)


Wie is de mol is niet voor niets een psychologisch spel!!!!! Past dus prima bij haar studie. ::jaja::


http://www.vier.be/deslimstemensterwereld/videos/aflevering-18-de-compilatie/15427
Dit is even niet rechtstreeks met de mol te maken, maar  op 1 min 55 zie je dat Paulien alleszins iets van Tim geleerd heeft.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #304 Gepost op: 25-01-2013, 14:08:59 »
Ik vind het ook vreemd dat ze spreek over het feit dat ze psychologie heeft gestudeerd in een ver verleden.
Volgens wikipedia (niet 100% waterdicht; weet ik ook wel  :)) heeft ze van 1995-2000 dit gestudeerd.

Dit is dus 12 jaar geleden, hoe komt ze er dan op om dit effect te gebruiken zo goed te beschrijven.
Dat je dat nog weet na 12 jaar, dat kan natuurlijk. Maar hoe kom je daarop tijdens 'wie is de mol' vlak aan de waterval?
Hoe lang hadden ze na de uitleg van de opdracht en het begin ervan?

Het psychologische effect waar ze het over heeft is niet zo heel ingewikkeld hoor, ik kende het ook al zonder ooit psychologie gestudeerd te hebben. Sowieso vind ik het niet heel erg raar dat als je voor jezelf een strategie bedenkt om de opdracht te laten slagen, je terugdenkt aan wat je ooit hebt geleerd. Ik grijp ook wel eens terug op wiskunde of natuurkunde, terwijl ik dit al jaren niet meer heb gedaan. En daarnaast is Paulien erg communicatief ingesteld, waardoor ze (net als in haar columns en boeken) heel treffend kan uitleggen hoe iets werkt.

Kortom, ik vond het niet raar dat ze hieraan terugdacht, maar ik vind wel dat het verdacht in beeld is gebracht. Er is vrij veel nadruk gelegd op Paulien en haar gedachtes, alsof ze een soort lezing aan het houden was ofzo.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #305 Gepost op: 25-01-2013, 14:48:09 »
Nee, er zijn geen afspraken  :P . Beide woorden slaan op de echte Mol.
Volgens mij zou molactie van het werkwoord mollen af komen, en dus van iemand die molt en mollenactie een actie (als) van de mol.
...óf niet!

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #306 Gepost op: 25-01-2013, 14:56:03 »
Is het toeval dat vandaag deze column van Paulien verschijnt over het woord "vacht"?
http://www.nrc.nl/paulien/2013/01/25/fuk/

Ik vind het in ieder geval een heel vermakelijk en herkenbaar verhaal.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #307 Gepost op: 25-01-2013, 15:16:42 »
Paulien had het in haar testbiecht over 'nomineren' in plaats van verdenken.
Nu heb ik dit seizoen even nog niet zo fanatiek kunnen volgen als de vorige seizoenen, maar ik vond het wel een opmerkelijke woordkeuze. Heeft ze dit tijdens eerdere tests ook gezegd?

Nomineren klinkt m.i. een stuk afstandelijker dan verdenken en nomineren wekt de indruk van 'ze komen in de buurt om verdacht te zijn, maar dat kan niet, want het zijn slechts kandidaten'.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #308 Gepost op: 25-01-2013, 16:54:32 »
 Dat logo onder de zool lijkt me het adidaslogo.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #309 Gepost op: 25-01-2013, 19:09:16 »
Is het toeval dat vandaag deze column van Paulien verschijnt over het woord "vacht"?
http://www.nrc.nl/paulien/2013/01/25/fuk/

Ik vind het in ieder geval een heel vermakelijk en herkenbaar verhaal.
geweldig ::ok:: vooral dat over die boormachine ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #310 Gepost op: 25-01-2013, 21:43:46 »
Is het toeval dat vandaag deze column van Paulien verschijnt over het woord "vacht"?
http://www.nrc.nl/paulien/2013/01/25/fuk/

Ik vind het in ieder geval een heel vermakelijk en herkenbaar verhaal.

LOL, idd, helemaal geweldig!   ::rofl:: ::ok::

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #311 Gepost op: 25-01-2013, 22:57:37 »
Het logo onder de schoen van Paulien is een Wilson schoen, tennisschoen. Dus geen M, maar omgekeerde W.

edit: Supra. Die heeft hetzelfde logo als onder de schoen van Paulien. Geen verwijzing naar de mol dus.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2013, 23:53:32 door Zwanee »

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #312 Gepost op: 26-01-2013, 06:57:55 »
Het logo onder de schoen van Paulien is een Wilson schoen, tennisschoen. Dus geen M, maar omgekeerde W.

edit: Supra. Die heeft hetzelfde logo als onder de schoen van Paulien. Geen verwijzing naar de mol dus.
Ik vind het meer op een adidas logo lijken, waar lbung al eerder mee kwam
« Laatst bewerkt op: 26-01-2013, 07:00:25 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #313 Gepost op: 26-01-2013, 08:47:44 »
Ik vind het meer op een adidas logo lijken, waar lbung al eerder mee kwam


Adidas ziet er anders uit. Google maar eens op Supra.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #314 Gepost op: 26-01-2013, 10:16:58 »
Adidas ziet er anders uit. Google maar eens op Supra.

Ik zie nu wat je bedoelt.
Zou goed kunnen. Mijn dochter denkt dat het Supra is.
Ik kan geen voorbeeld vinden met rode zool. Wel met blauwe.

« Laatst bewerkt op: 26-01-2013, 14:15:44 door Dolfie, Reden: link weggehaald »
Dat dan weer wel

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #315 Gepost op: 26-01-2013, 10:37:20 »
Welke schoen het ook is, zou dit een van dé hints zijn voor mol Paulien?
Ben benieuwd wie hier denkt denkt dat dat zo kan zijn?

Hoe dan ook, nogmaals appaul voor Loebas die dit ontdekte, goed speurwerk!  ::ok::

Als het een hint is, was hij in ieder geval niet zomaar even te ontdekken. Wat ervoor pleit dat het inderdaad een hint kan zijn
Dat dan weer wel

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #316 Gepost op: 26-01-2013, 10:39:48 »
Ik zie nu wat je bedoelt.
Zou goed kunnen. Mijn dochter denkt dat het Supra is.
Ik kan geen voorbeeld vinden met rode zool. Wel met blauwe. (Knip)

Niet dezelfde schoen (gezocht op blauw en grijs), maar wel de rode zool als je googled op supra red sole (heb de link maar verwijdert, mijn link naar afbeelding werd te lang  ::rofl::)

Ik persoonlijk denk dat dit geen hint is, maar dat ze het wel zo hebben willen brengen. Deze aflevering lag de focus meer op Paulien en Zarayda, vorige week meer op Tim en Tania en wie waren het daarvoor?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2013, 10:41:27 door Zwanee »

Offline Petmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #317 Gepost op: 26-01-2013, 10:43:13 »
Ik zag deze foto voorbij komen op twitter..
Ik weet niet wat ik er van moet denken maar is volgens mij wel wat het lijkt..
of het zou kees moeten zijn die iets wat van links een foto maakt.. ?

https://twitter.com/stefandev1985/status/294890624732237824/photo/1
Niets is wat het lijkt!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #318 Gepost op: 26-01-2013, 10:47:35 »
Viel mij ook al op...
Maar er valt mij nog iets op ...
Paulien draagt ALTIJD iets met rood. Het lijkt alsof ze de kandidaten wilt tarten dat ze geen rood kan krijgen...
#teamamaimiljaarde

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #319 Gepost op: 26-01-2013, 10:53:00 »
Viel mij ook al op...
Maar er valt mij nog iets op ...
Paulien draagt ALTIJD iets met rood. Het lijkt alsof ze de kandidaten wilt tarten dat ze geen rood kan krijgen...

Ik had de foto ook al gezien. Maar het kan goed mogelijk zijn dat Kees iets naar links hing. Daarnaast draagt Tania altijd een rood horloge en Carolien een rood touwtje/elastiekje/armbandje.

Vooralsnog twijfel ik erg tussen Paulien en Kees, hoewel ik wel meer naar Kees neig.
Hopelijk brengt de volgende aflevering echt duidelijkheid. Ik word helemaal tureluurs van die tunnels met verschillende argumenten  ::rofl::