Auteur Topic: Dagboeken van de Mol en de afvallers  (gelezen 41386 keer)

Offline ER fanaatje

• Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #120 Gepost op: 16-02-2013, 10:36:43 »
Zarayda kan dus volgens dit dagboek De Mol niet meer zijn. Zarayda heeft de kokers opengemaakt en zij heeft dus het werk van De Mol makkelijker gemaakt.

Daar lijkt het wel op, maar er zijn ook kokers door andere 'kandidaten' opengemaakt. Dus het kan ook zo opgeschreven zijn dat we allemaal denken dat Zarayda daarmee bedoeld wordt, omdat dat zo expliciet in de aflevering terugkwam.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #121 Gepost op: 21-02-2013, 22:26:24 »
Dagboek Mol afl. 8

We zijn nog maar met z’n drieën over. Het zit er bijna op en dat stemt me weemoedig. Ik ben wel blij dat we zo lang van Zarayda mochten genieten. Behalve door haar sprankelende en spontane persoonlijkheid, was het voor mij als mol ook heel handig om iemand in de buurt te hebben die helemaal geen geld verdiende. Maar goed, de kaarten zijn geschud, we zijn met twee vrouwen en een man over. Weet jij al wie ik ben?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #122 Gepost op: 21-02-2013, 22:27:15 »
Dagboek Zarayda

De droom is voorbij.
Ik kijk naar de kleur van mijn scherm en weet dat het avontuur hier voor mij ophoudt.
Rood.
Ik baal zo verschrikkelijk. Maar ergens voelde ik het al aankomen. Na het vertrek, van Tania, Tim en Daniël ben ik het spoor bijster geraakt. Met steeds meer verwarring en steeds minder vertrouwen ging ik de testen in.
Art wenkt me naar voren. Ik moet afscheid nemen van de anderen. Ik knuffel mijn maatje Kees en vertel hem dat hij me trots moet maken. Carolien en Paulien knuffelen me daarna.
Ik ga dit zooo ontzettend missen, dit rare mindfuck van een spel waar je hondsdol van wordt. Maar ik gun het de anderen ook. En ik ben dankbaar dat mijn avontuur tot en met aflevering 8 mocht duren.
Op weg naar het vliegveld kijk ik verdwaasd uit het raam. De komende weken zit ik samen met de rest van Nederland voor de buis om te kijken naar de ontknoping van het spel om antwoord te krijgen op die vervloekte vraag.
Wie is toch in godsnaam Die Mol??!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #123 Gepost op: 28-02-2013, 22:39:54 »
Dagboek Carolien

Als je meedoet met een spelletje dan wil je dat zo goed mogelijk doen
Tenminste, ik wel
Ik heb niet gewonnen
Dat wist ik al een tijdje, nu weten jullie het ook
Maar winnen was niet het ultieme doel; het ultieme doel was het ontmaskeren van de mol, de mol op de hielen zitten, opjagen en het de mol zo moeilijk mogelijk maken.

Ik herinner me dat ik een paar dagen voor vertrek met een aardappelmesje in m`n duim sneed
Ik kocht pleisters en koos in de winkel bewust voor die met een dierenprint erop
“Dat zou nog wel eens voor verwarring kunnen zorgen”, dacht ik
Toen was het spel begonnen.

Mij zou je de rest van m`n leven in Wie is de mol kunnen stoppen
Met 9 andere mensen een whodunit spelen, met een crew eromheen die voor al het andere zorg
Eten, drinken, slapen; alles werd geregeld
Van ons werd alleen verwacht dat we het spel speelden
En ik heb het gespeeld
Met m`n ontelbare verbondjes.

Ik herinner me hoe ik de laatste weken met Paulien op een kamer sliep
Hoe we standaard om 06.00 wakker werden, nog voor de wekker, de slaap uit onze ogen wreven en begonnen aan ons ochtendritueel
Niks met make-up en badkamerdingen, nee, de eerste zin die we uitspraken was: “ok, maar stel dat…..”
En dan namen we alle theorieën, ideeën en verdenkingen weer helemaal opnieuw door.

Deze herinnering, plus Tania’s oormassages, Joep’s taartuitdeelbriefje, Ewout’s krullen, Janine’s knipoog, Tim’s vechtkunsten, Daniël’s “Fuck it”`s, Zarayda’s dancemoves, en Kees’ schaterlach zijn in m`n geheugen gegrift.

Verliezen is zuur, maar de herinnering is zoveel zoeter

mooi geschreven ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 28-02-2013, 22:41:01 »
Dagboek van de mol

Mag ik nog een jaar de mol zijn? Het is namelijk echt verslavend om iedereen om de tuin te leiden en ik denk dat ik niet meer zonder kan. Het waren niet alleen drie geweldige weken, maar het waren geweldige maanden. Ik weet al tien maanden dat ik de mol ben en dat gevoel, die wetenschap is hemels. De maanden ná Zuid-Afrika en vooral de maanden dat onze avonturen op tv waren, heb ik intens beleefd. Helaas is mijn ontmaskering onvermijdelijk en zal voor jullie het definitieve antwoord komen op de grote vraag: Wie is de mol? Ben ik Kees of ben ik Paulien?

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 28-02-2013, 22:44:19 »
Carolien haar dagboek is echt keimooi geschreven.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #126 Gepost op: 28-02-2013, 23:37:24 »
Carolien:  ::bravo::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #127 Gepost op: 1-03-2013, 01:28:00 »
Oormassages?  ::rofl::
Mooi dagboek, maar mijn inner taalnazi ergert zich aan het gebrek aan punten aan het einde van de zinnen.  ::schaam::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #128 Gepost op: 1-03-2013, 09:50:10 »
Citaat
Ik herinner me dat ik een paar dagen voor vertrek met een aardappelmesje in m`n duim sneed
Ik kocht pleisters en koos in de winkel bewust voor die met een dierenprint erop
“Dat zou nog wel eens voor verwarring kunnen zorgen”, dacht ik
Toen was het spel begonnen.

::rofl::
En reken er maar op dat de molloten er wat achter zochten

Leuk geschreven Carolien  ::bravo:: !
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 1-03-2013, 15:47:38 »
Joep’s taartuitdeelbriefje
Oormassages?  ::rofl::
Wat ze al niet doen als de camera uitstaat  :P

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #130 Gepost op: 7-03-2013, 20:34:11 »
Nu ik ze zo teruglees lijken de dagboeken van de mol eens te meer geschreven vanuit het standpunt van Kees. Ik hoor het hem al allemaal zeggen.

Btw inderdaad mooie dagboeken van de kandidaten. In het bijzonder dat van Janine en Carolien. :) Paulien zal ongetwijfeld ook wel een leuk dagboek hebben. Maar eigenlijk vind ik ze allemaal wel super om te lezen. ::ok::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #131 Gepost op: 7-03-2013, 22:45:40 »
Dagboek Paulien

Ik vind alles zielig

"Wat wordt je strategie?" vroeg de psycholoog aan mij. Want ja: alle kandidaten voor Wie is de Mol? worden psychologisch getest. "Mijn strategie is: geen strategie," zei ik. Ik ging ervan uit dat volmaakte eerlijkheid, zonder gekonkel en gedraai, al uitzonderlijk genoeg zou zijn in een groep waarin iedereen ervan uitgaat dat 'niets is wat het lijkt'. En verder was het: op hoop van zegen.

Want laten we wel wezen: meedoen aan Wie is de Mol? was natuurlijk niets voor mij. Ik kan niet liegen, ik word zenuwachtig van verbondjes en daarbij ben ik normaal gesproken uren achtereen alleen. Zonder te praten. Nu moest ik ineens in een groep functioneren.

Maar wat was dat onverwacht leuk! Ik bleek er totaal geen moeite mee te hebben om de hele tijd melige grappen te maken met een Maaskantenaar en een Volendammer. Het was gewoon gezellig. Schoolreisje, maar dan zonder vervelende kinderen erbij. En met een geweldig team eromheen met mensen die weliswaar voor 'de tv' werken, maar die toch niet hysterisch zijn, maar juist heel leuk en grappig en aardig. (Dank aan iedereen!)

Na een paar dagen vond het ongeluk van Janine plaats. Dat was verschrikkelijk. Ik twijfelde of ik door moest gaan met het spel. Uiteindelijk heb ik Janine gebeld in Pretoria. Omdat die veel fanatieker is dan ikzelf, zei ze: "Ja, je moet doorgaan! En dan winnen!" "Oké," zei ik schaapachtig. En zo geschiedde. Omdat ik zelf ook erg verkeerd was neergekomen bij de watersprong, heb ik de rest van de tijd in Afrika bont en blauw en onder de pijnstillers meegehobbeld (hier vioolmuziek instarten). Zielig hè? Gelukkig kon ik me daardoor wel snel laten afschieten door Daniël tijdens de 'rennen-voor-topito's'-opdracht. (Ik ben nu trouwens weer helemaal de oude.) (En topito's kunnen me nog steeds niks schelen.)

En zo ging het spel, met handicap, door. De ene na de andere executie passeerde de revue. Ik wilde steeds niet te enthousiast reageren op mijn groene scherm, omdat ik dat zielig vond voor degene die wel weg zou moeten. Dit zorgde ervoor dat een deel van mijn achterban thuis dacht dat ik de mol was. Waarom was ik steeds helemaal niet verbaasd of blij dat ik door mocht? The story of my life: ik vind alles zielig.

Ik bleef zonder strategie of fanatisme het spel spelen, en ik kan mijn overwinning dan ook alleen maar toeschrijven aan dit adagium: "LET OP EN HOUD HET HOOFD KOEL." Eerst over het laaste: veel medekandidaten lieten zich zo meeslepen dat ze uiteindelijk in paniek raakten en hun hele vragenlijst invulden op één persoon. Dat is dom, want je hoeft helemaal niet de beste te zijn als je je vragenlijst invult. Je hoeft alleen maar niet de slechtste te zijn. Logisch, maar veel mensen verliezen de logica uit het oog. En wat betreft het opletten: Het is onvoorstelbaar hoe veel kandidaten zich verraden buiten de opdrachten om. Bijvoorbeeld: er was iemand die in paniek zijn/haar baas ging opbellen om te vragen of hij/zij nog wat langer weg mocht blijven. Dan kun je natuurlijk nooit de mol zijn. Op die manier was het makkelijk wegstrepen. Kees verried zich nooit, en verried zichzelf dus daardoor.

"Wat was nou het hoogtepunt?" vragen willekeurige mensen op straat aan mij, mensen die ik niet ken en die soms ook best raar ruiken. Welnu, het hoogtepunt was het Zulu-schooltje. Eindelijk iets wat ik kon, en wat ook nog te doen was in bont en blauwe staat. De gedicht-opdracht was ook heel leuk. En natuurlijk het zenuwslopende en doodenge kampvuurspel!

Het enige wat ik tijdens Wie is de Mol? heb gemist is een knutsel-opdracht. Iets maken van klei of papier maché. Ik bedoel, als Daniël een lasergun in zijn knuistjes gedrukt krijgt, dan had ik toch heus wel een bak behangplaksel mogen ontvangen? Zodat ik ook mijn shining moment had kunnen beleven?

Maarja, mij hoor je niet klagen. Met zo'n grote geldprijs (want Kees heeft het goed gedaan, maar de kandidaten ook!), én een heerlijke paarse strapless jurk in the pocket ben ik een tevreden mens.

De kandidaten komen binnenkort zeer copieus dineren bij mij. En Kees komt natuurlijk ook. Want laten we eerlijk zijn, zonder die ene mol en die acht LOSERS was er ook geen winnaar geweest.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #132 Gepost op: 7-03-2013, 22:46:47 »
Dagboek van De Mol

Ik ben de mol...

Wanneer ik deze zin opschrijf, voel ik gelijk weer het zweet in m'n handen opkomen en kijk ik vluchtig om me heen om te checken of ik daadwerkelijk alleen ben. Maar de tijd van stiekem 's avonds nagenieten in bed van alle molacties die ik heb gedaan, zijn voorbij. Geen onnozele blikken meer te hoeven geven als de meest wildvreemde mensen op je afstappen met de vraag: ‘Ben jij de mol’?

Niet meer je lach in te hoeven houden als vrienden je voor de duizendste keer een drankje aanbieden met de vraag: ‘tegen mij mag je het toch wel zeggen? ...’

Ik ben de mol! Ik ben de mol! Ik kan het niet vaak genoeg schrijven, roepen of zelfs schreeuwen! Wat heb ik genoten van dit afgelopen moljaar. En wat ben ik een bevoorrecht mens dat ik Zuid-Afrika, dat mooie land met zoveel leuke lieve mensen heb mogen bezoeken. Ondanks dat ik zonder enige emotie diezelfde mensen heb weggespeeld.

Ik denk dat je als mol geen emoties moet hebben tijdens het spel. Dat zou je focus alleen maar in gevaar brengen. Maar ik meen het als ik zeg dat ik wel 10 of zelfs 20 nieuwe vrienden erbij heb gekregen. De kandidaten, de crew ze waren allemaal geweldig. Iedereen Bedankt!

Bedankt voor het spannendste avontuur van m'n leven.

Enkel enkel, dubbel dubbel

Gegroet

Kees Tol

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #133 Gepost op: 7-03-2013, 22:50:47 »
Mooi dagboek van Paulien. Maar dit komt voor mij wel als een schok:

Na een paar dagen vond het ongeluk van Janine plaats. Dat was verschrikkelijk. Ik twijfelde of ik door moest gaan met het spel. Uiteindelijk heb ik Janine gebeld in Pretoria. Omdat die veel fanatieker is dan ikzelf, zei ze: "Ja, je moet doorgaan! En dan winnen!" "Oké," zei ik schaapachtig. En zo geschiedde. Omdat ik zelf ook erg verkeerd was neergekomen bij de watersprong, heb ik de rest van de tijd in Afrika bont en blauw en onder de pijnstillers meegehobbeld (hier vioolmuziek instarten). Zielig hè? Gelukkig kon ik me daardoor wel snel laten afschieten door Daniël tijdens de 'rennen-voor-topito's'-opdracht. (Ik ben nu trouwens weer helemaal de oude.) (En topito's kunnen me nog steeds niks schelen.)

En zo ging het spel, met handicap, door. (..)

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 7-03-2013, 22:56:02 »
Citaat van: dagboek Paulien
(hier vioolmuziek instarten). Zielig hè?

Citaat van: dagboek Paulien
"Wat was nou het hoogtepunt?" vragen willekeurige mensen op straat aan mij, mensen die ik niet ken en die soms ook best raar ruiken.

Prachtig!  ::rofl::  ::rofl::
Goede jacht!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 7-03-2013, 22:59:08 »
geweldig Paulien, wat een mooi bericht.
Inderdaad schrikken van haar blauwe plekken
en
weer erg lachen om " start vioolmuziek"

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #136 Gepost op: 7-03-2013, 23:19:51 »
Vind dat Kees zijn rol als mol wel op een professionele manier opvat als hij zegt "als mol moet je geen emotie tonen". Kwam ook al naar voren in aflevering 10 bij de bungeejumpopdracht maar als hij dat zegt dan is dat een teken dat hij z'n taak serieus neemt. ::ok::

Enkel enkel dubbel dubbel, hoe lang gaan we die nog horen ;D

En Pauliens dagboek... ::rofl:: ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #137 Gepost op: 7-03-2013, 23:24:54 »
Paulien, wat een mooi verhaal staat daar opgetekend. En ja, wat was je zielig ;D :( maar wat heb je je goed gemanifesteerd in die groep mensen terwijl je zo graag alleen bent.
Topwijf ben je ::ok::

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 7-03-2013, 23:29:17 »
Heel mooi dagboek van Paulien, maar ik had ook niet anders verwacht van een schrijver.  :)
In aflevering 3 zei ze ook dat haar nek en rug na die sprong echt pijn deden, maar ik had niet gedacht dat ze daar nog lang last van zou hebben. Ze heeft er weinig van laten merken: het is echt een bikkel.  ::jaja::
En dat alleen willen zijn merkte je ook wel. Regelmatig was ze na een opdracht de enige die niet met de groep de opdracht aan het nabespreken was.

Terechte winnaar.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 23:38:57 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hetoord

• Forumlid
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #139 Gepost op: 7-03-2013, 23:31:55 »
Paulien schrijft geweldig. Haar dagboek en haar boekjes zijn in dezelfde stijl geschreven. Ik kan er alleen maar hardop om lachen. De overwinning is haar gegund, al is het maar omdat ze zo grappig is.