Auteur Topic: [Theorie] Afvallerstheorie  (gelezen 69161 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #40 Gepost op: 11-01-2013, 21:14:28 »
En hoe zit het dan met de ogen? Ik heb die eerst helemaal niet gezien, maar inclusief aflevering 3 blijft ie vooralsnog kloppen.

In combinatie met de eerste letterhint zou ook de groep finalisten al bekend zijn. Paulien, Kees en Tania.  Wie afvaller  4, 5, 6 en 7 wordt is niet te voorspellen, maar het gaat daarbij om het groepje Carolien, Tim, Daniel en Zarayda.

Zoals gezegd: in willekeurige volgorde.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #41 Gepost op: 11-01-2013, 21:29:27 »
En hoe zit het dan met de ogen? Ik heb die eerst helemaal niet gezien, maar inclusief aflevering 3 blijft ie vooralsnog kloppen.

Hoe zit wat dan met de ogen Jos?  ???

De manier waarop ze de blik van elke kandidaat naar voren doen komen is een fraai stukje montage. Maar de volgorde waarop zij die in beeld brengen, dat is van belang. Het gaat er mij dus niet om hoe of waar naar toe men kijkt. Juist omdat ze de beelden in elkaar lieten overvloeien, als of er sprake was van interlaced maakt de theorie wat ie is. En vanaf het moment dat Debbiegoudveld met dat screenshot kwam, was het begin gegeven want Ewout was al bekend als eerste afvaller. Janine was al bekend als derde afvaller, dus zou Joep wel als tweede moeten afvallen.

Maar omdat Janine in het midden staat, wordt zij overgeslagen want Joep is exit voordat Janine eruit moest. De kandidaat in het midden v/d groep wordt dus overgeslagen. Dat is de theorie. En dan kun je de volgorde vaststellen, juist nu definitief met dank aan de priestertheorie/lettertheorie. Kortom de nummers 4/5/6/7 zijn niet in willekeurige volgorde. Maar dat is mijn kijk erop. Het is geen theorie te noemen wanneer toevallig in de eerste groep van drie, ze de middelste overslaan en bij de rest gewoon of van onder naar boven of juist van boven naar onder afvallen. Nee, dan zul je toch echt die systematiek moeten overnemen in de andere groepen. Welke groep dan het eerste aan de beurt is, ja, dat is afwachten geblazen. Maar gelet op de priestertheorie denk ik de middelste. we zullen het wel gaan zien :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #42 Gepost op: 11-01-2013, 21:42:53 »
Het gaat ook mij niet om de manier waarOP ze kijken, Joost, het gaat erom dat de bovenste drie in de intro de eerste drie afvallers zijn. In dit geval kijken we even vooruit omdat we immers weten dat de derde Janine zal zijn.

De onderste drie zijn Paulien, Tania en Kees. Daarmee worden de finalisten aangewezen, en de vier overblijvers zijn dan NOCH de mol, NOCH de verliezer, NOCH de winnaar.

Het is mij vooralsnog ook een raadsel waarom ze een verdeling 3-4-3 hebben gemaakt. Ik denk dat de volgorde van de 4 niet zoveel ertoe doet. maar ze kunnen ze moeilijk wegstoppen, als ze de andere 6 tonen.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 21:46:58 door Bodejos »

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #43 Gepost op: 11-01-2013, 21:55:08 »
Het gaat ook mij niet om de manier waarOP ze kijken, Joost, het gaat erom dat de bovenste drie in de intro de eerste drie afvallers zijn. In dit geval kijken we even vooruit omdat we immers weten dat de derde Janine zal zijn.

De onderste drie zijn Paulien, Tania en Kees. Daarmee worden de finalisten aangewezen, en de vier overblijvers zijn dan NOCH de mol, NOCH de verliezer, NOCH de winnaar.

Het is mij vooralsnog ook een raadsel waarom ze een verdeling 3-4-3 hebben gemaakt. Ik denk dat de volgorde van de 4 niet zoveel ertoe doet. maar ze kunnen ze moeilijk wegstoppen, als ze de andere 6 tonen.

Omdat de finale met 3 personen gespeeld zal worden en 10 niet deelbaar is door 3? Wellicht met in aflevering 4 een groepsvrijstelling.. Dan krijg je 4-4-3(finale). Het is maar een idee.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #44 Gepost op: 11-01-2013, 21:56:20 »
Het is mij vooralsnog ook een raadsel waarom ze een verdeling 3-4-3 hebben gemaakt.
Omdat dat mooi is :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #45 Gepost op: 12-01-2013, 16:33:29 »
Ik heb van de afvallerstheorieën van Joost een plaatje gemaakt.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #46 Gepost op: 12-01-2013, 23:39:25 »
Hmm, het hangt dus af van de afvallers van aflevering 5 en 6 (even ervan uitgaande dat er in aflevering 4 niemand afvalt) of de theorie klopt en zoja welke. Mij lijkt de eerste het meest logisch.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2013, 16:14:42 »
Even los van de theorie ... waarom is het volgens sommigen logisch dat er in aflevering 4 niemand naar huis gaat vanwege het ongeluk in aflevering 3? Er komt natuurlijk een aflevering waarin niemand naar huis gaat, maar die is er elk jaar.

Stel dat het oorspronkelijke plan was dat dat in aflevering 6 zou gebeuren, dan hoeft het uitvallen van Janine dat toch helemaal niet om te gooien? Alleen vervalt de executie van aflevering 3 (vergeljkbaar met de aflevering waarin Roeland afvalt in seizoen 5), want er is al iemand minder voor aflevering 4 (alleen niet door een executie, maar door een ongeluk), precies zoals de planning was. In 4 en 5 valt dan dus gewoon iemand af en in 6 niemand.

We weten niet wanneer die (zwaar onbevredigende) aflevering is waarin niemand naar huis gaat, maar het kan net zo goed 4, 5, 6 of 7 zijn; het ongeluk van Janine heft daar helemaal niets mee te maken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2013, 16:44:39 »
Je ziet de executie niet in de 'volgende week'-preview. Anders zie je nog net Art een rood scherm weggeven.
The British are not impressed.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2013, 17:29:08 »
Je ziet de executie niet in de 'volgende week'-preview. Anders zie je nog net Art een rood scherm weggeven.

Dus? Volgende week is er inderdaad waarschijnlijk geen executie ... maar wat zegt dat over aflevering 4?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2013, 17:55:52 »
Dus? Volgende week is er inderdaad waarschijnlijk geen executie ... maar wat zegt dat over aflevering 4?

We denken (ik in ieder geval) dat de aflevering zonder afvaller in aflevering 4 zit, omdat na zo'n ongeluk je wel wat langer bij elkaar wilt blijven om het te verwerken.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2013, 10:22:21 »
Aan de afvallerstheorie van Joost heb ik de introducties van de kandidaten toegevoegd. En dan valt in elk geval bij de eerste 3 - van de 3-4-3 - op dat er een volgorde waarneembaar is: lopen (Ewout), zitten (Joep) en staan (Janine). Dit ter ondersteuning van de afvallerstheorie van Joost. Als die volgorde dan klopt, ontstaat een afvalschema (cijfers verwijzen naar nummer afvaller, dus Ewout viel als eerste (1) af.), waarbij Tania, Zarayda en Tim overblijven. Wellicht weer te ver gezocht, maar verwacht het onverwachte.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #52 Gepost op: 14-01-2013, 14:27:56 »
Ik ben mijn afvallerstheorie maar eens via Twitter gaan doen.
Helaas niet superver gekomen, maar er is een begin:

Als leidraad heb ik genomen dat het ongeluk van Janine op 8 juni 2012 was en de opnamen eind mei begonnen. Vliegreis Amsterdam - Johannesburg duurt tussen de 10 en 11 uur.

Ewout is helemaal niet te herleiden qua tweets. Hij was er al na 48 uur uit met de 1e aflevering en met in totaal 4 dagen afwezigheid kun je in zijn twittergedrag niet veel herleiden.

Joep van Deudekom is bekend. Zijn laatste tweet was op 31 mei 2012 en op 9 juni begon hij weer met tweeten. Hij is 8 dagen stil geweest en is in de tweede aflevering afgevallen.

Janine is bekend, zij krijgt op 8 juni haar ongeluk en valt in aflevering 3 uit. Qua tweets niets te herleiden, ze is pas op 24 september van twitter gebruik gaan maken.

Daniël Boissevain. Als ik af moet gaan op zijn tweets gaat hij er in aflevering 4 of 5 uit. Zijn laatste tweet was op 31 mei 2012 en op 20 juni begint hij weer te twitteren. Hoewel hij daarna wel een paar dagen stil is, want pas op 29 juni komt de volgende tweet. Maar hij heeft wel vaker een paar dagen radiostilte, dus vooralsnog ga ik er vanuit dat hij op 20 juni weer in Nederland was.

Carolien Borgers heb ik zo'n vermoeden dat zij er in aflevering 5 of 6 uit zal gaan. Haar laatste tweet was op 27 mei 2012 en op 26 juni begon zij weer met tweeten.

Zarayda Groenhart is wat interessanter. Op 2 juni 2012 was haar laatste tweet. Vervolgens is ze op 1 juli 2012 weer terug, want ze schrijft om 01:22 uur "je suis back". Zij had 30 dagen twitterstilte. Ze is dus op uiterlijk 30 juni weer terug gevlogen.

Tania Kross heb ik ook vraagtekens. Op 17 mei 2012 is haar laatste tweet en op 2 juli 2012 begint ze weer te schrijven. Zij had 46 dagen twitterstilte. Bij haar gebeurd het echter vaker dat ze een aantal dagen twitterstilte heeft, dus ik vraag mij af of zij in de finale komt.

Kees Tol heeft te weinig getwitterd. Zijn laatste tweet was op 21 maart 2012 en zijn eerstvolgende tweet was op 5 september 2012. Hier kun je dus niets uit afleiden.

Tim Haars is onduidelijk. Hij begint pas op 5 juli 2012 voor het eerst te twitteren. Zou hij daarvoor onder een andere naam getweet hebben? Wellicht dat iemand anders dit eens na wil gaan?

Paulien zit niet op twitter.

Bij 10 afleveringen, waarvan de 3 finalisten in aflevering 10 zitten houd je nog 7 afleveringen over met afvallers. Dat kan niet, omdat er maar 10 deelnemers zijn, 3 naar de finale, dus moeten er 7 mensen eerder afvallen en houdt je 2 afvalvrije afleveringen over:
Afl. 1 was Ewout
Afl. 2 was Joep
Afl. 3 is Janine
Afl. 4 niemand?
Afl. 5 Daniël?
Afl. 6 Caroline?
Afl. 7 niemand?
Afl. 8 Zarayda?
Afl. 9 Tania?
Afl. 10 Paulien, Kees, Tim?

maar goed, ik laat de plaatsen van Zarayda, Tania, Paulien, Kees en Tim nog even in het midden.
En twitter is natuurlijk ook niet zaligmakend, maar qua stilte valt er wel één en ander uit af te leiden.












« Laatst bewerkt op: 14-01-2013, 14:33:41 door Zwanee »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2013, 14:35:19 »
Ik ben mijn afvallerstheorie maar eens via Twitter gaan doen.
Helaas niet superver gekomen, maar er is een begin:

Daarnaast vind ik het wél opvallend dat Tim pas op 5 juli begint met twitteren en dat Paulien helemaal niet twittert. Zou één van hen dus wellicht tweeten onder @ikbendemol???

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2013, 14:36:02 »
nee

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2013, 14:39:26 »
Tot en met afvaller nummer 5 (Ewout - Joep - Janine - Daniel - Carolien) is de twitter-afvallerstheorie van Zwanee in overeenstemming met mijn aanvulling op de afvallerstheorie van Joost.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2013, 16:36:01 »
Op 3 januari heb ik wat Twitteraccounts bekeken en viel me al gelijk op dat Ewout amper Twitterstilte heeft gehouden, ik verwachtte dus al dat hij in de eerste aflevering zou vertrekken.

Ik vind het eigenlijk heel vreemd dat het zo goed. Zou de AVRO niet tegen de kandidaten gezegd hebben dat ze van 1 juni t/m bijv. 5 juli niet mochten Twitteren?

Een groot aantal kandidaten is al uit te sluiten als mol op deze manier. Dit is bijna hetzelfde als verklappen wanneer je naar huis moest..

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2013, 17:09:00 »
Op 3 januari heb ik wat Twitteraccounts bekeken en viel me al gelijk op dat Ewout amper Twitterstilte heeft gehouden, ik verwachtte dus al dat hij in de eerste aflevering zou vertrekken.

Ik vind het eigenlijk heel vreemd dat het zo goed. Zou de AVRO niet tegen de kandidaten gezegd hebben dat ze van 1 juni t/m bijv. 5 juli niet mochten Twitteren?

Een groot aantal kandidaten is al uit te sluiten als mol op deze manier. Dit is bijna hetzelfde als verklappen wanneer je naar huis moest..

Mee eens. Daar zullen ze in een volgend seizoen mogelijk rekening mee houden. Ze hebben natuurlijk wel invloed gehad op het (mogelijk) moeten inleveren van de telefoons. Dus voor volgend seizoen verwacht ik wel een soort radiostilte binnen een bepaalde periode.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2013, 20:31:35 »
Methode 1: de eerste afvaller wijst de volgende aan in een groep.

Of methode 2: de eerste afvaller wijst de volgende afvaller aan in een groep.
Grappig dat ik dit nu pas bedenk, maar dit kan helemaal niet.

Je kan ná executie 2 niet zomaar veranderen wie Ewout verdenkt*, en voor executie 2 zou je niet weten in wie je dat moet veranderen.

*Ewout zegt twee keer de naam Joep (54:15). Dat is echt wel ècht door hem zo gezegd. Dat is niet te editen.

Idem geldt voor Joep die gewoon ècht Janine verdenkt.

Dus dat is zeker weten toeval.

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2013, 20:35:10 »
Daarnaast vind ik het wél opvallend dat Tim pas op 5 juli begint met twitteren en dat Paulien helemaal niet twittert. Zou één van hen dus wellicht tweeten onder @ikbendemol???
dat account word door de productie bijgehouden ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human