Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 190012 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #420 Gepost op: 14-01-2013, 15:59:23 »
Ja, en dat geloof ik nou weer niet. Je geeft niet zo'n scherpe hint met zo'n vage uitkomst.

Maar dat is toch even vaag als de andere twee? Bij Carolien is het alleen de voornaam en bij Paulien de achternaam ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #421 Gepost op: 14-01-2013, 16:00:48 »
Dit moet er in ieder geval met opzet ingestopt zijn. Een stevige handdruk voor de ontdekkers.

Toch vreemd dat de makers zo'n risico nemen, temeer daar in de officiële berichtgeving over de deerlijke val van Janine - toen haar herstel bovendien nog ongewis was - staalhard gelogen werd over de locatie; een en ander zou zich volgens de eerste berichten immers in Frankrijk hebben afgespeeld.

Dus dezelfde lui die van de zomer nog spastisch, onnodig en m.i. ook onkies probeerden te verhullen waar WIDM zich dit seizoen zou afspelen, stopten wel een tamelijk definitieve hint in de eerste aflevering.  :-\\
Woosie down?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #422 Gepost op: 14-01-2013, 16:08:57 »
Bij het topic Afvallerstheorie heb ik een gedachtenkronkel geplaatst met de volgorde van afvallers aan de hand van hun twittergedrag. Als dat klopt, met nadruk op als, dan zou na Janine eerst Daniël eruit gaan en dan Carolien. Dus dan gaat deze hint al niet meer voor haar op.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #423 Gepost op: 14-01-2013, 16:10:11 »
Het ziet er overigens wel naar uit dat de storm over het ontdekken ervan, enigszins geluwd is. Wanneer je het in verhouding tot het gemeten aantal kijkers wil bekijken, is er voor de gemiddelde kijker eigenlijk helemaal niets aan de hand. Ik ga ervan uit dat slechts enkele duizenden ''weet'' hebben van deze hint, en dat de overige 2 miljoen lekker argeloos zit te kijken.

Ik heb geprobeerd te achterhalen waar die passage vandaan komt die begint met ''Characteristic''. Het is in mijn ogen namelijk een wezenlijk verschil, als je kijkt naar de opbouw van deze hint, of je uitgaat van Case (letterlijk als zodanig uit te spreken) of van Characteristic, waarbij slechts de eerste letter van belang is.

Zoals eerder opgemerkt: afhankelijk van wat je wil horen, slaat ie of alleen op Kees, of op degenen die een naam (voor- of achternaam doet er niet toe) dragen die begint met een C.

Lastig dit, want het ene kamp laat zich niet overtuigen door het andere kamp. Het is een welles-nietes spelletje aan het worden.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #424 Gepost op: 14-01-2013, 16:14:03 »
Wanneer je het in verhouding tot het gemeten aantal kijkers wil bekijken, is er voor de gemiddelde kijker eigenlijk helemaal niets aan de hand. Ik ga ervan uit dat slechts enkele duizenden ''weet'' hebben van deze hint, en dat de overige 2 miljoen lekker argeloos zit te kijken.

En een aantal daarvan denken lekker nog steeds dat Janine de mol is. Molnaïviteit, aaaah....  :P
No Milk today???

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #425 Gepost op: 14-01-2013, 16:21:09 »
Maar dat is toch even vaag als de andere twee? Bij Carolien is het alleen de voornaam en bij Paulien de achternaam ???

Nee hoor Case is fonetisch gewoon Kees. Hoe duidelijk wil je het hebben???

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #426 Gepost op: 14-01-2013, 16:22:47 »
Nee hoor Case is fonetisch gewoon Kees. Hoe duidelijk wil je het hebben???
Ik had het over waarom de hint naar Carolien wel zou kunnen en naar Paulien niet ::). ( wat ik dus probeerde te weerleggen voor de duidelijkheid :P)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #427 Gepost op: 14-01-2013, 16:23:43 »
Nee hoor Case is fonetisch gewoon Kees. Hoe duidelijk wil je het hebben???

Nietes!

Ik hou het welles-nietes spelletje van bodejos in stand.  ;D

Overigens vind ik het nog steeds niet kloppen dat van alle beginwoorden alleen de eerste letter wordt gepakt en bij Case moet je uit gaan van het hele woord.
Doe dan óf het hele woord, óf alle eerste letters, geen combinatie daarvan.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #428 Gepost op: 14-01-2013, 16:33:07 »
Lastig dit, want het ene kamp laat zich niet overtuigen door het andere kamp. Het is een welles-nietes spelletje aan het worden.
Het leuke van dit spelletje is dan ook dat na de ontknoping altijd iedereen die fout zat, toch overstag gaat ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #429 Gepost op: 14-01-2013, 16:34:36 »
Tja ze hadden ook drie zinnen kunnen laten beginnen met: Is, The, Mole. Maar dan had ik de productie niet meer zo tof gevonden. Dan is er niets 'speuren' meer aan. Juist deze combinatie zorgt ervoor dat ik de hint nog wel kan waarderen.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #430 Gepost op: 14-01-2013, 17:08:34 »
Ik blijf het oprecht verbazingwekkend vinden dat iedereen zich in allerlei bochten wringt om de realiteit van een dergelijke hint te ontlopen. Het hele molspeuren draait om het vinden van hints, om te zoeken naar wat verborgen is. Dat verborgene komt nu openbaar, maar de realiteit lijkt voor velen niet reëel genoeg. Wat dat betreft zijn velen zelf als de mol: het daglicht verdragen zij niet.

Ik snap niet zo goed dat sommigen er moeite mee hebben dat er nog forummers zijn die meerdere opties openhouden. Moeten we dan nu met z'n allen zeggen: ok Kees is de mol n.a.v. deze hint en we stoppen nu meteen met molspeuren? Dat worden dan saaie weken vrees ik. Dan hoef je in geen enkel topic nog iets te posten, het is toch allemaal duidelijk. Het is toch leuk om nog andere opties te onderzoeken? Die C (Case) blijft nog voor meerdere uitleg mogelijk.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #431 Gepost op: 14-01-2013, 17:11:25 »
Ik snap niet zo goed dat sommigen er moeite mee hebben dat er nog forummers zijn die meerdere opties openhouden. Moeten we dan nu met z'n allen zeggen: ok Kees is de mol n.a.v. deze hint en we stoppen nu meteen met molspeuren?
Stel je voor dat we dan fout bleken te zitten!
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #432 Gepost op: 14-01-2013, 17:11:34 »
Het leuke van dit spelletje is dan ook dat na de ontknoping altijd iedereen die fout zat, toch overstag gaat ;)
En dan zie je ineens een nieuwe registratie (NA de ontknoping), met: ''Ik ben nieuw hier dus ik weet niet hoe dit werkt, maar ik wil even zeggen dat ik al vanaf de eerste uitzending de mol juist had.........''                                                                                                                                                                                                          jajajajajajaja.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #433 Gepost op: 14-01-2013, 17:20:49 »
Ik snap niet zo goed dat sommigen er moeite mee hebben dat er nog forummers zijn die meerdere opties openhouden. Moeten we dan nu met z'n allen zeggen: ok Kees is de mol n.a.v. deze hint en we stoppen nu meteen met molspeuren? Dat worden dan saaie weken vrees ik. Dan hoef je in geen enkel topic nog iets te posten, het is toch allemaal duidelijk. Het is toch leuk om nog andere opties te onderzoeken? Die C (Case) blijft nog voor meerdere uitleg mogelijk.

 ::ok::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #434 Gepost op: 14-01-2013, 17:40:52 »
En dan zie je ineens een nieuwe registratie (NA de ontknoping), met: ''Ik ben nieuw hier dus ik weet niet hoe dit werkt, maar ik wil even zeggen dat ik al vanaf de eerste uitzending de mol juist had.........''                                                                                                                                                                                                          jajajajajajaja.

Ow, dat had ik moeten doen. Ik blijf al jaren bij hetzelfde account met al die foute molvoorspellingen van mij.
 :P
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #435 Gepost op: 14-01-2013, 17:49:45 »
Ow, dat had ik moeten doen. Ik blijf al jaren bij hetzelfde account met al die foute molvoorspellingen van mij.
 :P
jij bent en blijft onverbeterlijk. ;D


*Bodejos stopt nog snel een hap van zijn moorkop in zijn mond*.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #436 Gepost op: 14-01-2013, 19:59:44 »

 
Doe dan óf het hele woord, óf alle eerste letters, geen combinatie daarvan.
dat IS het hem nou net. Alleen de naam KEES is als acceptabel Engelstalig woord te gebruiken, in dit verband.

Probeer eens een goedlopende Engelse zin te maken met de namen Ewout, Tim, Daniel, Joep, Janine, Carolien, Paulien, Zarayda of Tania als eerste woord.


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #437 Gepost op: 14-01-2013, 20:31:44 »
De makers hebben niets over de locatie naar buiten gebracht bij het bekend maken van het ongeluk.

Janine had als smoes aan haar omgeving verteld dat ze in Frankrijk was en de media is hier kennelijk mee aan de haal gegaan.

In het artikel in de avro bode zegt ze: "Toen mijn vader na het ongeluk hals over kop naar me toe moest vliegen riep hij dan ook in een soort lichte paniek dat ik in Bordeaux in het ziekenhuis lag.Die locatie heeft nog maandenlang de ronde gedaan in kranten en op internetfora over het programma."

En dat zou niet in overleg met of verzoek van de WIDM-redactie zijn geweest? Ze hebben er ook weinig aan gedaan het te corrigeren, stel ik vast. En let wel: dat interview met Janine dateert van lang na haar valpartij. 
Woosie down?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #438 Gepost op: 14-01-2013, 20:43:40 »
Ik vraag me af hoe de media hier zo snel achter konden komen. Dat de Avro eerst niet weet wat ze met de situatie aan moeten, ik kan me er iets bij voorstellen. Ze worden dan meteen voor het blok gezet: wat is belangrijker, de gezondheid van Janine, of het prijsgeven van de locatie. Als ik deel zou uitmaken van et produktieteam, zou voor mij persoonlijk de keuze niet moeilijk zijn. Maar wellicht hebben ze gedacht: wat heeft het voor toegevoegde waarde om die locatie prijs te geven, daar heeft niemand behalve de direkte familie iets aan.

Maar dan zou ik zeggen: is het nou zo'n ramp om de locatie prijs te geven?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #439 Gepost op: 14-01-2013, 21:12:30 »
Ja, want op het moment van bekend maken (13 juni) liepen de opname's nog.


En dan? Zou iedereen op de bonnefooi naar Zuid-Afrika gevlogen zijn in de hoop ergens op de WIDM-ploeg te stuiten?
« Laatst bewerkt op: 14-01-2013, 21:16:07 door Michmol »
Woosie down?