Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 91266 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #140 Gepost op: 18-01-2013, 00:20:04 »
Waarom had Carolien als enige een ander (kleurrijk/niet zwart) wetsuit aan?
Wederom een beetje "blauwig" zoals haar nagellak en vest...
Maar wel heel opvallend, misschien tè?
Wel overduidelijk...inderdaad.

Omnia vincit amor

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #141 Gepost op: 18-01-2013, 00:24:10 »
Na 13 jaar heeft WIDM me nog steeds in haar greep. Het is en blijft één grote mindfuck, echt. Ik zat als vanouds weer op het puntje van mijn stoel met een kussen in mijn gezicht tijdens de executie. En dan... niets. Ik ben ervan overtuigd dat Tim terugkomt, maar hoe en wat is nog even afwachten. Mooi om te zien dat de kandidaten er zelf ook niets van begrepen.

De opdrachten waren dit keer inderdaad niet erg helder. Die moet ik sowieso nog een keer terugzien om er verdachte zaken uit te halen. Wat ik wel denk is dat de mol niet op de boot zat, maar op de kant. De boot is een cruciale factor in de opdracht en het valt wel heel erg op als de mol daar gaat lopen mollen. Wordt vervolgd. :D

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #142 Gepost op: 18-01-2013, 00:37:25 »
Nope, Tim is er niet uit en komt terug. Dat is echt overduidelijk...

Geen "goede reis" van Art, geen afscheidsmuziek en de toevoeging van Art ("hoe bevalt het je TOT NOG TOE") maken voor mij duidelijk dat Tim terug komt.
Tel daarbij op dat ALS Tim eruit zou zijn dan is het nu al duidelijk wie de mol is (Tania). Ik kan me niet voorstellen dat de makers dat dan zo overduidelijk zouden editen...

Dit hoeft trouwens niet te betekenen dat Tim de mol is...
In het allerlaatste shot (in de trailer) kan je zien dat Tim een koker krijgt van zijn maatje Daniel volgens mij. Ik verwacht dat in de koker een opdracht zit: diegene die de koker open maakt moet 1 aflevering over slaan.
Vandaar alle verbaasde gezichten (ook in de trailer) bij de terugkeer van Tim...

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #143 Gepost op: 18-01-2013, 00:41:48 »
Waarom had Carolien als enige een ander (kleurrijk/niet zwart) wetsuit aan?

een kindermaatje misschien?
...maar soms even niet :)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #144 Gepost op: 18-01-2013, 00:51:31 »
Dan zou ik aan Paulien denken, die had een tshirt van een vlinder aan de vorige aflevering.

En dat niet alleen, ik weet zeker dat ik ergens heb gelezen of gehoord dat Paulien zichzelf ook als vlinder omschreef. Maar waar? Iemand??

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 3
« Reactie #145 Gepost op: 18-01-2013, 01:15:25 »
[spellingsvauten in dagboek afvaller]

zodat je  nog meer van het fantastische Zuid-Afrika mag zien.
Dit is de juiste schrijfwijze van het land Zuid-Afrika volgens het Groene Boekje.

Want dat had ik gewild, meer van zuid Afrika zien,

makers van “Wie is de mol”.Maar Ik wilde daar blijven!

mijn hotelkamer in Nelspruit Zuid Afrika, mijn vliegtuig

erin  hahahahaha!!!!!

respect voor  mijn medekandidaten

En dan hadden we ook nog de kadidaten en eerder al de naam van Daniël.

Mogelijke conclusie 1: Er zit iemand met dyslexie bij de redactie van WIDM
Mogelijke conclusie 2: Hier zit iets in.

Offline Bezemkast

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #146 Gepost op: 18-01-2013, 01:45:16 »
Weet iemand wat Kees zegt @ 48:36:
Waar ik ???? sta.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #147 Gepost op: 18-01-2013, 01:56:37 »
Weet iemand wat Kees zegt @ 48:36:
Waar ik ???? sta.

Waar ik nu sta, maar het komt er uit als noe.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #148 Gepost op: 18-01-2013, 01:57:28 »
[spellingsvauten in dagboek afvaller]

zodat je  nog meer van het fantastische Zuid-Afrika mag zien.
Dit is de juiste schrijfwijze van het land Zuid-Afrika volgens het Groene Boekje.

Want dat had ik gewild, meer van zuid Afrika zien,

makers van “Wie is de mol”.Maar Ik wilde daar blijven!

mijn hotelkamer in Nelspruit Zuid Afrika, mijn vliegtuig

erin  hahahahaha!!!!!

respect voor  mijn medekandidaten

En dan hadden we ook nog de kadidaten en eerder al de naam van Daniël.

Mogelijke conclusie 1: Er zit iemand met dyslexie bij de redactie van WIDM
Mogelijke conclusie 2: Hier zit iets in.

Zaten er wel meer in, lees dat stukje maar eens over dat biertje (niet met Art, maar op zijn hotelkamer).

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #149 Gepost op: 18-01-2013, 02:07:22 »
Oke, na 1,5 uur terug gekeken te hebben kom ik hierop uit qua aflevering (correct me if i'm wrong).

Foto nummer 1 met -500 euro was aangestuurd vanuit team laag. Het team waar Daniël, Pauline en Janine in zaten.

Bij 16:50 spreekt Tania de waarheid wanneer Carolien haar beschuldigt dat zij die foto's gemaakt heeft en niet Tim. Het was zelf te zien dat Tim die camera aanraakte en toen (per ongeluk?) een foto maakte. De andere afstandsfoto kan ik niet herleiden.

Carolien geeft aan Tania te geloven en gaat daarna naar Tim: "Ik weet wel wat je hebt gedaan, ik snap het ook, ik vind het eigenlijk wel een goede actie". Tim zou haar grijnzend hebben aangekeken. Ik blijf erbij dat ik niet geloof dat Tim de mol is. Maar ik las van de week (ik weet niet meer waar) dat er ook hulpmollen zijn. Worden die toegewezen of zijn dat de kandidaten die zich willen voordoen als mol om de echte mol uit de tent te lokken??


Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #150 Gepost op: 18-01-2013, 02:07:30 »
De safarigroep van Paulien, Kees, Tim en Carolien had een envelop met de leeuw, een neushoorn en een giraffe. Wat ik begrepen heb van een vriendin die diverse safari's in Kenia gedaan heeft, moet je voor de leeuwen nog vóór zonsopgang op pad gaan, omdat zij voornamelijk vroeg in de ochtend jagen. Ook wel overdag, maar over het algemeen liggen ze dan in de schaduw en gaan ze vaak op in de omgeving. Met dat in gedachten konden ze nooit (of zéér moeilijk) een leeuw spotten, want de zon stond al vrij hoog in het filmpje. Dat houdt dus in dat ze later op de ochtend de safari gedaan hebben. Mogelijk heeft de mol dan in dat team gezeten?

Team Daniël, Zarayda en Tania spotten een neushoorn en even later zegt Zarayda "wel jammer dat ze niet op één van de kaartjes staan". Nee dûh, die staat op het kaartje van het andere team, die een compleet andere route rijdt of lijkt te rijden...
Bij 38:20 Tim "hey, liggen daar eieren of stenen?" en vervolgens bij 38:33 Kees "Zie ik daar nou niks?" (nee blijkbaar ziet hij daar inderdaad niets, omdat daar niets is, behalve een afleidingspoging??).
Tim vergelijkt zichzelf met een aap omdat hij, volgens Zarayda, uiterlijk wel lijkt op een aap en omdat hij een man is van apenstreken (dus geen mollenstreken..?)
Rond 41:00 zegt Tim dat hij Paulien nog wel verdenkt, maar niet meer zo groots als voorheen (dus met de test heeft hij waarschijnlijk gespreid tussen haar en Tania??). Maar nadat ze die kokers kregen, was hij Tania uit de tent aan het lokken en hij zegt dan later ook over haar reactie "oh wat grappig, want de mol reageert niet zo".

Bij 42:59 ziet Daniël de buffel. Dezelfde buffel die het andere team eerder al gespot heeft, maar geen kaartje van had. Zouden ze dan toch dezelfde route rijden, maar heeft het team die de neushoorn NIET gespot heeft toen even een kleine afbuiging gemaakt, waardoor de neushoorn dus niet gespot kón worden?? Of is dit weer te herleiden naar Kees met zijn "zie ik daar nou niks?" ??

Carolien zegt dat ze niet weet op wie Tania zit. Ze geeft aan dat Tania héél veel praat (is dat mollig?), maar niet daarover. En apart dat Carolien het ineens heeft over haar verdeel en heers techniek, maar dat Zarayda daar eerder ook al aan refereerde.

Bij de test zit Zarayda nog op Tim.
Tim heeft een verbond met Carolien en een joker van haar gekregen. Ze hebben ook een stemafspraak gemaakt. Hij noemt geen namen, maar volgens mij is Tania bij hem al afgevallen als mogelijke mol.
Paulien zou Tania of Tim verdenken, misschien ook een beetje Daniël en volgens mij kiest zij voor Tim aangezien volgens de huidige info Tania zwanger zou zijn en eind maart 2013 is uitgerekend. Zij was op dat moment dus niet alleenstaand.
Daniël verdenkt Paulien.
Kees zat op Janine, maar die is weggevallen. Bij 48:33 zie je de verkleurende beelden (tunnelvisie?), maar Kees lijkt heel erg in dubio te zitten wat hij nu moet.
Carolien zegt dat de mol in de auto met 4 kandidaten zat (dus zij, Tim, Kees en Paulien).
Tania is overtuigd dat Tim de mol moet zijn, maar is super verbaasd als haar scherm groen blijkt te zijn. Dit zegt ze ook als ze weer bij de groep komt "mijn scherm was groen".

Ik kon de gezichten bij de executie niet echt peilen. Alsof ze allemaal geoefend hadden op een pokerface ofzo. Omdat Carolien zegt dat ze op de verkeerde personen heeft gezeten, een fenomenale fout heeft gemaakt, ga ik toch eens terug zoeken op wie zij mogelijk eerder dan gezeten heeft. Of doelde ze met "trust nobody" dat ze vertrouwd heeft op Tim en dat dus niet had moeten doen???

Grappig. Nadat Tim gedag gezegd heeft tegen Art zegt hij "hoi" in plaats van "doei" (zoals ik het hoor). En het is inderdaad Kees die een staafje uit de achterbroekzak van Tim overneemt.

Vervolgens lees je in het dagboek van Tim dit stukje "ik zag een te slechte chipsreclame waarbij een chipje werd opgegeten door... ik zag in het chipje een vorm... ik zag het  hoofd van mijn bondgenoot Carolien erin  hahahahaha!!!!! En dan weet je het: dit spel is geniaal!"

Tim heeft Carolien dus in de maling genomen met zijn acties, misbruik gemaakt van haar vertrouwen, zij is er volledig ingetrapt. Dat is haar fenomenale fout geweest (denk ik). Carolien heeft bij mij afgedaan als mol. Tania zakt weer een stukje bij mij en heeft haar plaats verwisselt met Kees, die bij mij nu 2e staat.

Tim kán ik nog steeds niet als mol zien, ook niet na zijn apenstreken van deze aflevering. Hij speelt een sleutelrol om de mol uit de tent te lokken door zelf enorm te gaan zitten mollen.

Ik blijf bij Paulien en Kees.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #151 Gepost op: 18-01-2013, 03:23:43 »
De "zwem- of duikpakken":
Eerst zie je de dames alleen in zwart met : rode letters  op hun pak: @19.49
Zelfs hun handen worden rood als ze in de buurt van de borststreek komen.

Even later duidelijk in beeld (@20.36) ook de witte letters: INDUNA (InDuna (plural: izinDuna) is a Zulu title meaning advisor, great leader, ambassador, headman, or commander of group of warriors) (Wikipedia).


per abuis: Hint naar Carolien met Xena? Zie topic Carolien?


Vreemd dat geblur en gedoe...
Waarom eerst blurren, weghouden, en een fractie later wel in beeld?
Vanwege Carolien's opmerking?

Edit 2: ook de 2e groep in beeld (@20.45) zonder Induna.
Bliksem!!!!
Ik ga toch niet uit de Paulien Tunnel?
Maar er steekt hier wel iets..
Of is het puur anti-reclame.....
Truste:)


« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 04:05:12 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #152 Gepost op: 18-01-2013, 03:41:43 »
Grappig. Nadat Tim gedag gezegd heeft tegen Art zegt hij "hoi" in plaats van "doei" (zoals ik het hoor).

Brabanders onder elkaar, dan is "doei" volgens mij niet zo heel normaal.

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #153 Gepost op: 18-01-2013, 04:30:59 »
AFLEVERING 3: tunnelvisie


Opdracht 1: geblinddoekt in een bootje
- Tania en Tim zitten in de boot.
- Daniel, Janine en Paulien staan onderaan de berg.
- Kees, Zarayda en Carolien staan bovenaan de berg.
- Er zijn vier foto’s gemaakt, waarvan twee met geld.

Tania loopt de boel ontzettend op te houden door te blijven praten in die porto en pas laat te melden dat ze een blinddoek om heeft en dus geen reet kan zien.
Hetzelfde geld voor Daniel, hij loopt verwarring te schoppen door de porto.
Tim gooit de boot even lekker de andere kant op.
Tania neemt dan de complete boot over.
Er zijn vier foto’s gemaakt, terwijl de groepen op de bergen maar van twee weet hebben.

€0,-


Opdracht 2: van een klif springen
- Carolien springt voor de jokers, Janine geeft aanwijzingen.
- Daniel springt voor de €500,-, Zarayda geeft aanwijzingen.
- Tim springt voor €500,-, Tania geeft aanwijzingen.
- Kees springt voor jokers, Paulien geeft aanwijzingen.
- Zarayda springt niet, Carolien geeft aanwijzingen.
- Tania springt niet, Daniel geeft aanwijzingen.
- Paulien springt voor €500,-, Tim geeft aanwijzingen.
- Janine springt zichzelf te pletter, Kees geeft aanwijzingen.

+€1500,-


Opdracht 3: safari
- Kees, Tim, Carolien en Paulien zaten in een team.
- Tania, Zarayda en Daniel zaten in het andere team.
- Team Tania vindt een impala (wat niet zo moeilijk is want die lopen overal) en beantwoord de vraag over Tim goed.
- Wederom vindt team Tania een buffel en beantwoord de vraag over Kees goed.
- Team Tania krijgt twee kokers voor de goed beantwoorde vragen.

We kennen allemaal de kokers die beter niet opengemaakt moeten worden. In seizoen drie kon er hiermee een vrijstelling verdiend worden als je hem wél open had gemaakt en in seizoen vier kon je, als je hem inderdaad niet open had gemaakt, een stukje foto van de mol zien. Kokers kunnen dus alle kanten op.
Zarayda staat erop die koker open te maken.
Wat ik wel verdacht vond is dat men op zoek moest naar de dieren die over het algemeen wel redelijk moeilijk te vinden zijn. Behalve wellicht de impala’s, giraffen en buffels. Met die drie word je vrijwel dood gegooid als je in Zuid-Afrika op safari gaat. En ik kan het weten. De luipaard, daarentegen, is een onmogelijke taak. In het Krugerpark lopen er slechts 900 rond en dat park is net zo groot als Nederland en Belgie bij elkaar. Ook de leeuw is slechts alleen ’s nachts actief en ligt ergens gecamoufleerd in het gras te slapen.
Daniel stond er op zijn beurt weer op dat de koker niet open werd gemaakt.


Ik heb niets over geld in de pot gehoord? Maar dat geld zal ongetwijfeld verdiend kunnen worden door die kokertjes.

Tim verlaat de groep na de executie zonder een scherm te hebben gezien. Je verlaat het spel niet zonder een rood scherm te hebben gezien. Dus, die jongen komt één deze afleveringen weer vrolijk binnenwandelen.

Mijn mollen:

1: Daniel, hij blijft zo verdacht met alles wat hij doet. Zijn acties bij de voorgaande afleveringen zitten mij nog steeds niet lekker.
2: Tania, één van de twee vrouwen (samen met Zarayda) die nog steeds geen cent heeft opgebracht. Tenzij er wel geld is verdiend met de safariopdracht, dan neem ik mijn woorden terug. Tania schept verwarring, maar eist naar mijn idee net iets te veel aandacht op, wat voor een mol niet echt handig is. Het ligt er ook heel dik bovenop dat mevrouw Kross de mol is, door de titel van het de aflevering en het feit dat ze geblinddoekt was (de mol is blind), maar ik kan haar ook moeilijk uitsluiten.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 3
« Reactie #154 Gepost op: 18-01-2013, 07:51:53 »
Even over Kees en de mogelijke giraf die hier geopperd werd: een giraf is een enorm beest, zo makkelijk is het niet om de aandacht even af te leiden.  ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

anoniem 24971

  • Gast
Re: Aflevering 3
« Reactie #155 Gepost op: 18-01-2013, 08:41:16 »
Ik heb zo'n gevoel dat Tim de zwarte gedaante uit de leader is ofzo met de kaarsjes. We hebben geen rood scherm gezien. Die komt volgende week gewoon terug. Niet voor niets dat ze Tim en Tania als laatste over hadden gelaten. En als Tim de mol is kunnen we nu eindelijk zeggen dat we een mol hebben die het spel toch verlaten heeft :P

Dat kan zeer goed! We zullen volgende week wel zien of hij die gedaante is.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #156 Gepost op: 18-01-2013, 08:50:11 »
Even over Kees en de mogelijke giraf die hier geopperd werd: een giraf is een enorm beest, zo makkelijk is het niet om de aandacht even af te leiden.  ;D
Hij stond achter een boom. :P

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #157 Gepost op: 18-01-2013, 08:53:24 »
Brabanders onder elkaar, dan is "doei" volgens mij niet zo heel normaal.

Is dat niet houdoe ofzo (als ik het goed schrijf). En die enkele keer dat ik in Limburg geweest was, zeiden mensen bij het weggaan iets als "hoiie", maar dat klonk niet als de 'hoi' zoals Tim het schreef.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #158 Gepost op: 18-01-2013, 09:01:54 »
Even over Kees en de mogelijke giraf die hier geopperd werd: een giraf is een enorm beest, zo makkelijk is het niet om de aandacht even af te leiden.  ;D

Van die giraffe en de neushoorn lijkt het alsof hun route afweek van de andere groep. Hoewel zij wél de buffel spotten die het andere team moet hebben (en ook vindt). Een leeuw of een paar leeuwen liggen vaak te luieren bij struiken en wat hoger gras. Zij kunnen hun omgeving goed overzien, maar gaan wel goed op in de omgeving. Het zou kúnnen dat Kees daarvan de aandacht probeerde af te leiden.


Offline Sicey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #159 Gepost op: 18-01-2013, 09:23:09 »
Het valt me op dat bij de opdrachten de groepen gemaakt worden door de productie en niet door de kandidaten zelf. Jammer want er valt altijd van alles uit op te maken wanneer de kandidaten zelf de groepen maken en een mol die daar zijn eigen opdracht in heeft.