Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 91278 keer)

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #160 Gepost op: 18-01-2013, 09:25:55 »
Tania zat op de boot erg veel tijd te rekken. Opeens gaat ze haar best doen en wilt ze opschieten. De montage laat ons horen dat Tim zogenaamd een foto maakt van de omgeving. Wat nou als Tania deze foto heeft gemaakt, waardoor de opdracht automatisch was mislukt. Dat ze daardoor nog zogenaamd zó haar best ging doen, omdat het toch niet meer uitmaakte? ::vergroot::

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Aflevering 3
« Reactie #161 Gepost op: 18-01-2013, 09:37:11 »
Van die giraffe en de neushoorn lijkt het alsof hun route afweek van de andere groep. Hoewel zij wél de buffel spotten die het andere team moet hebben (en ook vindt). Een leeuw of een paar leeuwen liggen vaak te luieren bij struiken en wat hoger gras. Zij kunnen hun omgeving goed overzien, maar gaan wel goed op in de omgeving. Het zou kúnnen dat Kees daarvan de aandacht probeerde af te leiden.
Waarom gaan we er vanuit dat dit dezelfde buffel is?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #162 Gepost op: 18-01-2013, 09:38:00 »
Het valt me op dat bij de opdrachten de groepen gemaakt worden door de productie en niet door de kandidaten zelf. Jammer want er valt altijd van alles uit op te maken wanneer de kandidaten zelf de groepen maken en een mol die daar zijn eigen opdracht in heeft.

Ja. De grootste molactie bij opdracht 1 was al om Tania en Tim op de boot te zetten.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #163 Gepost op: 18-01-2013, 09:44:31 »
Bijzondere aflevering.
Het ongeluk was mooi in beeld gebracht, maar de ramptoerist in mij had stiekem meer willen zien.  :-X

En nu wil ik weten wat er in die kokers zat.  >:( ;)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #164 Gepost op: 18-01-2013, 10:12:04 »
Ja. De grootste molactie bij opdracht 1 was al om Tania en Tim op de boot te zetten.

 ::jaja::

Dat is ook meteen het probleem erbij want de enige persoon die verder hoog op mijn verdenkingen-lijst staat is toch Tania (puur op gedrag en gebrek aan inbreng). Tegelijkertijd lijkt het me uitermate stug dat ze zoveel nadruk zouden leggen op de mol in termen van verdenkingen en inderdaad, de verdeling hier.

De enige outsider die ik verder nog heb is Zarayda. Ik heb haar nog niet op veel constructiefs kunnen betrappen en soms komen haar reacties me wat overdreven voor. Maar tegelijkertijd heeft ze wel een heel kandidaatse vibe... Staat tegenover dat ik datzelfde ambivalente gevoel had over Anne-Marie vorig jaar..  ;D

Toch denk ik dat er al met al wat te weinig geďnvesteerd wordt in Zarayda qua biechts en exposure om haar echt serieus te nemen als molkandidate. (Tenzij ze het dit jaar over een andere boeg gegooid hebben  :P) Wel een erg leuke kandidate overigens.

Ik kom dus wederom bij Kees uit - maar het feit dat hij op de avro site vrij veel verdenkingen op zich heeft ondanks zijn niet typisch overdadig nep-molse gedrag (en edit) geeft toch te denken - is dat puur op basis van die hint dan of toch iets in de edit wat dat gevoel geeft??

Ik vond trouwens Angela's analyse wel grappig - ze leek duidelijk als 'kenner' Tania te verdenken. Maar ik vraag me in dat geval toch echt af waarom Tania zo naar voren geschoven is in de edit op momenten waar het niet nodig is - bijvoorbeeld bij haar 100% verdenking van Tim inclusief suggestie over Tim als laatste scoorder. Double bluff or whatever maar ik denk echt niet dat de meeste gewone kijkers daarover gaan nadenken, die denken face value. Kortom, ik zit dus nog steeds bij Kees eigenlijk..  ::)  :P
« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 10:15:29 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #165 Gepost op: 18-01-2013, 10:24:55 »
Waarom gaan we er vanuit dat dit dezelfde buffel is?

Nou ja, niet we, maar ik ging daar vanuit. Ik heb terug gekeken, maar kan niet zeggen "ja, dat is dezelfde".  Ik vind het opvallend dat team Kees géén neushoorn en giraffe ziet, maar team Tania spot ze wél. Vervolgens ziet team Kees een buffel, maar die staat niet op hun kaartje en even later ziet Daniël een buffel. Die op hun kaartje staat.

Ik kan inderdaad niet zeggen dat het om dezelfde buffel gaat. Ik kan óók niet zeggen dat ze 2 verschillende routes gereden hebben (hoewel je ze bij de inleiding van Art uit elkaar ziet rijden), ook kan ik niet zeggen dat ze elkaar mogelijk ergens tegen gekomen zijn. Maar ik vind het opvallend hoe ze dit gemonteerd hebben (suggestie wekkend?)

Zelf ben ik nog nooit op safari geweest,, maar ik vraag mij af of vooraf naar de route gekeken wordt om dieren te lokaliseren (al dan niet per helikopter).  Áls dat zo is, dan kan dat aan de mol doorgegeven zijn, zodat de mol wist in welke auto hij of zij moest stappen. Ik ben ervan overtuigd dat de mol voorkennis had en wist welke auto de juiste was.

Maar dan weet je nog niets, want ze konden kokers verdienen. En alleen de mol weet wat er in die kokers zit. Dus moest je ze verdienen of juist niet?

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 3
« Reactie #166 Gepost op: 18-01-2013, 11:05:58 »
Op 37.00 zegt Paulien eerst "Het andere team dat was Tania, Daniel en Zarayda en die hadden ook 3 enveloppen" waarop Tania vervolgens zegt : "Olifant hadden we, buffel, impala en een luipaard". Ze noemt 4 dieren terwijl er maar 3 enveloppen zijn ? We weten zeker dat tussen die 3 enveloppen een buffel en een impala zat want die zijn geopend. Dan heeft Tania dus gelogen over de olifant of luipaard. En dan lijkt me het luipaard het meest voor de hand liggende omdat ze die als laatste noemt en ook echt met nadruk zegt : "Enn... EEN LUIPAARD!!". Ik weet niet of hier iets achter zit maar het viel me gewoon op (Het lijkt me trouwens stug dat er een luipaard tussen zat want die zijn op dit moment zeldzaam).

Op 38.40 zegt Tania nog dit : "Misschien heeft hij (Tim) ook wel een luipaard gespot en gedacht van ja laat maar liggen, want anders hebben we hem gespot". Weer dat luipaard dat er niet is. Misschien is dit een hint naar Tania als luipaard (de mol) en dat de kandidaten haar moeten spotten ?

EDIT : Art heeft later 7 kokertjes zie ik nu. Dat betekent dat het groepje van 3 waarschijnlijk 4 kaartjes had in plaats van 3. In dat geval heeft Paulien dus gelogen/fout gezegd.

« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 11:19:17 door Joeyversteeg12 »

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Aflevering 3
« Reactie #167 Gepost op: 18-01-2013, 11:31:09 »
Nou ja, niet we, maar ik ging daar vanuit. Ik heb terug gekeken, maar kan niet zeggen "ja, dat is dezelfde".  Ik vind het opvallend dat team Kees géén neushoorn en giraffe ziet, maar team Tania spot ze wél. Vervolgens ziet team Kees een buffel, maar die staat niet op hun kaartje en even later ziet Daniël een buffel. Die op hun kaartje staat.

Ik kan inderdaad niet zeggen dat het om dezelfde buffel gaat. Ik kan óók niet zeggen dat ze 2 verschillende routes gereden hebben (hoewel je ze bij de inleiding van Art uit elkaar ziet rijden), ook kan ik niet zeggen dat ze elkaar mogelijk ergens tegen gekomen zijn. Maar ik vind het opvallend hoe ze dit gemonteerd hebben (suggestie wekkend?)
Ik denk dat er minstens tientallen buffels daar rondlopen, dus de kans dat het precies dezelfde is lijkt me veel kleiner dan dat het een andere is.

Zelf ben ik nog nooit op safari geweest,, maar ik vraag mij af of vooraf naar de route gekeken wordt om dieren te lokaliseren (al dan niet per helikopter).  Áls dat zo is, dan kan dat aan de mol doorgegeven zijn, zodat de mol wist in welke auto hij of zij moest stappen. Ik ben ervan overtuigd dat de mol voorkennis had en wist welke auto de juiste was.

Van te voren lokaliseren is vrij kansloos, behalve als iemand ze blijft volgen en de locatie blijft doorgeven zul je ze echt moeten tracken. Sabi Sabi is 65000 hectare groot, dus ik neem aan dat ze twee verschillende routes hebben gereden.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 11:49:55 door Kagiso »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #168 Gepost op: 18-01-2013, 11:47:14 »
Ja. De grootste molactie bij opdracht 1 was al om Tania en Tim op de boot te zetten.

Wat mis ik dan toch de Vriendliefs  :-\\ Patrick en Pepijn als peppi & kokkie zijn ingehaald door Tim en Tania op de boot  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #169 Gepost op: 18-01-2013, 11:53:20 »
Met Paulien ging het bij die sprong ook al bijna mis.
De AVRO had toch beter over die opdracht na moeten denken.  ::ohno::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #170 Gepost op: 18-01-2013, 11:56:38 »
Ik heb me serieus zitten ergeren aan het gebrek aan doelmatige leiding bij die bootopdracht. Bovendien snapt Tania haar eigen kloksysteem niet (of veinst aldus).

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #171 Gepost op: 18-01-2013, 11:57:27 »
Met Paulien ging het bij die sprong ook al bijna mis.
De AVRO had toch beter over die opdracht na moeten denken.  ::ohno::

Dat vond ik dus echt heel dom gemonteerd inderdaad. Ben daar een beetje boos om. Het lijkt nu alsof die opdracht gevaarlijk was ofzo. Ik zie Paulien bijna zeggen: Ik zei toch dat het gevaarlijk was.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #172 Gepost op: 18-01-2013, 12:05:29 »
Dat vond ik dus echt heel dom gemonteerd inderdaad. Ben daar een beetje boos om. Het lijkt nu alsof die opdracht gevaarlijk was ofzo. Ik zie Paulien bijna zeggen: Ik zei toch dat het gevaarlijk was.

Bij de perspresentatie werd benadrukt dat het een plek is waar echt veel mensen springen. Ik las dat ook andere programma's daar opnemen. Ik denk dus niet dat ze hadden verwacht dat het mis zou kunnen gaan. Veiligheid staat bij de mol altijd voorop, daar ben ik van overtuigd. Aan de andere kant zit een ongeluk altijd in een klein hoekje. Denk maar eens aan die enge paardenopdracht in serie 6. Die opdracht snap ik echt nog steeds niet. Er had zoveel mis kunnen gaan...

Offline leroymijns

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ik voel het in m'n k.. ohnee dat kan niet
Re: Aflevering 3
« Reactie #173 Gepost op: 18-01-2013, 12:09:13 »
Ik las net ergens (weet niet meer waar, en van wie, sorry) dat er op de site achter tim op de schoorsteen mol stond geschreven in grafitti, nu hebben ze de achtergrond veranderd, maar wie heeft er een screenshot van gemaakt??
Tunnelvisie.....

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #174 Gepost op: 18-01-2013, 12:14:50 »
Bij de perspresentatie werd benadrukt dat het een plek is waar echt veel mensen springen. Ik las dat ook andere programma's daar opnemen. Ik denk dus niet dat ze hadden verwacht dat het mis zou kunnen gaan. Veiligheid staat bij de mol altijd voorop, daar ben ik van overtuigd. Aan de andere kant zit een ongeluk altijd in een klein hoekje. Denk maar eens aan die enge paardenopdracht in serie 6. Die opdracht snap ik echt nog steeds niet. Er had zoveel mis kunnen gaan...

Daarom begrijp ik dus niet waarom ze die klaagzang van Paulien er nog net even voor hebben geplakt.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #175 Gepost op: 18-01-2013, 12:17:29 »
Daarom begrijp ik dus niet waarom ze die klaagzang van Paulien er nog net even voor hebben geplakt.

Dat snap ik ook niet nee.

Offline leroymijns

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ik voel het in m'n k.. ohnee dat kan niet
Re: Aflevering 3
« Reactie #176 Gepost op: 18-01-2013, 12:19:25 »
Mij valt op dat er in het dagboek van Tim ook 3 puntjes staan, net als in het dagboek van de mol! is Tim de mol??
Tunnelvisie.....

Offline xInge

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #177 Gepost op: 18-01-2013, 12:23:18 »
Op 37.00 zegt Paulien eerst "Het andere team dat was Tania, Daniel en Zarayda en die hadden ook 3 enveloppen" waarop Tania vervolgens zegt : "Olifant hadden we, buffel, impala en een luipaard". Ze noemt 4 dieren terwijl er maar 3 enveloppen zijn ? We weten zeker dat tussen die 3 enveloppen een buffel en een impala zat want die zijn geopend. Dan heeft Tania dus gelogen over de olifant of luipaard. En dan lijkt me het luipaard het meest voor de hand liggende omdat ze die als laatste noemt en ook echt met nadruk zegt : "Enn... EEN LUIPAARD!!". Ik weet niet of hier iets achter zit maar het viel me gewoon op (Het lijkt me trouwens stug dat er een luipaard tussen zat want die zijn op dit moment zeldzaam).

Op 38.40 zegt Tania nog dit : "Misschien heeft hij (Tim) ook wel een luipaard gespot en gedacht van ja laat maar liggen, want anders hebben we hem gespot". Weer dat luipaard dat er niet is. Misschien is dit een hint naar Tania als luipaard (de mol) en dat de kandidaten haar moeten spotten ?

EDIT : Art heeft later 7 kokertjes zie ik nu. Dat betekent dat het groepje van 3 waarschijnlijk 4 kaartjes had in plaats van 3. In dat geval heeft Paulien dus gelogen/fout gezegd.


Waarom moet Paulien dan persé gelogen hebben? Ik denk juist dat de Jeep van Tania 4 enveloppen hadden. De vragen die ze kregen gingen namelijk over personen in de andere jeep, dus had jeep Tania 4 enveloppen, team Paulien 3 enveloppen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #178 Gepost op: 18-01-2013, 12:24:05 »
Bij de perspresentatie werd benadrukt dat het een plek is waar echt veel mensen springen. Ik las dat ook andere programma's daar opnemen.

Volgens Patrick Martens is de volledige cast van Zoop in Afrika van diezelfde rots gesprongen..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #179 Gepost op: 18-01-2013, 12:25:29 »
Dat snap ik ook niet nee.
Nou ja, misschien wilden ze het niet verbloemen, maar het juist zo integer mogelijk over laten komen.
Paulien vond het duidelijk ook geen aangename ervaring.

Dit was niet te voorzien sws. Als je alle kandidaten een vrolijk niemendalletje erover laat zeggen komt het misschien voor Janine over alsof ze het onder het tapijt willen schuiven.

Natuurlijk brengt het een zeker risico met zich mee, maar kritiek krijg je nu eenmaal altijd zeker vanuit de commerciële hoek waar nota bene even grote zo niet grotere risico's genomen worden (ik noem maar een bijna verdronken ex-kandidaat van Expeditie Robinson als voorbeeld). Dus ik denk dat ze die balans goed wilden krijgen, en vooral ook de integriteit van wat erover gezegd werd niet wilden schaden. Janine kon het in ieder geval goed relativeren dus ik denk dat dat hetgene zal zijn wat iedere 'oppervlakkige' kijker bij zal blijven, voor zover dat al het geval gaat zijn.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)