Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 91184 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #300 Gepost op: 21-01-2013, 13:45:07 »
Het is idd al eerder besproken. Het team van 3 moest vragen beantwoorden over het team van 4 (en had dus 4 enveloppen), terwijl het team van 4 vragen had over het team van 3 (en dus 3 enveloppen).
Het feit dat Paulien denkt dat het andere team ook 3 enveloppen heeft zou er op kunnen wijzen dat ze geen flauw benul had wat er in die enveloppen zat (n.l. vragen over het andere team) en dit kan dus een aanwijzing zijn dat zij niet de mol is.
Ah ok, dat klinkt idd wel logisch gezien de opzet van de opdracht.
Dan heeft Paulien het idd waarschijnlijk niet goed gehoord of begrepen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #301 Gepost op: 21-01-2013, 15:43:02 »
Het is idd al eerder besproken. Het team van 3 moest vragen beantwoorden over het team van 4 (en had dus 4 enveloppen), terwijl het team van 4 vragen had over het team van 3 (en dus 3 enveloppen).
Het feit dat Paulien denkt dat het andere team ook 3 enveloppen heeft zou er op kunnen wijzen dat ze geen flauw benul had wat er in die enveloppen zat (n.l. vragen over het andere team) en dit kan dus een aanwijzing zijn dat zij niet de mol is.

Wel vreemd dat in de test een vraag zat over het aantal personen waarmee de mol in de jeep zat ???

Ik vraag me af welke vraag daar eigenlijk zou staan....
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #302 Gepost op: 21-01-2013, 15:45:54 »
Wel vreemd dat in de test een vraag zat over het aantal personen waarmee de mol in de jeep zat ???


Wat is daar vreemd aan? De mol zat toch óf in het team van 3 óf in het team van 4 ?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3
« Reactie #303 Gepost op: 21-01-2013, 16:29:09 »
@14:23 Als Tim zijn foto (van +1500 euro) maakt heeft ie moeite om de camera te bedienen: Hij drukt op het knopje, maar er gebeurt niets en moet eerst (op gevoel) een aantal dingen instellen om alsnog zijn foto te kunnen maken. Je hoort hem daarbij ook wat klagen. Zou er iemand aan die camera hebben zitten knoeien?


Offline Tiem

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hint in beelden test aflevering 3?
« Reactie #304 Gepost op: 21-01-2013, 16:40:15 »
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb dit forum nog niet helemaal doorgelezen, dus als mijn komende verhaaltje al genoemd is, excuses!

De gebruiker "Keesisdemol" had het in het topic 'Aflevering 3' al over het beeld van Kees in tunnelvisie, maar Is het iemand ook opgevallen dat tijdens de beelden van de test van aflevering 3 het beeld bij 3 kandidaten een beetje wazig groen/rood/geel wordt? Dit is het geval bij Zarayda, Tim en Kees! Verder bij niemand! Dit zou opgevat kunnen worden als een hint dat dat de drie finalisten zijn? Groen (winnaar), rood (verliezer) en geel (mol)? Het is misschien een beetje ver gezocht, maar het zou volgens mij wel een typische subtiele wie is de mol hint kunnen zijn..

Zie de afbeeldingen:


Offline xInge

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #305 Gepost op: 21-01-2013, 17:12:22 »
Wat is daar vreemd aan? De mol zat toch óf in het team van 3 óf in het team van 4 ?
Ik denk dat bedoeld wordt dat normaal gesproken Janine gewoon met die opdracht had meegedaan en in elke jeep dus 4 personen zouden zitten.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #306 Gepost op: 21-01-2013, 17:21:30 »
Ik denk dat bedoeld wordt dat normaal gesproken Janine gewoon met die opdracht had meegedaan en in elke jeep dus 4 personen zouden zitten.

In dat geval was er een andere vraag op de test gekomen. Ik denk dat sommige vragen pas na de opdrachten (of andere gebeurtenissen) verzonnen worden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #307 Gepost op: 21-01-2013, 18:07:16 »
@14:23 Als Tim zijn foto (van +1500 euro) maakt heeft ie moeite om de camera te bedienen: Hij drukt op het knopje, maar er gebeurt niets en moet eerst (op gevoel) een aantal dingen instellen om alsnog zijn foto te kunnen maken. Je hoort hem daarbij ook wat klagen. Zou er iemand aan die camera hebben zitten knoeien?
Volgens mij zet hij hem uit en weer aan. Zo'n camera gaat na een tijd vanzelf uit, dan moet je hem weer opnieuw opstarten.

(...) Is het iemand ook opgevallen dat tijdens de beelden van de test van aflevering 3 het beeld bij 3 kandidaten een beetje wazig groen/rood/geel wordt? Dit is het geval bij Zarayda, Tim en Kees! Verder bij niemand! Dit zou opgevat kunnen worden als een hint dat dat de drie finalisten zijn? Groen (winnaar), rood (verliezer) en geel (mol)?
Dat is een technisch trucje. Je bereikt dit door langzaam een lens 'extender' in de camera te draaien. Een extender is een extra lenssyteem om de huidige lens extra zoom te geven.
De kleuren worden veroorzaakt door de beeldvervorming die elke lens heeft. We spreken dan van chromatische aberratie. Normaal valt zoveel vervorming buiten het sensoroppervlak, maar omdat de extender dus langzaam wordt ingedraaid, krijg je dat wel te zien.
Ik denk dan ook niet dat de aparte kleuren wat speciaals te betekenen hebben.
Als je overigens oude seizoenen terugkijkt, zal je hetzelfde effect zien.
The British are not impressed.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Hint in beelden test aflevering 3?
« Reactie #308 Gepost op: 21-01-2013, 18:07:44 »
De gebruiker "Keesisdemol" had het in het topic 'Aflevering 3' al over het beeld van Kees in tunnelvisie, maar Is het iemand ook opgevallen dat tijdens de beelden van de test van aflevering 3 het beeld bij 3 kandidaten een beetje wazig groen/rood/geel wordt? Dit is het geval bij Zarayda, Tim en Kees! Verder bij niemand! Dit zou opgevat kunnen worden als een hint dat dat de drie finalisten zijn? Groen (winnaar), rood (verliezer) en geel (mol)? Het is misschien een beetje ver gezocht, maar het zou volgens mij wel een typische subtiele wie is de mol hint kunnen zijn..
Grappig dat jij drie verschillende kleuren ziet, ...ze zijn alle drie 'groen', m.i.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3
« Reactie #309 Gepost op: 21-01-2013, 18:24:12 »
Volgens mij zet hij hem uit en weer aan. Zo'n camera gaat na een tijd vanzelf uit, dan moet je hem weer opnieuw opstarten.

Het zou een mollenstreek kunnen zijn om die camera zo in te stellen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3
« Reactie #310 Gepost op: 21-01-2013, 18:27:35 »
Ik heb mijn 1000D eens zitten uitproberen. Die valt na verloop van tijd vanzelf uit, en ik moet hem uit- en weer aanzetten om terug te komen op standby. Maar je kunt hem dus instellen zoals jij wil: uit na 1 minuut, 3 minuten, 5 minuten. Het is heel goed mogelijk dat er ook toestellen zijn, waarbij je dat uitvallen na de genoemde ingestelde tijd kunt uitschakelen.

Maar dat zul je dan bewust zo moeten instellen, dat valt bij mijn weten niet onder de fabrieksinstellingen.

Ik ga er wel vanuit dat het een betere camera is geweest dan mijn 1000D, hoewel je daar ook best mooie opnames mee kunt maken, maar dit laatste staat los van wat ik hierboven zei.

Offline Tiem

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #311 Gepost op: 21-01-2013, 18:30:13 »
Dat is een technisch trucje. Je bereikt dit door langzaam een lens 'extender' in de camera te draaien. Een extender is een extra lenssyteem om de huidige lens extra zoom te geven.
De kleuren worden veroorzaakt door de beeldvervorming die elke lens heeft. We spreken dan van chromatische aberratie. Normaal valt zoveel vervorming buiten het sensoroppervlak, maar omdat de extender dus langzaam wordt ingedraaid, krijg je dat wel te zien.
Ik denk dan ook niet dat de aparte kleuren wat speciaals te betekenen hebben.
Als je overigens oude seizoenen terugkijkt, zal je hetzelfde effect zien.

Het is inderdaad de 'opsplitsing' van de kleuren waaruit het beeld is opgebouw. Maar ookal heeft het niets met de kleuren te maken, toch vreemd dat het alleen bij hen gebeurd. Het zou een keuze in de montage kunnen zijn.

Grappig dat jij drie verschillende kleuren ziet, ...ze zijn alle drie 'groen', m.i.

Het lijkt me toch vrij duidelijk dat er ook een rode kleur te zien is in de opsplitsing van de kleuren waaruit het originele beeld is opgebouwd.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 3
« Reactie #312 Gepost op: 21-01-2013, 18:39:01 »
Volgens mij zet hij hem uit en weer aan. Zo'n camera gaat na een tijd vanzelf uit, dan moet je hem weer opnieuw opstarten.
Maar er staat toch continue beeld op het LCD-scherm, dan staat ie toch constant aan.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #313 Gepost op: 21-01-2013, 18:46:16 »
Maar er staat toch continue beeld op het LCD-scherm, dan staat ie toch constant aan.
Zoals je hierboven ziet in het korte stukje;
Het spiegelbeeld van Tim (baard/mond) is te zien in het scherm.
De camera lijkt idd uit te staan.
Omnia vincit amor

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3
« Reactie #314 Gepost op: 21-01-2013, 18:50:12 »
De camera lijkt idd uit te staan.

Straks eens kijken hoe dat bij Tania is. Ben benieuwd!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #315 Gepost op: 21-01-2013, 19:17:41 »
Maar er staat toch continue beeld op het LCD-scherm, dan staat ie toch constant aan.
Volgens mij zie je alleen een reflectie op dat scherm. Die wil je trouwens op een DSLR helemaal niet aan hebben, want dan kan je niet door de zoeker kijken.

Ik heb mijn 1000D eens zitten uitproberen. Die valt na verloop van tijd vanzelf uit, en ik moet hem uit- en weer aanzetten om terug te komen op standby. Maar je kunt hem dus instellen zoals jij wil: uit na 1 minuut, 3 minuten, 5 minuten. Het is heel goed mogelijk dat er ook toestellen zijn, waarbij je dat uitvallen na de genoemde ingestelde tijd kunt uitschakelen.
Het is zeker een Canon, scherm ziet er groter uit dan het 1000D scherm, dus is een ander model, maar ik neem aan dat hij hetzelfde werkt. Overigens kan je dat volgens mij wel uitschakelen, als je in het menu naar het 4e icoontje gaat, of de eerste gele, dan bij 'Uitschakelen' heb je 30 sec., 1 min., 2 min., 4 min., 8 min., 15 min. en Uit. Ik neem aan dat als je dat op 'Uit' zet, hij dan niet vanzelf uit gaat :P
The British are not impressed.

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #316 Gepost op: 21-01-2013, 19:37:14 »
Je zou toch denken dat ze dat, als t mogelijk is, wel even zouden doen. Zoveel moeite is dat nou ook weer niet.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #317 Gepost op: 21-01-2013, 19:43:48 »
ik denk niet dat de mol op de boot zat. je bent overgeleverd aan anderen en dat wil de mol niet. 

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #318 Gepost op: 21-01-2013, 20:10:41 »
Leek me dat ze op de boot invloed genoeg hadden op het wel of niet slagen van de opdracht.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 3
« Reactie #319 Gepost op: 21-01-2013, 20:17:07 »
ik denk niet dat de mol op de boot zat. je bent overgeleverd aan anderen en dat wil de mol niet. 
Fotootje te veel nemen of onder binddoek doorkijken en er net naast fotograferen.
De anderen kunnen dat toch niet zien, degene die dichtbij is heeft zelf een blinddoek voor en de anderen zijn te ver weg om te kunnen zien of je cheat. 
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.