Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 91180 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3
« Reactie #340 Gepost op: 21-01-2013, 22:30:58 »
Ik denk echt te zien dat Tania een +500 foto maakt, hoe komt Art aan -500?

Ik dacht dat na de eerste foto de groep LAAG de volgende foto rechts ervan wilde maken. Dus dan was de eerste foto niet de +500 (de meest rechtse). Maar dat is meer gebaseerd op de communicatie dan op de beelden. En dat klopt wel met -500 als eerste foto.

Update:
En dan gingen ze dus voor het scenario A om 2250 euro te halen. (Ik ga ervan uit dat de bedoeling was geen dubbele bedragen)

mogelijkheid A: -250 (g)                   1000 (b) 1500 (g) -500 (r) 500 (r)
mogelijkheid B:          250 (r) -1000 (g) 1000 (b) 1500 (g)          500 (r)

« Laatst bewerkt op: 21-01-2013, 22:55:28 door Avogadro »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #341 Gepost op: 21-01-2013, 22:37:52 »
Hier wordt verrassend weinig over gesproken. Ik denk echt te zien dat Tania een +500 foto maakt, hoe komt Art aan -500?

Na een keer of wat bekijken en een beetje uitvergroten zie ik inderdaad een - teken voor het euroteken staan. Is lastig te zien door de schaduw van de bladeren.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3
« Reactie #342 Gepost op: 21-01-2013, 22:44:28 »
Na een keer of wat bekijken en een beetje uitvergroten zie ik inderdaad een - teken voor het euroteken staan.

Hmm, ik zocht na het euro-teken, maar hij staat ervoor. Ik denk dat je gelijk hebt. De vraag wordt dan: wist Daniel dat ze richting -500 stonden?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #343 Gepost op: 21-01-2013, 22:57:34 »
Hmm, ik zocht na het euro-teken, maar hij staat ervoor. Ik denk dat je gelijk hebt. De vraag wordt dan: wist Daniel dat ze richting -500 stonden?

Dat laatste vraag ik me ook af. zoals al aangegeven staan +500 en -500 kort bij elkaar.

Het kan een mollenstreek zijn, het kan ook zo zijn dat door schittering van de zon, schaduw of wat dan ook niet alle borden duidelijk te zien zijn.
Aangezien de borden vanaf hun lokatie met het blote oog te zien zijn denk ik dat Janine en Paulien wel hadden ingegrepen als Daniël bewust richting verkeerde bord stuurde.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #344 Gepost op: 21-01-2013, 23:07:22 »
Volgens mij heeft de productie de borden van 500 en -500 gewoon verkeerd opgehangen. Onderstaande kaart geeft de vaarroute van de boot weer. Zwarte blokjes zijn foto momenten, gele blokje is start positie.

Op basis van dit shot (direct na het foto moment), lijkt het me dat rechts van het bord wat je daar ziet, geen andere borden meer zijn:
http://i46.tinypic.com/wlrpu8.jpg

PS. Dit zijn de klokjes die we in beeld zien:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #345 Gepost op: 21-01-2013, 23:17:35 »
Volgens mij heeft de productie de borden van 500 en -500 gewoon verkeerd opgehangen. Onderstaande kaart geeft de vaarroute van de boot weer. Zwarte blokjes zijn foto momenten, gele blokje is start positie.

Op basis van dit shot (direct na het foto moment), lijkt het me dat rechts van het bord wat je daar ziet, geen andere borden meer zijn:
http://i46.tinypic.com/wlrpu8.jpg


Dat lijkt inderdaad zo. Je ziet wel nog een stukje land dat iets naar achter ligt en volgens mij ligt het bord van +500 ook wat naar achteren.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3
« Reactie #346 Gepost op: 21-01-2013, 23:26:33 »
Op basis van dit shot (direct na het foto moment), lijkt het me dat rechts van het bord wat je daar ziet, geen andere borden meer zijn: http://i46.tinypic.com/wlrpu8.jpg

Dat is de eerste foto (van -500): links naast het roze bord vier witte bloemen en een "zwart gat" daar weer links van.

Zoals ik het interpreteer zegt communicatieverkeer (van LAAG) dat er rechts nog een bord is.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #347 Gepost op: 21-01-2013, 23:46:54 »
Dat is de eerste foto (van -500): links naast het roze bord vier witte bloemen en een "zwart gat" daar weer links van.

Zoals ik het interpreteer zegt communicatieverkeer (van LAAG) dat er rechts nog een bord is.

Daniel zegt dat indd, maar daar begrijp ik niets van. Stel ze dachten dat ze de +500 hadden gefotografeerd, waarom dan direct rechts? weer een foto maken, terwijl je weet dat daar -500 zit of niets?
Of te wel de montage nekt deze opdracht.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #348 Gepost op: 21-01-2013, 23:52:59 »
Na een keer of wat bekijken en een beetje uitvergroten zie ik inderdaad een - teken voor het euroteken staan. Is lastig te zien door de schaduw van de bladeren.
Hmmm... lijkt inderdaad op een minteken. Ik dacht toch echt dat ze het rechter bord (vanaf de boot) fotografeerden. Ik ga nog eens kijken, want het zou ook een schaduw kunnen zijn die toevallig net op een min lijkt... of ik zie spoken.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #349 Gepost op: 21-01-2013, 23:59:15 »
Of te wel de montage nekt deze opdracht.

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Anders is het hele verhaal (briefje met aanwijzingen, foto maken en verder naar rechts gaan) niet te rijmen. Ook omdat dat bord uiteindelijk niet werk gefotografeerd. Dat moet toch vrij eenvoudig zijn geweest, zo krtbij.

Laatste mogelijkheid is dat het drietal op de grond gezamenlijk heeft besloten om te mollen en de boot zo lang mogelijk uit het zicht van de andere groep te houden.

Hmmm... lijkt inderdaad op een minteken. Ik dacht toch echt dat ze het rechter bord (vanaf de boot) fotografeerden. Ik ga nog eens kijken, want het zou ook een schaduw kunnen zijn die toevallig net op een min lijkt... of ik zie spoken.

Helaas, op bewegend beeld zie je het beter maar het is echt een - teken.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #350 Gepost op: 22-01-2013, 00:15:23 »
Even alles bekeken en voor mijzelf op een rijtje gezet:

- In het begin van de opdracht is een duidelijk shot te zien van de -€500. Dit is voor 99% zeker dezelfde boom, struik... plek waar de foto gemaakt wordt. Ze hebben dus -€500 op de foto.

- Ze varen eerst richting het rechter bord. Dit is echter voor dat Tim met het roer gaat klooien, waardoor ze rondjes gaan draaien.

- Volgens het kaartje hoort rechts de +€500 te zitten.

Gezonde verklaring:
Door de stuurkunsten van Tim, drijven ze af en komen ze uiteindelijk bij het linker bord uit. Die ze fotograferen.

Paranoia molloten verklaring:
De borden hangen verkeerd om. Prodcutiefoutje? Een argument voor deze verklaring is dat de die kandidaten op de lage uitkijk post hadden kunnen zien dat de boot niet meer goed ligt. Zij zouden ingrijpen... behalve als de mol in hun midden is, iemand aan het nepmollen is of ze niet goed opletten.

Ze zijn afgedreven. (Klopt ook met andere begroeïng langs de oever waarvan ik er geen plaatje bij gedaan heb.) Loos alarm. Al maakt het (vooral) Daniel wel verdacht.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2013, 00:36:04 door Rat »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #351 Gepost op: 22-01-2013, 01:12:58 »
Even alles bekeken en voor mijzelf op een rijtje gezet:

- In het begin van de opdracht is een duidelijk shot te zien van de -€500. Dit is voor 99% zeker dezelfde boom, struik... plek waar de foto gemaakt wordt. Ze hebben dus -€500 op de foto.

- Ze varen eerst richting het rechter bord. Dit is echter voor dat Tim met het roer gaat klooien, waardoor ze rondjes gaan draaien.

- Volgens het kaartje hoort rechts de +€500 te zitten.

Gezonde verklaring:
Door de stuurkunsten van Tim, drijven ze af en komen ze uiteindelijk bij het linker bord uit. Die ze fotograferen.

Paranoia molloten verklaring:
De borden hangen verkeerd om. Prodcutiefoutje? Een argument voor deze verklaring is dat de die kandidaten op de lage uitkijk post hadden kunnen zien dat de boot niet meer goed ligt. Zij zouden ingrijpen... behalve als de mol in hun midden is, iemand aan het nepmollen is of ze niet goed opletten.

Ze zijn afgedreven. (Klopt ook met andere begroeïng langs de oever waarvan ik er geen plaatje bij gedaan heb.) Loos alarm. Al maakt het (vooral) Daniel wel verdacht.

Ziet er inderdaad logisch uit. Jammer dat we nog steeds geen echte conclusies kunnen trekken.

Off-topic: Hoe krijg jij die screenshots zo scherp?
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #352 Gepost op: 22-01-2013, 08:18:17 »
Even alles bekeken en voor mijzelf op een rijtje gezet:

- In het begin van de opdracht is een duidelijk shot te zien van de -€500. Dit is voor 99% zeker dezelfde boom, struik... plek waar de foto gemaakt wordt. Ze hebben dus -€500 op de foto.

- Ze varen eerst richting het rechter bord. Dit is echter voor dat Tim met het roer gaat klooien, waardoor ze rondjes gaan draaien.

- Volgens het kaartje hoort rechts de +€500 te zitten.

Gezonde verklaring:
Door de stuurkunsten van Tim, drijven ze af en komen ze uiteindelijk bij het linker bord uit. Die ze fotograferen.

Paranoia molloten verklaring:
De borden hangen verkeerd om. Prodcutiefoutje? Een argument voor deze verklaring is dat de die kandidaten op de lage uitkijk post hadden kunnen zien dat de boot niet meer goed ligt. Zij zouden ingrijpen... behalve als de mol in hun midden is, iemand aan het nepmollen is of ze niet goed opletten.

Ze zijn afgedreven. (Klopt ook met andere begroeïng langs de oever waarvan ik er geen plaatje bij gedaan heb.) Loos alarm. Al maakt het (vooral) Daniel wel verdacht.

Ik vind datnhet juist Paulien verdacht maakt. Zij was degene die de hele tijd met het kaartje stond en er op stond te schrijven. Zij had kunnen ingrijpen, maar deed dit niet.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #353 Gepost op: 22-01-2013, 09:09:06 »
Ik heb geen tijd gehad de overzichten van opdracht 1 te bestuderen maar even afgaande op het plaatje dat Jelir hier eerder postte..

Zo op het eerste gezicht lijken me de makkelijkste opties:
* 1000 + 1500 - 250 = 2250
* 1500 + 500 + 250 = 2250

Hoe dan ook moest de groep naar de +250 of -250 toe aan het begin.
Toch stuurt Kees ze direct naar de €1000,- toe in het eerste porto contact hierover.
Dat lijkt constructief, maar het betekent op zijn minst dat ze sws weer terug moeten varen wat sws tijd zal kosten. Voordat er ook maar enige discussie is over hoe dit aan te pakken om op dat bedrag uit te komen stelt Kees dit al voor. Vreemd.

Aanvulling:
Er nog even verder over nadenkend: niet alleen is de keuze onlogisch, hij beperkte de keuzemogelijkheden om tot €2250,- te komen hierdoor ook aangezien er bij €1500 nog steeds twee mogelijkheden waren, om via relatief korte route op €2250,- te komen.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2013, 09:29:26 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #354 Gepost op: 22-01-2013, 09:20:34 »
Ik heb geen tijd gehad de overzichten van opdracht 1 te bestuderen maar even afgaande op het plaatje dat Jelir hier eerder postte..

Zo op het eerste gezicht lijken me de makkelijkste opties:
* 1000 + 1500 - 250 = 2250
* 1500 + 500 + 250 = 2250

Hoe dan ook moest de groep naar de +250 of -250 toe aan het begin.
Toch stuurt Kees ze direct naar de €1000,- toe in het eerste porto contact hierover.
Dat lijkt constructief, maar het betekent op zijn minst dat ze sws weer terug moeten varen wat sws tijd zal kosten. Voordat er ook maar enige discussie is over hoe dit aan te pakken om op dat bedrag uit te komen stelt Kees dit al voor. Vreemd.

Iedereen zegt dat ze op exact 2250 euro moesten uitkomen, maar Art zegt dat ze op een bedrag uit moeten komen van +2250 euro. Dit kun je op 2 manieren zien. 2250 euro in de plus of méér. Dat niet meer en niet minder sloeg op het aantal foto's. Dus dat Kees ze dus eerst naar de 1000 euro probeert te sturen vind ik in deze dan niet vreemd.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #355 Gepost op: 22-01-2013, 09:25:20 »
Iedereen zegt dat ze op exact 2250 euro moesten uitkomen, maar Art zegt dat ze op een bedrag uit moeten komen van +2250 euro. Dit kun je op 2 manieren zien. 2250 euro in de plus of méér. Dat niet meer en niet minder sloeg op het aantal foto's. Dus dat Kees ze dus eerst naar de 1000 euro probeert te sturen vind ik in deze dan niet vreemd.

Mja sorry hoor, ik neem toch echt aan dat er bedoeld werd 'plus €2250' om het onderscheid te maken tussen de minus en plus bedragen in de opdracht. Dus om verwarring te voorkomen.

Anders had Art neem ik aan wel gezegd: '€2250 of meer'..

Zo werd het iig wel door de kandidaten opgevat en zo zou het normaliter ook opgevat worden, mijns inziens.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #356 Gepost op: 22-01-2013, 09:34:16 »
Mja sorry hoor, ik neem toch echt aan dat er bedoeld werd 'plus €2250' om het onderscheid te maken tussen de minus en plus bedragen in de opdracht. Dus om verwarring te voorkomen.

Anders had Art neem ik aan wel gezegd: '€2250 of meer'..

Zo werd het iig wel door de kandidaten opgevat en zo zou het normaliter ook opgevat worden, mijns inziens.

Ik zal het vanmiddag dan nog eens terug kijken. Ik zag het echt alsof het 2250 of meer moest zijn. Anders had hij wel gezegd "exact 2250". Maar ik kan het ook verkeerd begrepen hebben.

Art is gewoon de mol  ::rofl::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #357 Gepost op: 22-01-2013, 09:39:37 »
Anders had hij wel gezegd "exact 2250".
De 'plus' was dus om verwarring te voorkomen omdat er zowel plus en minus bedragen voorkomen.
Lijkt me niet zo vreemd.  ;)

Als het echt flexibel was geweest hadden ze juist dát wel duidelijker gecommuniceerd lijkt me.
Dat was juist een van de redenen dat deze opdracht zo moeilijk haalbaar was..

widm.nl:
Citaat
Opdracht 1: Foto maken

Twee kandidaten staan geblinddoekt op een boot die op de Blyde River Canyon vaart. Op de boeg van die boot is een fototoestel bevestigd en langs de kant van het meer staan bordjes met daarop geldbedragen zoals: + 1000,-  en + 1500,- maar ook minbedragen zoals - 250,- en - 1000,-. De twee kandidaten van vijf bordjes een foto nemen en daarmee opgeteld een bedrag van € 2250,- vormen.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2013, 09:47:49 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #358 Gepost op: 22-01-2013, 10:13:02 »
Off-topic: Hoe krijg jij die screenshots zo scherp?
Niks speciaals. De screenshots komen uit de 720p download. Ik probeer hem wel op pauze te zetten op een scherpe frame. Soms speel ik hem vertraagd af om exact het juiste frame te pakken te krijgen, maar dat was nu niet het geval. De -€500 was in het begin van de opdracht gewoon heel scherp in beeld. Verder heb ik alles verkleind, om het enigzins schappelijk te houden wat betreft omvang, waardoor het scherper lijkt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #359 Gepost op: 22-01-2013, 12:07:36 »
@14:23 Als Tim zijn foto (van +1500 euro) maakt heeft ie moeite om de camera te bedienen: Hij drukt op het knopje, maar er gebeurt niets en moet eerst (op gevoel) een aantal dingen instellen om alsnog zijn foto te kunnen maken. Je hoort hem daarbij ook wat klagen. Zou er iemand aan die camera hebben zitten knoeien?



Het is een Canon 400D :)

De 350D heeft een tweevoudig schermpje. De 450D, 500D, 550D, 600D, 650D hebben elk geen knoppen aan de zijkant meer. En de 1000D en 1100D komen evenmin in de buurt.

En die 400D is best oud te noemen. Afkomstig uit 2006 :P
« Laatst bewerkt op: 22-01-2013, 12:13:09 door -Joost- »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan