Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 91162 keer)

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 3
« Reactie #380 Gepost op: 23-01-2013, 19:47:25 »
Hou je een m over.


Ik had 'm in het topic Carolien aangepast. Het moet zijn gryp m nu de mol. (Inmiddels hier ook aangepast.)
Amandla Awethu

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #381 Gepost op: 23-01-2013, 19:55:16 »
Geloof ik ook. De montage doet al de hele serie zijn best Tim zo verdacht mogelijk te maken, en met het fototoestel is dat net zo.
Ik denk eerder dat Tania die foto's gemaakt heeft, want waarom zou je als montage Tim verdacht maken door een nep-klikje te laten horen als je ook gewoon de echte beelden kan laten zien van dat hij een foto maakte.
Omdat je dat niet hoort. Zoveel geluid maken die camera's nou ook weer niet, en de kandidaten hadden waarschijnlijk zenders op, dan hoor je niet zoveel zo ver weg. Je zag ook dat er duidelijk veel lawaai op de boot was, Tim kon Tania haast niet verstaan. Maar heb jij veel lawaai gehoord? Nee, omdat je dat soort geluiden niet zo hard opvangt.

Scheelt weer wat tijd, die je kan besteden aan het checken van spelfouten ;)
Nou ja, dat is een heel ander persoon die dat doet, dus zoveel maakt dat niet uit.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #382 Gepost op: 23-01-2013, 20:34:08 »
"grumpy old men" 
Kan hier verder iemand wat mee??
"Lazy Old Men" was meer overtuigend geweest imho.
Maar wie weet?
Gryp is Afrikaans..(zie anagram).
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #383 Gepost op: 24-01-2013, 06:27:48 »
Hoe langer ik over de cliffhanger ( ::tandpastasmiley::) opdracht nadenk, hoe meer ik hem eigenlijk ga waarderen.  ::jaja::
Natuurlijk wel triest dat het zo'n nare afloop had voor Janine sws.  :\'(

Maar los daarvan zat hij knap in elkaar qua mindgames en psychologische oorlogsvoering op elkaar.
Jammer dat niet alle kandidaten de opdracht geheel begrepen of de consequenties doorzagen, hoewel in alle eerlijkheid, het ook lastig is zelfs voor ons als passieve kijkers om meteen alle consequenties te overzien.

Maar er valt wel veel uit te halen qua mols of juist zeer kandidaats gedrag.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 3
« Reactie #384 Gepost op: 24-01-2013, 09:28:49 »
Zin in de aflevering van vanavond!!

Denk dat er veel duidelijk wordt vanavond.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: Aflevering 3
« Reactie #385 Gepost op: 24-01-2013, 18:34:54 »
Hoe langer ik over de cliffhanger ( ::tandpastasmiley::) opdracht nadenk, hoe meer ik hem eigenlijk ga waarderen.  ::jaja::
Maar er valt wel veel uit te halen qua mols of juist zeer kandidaats gedrag.  :)

Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb tijdens de eerste keer kijken helemaal niet op de inhoud van de opdracht gelet vanwege Janine.

Of er veel uit te halen valt is een tweede want volgens mij waren in ieder geval sommige kandidaten (Daniël) niet op de hoogte van de exacte consequenties van de opties. Vertrouw ik mijn 'partner' en zo ja, jokers voor mij of geen jokers voor hem. Dat waren de vragen volgens mij.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #386 Gepost op: 24-01-2013, 18:38:14 »
Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb tijdens de eerste keer kijken helemaal niet op de inhoud van de opdracht gelet vanwege Janine.

Of er veel uit te halen valt is een tweede want volgens mij waren in ieder geval sommige kandidaten (Daniël) niet op de hoogte van de exacte consequenties van de opties. Vertrouw ik mijn 'partner' en zo ja, jokers voor mij of geen jokers voor hem. Dat waren de vragen volgens mij.

Inderdaad, maar Daniël had alleen begrepen dat het kiezen tussen '500 euro voor de pot', '250 euro voor de pot' of '2 jokers' was. Zo werd het ook naar hem geroepen door Zarayda.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 3
« Reactie #387 Gepost op: 24-01-2013, 20:24:30 »
Pfff, dit jaar vind ik echt niet de tijd om te posten en de afleveringen heb ik alledrie nog maar een keer kunnen bekijken. Veel blijft er op die manier natuurlijk niet hangen, toch zeker niet over al die moeilijke mindgames, en bijlange niet genoeg om ook nog eens een week later over te posten.

Maar goed, over de aflevering: ik geloofde er zoals vele anderen geen barst van dat Tim uiteindelijk zijn boeltje moest pakken. Het leek me allemaal te gespeeld om echt te zijn.

Hoe meer ik erover nadenk, des te meer lijkt het me het ideale scenario voor Tim als hij de Mol zou zijn. Hij was continu de meest verdachte van de tv-kijkers. Na zijn vermeende executie in aflevering 3, het spel is eigenlijk nog niet goed bezig, zweert iedereen Tim al af. Aflevering 4: Tim keert terug en hij gaat van meest verdachte naar minst verdachte in recordtempo. Dit lijkt me als potentiële Mol toch ideaal om verder te gaan in het spel. De meerderheid vind hem niet meer geloofwaardig als Mol. Zij zien hem nu als een kandidaat à la Paul en ja, stel je voor dat hij ook nog eens de finale haalt, dan hopen ze dat hij wint. Terwijl hij misschien gewoonweg zélf de Mol is. Ben heel curieus hoe de volgende aflevering verloopt, pas na deze zullen we Tim waarschijnlijk pas echt naar behoren kunnen inschatten.

Ik hou wel van die ongelofelijke verhalen in WIDM. Het lijkt weer op de discussie of Anniek de Mol kon zijn. Maar zij had dan wel weer een rood scherm rond haar oren gekregen. Niemand verwacht nu nog dat Tim de Mol kan zijn, maar ik zie er geen graten in. Hij kreeg geen rood scherm, ook al willen ze ons dat graag doen geloven. We hebben er geen gezien, dan leert de geschiedenis van De Mol ons één ding, alles is nog mogelijk! Behalve dat Janine terugkeert. Had ik wel graag gehad. Vond ik echt een heel slimme kandidate. Waarschijnlijk had ik voor haar gesupporterd voor winst als er niks was uitgelekt over haar ongeluk. Vind het ook een beetje ongelukkig hoe ze het hebben aangepakt tijdens de uitzending, daar viel toch echt wel wat meer van te maken. Het leek m.i. weinig respectvol om te zien hoe de volgende dag de rest van de groep de grootste lol had op safari. Of ze hadden het tenminste op een andere manier kunnen monteren. Bon, ik vond het nogal vreemd. Maar bij deze, respect voor de manier waarop ze hiermee is omgegaan. Ik hoop dat ze er snel terug bovenop komt!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #388 Gepost op: 25-01-2013, 23:10:20 »
Het valt me nu in de terugblik van aflevering 4 ineens op dat we Tim zijn naam wel in getypt zien op de laptop. We zien het in aflevering 3 heel kort in beeld, in de terugblik van aflevering 4 wat langer...
Misschien heeft Tim wel echt rood gezien...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 3
« Reactie #389 Gepost op: 29-01-2013, 14:33:49 »
Iets dat misschien er van getuigd dat Kees toch geen voorkennis had met de bootopdracht is het feit dat hij over zwaaien begint en het mogelijk zien. Tania spreekt namelijk over 'ik kijk naar voren nu' en 'ik sta op 12 uur te kijken'.
Als mol had je daar handig gebruik van kunnen blijven maken. Door de opmerking van Kees wordt duidelijk dat Tania en Tim geblinddoekt zijn. Er is dan wel al 15 minuten van de tijd verstreken volgens de klok, maar als mol zijnde had ik er waarschijnlijk voor gekozen om door te spelen op het verhaaltje van de klok.

(sorry als dit al eerder is gepost)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #390 Gepost op: 29-01-2013, 15:30:28 »
Iets dat misschien er van getuigd dat Kees toch geen voorkennis had met de bootopdracht is het feit dat hij over zwaaien begint en het mogelijk zien. Tania spreekt namelijk over 'ik kijk naar voren nu' en 'ik sta op 12 uur te kijken'.
Als mol had je daar handig gebruik van kunnen blijven maken. Door de opmerking van Kees wordt duidelijk dat Tania en Tim geblinddoekt zijn. Er is dan wel al 15 minuten van de tijd verstreken volgens de klok, maar als mol zijnde had ik er waarschijnlijk voor gekozen om door te spelen op het verhaaltje van de klok.

(sorry als dit al eerder is gepost)

In 45 minuten is deze opdracht vrijwel onmogelijk te doen. Hij maakt zich onverdacht door dit te roepen. Zou juist goede actie van de mol zijn, aangezien kans van slagen bij deze opdracht erg klein was.

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #391 Gepost op: 29-01-2013, 16:37:21 »
In 45 minuten is deze opdracht vrijwel onmogelijk te doen. Hij maakt zich onverdacht door dit te roepen. Zou juist goede actie van de mol zijn, aangezien kans van slagen bij deze opdracht erg klein was.
En zeker als je al een kwartier niets aan het doen was. Na een kwartier wist de mol zo goed als zeker dat de opdracht toch niet zou lukken, en kon hij/zij zich onverdacht maken, zonder een euro binnen te brengen.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 3
« Reactie #392 Gepost op: 29-01-2013, 19:02:33 »
Is mijn persoonlijke visie hoor, maar volgens mij werd Kees toen nog niet erg verdacht. Hoe grappig was het geweest als ze er pas op het einde achter waren gekomen dat Tania en Tim geblinddoekt waren. Wanneer de mol zich niet tussen Tim en Tania bevindt dan hadden zij alle verdenking gekregen, omdat zij deze informatie niet hadden gedeeld.

Is het trouwens zo wanneer er precies 5 foto's waren gemaakt dat ze het geld hadden gewonnen/verloren dat ze wel gefotografeerd hadden of moesten het per se 5 foto's van geld zijn? Dat werd me niet helemaal duidelijk tijdens de uitleg.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 3
« Reactie #393 Gepost op: 29-01-2013, 19:29:53 »
Voor zover ik de opdracht begrijp werd er geld verdiend dan en slechts dan als er exact 5 foto's werden gemaakt en bovendien de som van de bedragen op die vijf foto's exact 2250 euro is. Ongeacht of sommige van die foto's geen bordje tonen (en dus wel meetellen voor het aantal foto's, maar 0 bijdragen aan het totaalbedrag). Oftewel, er kon alleen 2250 worden verdiend, of niks.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #394 Gepost op: 29-01-2013, 21:49:58 »
Letterlijk:
Art: "Ze moeten 5 foto's maken, niet meer en niet minder" ...@04.09....
...Op de 5 foto's samen moet een bedrag van plus 2250€ komen".
Omnia vincit amor

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 3
« Reactie #395 Gepost op: 30-01-2013, 11:07:22 »
haha oké deze opdracht was hoogst waarschijnlijk een mission impossible geweest of iemand nu molde of niet.