Auteur Topic: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!  (gelezen 83850 keer)

Offline hetoord

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!
« Reactie #140 Gepost op: 15-02-2013, 19:10:23 »
Het verdedigen van de vrijstelling zorgt ervoor dat de 2000 euro niet wordt verdient. De mol zou de vrijstelling dus kostte wat het kost verdedigen. Dat deed Daniel ook, maar Art zei dat Daniel zijn vrijstelling als een leeuw had verdedigd. De manier waarop Daniel zijn vrijstelling heeft verdedigde is zowel de manier waarop de mol het zou doen als de manier waarop de leeuw het zou doen. Oftewel; leeuw = mol.

Offline ER fanaatje

• Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
« Reactie #141 Gepost op: 16-02-2013, 10:46:40 »
Het verdedigen van de vrijstelling zorgt ervoor dat de 2000 euro niet wordt verdient. De mol zou de vrijstelling dus kostte wat het kost verdedigen. Dat deed Daniel ook, maar Art zei dat Daniel zijn vrijstelling als een leeuw had verdedigd. De manier waarop Daniel zijn vrijstelling heeft verdedigde is zowel de manier waarop de mol het zou doen als de manier waarop de leeuw het zou doen. Oftewel; leeuw = mol.

Mooie associatie, maar hoe wordt dit dan weer gelinkt aan een persoon?
Ik had dit sterker gevonden wanneer Daniel niet direct daarna afviel.

Offline hetoord

• Forumlid
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #142 Gepost op: 16-02-2013, 14:52:45 »
Kees wordt al de hele serie gelinkt aan de leeuw. Als mijn associatie klopt, dan is de leeuw de mol. Kees is dus de mol.

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #143 Gepost op: 16-02-2013, 16:52:54 »
(...) De mol zou de vrijstelling dus kostte wat het kost verdedigen. Dat deed Daniel ook, maar Art zei dat Daniel zijn vrijstelling als een leeuw had verdedigd. De manier waarop Daniel zijn vrijstelling heeft verdedigde is zowel de manier waarop de mol het zou doen als de manier waarop de leeuw het zou doen. Oftewel; leeuw = mol.

Een kandidaat zou de vrijstelling dus kostte wat het kost verdedigen. Dat deed Daniel ook, maar Art zei dat Daniel zijn vrijstelling als een leeuw had verdedigd. De manier waarop Daniel zijn vrijstelling heeft verdedigd is zowel de manier waarop een kandidaat het zou doen als de manier waarop de leeuw het zou doen. Oftewel; leeuw = kandidaat.
 ;D

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 16-02-2013, 16:59:34 »
Een kandidaat zou de vrijstelling dus kostte wat het kost verdedigen. Dat deed Daniel ook, maar Art zei dat Daniel zijn vrijstelling als een leeuw had verdedigd. De manier waarop Daniel zijn vrijstelling heeft verdedigd is zowel de manier waarop een kandidaat het zou doen als de manier waarop de leeuw het zou doen. Oftewel; leeuw = kandidaat.
 ;D
Ik neem aan dat Hetoord bedoelde dat het frappant was dat Art 'leeuw' gebruikte - en niet als letterlijke vertaling naar waar de leeuw in dit geval voor staat.

Het is inmiddels meer dan duidelijk dat jij hier niks in ziet, dat is je goed recht uiteraard, en wellicht is het ook niks.  ;)

Het is echter niet meer dan logisch dat we op zoek gaan naar hints in de serie. In elke serie zitten er nu eenmaal hints, sommige plausibeler dan andere, sommige mooier en complexer, en sommige veel simpeler en duidelijker. Als de leeuw volgens jou geen hint is in deze serie, welke hint zou er dan volgens jou wel zitten in de serie en op wie zou hij slaan?  :)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 17:01:11 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #145 Gepost op: 16-02-2013, 19:41:53 »
Waarom zou de leeuw trouwens alleen op Kees slaan? Ook al is hij "een halve vrouw"  volgens Daniel. Leeuwen zijn geen koningen, hooguit een koningin....: zij slapen het grootste deel van de dag, zij stelen prooien van o.a. hyena’s in plaats van zelf op jacht te gaan en als leeuwen jagen, dan laten ze de vrouwtjes al het werk doen en de mannetjes eten alleen.

Dus met bovenstaande leeuwenfeiten denk ik eerder dat de leeuwenhint betrekking moet hebben op 1 van de overgebleven drie vrouwen. Ik heb niet alles teruggelezen, maar zal eens terugzoeken of iemand de leeuw al in verband heeft geprobeerd te brengen met Paulien, Carolien of Zarayda.

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #146 Gepost op: 16-02-2013, 20:22:58 »
Als de leeuw volgens jou geen hint is in deze serie, welke hint zou er dan volgens jou wel zitten in de serie en op wie zou hij slaan?  :)
Ik heb al eerder ergens gepost dat er per serie slechts een handvol hints zijn verwerkt. (Volgens mij nooit meer dan 10). Dit i.t.t. velen hier op dit forum die schijnen te denken dat je ermee wordt dood gegooid. Al het gegoogel vind ik sowieso onzin. Als je maar lang genoeg zoekt vind je zo altijd wel een link. Maar wat ik wel een mogelijke hint vind? 'C is the mole' zou heel goed een hint kunnen zijn. Tien kandidaten, tien eerste letters van tien zinnen van een tekst (in het Engels), opgesteld door de productie, over het land waar de serie zich afspeelt. En daarvan een anagram om het niet al te gemakkelijk te maken. Alle ingrediënten kloppen voor een heuse hint. Hij zou dan uiteraard op Carolien moeten slaan, met Kees (Case) als een leuk, uitlegbaar, alternatief. (Echter, Carolien is niet de mol, dus dan blijft Kees over). 'Cornelisse' als alternatief vind ik onzin, je gaat geen hint bedenken die verwijst naar iemands achternaam in een serie waarin alleen voornamen gebruikt worden en je bovendien een kandidate hebt naar wier voornaam de hint ook verwijst.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 16-02-2013, 21:31:58 »
Dat zou waar zijn, als we niet al eerder hints hadden gehad als 'van eerd de mol' etc.
 :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #148 Gepost op: 16-02-2013, 21:44:05 »
Grote toevoeging op de lion hint
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=48362.msg1505347#msg1505347

Kees heeft dus op zijn shirt staan:

Livin' On
Li On
Lion
Leeuw
« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 22:04:10 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #149 Gepost op: 17-02-2013, 02:17:47 »
Dat zou waar zijn, als we niet al eerder hints hadden gehad als 'van eerd de mol' etc.
 :-\\
Want 'Van Eerd' kon ook verwijzen naar de voornaam van kandidaat .... !?!?!?!? ???

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 17-02-2013, 12:35:32 »
'Cornelisse' als alternatief vind ik onzin, je gaat geen hint bedenken die verwijst naar iemands achternaam in een serie waarin alleen voornamen gebruikt worden.

Ik bedoel dat dit dus niet waar is.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline mollenkom

• Forumlid
  • Kiekeboe!
« Reactie #151 Gepost op: 17-02-2013, 12:36:40 »

Livin' On
Li On
Lion
Leeuw
Goed gevonden ;-)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #152 Gepost op: 17-02-2013, 13:48:10 »

Livin' On
Li On
Lion
Leeuw
::ok:: nice!

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #153 Gepost op: 17-02-2013, 15:04:41 »
'Cornelisse' als alternatief vind ik onzin, je gaat geen hint bedenken die verwijst naar iemands achternaam in een serie waarin alleen voornamen gebruikt worden.
Ik bedoel dat dit dus niet waar is.
Moet je wel de hele zin citeren, grapjas!  ::trots::

'Cornelisse' als alternatief vind ik onzin, je gaat geen hint bedenken die verwijst naar iemands achternaam in een serie waarin alleen voornamen gebruikt worden en je bovendien een kandidate hebt naar wier voornaam de hint ook verwijst.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #154 Gepost op: 17-02-2013, 15:50:32 »
Moet je wel de hele zin citeren, grapjas!  ::trots::

Ik denk dat Gerard juist bedoelde dat je wel een hint naar de achternaam van een kandidaat kan geven. Heeft niets met Carolien/Case te maken, maar gewoon over het algemeen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 17-02-2013, 16:00:37 »
Ik heb me tot nu toe niet veel in deze theorie verdiept maar nu ik er eens naar kijk: we hebben al veel over de leeuw gehoord in de serie, maar volgens mij hebben we 'm nog niet gezien. Als je dat combineert met 'de big 5 spotten' en wellicht de hint uit de Moltalk met 'heb jij me op het oog?' is er misschien wel een verband? Je zoekt de Mol maar ziet 'm niet, net zoals we de leeuw niet zien. Nou ja, 't is maar een vaag ideetje :-)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #156 Gepost op: 17-02-2013, 16:05:09 »
Ik heb me tot nu toe niet veel in deze theorie verdiept maar nu ik er eens naar kijk: we hebben al veel over de leeuw gehoord in de serie, maar volgens mij hebben we 'm nog niet gezien. Als je dat combineert met 'de big 5 spotten' en wellicht de hint uit de Moltalk met 'heb jij me op het oog?' is er misschien wel een verband? Je zoekt de Mol maar ziet 'm niet, net zoals we de leeuw niet zien. Nou ja, 't is maar een vaag ideetje :-)

We hebben de leeuw en het luipaard nog niet gezien. Dus een beetje een anti-climax wordt het, als dat een hint blijkt/bleek te zijn. (En volgens mij nog maar één keer een neushoorn.)

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 17-02-2013, 16:17:52 »
We hebben de leeuw en het luipaard nog niet gezien. Dus een beetje een anti-climax wordt het, als dat een hint blijkt/bleek te zijn. (En volgens mij nog maar één keer een neushoorn.)

Oh, ik kon me de neushoorn helemaal niet herinneren, maar hij zat nderdaad in aflevering 3 toch? Als we volgende week ineens wel een luipaard zien wordt 't misschien interessant dus ;-) Maar ze gaan naar de stad lijkt 't, dus 't wordt lastig denk ik ...

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #158 Gepost op: 17-02-2013, 16:25:59 »
Oh, ik kon me de neushoorn helemaal niet herinneren, maar hij zat nderdaad in aflevering 3 toch? Als we volgende week ineens wel een luipaard zien wordt 't misschien interessant dus ;-) Maar ze gaan naar de stad lijkt 't, dus 't wordt lastig denk ik ...

Buffels en nijlpaarden hebben we in veelvoud gezien.
Een leeuw alleen nog maar als print op de torens bij het bungeejumpen en op een emmer bij een praatje van Art (zie posts hiervoor)
Luipaard nog helemaal niet.
Neushoorn alleen van de achterkant.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #159 Gepost op: 22-02-2013, 10:08:51 »
20 euro - Giraffe
100 euro - Leeuw
250 euro - Olifant
500 euro - Nijlpaard
1000 euro - Luipaard
2500 euro - Buffel

En op de 50 euro staat de zebra.