Auteur Topic: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!  (gelezen 83821 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!
« Reactie #200 Gepost op: 28-02-2013, 23:37:23 »
Omschrijving 2:
Welk dier zou je nooit moeten zien tijdens de jacht?
De Leeuw, deze heeft namelijk geen natuurlijke vijanden en is dus zelf de jager. Als je hem ziet, dan is de prooi weg. De leeuw zou je dus niet moeten zien tijdens de jacht.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Clauzwa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 28-02-2013, 23:46:08 »
Omschrijving 2:
De Leeuw, deze heeft namelijk geen natuurlijke vijanden en is dus zelf de jager. Als je hem ziet, dan is de prooi weg. De leeuw zou je dus niet moeten zien tijdens de jacht.

Maar de leeuw ligt altijd onderuit gezakt te luieren en de leeuwin jaagt (ik grijp alles aan om bij Paulien te blijven  ::rofl::)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 1-03-2013, 02:22:04 »
Omschrijving 2:
Tenzij je zelf jaagt op een leeuw.
*pls don't*

Prooi weg?
De leeuwin jaagt wel degelijk! Dus kun je zien.
De leeuw zelf wacht op zijn maal en snijdt het vlees op zondag ;)

b.v. 'n Hyena is een dier welke je misschien niet ontmoet tijdens een jacht.
Hij/zij gaat voornamelijk op een kadaver af, net als een gier.
Een Mol zul je zeker niet gauw ontmoeten op een jacht!
's Nachts of tegen het ochtendgloren.
Maar geloof me, weinig tot geen ontmoetingen waarbij we een mol een mot of ander insect zien verorberen.

Antwoord op deze vraag: Mol.
imho
Omnia vincit amor

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #203 Gepost op: 1-03-2013, 02:34:26 »
De eerste 'echte' leeuw in dit seizoen is gespot!

Wist je dat het slimste dier bij een jacht het dier is dat zich probeert te verstoppen en zich niet laat zien?
Dit slaat op de leeuw, die we dit hele seizoen nog niet 'echt' hebben gezien?
Gelukkig dus toch wel ook een hint.

Het is geen toeval dat het bovenste tijdschrift er ligt... dit is namelijk de editie van Augustus 2010!

Op het onderste tijdschrift staan ook (jonge) leeuwen. Dit is de editie winter 2009/2010.

Ik weet dat Anton tijdig zijn research doet, maar deze zijn echt speciaal bij elkaar gezocht (besteld).

Alleen het middelste tijdschrift heeft op de cover geen leeuw, maar een das (een beetje vreemde eend in de bijt), hoewel ze hier hadden kunnen gaan voor een maart 2011 met de toepasselijke coverstory "The truth about lions". De das is geen familie van de mol, maar "de Europese das graaft ... complexe gangenstelsels." Er zit ook een artikel in over 'your garden wildlife' waarvan de kans aanwezig is dat de mol aan bod komt.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 02:40:35 door Rat »

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 1-03-2013, 02:38:09 »
Gelukkig dus toch wel ook een in dit.

Het is geen toeval dat dat tijdschrift er ligt... dit is namelijk de editie van Augustus 2010!

Op het onderste tijdschrift staan ook (jonge) leeuwen. Dit is de editie winter 2009/2010.

Ik weet dat Anton tijdig zijn research doet, maar deze zijn echt speciaal bij elkaar gezocht (besteld).

Alleen het middelste tijdschrift heeft op de cover geen leeuw, maar een das (een beetje vreemde eend in de bijt), hoewel ze hier hadden kunnen gaan voor een maart 2011 met de toepasselijke coverstory "The truth about lions". De das is geen familie van de mol, maar "de Europese das graaft ... complexe gangenstelsels." Er zit ook een artikel in over 'your garden wildlife' waarin de mol mogelijk aan bod kan komen.

Rat, hoop je volgend jaar weer meer te zien...fijn!
Niet leuk ( ;)), maar wel  ::vergroot::
Omnia vincit amor

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #205 Gepost op: 1-03-2013, 09:10:42 »
Maar de leeuw ligt altijd onderuit gezakt te luieren en de leeuwin jaagt (ik grijp alles aan om bij Paulien te blijven  ::rofl::)

Daarom :) Als koning hoeft ie zijn avondmaal niet bij elkaar te scharrelen. Kortom geen hint naar de leeuw maar leeuwin op zijn best. Terwijl het gewoon slaat op de mol. Nee, deze theorie blijf ik tever gezocht vinden naar Kees. Ik zie meer in een verwijzing naar duif/tol dus naar het Aap/noot/Mies gebeuren maar dan zoals wij bij die ZuidAfrikaanse school tegen kwamen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Frι/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #206 Gepost op: 1-03-2013, 23:32:43 »
Dit slaat op de leeuw, die we dit hele seizoen nog niet 'echt' hebben gezien?

Wow, het net sluit zich wel echt van alle kanten  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #207 Gepost op: 5-03-2013, 19:16:50 »
@ Rat
Misschien slaat dat middelste tijdschrift wel op 'Kill of Cure'

'K of C' > Kees of Cornelis

EDIT: Op die met de leeuw staat ook 'view from the top'
Wie stond er boven op de berg? ::rofl::

Is de kapstop al vol Tsubasa? Ik ga ook mijn jas ophangen.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 19:21:51 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 5-03-2013, 19:56:58 »
Hoe mooi ik het vond (zie post) en vind...
De leeuw is niet het slimste dier (tijdens de jacht)...
misschien lui, maar zeker niet de slimste...;)

Duif is slimmer...
En dan heb ik het nog niet eens over de olifant ... ;)
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 5-03-2013, 20:14:16 »
Hoe mooi ik het vond (zie post) en vind...
De leeuw is niet het slimste dier (tijdens de jacht)...
misschien lui, maar zeker niet de slimste...;)

Duif is slimmer...
En dan heb ik het nog niet eens over de olifant ... ;)

En waarom/hoe zijn de duif en de olifant slimmer?

Het antwoord op de vraag van Spencer was trouwens "het dier is dat zich probeert te verstoppen en niet te laten zien"

Verder: Waarom wordt de olifant ineens gelinkt aan Paulien ipv aan Carolien? Carolien stond iig nog in de olifantenkooi.. De link tussen Paulien en de olifant zie ik niet..
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 20:46:51 door Whiskers »

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #210 Gepost op: 5-03-2013, 20:54:44 »
Een olifant en duif zijn beide meer intelligente dieren dan een leeuw. (Beide in de top 10, die haalt de leeuw niet eens!)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #211 Gepost op: 5-03-2013, 20:59:07 »
Een olifant en duif zijn beide meer intelligente dieren dan een leeuw. (Beide in de top 10, die haalt de leeuw niet eens!)

Dat hangt af van de criteria die je hanteert. Een leeuw laat zijn maaltijd bezorgen door een menigte bekoorlijke vrouwelijke tegenhangers. Dat is toch slim geregeld, naar mijn gevoelen  :P
Woosie down?

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #212 Gepost op: 5-03-2013, 21:01:35 »
Dat hangt af van de criteria die je hanteert. Een leeuw laat zijn maaltijd bezorgen door een menigte bekoorlijke vrouwelijke tegenhangers. Dat is toch slim geregeld, naar mijn gevoelen  :P

Dat is een verschil tussen dierlijk instinct/aangeboren gedrag. Bij duiven en olifanten ligt hun intelligentie een stuk complexer dan bij leeuwen.  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #213 Gepost op: 5-03-2013, 21:03:47 »
Dat is een verschil tussen dierlijk instinct/aangeboren gedrag. Bij duiven en olifanten ligt hun intelligentie een stuk complexer dan bij leeuwen.  :)

Het was ook maar een flauw, leeuwinonvriendelijk gebbetje. Het klinkt zo stom om dat hier op te voeren, maar uithoofde van mijn (afgeronde) studie weet ik het een en ander van biologie, en ik heb het vergelijken van dierlijke intelligentie - vooral wanneer het tussen zoogdieren en vogels gaat, zoals hier :P - altijd wat onzinnig gevonden...
Woosie down?

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #214 Gepost op: 5-03-2013, 21:14:47 »
Het vergelijken van dierlijke intelligentie vind ik dan wel weer interessant, haha.  :) Maar goed, het maakt eigenlijk allemaal niet zo heel veel uit, dus laten we terug gaan naar de hints!

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 5-03-2013, 21:16:50 »

Bron?

En waarom die olifant??

En wat heeft het met de vraag van Spencer cq de hint aan Kees te maken??
De hint/het antwoord was: "het slimste dier bij een jacht is het dier dat zich probeert te verstoppen en niet te laten zien"

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 5-03-2013, 21:17:18 »
@ Rat
Misschien slaat dat middelste tijdschrift wel op 'Kill of Cure'

'K of C' > Kees of Cornelis

EDIT: Op die met de leeuw staat ook 'view from the top'
Wie stond er boven op de berg? ::rofl::

Is de kapstop al vol Tsubasa? Ik ga ook mijn jas ophangen.

Al verder gelezen? (ik heb Paulien bij nader inzien toch nog niet opgegeven):
Er staat namelijk ook een Zebra op vermeldt, op het middelste blad (dat vond Paulien van die leuke dieren vanwege hun strepen).
Hidden op het onderste blad (de verborgen homosexuele man in haar, okι vergezocht  ;D)
Freeze Frame op het bovenste blad (Paulien maakt foto's tijdens de big five)

De uitleg die ik vind over Shooting from the hip http://www.wisegeek.com/what-does-shoot-from-the-hip-mean.htm#did-you-know vind ik echter weer meer op Kees slaan. (zie bovenste blad onder Freeze Frame).
Dacht eerst dat het letterlijk 'schieten vanuit de heup' zou zijn (wat het waarschijnlijk ook wel is), maar Google gaf aan dat het ook een Amerikaans gezegde zou zijn.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 5-03-2013, 21:27:09 »
Nogmaals: kan iemand me uitleggen waar de link zit tussen Paulien en olifant?

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 5-03-2013, 21:32:26 »
En waarom/hoe zijn de duif en de olifant slimmer?

Het antwoord op de vraag van Spencer was trouwens "het dier is dat zich probeert te verstoppen en niet te laten zien"

Verder: Waarom wordt de olifant ineens gelinkt aan Paulien ipv aan Carolien? Carolien stond iig nog in de olifantenkooi.. De link tussen Paulien en de olifant zie ik niet..

1)Waarom? Dat is wetenschap, geloof me, de duif en de olifant staan hoger in het lijstje dan de (luie) leeuw. En ik zeg niet dat de leeuwin niet intelligent is! Zij is zeker niet lui!

2) Vraag was:" Did you know that the smartest animal, during a hunt, is the one which tries to hide".

3) Carolien kan dan wel in een olifanten kooi staan maar:
*misschien is de olifant het "vergelijk-dier" van Paulien.
Te ontkrachten valt het iig imho niet.
Gezien de tekening in molboek (niet behorende bij een "olifanten"-aflevering).

Gezien het feit dat in de kerk de olifant te zien is als Paulien binnen loopt (Paulien zie je nauwelijks, de olifant wel), en in de bios vraagt de Mol; "Heb je mij niet gezien, echt niet?".
Zou er op kunnen wijzen.

Plus alle andere verwijzingen. Zie topic.
Nog 1 waardoor Paulien de olifant zou kunnen hebben.
"Spiegelbeeld".
Tijdens de safari na puzzel kijkt Paulien oog in oog met de olifant vanuit auto. --> zij ziet haar spiegelbeeld.
(ok, wellicht vergezocht..maar niets is wat het lijkt).

Omnia vincit amor

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 5-03-2013, 21:40:40 »
1)Waarom? Dat is wetenschap, geloof me, de duif en de olifant staan hoger in het lijstje dan de (luie) leeuw. En ik zeg niet dat de leeuwin niet intelligent is! Zij is zeker niet lui!

2) Vraag was:" Did you know that the smartest animal, during a hunt, is the one which tries to hide".

3) Carolien kan dan wel in een olifanten kooi staan maar:
*misschien is de olifant het "vergelijk-dier" van Paulien.
Te ontkrachten valt het iig imho niet.
Gezien de tekening in molboek (niet behorende bij een "olifanten"-aflevering).

Gezien het feit dat in de kerk de olifant te zien is als Paulien binnen loopt (Paulien zie je nauwelijks, de olifant wel), en in de bios vraagt de Mol; "Heb je mij niet gezien, echt niet?".
Zou er op kunnen wijzen.

Plus alle andere verwijzingen. Zie topic.
Nog 1 waardoor Paulien de olifant zou kunnen hebben.
"Spiegelbeeld".
Tijdens de safari na puzzel kijkt Paulien oog in oog met de olifant vanuit auto. --> zij ziet haar spiegelbeeld.
(ok, wellicht vergezocht..maar niets is wat het lijkt).

Ze heeft ook minimaal 2 kiwi's (de vogel) getekend. Iedereen zag die olifant tijdens de puzzel (onderweg naar kampvuuropdracht). Carolien stond in de olifantenkooi en is t/m afl 8 gezien als gelinkt met de olifant, niet Paulien.. De Kees - Leeuwtheorie komt ook door de kooi waar hij in stond.

Ik vind het een erg zwakke link.. En dat afdoen met "niets is wat het lijkt" slaat al helemaal nergens op. (niet vervelend/rot/persoonlijk bedoelt)