Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 116859 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #340 Gepost op: 10-02-2013, 16:30:45 »
Net gezocht op google.

Het is mambazo ( de u is verkeerd)
klaar voor de strijd

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #341 Gepost op: 10-02-2013, 16:39:58 »
Na wat ge-edit in bovenstaand bericht is alleen de ena laatste zin nog onbekend; de zin over het onbewoonde eiland. Sowieso een vage zin in dit verhaal.

Ladysmith Black Mambazo wordt dus bij de tweede keer afgekort tot Ladysmith Black Mbazu, waarbij die -u sowieso fout is.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #342 Gepost op: 10-02-2013, 17:05:59 »
Gek. Google vindt het niet fijn als ik zoek op Ladysmith Black Mbazu, het enige resultaat dat niet met widm te maken heeft komt van http://wknc.org/playlist/?d=2008-10-30 , de playlist van een studentenradiozender in North Carolina, waar ze op 30 oktober 2008 blijkbaar om 11:17 am het nummer Homeless hebben gedraaid.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #343 Gepost op: 10-02-2013, 17:35:19 »
Na wat ge-edit in bovenstaand bericht is alleen de ena laatste zin nog onbekend; de zin over het onbewoonde eiland. Sowieso een vage zin in dit verhaal.

Het kinderen voor kinderen lied 'op een onbewoond eiland' stond in de hitlijsten 3 maanden voor de geboortedatum van Kees!

Ik ga even mijn jas ophangen!  ::zwaai::

EDIT: Het nummer valt onder het genre escapisme, wat ook wel afleiding betekend. De afleiding, de afleider, de Mol?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 17:39:59 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #344 Gepost op: 10-02-2013, 21:41:38 »
Ook de opdracht met het orgel nog maar eens teruggekeken. Geprobeerd te letten op afwijkende camerashots, maar dat valt nog niet mee (hoewel ik het shot waar Paulien de ruimte binnenkomt, vanaf links, volgens mij niet bij een andere kandidaat gezien heb).

Twee dingen die mij nog wel opvielen:
- Als Art de vragen aan de kandidaten stelt, zien we bij elke kandidaat een shot van beneden. Bij Daniël zijn hier als enige niet de spijlen van de trap in beeld. Qua theorie kan ik hier echter (nog) niks mee.
- We zien alle kandidaten aankomen bij en/of weglopen van de microfoon, behalve Kees. Die staat er al. Misschien omdat hij als enige (in het echt of symbolisch) van de kant van het orgel moest komen?

Ook nog gekeken welke kandidaten er in een shot met de mol te zien waren (want, zo dacht ik, je kan niet dezelfde persoon achter de microfoon zien staan én tegelijkertijd achter het orgel zien zitten), maar dat bleek een dood spoor (Daniel, Carolien en Zarayda zijn in één shot met de organist te zien, Kees en Tania niet, Paulien volgens mij ook niet).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 6
« Reactie #345 Gepost op: 10-02-2013, 22:01:30 »
Ook nog even over de Ontmoeting met de Mol:
Iedereen zegt wel dat Ewout op vraag 20 Daniël antwoordde,
Maar Ewout zegt in Aflevering 1 zelf dat hij op Joep zit...
Zou hij dan ook niet juist de laatste vraag op Joep maken?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #346 Gepost op: 10-02-2013, 22:23:23 »
Ook nog even over de Ontmoeting met de Mol:
Iedereen zegt wel dat Ewout op vraag 20 Daniël antwoordde,
Maar Ewout zegt in Aflevering 1 zelf dat hij op Joep zit...
Zou hij dan ook niet juist de laatste vraag op Joep maken?

Ja dat zou best kunnen, maar Kees heeft toen iig tegen Joep beweerd dat Ewout vol op Daniël zat. Om de overige kandidaten iig deze vraag fout te laten hebben bij de kerk.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #347 Gepost op: 10-02-2013, 22:52:11 »
De persoon die drie keer Tim zegt aan het begin van de aflevering is toch kees?

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #348 Gepost op: 10-02-2013, 22:55:37 »
Kees heeft toen iig tegen Joep beweerd dat Ewout vol op Daniël zat.
M.a.w.: Kees heeft toen bewust verkeerde informatie verspreid, want wij als kijkers weten immers dat Ewout op Joep zat. Toen leek deze actie van Kees nog gewoon een van de vele mogelijke mol-acties die door alle kandidaten weleens worden uitgehaald.
Maar alleen de mol wist toen al hoe belangrijk deze informatie verderop in het spel zou worden. Dit is voor mij dus eigenlijk het sluitende bewijs dat Kees de mol is.
Al wil ik het nog steeds niet helemaal geloven.

Offline leondaris

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #349 Gepost op: 10-02-2013, 23:24:46 »
zegt Paulien nou als reactie op haar vraag; ben je een man?.....nee dat was IK niet. Kan iemand dat filteren ofzo?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #350 Gepost op: 11-02-2013, 00:06:50 »
Grappig feitje:
Aflevering 6 is opgenomen waar één van mijn Zuid-Afrikaanse vrienden woont.
Het is de luchthaven van zijn home town, en zijn universiteit ligt zo'n beetje om de hoek van de town hall en de kerk die we zien in de beelden.  :D

Dus die ging echt even uit zijn plaat om zijn favoriete serie ooit in zijn eigen home town te zien. ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #351 Gepost op: 11-02-2013, 01:01:22 »
zegt Paulien nou als reactie op haar vraag; ben je een man?.....nee dat was IK niet. Kan iemand dat filteren ofzo?

Nee, ze zei "nee dat was 'ie niet"

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #352 Gepost op: 11-02-2013, 01:02:29 »
Grappig feitje:
Aflevering 6 is opgenomen waar één van mijn Zuid-Afrikaanse vrienden woont.
Het is de luchthaven van zijn home town, en zijn universiteit ligt zo'n beetje om de hoek van de town hall en de kerk die we zien in de beelden.  :D

Dus die ging echt even uit zijn plaat om zijn favoriete serie ooit in zijn eigen home town te zien. ;D


Als het al in je eigen land is, is het al gaaf, maar als het dan óók nog eens in je eigen stadje is, is natuurlijk helemaal waanzinnig  ::jaja::

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #353 Gepost op: 11-02-2013, 19:02:36 »
Sinds gisteren terug van vakantie, dus heb vandaag pas de aflevering kunnen bekijken.
Heb volgens mij veel in te halen op het forum ook.
Vond het persoonlijk geen fantastische aflevering, kan er weinig uit halen. Niet zo boeiend.
Ben wel benieuwd naar volgende week en wat een verrassing dat Tania eruit is.

Offline ws_0546

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #354 Gepost op: 11-02-2013, 20:25:15 »
Eerst dacht ik dat het pauline was... en onmogelijk zarayda kon zijn... Kees stond voor mij op nmr 2.

Na de laatste aflevering denk ik juist dat het zarayda , kees voor mij nummer 2 en pauline op 3.

Is het iemand anders opgevallen dat aan het begin zoiets word gezegd van : in deze aflevering kan de mol rustig achterover leunen...

En vervolgens zarayda de enige is die het vliegtuig niet bestuurd?

en dan nog de foto van horen zien en zwijgen , prachtig...

Hoe dan ook : zarayda acteert er aardig wat op los , en zij is mijn mol nummer 1 op dit moment :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #355 Gepost op: 11-02-2013, 20:59:53 »
Ik weet niet of het al genoemd is, maar ik heb geen zin om 19 pagina's terug te bladeren. ;D

Het moge duidelijk zijn dat ik in een Kees tunnel zit. Voor de mol is het 't beste als niemand de 4 vragen goed heeft bij het orgel. In aflevering 2 vertelde Joep dat Kees hem vertelde dat Ewout op Daniël had gestemd. Aannemend dat Carolien en Paulien de info van Joep ontvangen hebben, is het dankzij Kees dat iedereen denkt dat Ewout op Daniël zat. Maar wat als dat een leugen was? Als mol zit je dan snor, want als iedereen dat gelooft, hebben ze nooit 4 vragen goed in deze aflevering 4.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #356 Gepost op: 11-02-2013, 21:04:24 »
Dat is hier inderdaad al een paar keer genoemd, en ook al in het Kees-topic.  :D
Goede jacht!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #357 Gepost op: 11-02-2013, 21:17:52 »
Mooi, dan blijf ik nog even in de Kees tunnel. ;D ::ok::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 6
« Reactie #358 Gepost op: 11-02-2013, 21:44:28 »
Ik weet niet of het al genoemd is, maar ik heb geen zin om 19 pagina's terug te bladeren. ;D

Het moge duidelijk zijn dat ik in een Kees tunnel zit. Voor de mol is het 't beste als niemand de 4 vragen goed heeft bij het orgel. In aflevering 2 vertelde Joep dat Kees hem vertelde dat Ewout op Daniël had gestemd. Aannemend dat Carolien en Paulien de info van Joep ontvangen hebben, is het dankzij Kees dat iedereen denkt dat Ewout op Daniël zat. Maar wat als dat een leugen was? Als mol zit je dan snor, want als iedereen dat gelooft, hebben ze nooit 4 vragen goed in deze aflevering 4.
Inderdaad al een paar keer genoemd (ook door mijzelf geloof ik), maar het blijft natuurlijk goed gevonden. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #359 Gepost op: 11-02-2013, 21:49:12 »
Is het iemand anders opgevallen dat aan het begin zoiets word gezegd van : in deze aflevering kan de mol rustig achterover leunen...

En vervolgens zarayda de enige is die het vliegtuig niet bestuurd?

Ik weet niet of zij de enige is die het vliegtuig niet bestuurt,  maar rustig achterover leunde ze zeker niet! Gespeeld of niet, ze hyperventileerde bijna.