Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 116972 keer)

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #240 Gepost op: 8-02-2013, 22:14:14 »
Ja, want naar aanleiding van Arts telefoontje die ochtend ging Tania op zoek naar de pot en die bleek toen zoek te zijn  ::jaja::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #241 Gepost op: 8-02-2013, 22:50:33 »
Eindelijk het verhaal over de penningmeester opgelost. Er werd teveel over gedebatteerd. Kees mocht gewoon meeliegen en dat vond hij super. Ik denk dat Tania in de broek had gezeken van angst.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 6
« Reactie #242 Gepost op: 8-02-2013, 22:50:52 »
Ik blijf het bijzonder vinden, dat alleen Kees in de helikopter mocht....

Was dat inderdaad omdat ie de penningmeester was? (geloof ik geen sikkepit van)

Was dat omdat ie de mol is? (dat is dan dus bekend bij de makers)

Dat was namelijk dè plek om te geld te verdienen, maar tegelijkertijd ook dè plek om te mollen....

Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #243 Gepost op: 8-02-2013, 22:59:17 »
Nog even terug naar "Mol op het orgel". Er worden verschillende orgelriedeltjes gespeeld. Is er iemand die er iets van herkent? Ik verwacht niet meteen dat er een Volendamse hit tussen zit, maar wie weet dat één van de stukjes een titel heeft waar een hint in zit. (Met het idee dat er ergens in de opdracht een hint moet zitten gezien de geschiedenis van vergelijkbare opdrachten.)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #244 Gepost op: 8-02-2013, 23:01:07 »
Ik blijf het bijzonder vinden, dat alleen Kees in de helikopter mocht....

Was dat inderdaad omdat ie de penningmeester was? (geloof ik geen sikkepit van)

Was dat omdat ie de mol is? (dat is dan dus bekend bij de makers)

Dat was namelijk dè plek om te geld te verdienen, maar tegelijkertijd ook dè plek om te mollen....



En net dat laatste vergeet hij .... of niet ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 6
« Reactie #245 Gepost op: 8-02-2013, 23:06:20 »
Wie o wie vindt een fragment van Kees een kandidaat van voor WIDM waarbij die geen piano kon spelen en een fragment van na WIDM waar ie 't opeens wel kan? :D
...óf niet!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 6
« Reactie #246 Gepost op: 8-02-2013, 23:08:41 »
Tuurlijk. Maar, het waren wel twee briefjes. Eén van 1000 en één van 500. Daarvan had hij er makkelijk één achter kunnen laten. En oké, terugkomen met 500 euro is misschien iets tè verdacht, maar 1000 had niemand raar gevonden. In plaats daarvan neemt die sufkees gewoon allebei de briefjes mee en brengt zo 1250 in de pot, terwijl dat met gemak 750 had kunnen zijn. Een mol die geen 500 achterlaat terwijl hij daar ruimschoots de mogelijkheid toe heeft is m.i. geen mol.

Maar zou dit alsnog het geval kunnen zijn geweest? Wat nou als er in de envelop van Carolien veel meer geld zat, Cees de helft eruit gehaald heeft en het vervolgens zo gefilmd is voor ons kijkers dat hij er 1500 uit haalt? Het is een hoog bedrag en meer dan 1500 zou een heel hoog bedrag zijn, maar we weten het niet..

Ik zou het een beetje een domper vinden als Kees de mol blijk.. Teveel in het oog springend, teveel een Patrickmol. Als ik de maker was zou ik voor Paulien (mijn mol) of Carolien gaan; op de achtergrond, mysterieus, weinig echt verdacht en die mollen zijn uiteindelijk altijd de allerbesten. Denk aan een Dennis.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 6
« Reactie #247 Gepost op: 8-02-2013, 23:11:46 »
Nog even terug naar "Mol op het orgel". Er worden verschillende orgelriedeltjes gespeeld. Is er iemand die er iets van herkent? Ik verwacht niet meteen dat er een Volendamse hit tussen zit, maar wie weet dat één van de stukjes een titel heeft waar een hint in zit. (Met het idee dat er ergens in de opdracht een hint moet zitten gezien de geschiedenis van vergelijkbare opdrachten.)

Ik vond die deuntjes ook wel interessant, vooral het eerste deuntje is toch wel apart om bij zo'n opdracht te spelen, met veel chromatische stukken, best technisch ingewikkeld en niet echt direct iets om drama mee te pakken. Ik wil het wel eens door soundcloud gooien maar niet nu want nu ben ik er te lui voor.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 6
« Reactie #248 Gepost op: 8-02-2013, 23:18:01 »
Wie o wie vindt een fragment van Kees een kandidaat van voor WIDM waarbij die geen piano kon spelen en een fragment van na WIDM waar ie 't opeens wel kan? :D

 ::rofl::

geen idee...

Maar even serieus, denk niet dat de vaardigheden op het orgel er iets mee te maken hebben ;-)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6
« Reactie #249 Gepost op: 8-02-2013, 23:20:29 »
::rofl::

geen idee...

Maar even serieus, denk niet dat de vaardigheden op het orgel er iets mee te maken hebben ;-)

Hebben ze gewoon plakkertjes op de toetsen geplakt ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #250 Gepost op: 8-02-2013, 23:40:22 »
Waarom is in de kerk een paar keer een kleed of een vlag o.i.d. te zien met een olifant erop?

Is dat zo? Dat was mij niet opgevallen. Ik heb de aflevering ook nog niet opnieuw bekeken. In de opdracht om Tim te bevrijden zat Carolien in de kooi van de olifant! Zij deed ook nog even leuk dat slurf-gebaar voor de camera van Paulien.
 ::vergroot::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 6
« Reactie #251 Gepost op: 8-02-2013, 23:45:17 »
Tania:   Nee,Ja,Nee
Paulien: Nee,Nee,Nee
Daniel:  Nee,Ja,Ja
Carolien:Nee,Ja,Ja
Kees:    Nee,Nee,Ja
Zarayda: Nee,Nee,Ja

Even vanuit enkel-enkel-dubbel-dubbel bekeken:

Tania:   enkel
Paulien: enkel
Daniel en Carolien: dubbel
Kees en Zarayda:    dubbel

 ::oink::

Ja, dit was me ook al opgevallen (zie ergens eerder in het topic), maar ik denk toch dat we hier niet te veel achter moeten zoeken. Stel het is een vooropgezet plan om de enkel-enkel-dubbel-dubbel antwoorden hier te gebruiken, maar één kandidaat heeft de vragen van Art wel allemaal goed. Dat kan de de voorbedachte sets met antwoorden om zeep helpen (als je snapt wat ik bedoel).

Plus het is gewoon heel ver gezocht (laten we eerlijk zijn =P). De mol had bijvoorbeeld ook een tekst in morsecode kunnen doorseinen, maar ik denk toch dat het niet zo ver gaat. Als er een hint in de opdracht zit, dan gaat hem om de tekst van Art, de montage (dat je bij Kees de mol niet ziet zitten, bij Paulien is dat lastig te zien) of de muziekstukken die de mol speelt (zoals hierboven wordt gespeculeerd). De rest lijkt me te lastig om echt mee te manipuleren.

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 6
« Reactie #252 Gepost op: 9-02-2013, 09:56:37 »
Is dat zo? Dat was mij niet opgevallen. Ik heb de aflevering ook nog niet opnieuw bekeken. In de opdracht om Tim te bevrijden zat Carolien in de kooi van de olifant! Zij deed ook nog even leuk dat slurf-gebaar voor de camera van Paulien.
 ::vergroot::
Er kwam meerdere keren een olifant in beeld op een raam. Ik vond dat, vanwege die big five opdracht, meteen verdacht.
Amandla Awethu

Offline Mini Minnie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt.... Of toch wel??
Re: Aflevering 6
« Reactie #253 Gepost op: 9-02-2013, 11:25:34 »
Misschien komt het door de zon,maar als Tania haar rode scherm te zien krijgt, zie ik geen vingerafdruk. Het zal vast komen dat door de zon, en ik dit raar vindt doordat Tim ook terugkwam. Er was een grote kans dat ze wegging, hoor. Zou ook echt niet weten hoe het komt dat ze zolang erin bleef, ze zat alleen maar op Tim.

Offline Christiaan1988

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #254 Gepost op: 9-02-2013, 13:10:53 »
Hallo,

Heb even een account aangemaakt om wat screencaps van aflevering 6 te uploaden, in 1 van deze caps is de mol te zien.
Het gaat hier om de opdracht in de kerk waar de kandidaten vragen kunnen stellen aan de mol.
Wanneer sommige kandidaten zijn/haar vragen heeft gesteld is telkens het gezicht van de mol te zien als een blank persoon met kort haar.
Wanneer Kees zijn vraag stelt ziet men geen gezicht van de mol wat er op zou kunnen duiden dat Kees de mol is!
Ook begint kees zijn vraag met "Mol, ben jij een man ?".
Het zou leuk zijn als men deze fragmenten ook terug zou kijken, ik heb in elk geval wat screencaps geupload.

EDIT:
Na herziening ziet men het gezicht niet van de mol bij de volgende kandidaten: Zarayda, Kees en Paulien.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2013, 13:24:44 door Christiaan1988 »

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #255 Gepost op: 9-02-2013, 13:14:46 »
De mol achter het orgel draait zit op deze manier die Christiaan laat zien om wanneer Daniel en Carolien hun eerste vraag stellen.


Wanneer Kees zijn vraag stelt ziet men geen gezicht van de mol wat er op zou kunnen duiden dat Kees de mol is!


Bij Kees komt de mol (zittend achter het orgel) zelfs helemaal niet in beeld.
(edit: Bij Paulien dus ook niet, nvr mind)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2013, 13:20:31 door califax »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 6
« Reactie #256 Gepost op: 9-02-2013, 13:17:01 »
Weet niet of het al genoemd is (te lui om alle topics door te spitten) maar wat mij vooral opvalt is dat Kees 3 vragen stelt die ook door anderen gesteld zijn: ben je een man, ben je blank en ben je een cabaretiere.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #257 Gepost op: 9-02-2013, 13:18:01 »
Aanvulling: bij Zarayda ook niet.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Christiaan1988

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #258 Gepost op: 9-02-2013, 13:20:00 »
Aanvulling: bij Zarayda ook niet.

Zarayda zou het niet kunnen zijn omdat in de rest van de shots de mol te zien is als een blank persoon.

Offline Joke

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #259 Gepost op: 9-02-2013, 13:23:03 »
Hmmm, mooi om dat zo even achter elkaar te kunnen zien ::jaja::

Maar zoals ik het zie, lijkt het mij niet dat je een hoofd ziet boven de zwarte cape, maar een boogje van het orgel.
Wat me wel opvalt is dat het zwarte van de cape bij Kees veel hoger uitkomt (en dus het boogje verbergt) dan bij de anderen.
Dan zou je daaruit kunnen opmaken dat er bij Kees iemand anders achter het orgel zit.