Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 83676 keer)

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #160 Gepost op: 15-02-2013, 00:29:41 »
Kleurenblinden zien volgens mij alleen het verschil tussen groen en rood niet dus dat zou toch wel lastig worden in dit spel ::rofl::

Maar voor de mol maakt dat nou juist niks uit, die krijgt ALTIJD een groen scherm.
Verder hoeft hij bij een rood scherm voor een ander alleen maar op de reactie van anderen af te gaan.
Op zich zou het wel interessant zijn om eens terug te kijken of Kees steeds een fractie later reageert als iemand een rood scherm krijgt.
Of misschien is dát wel de reden dat hij vaak heel vlak reageert. Dan kan hem niet verweten worden dat hij bij executies tamelijk vlak blijft.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #161 Gepost op: 15-02-2013, 00:31:13 »
Maakt niet uit (al klopt het volgens mij niet wat je zegt): Kees zag duidelijk WEL kleuren  ;)
Wikipedia zegt dit:
Citaat
De drie soorten kegeltjes hebben normaal gesproken hun grootste gevoeligheid in respectievelijk het rode, het groene en het blauwe golflengtegebied. De eerste twee soorten kegeltjes liggen echter ten opzichte van de blauw-gevoelige kegeltjes met hun gevoeligheidsmaximum niet ver uit elkaar.

Het kleurenzien is in de praktijk het vaakst gestoord door minder goed werkende 'rode' of 'groene' kegeltjes (protanomalie en deuteranomalie, vooral de laatste). Beide vormen leiden tot moeilijkheden bij het waarnemen van verschillen tussen rood en groen en worden samengevat onder de term rood-groen kleurenblindheid. Bij protanopie en deuteranopie is de functie van de 'rode' respectievelijk de 'groene' kegeltjes zelfs helemaal afwezig. De blauw waarnemende kegeltjes zijn veel minder vaak aangedaan (tritanomalie of tritanopie).
Dus de meeste kleurenblinden kunnen alleen rood en groen niet onderscheiden.
Maar het doet er inderdaad niet zoveel toe, Kees is sowieso niet kleurenblind.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #162 Gepost op: 15-02-2013, 00:31:35 »
Maakt niet uit (al klopt het volgens mij niet wat je zegt): Kees zag duidelijk WEL kleuren  ;)

Maar waarom noemde Art dan telkens alle kleuren op en zei hij ook steeds wie welke kleur pakte of teruglegde?
We keken toch niet naar een voetbalwedstrijd waar gemoemd moet worden welke speler schiet naar welke andere speler (omdat dat voor de kijkers thuis niet altijd duidelijk is)?

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #163 Gepost op: 15-02-2013, 00:31:39 »
Maar voor de mol maakt dat nou juist niks uit, die krijgt ALTIJD een groen scherm.
Verder hoeft hij bij een rood scherm voor een ander alleen maar op de reactie van anderen af te gaan.
Op zich zou het wel interessant zijn om eens terug te kijken of Kees steeds een fractie later reageert als iemand een rood scherm krijgt.
Of misschien is dát wel de reden dat hij vaak heel vlak reageert. Dan kan hem niet verweten worden dat hij bij executies tamelijk vlak blijft.

Helaas kun je niets uit reactietijd opmaken vanwege de supervette slimme geniepige montage.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #164 Gepost op: 15-02-2013, 00:32:16 »
Maar voor de mol maakt dat nou juist niks uit, die krijgt ALTIJD een groen scherm.
Verder hoeft hij bij een rood scherm voor een ander alleen maar op de reactie van anderen af te gaan.
Op zich zou het wel interessant zijn om eens terug te kijken of Kees steeds een fractie later reageert als iemand een rood scherm krijgt.
Of misschien is dát wel de reden dat hij vaak heel vlak reageert. Dan kan hem niet verweten worden dat hij bij executies tamelijk vlak blijft.

Verklaar eens dat Kees door had dat Carolien loog dan..  ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #165 Gepost op: 15-02-2013, 00:32:43 »
Toen ze dieren moesten ontdekken onderweg en dan een envelop openen met welk dier een kandidaat zich vergeleek. Toen zijn er 2 kokers verdiend. (en niet jokers zoals er stond en waar ik op reageerde)

Thanks  ::hug::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #166 Gepost op: 15-02-2013, 00:33:32 »
Wikipedia zegt dit:Dus de meeste kleurenblinden kunnen alleen rood en groen niet onderscheiden.
Maar het doet er inderdaad niet zoveel toe, Kees is sowieso niet kleurenblind.

DAT  ;)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 7
« Reactie #167 Gepost op: 15-02-2013, 00:33:41 »
Maar waarom noemde Art dan telkens alle kleuren op en zei hij ook steeds wie welke kleur pakte of teruglegde?
We keken toch niet naar een voetbalwedstrijd waar gemoemd moet worden welke speler schiet naar welke andere speler (omdat dat voor de kijkers thuis niet altijd duidelijk is)?

Art zei eerst dat hij niets meer zou zeggen over de kleuren, Paulien vind dat goed. Verderop in de montage doet hij het toch. Dat vind ik eigenlijk het meeste opvallen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 7
« Reactie #168 Gepost op: 15-02-2013, 00:35:15 »
Art zei eerst dat hij niets meer zou zeggen over de kleuren, Paulien vind dat goed. Verderop in de montage doet hij het toch. Dat vind ik eigenlijk het meeste opvallen.

Viel mij ook al op, maar hij bedoelde dat hij niet meer ging opnoemen wie welke kleur had en hoeveel
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #169 Gepost op: 15-02-2013, 00:35:44 »
Def, je hebt een bericht  ;)

Anyway, ik vind het écht superleuk dat iemand een theorie heeft hoor, maar als die theorie makkelijk onderuit te halen is, dan is het geen theorie meer, maar gewoon onzin.. Hoe creatief en leuk gevonden ook..

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7
« Reactie #170 Gepost op: 15-02-2013, 00:36:16 »
Wat een mooie aflevering was dit ::bravo::. Gelukkig maar want de vorige vond ik niet zo geweldig. Ook betere opdrachten deze keer en een mooie balans tussen actie opdrachten en minder actieve opdrachten. En natuurlijk de spanning ::ok::.

Voor mij is nog steeds Kees de mol, maar Zarayda kan ik nog niet uitsluiten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #171 Gepost op: 15-02-2013, 00:37:29 »
Art zei eerst dat hij niets meer zou zeggen over de kleuren, Paulien vind dat goed. Verderop in de montage doet hij het toch. Dat vind ik eigenlijk het meeste opvallen.

Ja, dat klopt later zegt hij het wel weer. Maar ik heb geen enkele aanwijzing dat wie dan ook kleurenblind zou zijn.. En voor Kees al helemaal niet..  :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #172 Gepost op: 15-02-2013, 00:39:33 »
Wat een mooie aflevering was dit ::bravo::. Gelukkig maar want de vorige vond ik niet zo geweldig. Ook betere opdrachten deze keer en een mooie balans tussen actie opdrachten en minder actieve opdrachten. En natuurlijk de spanning ::ok::.

Voor mij is nog steeds Kees de mol, maar Zarayda kan ik nog niet uitsluiten.

Ik vind dit seizoen alles leuk eigenlijk, LOL  ::rofl::

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 7
« Reactie #173 Gepost op: 15-02-2013, 00:46:04 »
Maar waarom noemde Art dan telkens alle kleuren op en zei hij ook steeds wie welke kleur pakte of teruglegde?
We keken toch niet naar een voetbalwedstrijd waar gemoemd moet worden welke speler schiet naar welke andere speler (omdat dat voor de kijkers thuis niet altijd duidelijk is)?
...omdat een opdracht zonder geluid anders zo saai is.  :(

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 7
« Reactie #174 Gepost op: 15-02-2013, 00:48:12 »
(...) Voor mij is nog steeds Kees de mol, maar Zarayda kan ik nog niet uitsluiten.
Daniël zat op Zarayda en die ligt eruit, dus lijkt me niet dat zij dan de mol is. De rest zat namelijk niet op Zarayda.  :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #175 Gepost op: 15-02-2013, 00:53:05 »
Daniël zat op Zarayda en die ligt eruit, dus lijkt me niet dat zij dan de mol is. De rest zat namelijk niet op Zarayda.  :)

Daniël ging spreiden en "zat" dus niet echt op iemand..    ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #176 Gepost op: 15-02-2013, 00:53:47 »
Nog even een ding. Weet niet of het al eerder ter sprake is gekomen dacht van niet maar als wel, dan hoor ik het wel.  ::tandpastasmiley::

Paulien en Carolien hadden na de jacht-per-heli opdracht nog een onderonsje.

Even snel terugbeluisterd, Carolien zegt:
'Ik weet op wie zij gaat zitten en zij weet op wie ik ga zitten - en het enige wat we hopen is dat anderen op iemand anders gaan zitten anders ligt één van ons er misschien uit'.

In eerste instantie kwam het me tijdens de uitzending voor alsof Carolien wilde zeggen dat ze beiden op een andere hoofdverdachte gaan stemmen en daarom één van hen er wellicht uit zou liggen. Maar bij nader inzien denk ik dat dit komt door de edit (waarin ik meen Carolien suggereerde dat Zarayda weer geen geld binnenhaalde). De suggestie is dan dus dat één van beiden mogelijk voor Zarayda gaat.

Maar bij nader inzien lijkt het me veel logischer dat ze beiden nu voor één persoon gaan en hopen dat de twee anderen op iemand anders zitten zodat ze allebei doorgaan. Door de formulering is het natuurlijk wel een mooi rookgordijn omtrent hun werkelijke verdenkingen.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #177 Gepost op: 15-02-2013, 00:55:18 »
Daniël ging spreiden en "zat" dus niet echt op iemand..    ;)

Hij zat op iedereen behalve Kees iig.  :P
Maar nee, echt hieruit iets onomstotelijk af te leiden is er niet behalve dat het bepaalde opties (nog weer) een stukje onwaarschijnlijker maakt mijns inziens.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #178 Gepost op: 15-02-2013, 01:00:45 »
Hij zat op iedereen behalve Kees iig.  :P
Maar nee, echt hieruit iets onomstotelijk af te leiden is er niet behalve dat het bepaalde opties (nog weer) een stukje onwaarschijnlijker maakt mijns inziens.

Ik ben meer een "kijker" dan een "speurder" (al vele seizoenen), dus ik zeg alleen iets over dingen die mijn ratio niet trekt (zoals de kleurenblindtheorie)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #179 Gepost op: 15-02-2013, 01:02:35 »
De flashbacks zijn al jaren in zwart wit met de kandidaten 'om wie het gaat' in kleur. Zou ik niks achter zoeken.
The British are not impressed.