Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 111763 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8
« Reactie #240 Gepost op: 22-02-2013, 17:21:42 »
Wat een magische aflevering was het weer, met een paar zeer leuke en originele opdrachten. Vooral die opdracht in de drive-in bioscoop was leuk en origineel!

Ligt het trouwens aan mij en ben ik de enige hierin, of zijn er meerderen die ook vinden dat alle 3 de finalisten nog heel goed de mol kunnen zijn? Volgens mij is dit de allereerste keer in 13 seizoenen dat ik nog steeds niemand als de 'definitieve' mol heb bestempeld...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 8
« Reactie #241 Gepost op: 22-02-2013, 17:23:35 »
Dat had ik vorig jaar heel erg. (hoewel ik over Liesbeth vrij zeker was dat ze het niet was)
Dit jaar zit ik echt al heel lang op Kees zonder twijfel, ik ben juist nog nooit zo zeker geweest. :P

Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #242 Gepost op: 22-02-2013, 17:28:33 »
Ligt het trouwens aan mij en ben ik de enige hierin, of zijn er meerderen die ook vinden dat alle 3 de finalisten nog heel goed de mol kunnen zijn? Volgens mij is dit de allereerste keer in 13 seizoenen dat ik nog steeds niemand als de 'definitieve' mol heb bestempeld...

Nee, dan ben je niet de enige, want ik heb dat ook wel.
Volgens mijn eigen 'follow the money' theorie heb ik de keuze gemaakt om Paulien als mol te bestempelen.
Maar er zijn ook genoeg hints in de richting van Kees gevonden die mij, nog steeds, erg aan het twijfelen brengen.
Ook bij Carolien heb ik af en toe mijn twijfels, hoewel dat wel in mindere mate is. Ondanks dat ik dus twijfel, heb ik besloten om volledig voor Paulien te gaan.

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #243 Gepost op: 22-02-2013, 17:30:14 »
Nemen we de hint over Janine niet te letterlijk? Wat nou als de hint slaat op het persoon die in aflevering 3 op Janine zat?

Zeg dit vanuit een kees-is-de-mol-overtuiging waarbij ik op zoek ga naar antwoorden richting Kees. Daarna ga ik wel kijken of andere kandidaten mee mogen doen.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 8
« Reactie #244 Gepost op: 22-02-2013, 17:31:54 »
Qua follow the money zou Paulien het inderdaad moeten zijn, dat kan ik niet ontkennen. Maar het is heel vaak zo dat degene die het allerminste geld verdient niet de mol is. En zoveel scheelt het nu ook weer niet met Kees en Carolien.
En qua hints is Kees by far het meest waarschijnlijk. (vind ik dan he ;))
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #245 Gepost op: 22-02-2013, 17:37:58 »
Nee, dan ben je niet de enige, want ik heb dat ook wel.
Volgens mijn eigen 'follow the money' theorie heb ik de keuze gemaakt om Paulien als mol te bestempelen.
Maar er zijn ook genoeg hints in de richting van Kees gevonden die mij, nog steeds, erg aan het twijfelen brengen.
Ook bij Carolien heb ik af en toe mijn twijfels, hoewel dat wel in mindere mate is. Ondanks dat ik dus twijfel, heb ik besloten om volledig voor Paulien te gaan.

Dit jaar zat ik van aflevering 1 op Kees, maar ben ik na het WIDM-spel pas 95% zeker. Ik heb getwijfeld na afl. 6 en 7 of Zarayda het niet alsnog kan zijn.

@Zwanee Wat is jou follow-the-money-theorie richting Paulien? Het rotsspringen voor 500euro was mijn moment dat Paulien de kandidaatstempel kreeg. Dit is bevestigd met koorddansen en laatste foto-opdracht.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #246 Gepost op: 22-02-2013, 17:44:47 »
Het woord mol staat er dus tussen. Je zou kunnen denken dat Paulien dat woord geleerd heeft, en het daar over heeft in het drive in filmpje. Carolien en Kees hebben geen foto gemaakt van de mol.

Of wel.

Als ze beginnen, staan ze eerst buiten te overleggen wat ze gaan doen. Carolien stelt voor om eerst makkelijke woorden te doen, daar hebben ze er al heel veel van gezien. Ondertussen hoor je een kip. Carolien zegt: hé, een kip, laten we die doen. Nee, zegt Kees, laten we eerst boom doen. Terwijl de kip voor hun neus rondhuppelt! Het woord boom staat best wel ver in de lijst, verder dan het midden. Dan gaan ze naar binnen en Carolien zoekt van alles en heeft het over een lamp. Kees stelt voor om eerst de televisie te doen. Hij gaat echt helemaal op z'n knieën zitten om de televisie te fotograferen. Ik denk met zijn hoofd erin gereflecteerd. De volgorde van de woorden op de lijst: ... boom, mol, televisie.... Dus, 10 foto's gemaakt, van 11 woorden.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #247 Gepost op: 22-02-2013, 18:00:57 »
@03.41..iedereen loopt te zeulen met zijn of haar koffer.
op 1 na.
Zal toeval zijn en Paulien's koffer heeft ze vast al in de bus, netjes ingepakt.

Maar toch, het viel zo lekker op (de Mol hoeft nooit naar huis).
Omnia vincit amor

Offline AHA

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #248 Gepost op: 22-02-2013, 18:20:44 »
Ook dat was een vreselijk slimme streek van Kees, want hij was continu bijzonder stil en op het einde, toen Paulien bijna te pakken was, deed hij alsof Zarayda het was.

Daarnaast kan Paulien het niet zijn, anders was Carolien wel afgevallen en niet Zarayda.

Waarom was Carolien dan afgevallen? Carolien gaf toch duidelijk aan dat ze op Kees zat? Zarayda was de enige die niet op Kees zat.
.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #249 Gepost op: 22-02-2013, 18:28:38 »
Dit jaar zat ik van aflevering 1 op Kees, maar ben ik na het WIDM-spel pas 95% zeker. Ik heb getwijfeld na afl. 6 en 7 of Zarayda het niet alsnog kan zijn.

@Zwanee Wat is jou follow-the-money-theorie richting Paulien? Het rotsspringen voor 500euro was mijn moment dat Paulien de kandidaatstempel kreeg. Dit is bevestigd met koorddansen en laatste foto-opdracht.


Ik heb van elke opdracht een verdeling gemaakt hoeveel er verdiend kon worden, wat er werkelijk verdiend is en wat ze hebben laten liggen. Daarna heb ik gekeken welke personen het meeste geld hebben binnen gebracht of juist niet, wie de grootste verantwoordelijkheid droeg bij het binnen halen van geld tijdens een groepsopdracht, etc. Als het een evenredig deel was, dan werd dit ook net zo verdeeld.
En daarbij komt bij mij toch echt naar voren dat Paulien het minst heeft binnen gebracht.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #250 Gepost op: 22-02-2013, 18:31:04 »
Of wel.

Als ze beginnen, staan ze eerst buiten te overleggen wat ze gaan doen. Carolien stelt voor om eerst makkelijke woorden te doen, daar hebben ze er al heel veel van gezien. Ondertussen hoor je een kip. Carolien zegt: hé, een kip, laten we die doen. Nee, zegt Kees, laten we eerst boom doen. Terwijl de kip voor hun neus rondhuppelt! Het woord boom staat best wel ver in de lijst, verder dan het midden. Dan gaan ze naar binnen en Carolien zoekt van alles en heeft het over een lamp. Kees stelt voor om eerst de televisie te doen. Hij gaat echt helemaal op z'n knieën zitten om de televisie te fotograferen. Ik denk met zijn hoofd erin gereflecteerd. De volgorde van de woorden op de lijst: ... boom, mol, televisie.... Dus, 10 foto's gemaakt, van 11 woorden.

Ik vul 'm nog even aan. Titel van de aflevering 'In het kader van'. Kees fotografeerde zichzelf in 'het kader' van de televisie.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2013, 18:38:26 door Pippi »

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #251 Gepost op: 22-02-2013, 18:35:32 »
Ik vul 'm nog even aan. Titel van de aflevering 'In het kader van'. Kees fotografeerde zichzelf in 'het kader van de televisie'.

Ik vind 'm mooi gevonden! ::jaja::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #252 Gepost op: 22-02-2013, 18:37:31 »
Volgens mij is dit de allereerste keer in 13 seizoenen dat ik nog steeds niemand als de 'definitieve' mol heb bestempeld...
Ze zouden het alle 3 kunnen zijn inderdaad.maar gok echt op carolien.

Offline Houdini

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #253 Gepost op: 22-02-2013, 18:50:03 »
Waarom was Carolien dan afgevallen? Carolien gaf toch duidelijk aan dat ze op Kees zat? Zarayda was de enige die niet op Kees zat.
.

Kees en zarayda zaten op paulien, paulien en carolien op kees. Stel paulien was de mol geweest, had carolien er wel uit moeten vliegen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #254 Gepost op: 22-02-2013, 18:52:48 »
Of wel.... .
Goed gevonden!  ::ok::

*las dit ook bij de recensiekoning*
Omnia vincit amor

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #255 Gepost op: 22-02-2013, 18:57:23 »
Die had ik nog niet gezien, ga 'm snel lezen!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #256 Gepost op: 22-02-2013, 19:00:57 »
Die had ik nog niet gezien, ga 'm snel lezen!
Bij jouw bericht drong 'ie pas tot mij door...:)
Goed gezien!
Omnia vincit amor

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #257 Gepost op: 22-02-2013, 19:05:52 »
Ik heb het gelezen, de Recensiekoning kan het veel mooier verwoorden dan ik ;)! Maar ik ben al blij dat nog iemand het heeft gezien. De molloten waar ik mee kijk, zaten al vanaf de start op Zarayda en hadden geen idee waarom ik maar op Kees zat (oké, dat klinkt best wel raar...).

Maar in combinatie met de titel van de aflevering moeten we hier echt wel wat in zien, toch?


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #258 Gepost op: 22-02-2013, 19:18:27 »
Qua follow the money zou Paulien het inderdaad moeten zijn, dat kan ik niet ontkennen. Maar het is heel vaak zo dat degene die het allerminste geld verdient niet de mol is. En zoveel scheelt het nu ook weer niet met Kees en Carolien.
En qua hints is Kees by far het meest waarschijnlijk. (vind ik dan he ;))

Ik weet nog steeds niet waarom dit zo hardnekkig blijft bestaan want volgens mij klopt dit onderhand echt niet meer.  ;)

1. Twee enveloppen die mogelijk in de bus zijn gegaan in afl 1 - is goed mogelijk maar blijft speculatie omdat we niet van iedereen hebben gezien hoeveel enveloppen er precies geopend zijn.
2. Geld gepakt bij de opdracht in het veld, onduidelijk hoeveel. Mogelijk geld gestolen, onbekend hoeveel.
3. Pakt €1500 in envelop bij de helikopter maar we weten niet hoeveel er in de andere zat.
4. €500 in koker, maar zonder die koker was er sws niets te zien geweest bij het ontwikkelen. Is speculatief maar vermoedelijk had de redactie er niet op gerekend dat álle andere kokers geopend werden. Bovendien waren er, nu blijkt, 7 kokers - mogelijk dus kokers die verdwenen en geopend zijn geweest.

Paulien heeft bij de Zulu opdracht erg haar best gedaan. Nu was het wel erg in de gaten gelopen als ze érg veel fouten had gemaakt, maar een foutje of 2/3 meer in een volkomen nieuwe taal en iets minder hard aan ezelsbruggetjes werken had ook gekund, mijns inziens.

Op het laatst wijzen zowel Carolien als Paulien de juiste auto aan in de drive in, en zijn beiden zeer hard bezig met vragen te verzinnen die het aantal auto's verkleinen. Kees heeft hier voor zover we zien zo goed als geen bijdrage aan- kan aan het einde niet tegen twee dames in die al heel stellig zijn en die hem eveneens verdenken. Maar het feit dat hier €2000 verdiend wordt lijkt toch echt meer de verdienste van Paulien en Carolien dan van Kees.

Dus het geld dát hij verdiend heeft is onduidelijk, en er is eveneens onduidelijk wat er nog meer plaatsgevonden heeft in termen van mogelijk gestolen geld en kokers die niet gevonden /wel geopend zijn. En in de laatste opdracht heeft hij ook voor zover we kunnen zien nergens actief meegewerkt aan het verdienen van die €3600 euro. Dus waarom zou je bij follow the money nog steeds uit moeten komen bij Paulien?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #259 Gepost op: 22-02-2013, 19:20:08 »
Ook dat was een vreselijk slimme streek van Kees, want hij was continu bijzonder stil en op het einde, toen Paulien bijna te pakken was, deed hij alsof Zarayda het was.

Daarnaast kan Paulien het niet zijn, anders was Carolien wel afgevallen en niet Zarayda.

Toen was het allang gespeeld, toen er nog 3 over waren wist hij dat hij goed zat. Hij zou ten allen tijde naar Zarayda wijzen. Dus sowieso was het of Kees waarnaar gewezen werd door 2 personen of Zarayda aangezien Paulien niet naar zichzelf gaat wijzen.