Auteur Topic: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.  (gelezen 25300 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #20 Gepost op: 22-02-2013, 09:48:05 »
1: Volgens mij zat Ewout niet op wie iedereen denkt dat ie zat.
2: Alleen Joep, die Joep heeft niet één keer gelijk gehad
3: Jammer dat Janine er niet meer bij is. Ze werd een goede vriendin van me. Tim zag trouwens wel een rood scherm in aflevering drie.
4: Weet je wie in aflevering 4 eigenlijk naar huis had gemoeten als niet bijna iedereen een groene kaart had getrokken? Tania.
5: Het 'wie is de mol spel' in het Krugerpark was vooral aan het begin en aan 't eind spannend. Voor mij dan.
6: Ontmoet de mol was zo spannend. Heeft niemand mij gezien of herkend bedoel ik? Echt niet?
7: Zeven kokers beste medekandidaten, zeven, ik heb er drie opengemaakt.
8: Mol in het Zulu is dus: Imvukuzane. Grappig he. Ik spreek dus heel goed Zulu.

Volgens dit online Zulu woordenboek is 'imvukuzane' het woord voor mol. Komt volgens mij wel overeen met wat er hier gezegd wordt.  :)

http://archive.org/stream/anenglishzuludi00robegoog#page/n178/mode/2up/search/mole

De herhalingen vallen op.. 2x Joep, 'gezien of herkend? echt niet?', 2x spannend, 'Zeven kokers, zeven'..

In het kader van enkel/dubbel?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2013, 20:02:36 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #21 Gepost op: 22-02-2013, 11:09:42 »
misschien moeten we ook kijken naar het silouet. Denk alleen Dat het die van Art is maar je weet maar nooit..

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #22 Gepost op: 22-02-2013, 11:20:20 »
Wat me nu opvalt, is dat de hints afleveringsgewijs zijn. Dat was me eerder nog niet opgevallen.

Dat zou dus betekenen dat in aflevering 7, ergens nog een koker was. Is die gevonden, maar is dat niet uitgezonden? Hm, nog eens even terugkijken.

Offline Queenchaos

  • Winnaar WIDM pool 2014
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #23 Gepost op: 22-02-2013, 11:41:21 »
Wat me nu opvalt, is dat de hints afleveringsgewijs zijn. Dat was me eerder nog niet opgevallen.

Dat zou dus betekenen dat in aflevering 7, ergens nog een koker was. Is die gevonden, maar is dat niet uitgezonden? Hm, nog eens even terugkijken.



Of juist 7 kokers mede kandidaten, 7. ( kan verwijzen dat er in de winkel 7 kokers te vinden waren, waarvan de mol er 3 heb geopend)

Wat mij bij sommige dingen opval zijn juist ook onze twijfels had tim wel of niet rode scherm: Ja
wie zou eruit gegaan zijn : nu onze antw Tania
Hoeveel kokers zouden er zijn in de winkel : 7
 
zijn een aantal dingen die ons vaag bleven tot gisteren :)

het zijn maar bedenkingen ;) mss help het mss niet

Offline Ringklokje

  • Forumlid
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #24 Gepost op: 22-02-2013, 11:46:12 »
ik hoor er niet duidelijk kees in, maar misschien zit ik te veel in de paulien-tunnel   ;)
maar als ik zo naar de stem én de inhoud luister, kan ik alleen zeggen dat het het minst op carolien lijkt. maar ook dat zegt weer helemaal niets
net als dat: ik spreek dus heel goed zulu. kan echt op iedereen slaan, tis maar net hoe het geïnterpreteerd wordt.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #25 Gepost op: 22-02-2013, 15:09:37 »
ik hoor er niet duidelijk kees in, maar misschien zit ik te veel in de paulien-tunnel   ;)
maar als ik zo naar de stem én de inhoud luister, kan ik alleen zeggen dat het het minst op carolien lijkt. maar ook dat zegt weer helemaal niets
net als dat: ik spreek dus heel goed zulu. kan echt op iedereen slaan, tis maar net hoe het geïnterpreteerd wordt.


Het is echt Kees. Iemand anders wees al op zijn uitspraak van 'Taanieaa', waar anderen vaak 'Tanja' zeggen. Bovendien heeft de mol last van de S-vrees: een aandoening waardoor taalkundig onzekere mensen de letter z altijd als zodanig (stemhebbend) uitspreken. In ABN spreekt men het woord 'zat' uit als 'sat' (zoals Paulien het doet). De mol - alsook Kees - zegt heel duidelijk 'zzzat'.
Woosie down?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #26 Gepost op: 22-02-2013, 15:12:35 »
Bovendien heeft de mol last van de S-vrees: een aandoening waardoor taalkundig onzekere mensen de letter z altijd als zodanig (stemhebbend) uitspreken.

Hahaha, dat is vervelend voor molletje Kees. Vrees om z'n eigen naam uit te spreken. Keezzz. ;D

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #27 Gepost op: 22-02-2013, 15:17:35 »
Hahaha, dat is vervelend voor molletje Kees. Vrees om z'n eigen naam uit te spreken. Keezzz. ;D

:P

Die S-vrees geldt alleen als de Z wordt gevolgd door een klinker ::) ;)
Woosie down?

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #28 Gepost op: 22-02-2013, 16:29:55 »
Zuluwoorden die met een i beginnen, kunnen ook met "ili" beginnen. Die "li" hoeft er niet bij, maar mag wel. Ilivukuzi is wel te herkennen in wat gezegd wordt. Nu vraag ik me nog af waar dat "awi" of "ami" dan vandaan komt. Het enige wat ik kan vinden is dat -mi of -ami (maar ook dingen als -zami en -sami) "mijn" betekenen. Als je dit er op zo'n manier achter zou mogen plakken, en daarbij de i weglaten (dubbele klinkers mogen volgens mij niet in het Zulu), kan het "ilivukuzami" zijn wat dan "mijn mol" is. Maar ja, daar kunnen we ook niets mee :/

Toch heb ik het idee dat er iets in te vinden moet zijn, anders hadden ze toch wel gewoon de simpelste versie van het woord "mol" gebruikt, zonder allerlei prefixen en suffixen.

En als je er 'de mol' van maakt?
Want dat nl volgens mij wat er gezegd wordt...
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #29 Gepost op: 22-02-2013, 16:35:13 »
En als je er 'de mol' van maakt?
Want dat nl volgens mij wat er gezegd wordt...
Zulu kent geen lidwoorden.
Maar iemand anders heeft al gepost dat het woord "imvukuzane" ook "mol" kan betekenen, dus dat zal waarschijnlijk het genoemde woord zijn geweest. Dus helaas was mijn gepuzzel voor niets :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #30 Gepost op: 22-02-2013, 16:36:55 »
Ik vind de 'drie' klinken alsof ie er tussen is geplakt, maar waarom zou 't?
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #31 Gepost op: 22-02-2013, 16:38:27 »
Ik hoor toch 'Jullie hebben drie kokers open gemaakt' in plaats van ik..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #32 Gepost op: 22-02-2013, 16:41:32 »
Ik hoor toch 'Jullie hebben drie kokers open gemaakt' in plaats van ik..

Ik ben er ook nog niet uit of het nou "ik heb" of "jullie hebben" is. "Ik hebben" hoor ik eigenlijk, maar dat is niet zo logisch. En zegt de Mol "zeuven" nadat ie eerst zeven zei?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #33 Gepost op: 22-02-2013, 16:43:30 »
Het grootste probleem is eigenlijk dat het woord dat voor 'hebben' komt totaal niet duidelijk is, in principe zou het alles kunnen zijn. Ik hoor wel heel duidelijk hebben.

Het is dus meervoud. 'Zij' is sowieso onlogisch. 'Wij' zou kunnen, maar aangezien dit de Mol is die naar de kandidaten spreekt, lijkt mij 'jullie' de beste keuze.

Naar zeuven/zeven heb ik nog niet geluisterd.  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #34 Gepost op: 22-02-2013, 16:47:05 »
Naar zeuven/zeven heb ik nog niet geluisterd.  :)

Het viel mij op dat de eerste zeven duidelijk zeven is en de tweede anders klinkt, dus "zeuven" zou kunnen zijn. En dat zie ik Kees eerder zeggen dan Paulien. (Overigens hoorde ook ik bij vooral "aflevering" en in mindere mate "Tania" Kees erdoorheen, maar dat is vast tunnelvisie.)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #35 Gepost op: 22-02-2013, 16:50:40 »
Ik heb even geluisterd, en het lijkt alsof er nadruk wordt gelegd op de twee zeven. Het klinkt voor mij niet echt als zeuven, en in principe zou iedereen het zo kunnen zeggen.

Ik vind de Tania wel heel erg als Kees klinken, het klinkt precies zoals Kees haar naam zegt, dus ik ben het daar met je over eens.  ::vergroot::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #36 Gepost op: 22-02-2013, 16:53:51 »
Ik heb het idee dat ik Kees' stem er toch een beetje in kan horen, maar dat kan ook mijn fantasie zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #37 Gepost op: 22-02-2013, 16:55:56 »
Gelukkig, meerdere mensen herkennen Kees, ik wordt dus niet gek door tunnelvisie. ;)
Maar Carolien lijkt het me sowieso niet. (Paulien eigenlijk ook niet, maar vind ik nog waarschijnlijker dan Carolien)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #38 Gepost op: 22-02-2013, 17:18:35 »
Ik ben er ook nog niet uit of het nou "ik heb" of "jullie hebben" is. "Ik hebben" hoor ik eigenlijk, maar dat is niet zo logisch. En zegt de Mol "zeuven" nadat ie eerst zeven zei?
Ik hoor heel duidelijk: "jullie hebben er drie opengemaakt".

Daarnaast klopt zin 2 in de beginpost niet. Het moet zijn: "Ach Joep, die Joep heeft niet één keer gelijk gehad".

Het zal wel tunnelvisie zijn, maar zin 3 vind ik totaal niet passen bij Kees...
🜃

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wat zei de mol bij de drive-in opdracht.
« Reactie #39 Gepost op: 22-02-2013, 17:20:38 »
Ik hoor heel duidelijk: "jullie hebben er drie opengemaakt".

Daarnaast klopt zin 2 in de beginpost niet. Het moet zijn: "Ach Joep, die Joep heeft niet één keer gelijk gehad".

Het zal wel tunnelvisie zijn, maar zin 3 vind ik totaal niet passen bij Kees...
Hoe kun je dan vanuit jouw tunnel de eerste zin uitleggen? Want dit is volgens mij toch echt door Kees de wereld in geholpen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.