Auteur Topic: De Moltrein (Aanwijzingen)  (gelezen 75000 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #40 Gepost op: 1-03-2013, 14:23:25 »


Je kan dit gegeven gebruiken door bewust ergens een fout antwoord te geven, dan krijg je immers altijd de foute naam te zien, en weet je meteen wat de goede naam is.

Conclusie: ook in dit spel was de naam die je te zien kreeg ''AT RANDOM''.

Maar als je foute antwoorden geeft en je krijgt je eigen naam (terwijl je de mol niet bent), weet je nog steeds niet wie het is. Dus de conclusie at random klopt niet.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #41 Gepost op: 1-03-2013, 14:26:16 »
Heinz, ik heb mijn post aangepast.
Volgende aflevering een shot van Kees die wegwandelt van het orgel, waarna wordt ingezoomd op een achtergelaten koker op het orgel  ::rofl::

Haha, zou leuk zijn! ::rofl:: (Maar dan klopt het nog niet, want daar heeft Kees de koker niet gevonden.)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #42 Gepost op: 1-03-2013, 14:29:26 »
In hoeverre krijgt/kreeg een kandidaat een foute hint bij een fout antwoord?

Toen ik de aflevering keek, kreeg ik het idee/gevoel dat de aanwijzing bij een fout antwoord cryptischer zou zijn. Maar dat is verder nergens op gebaseerd.

Leuk om met deze hints te puzzelen. Benieuwd wat er nog meer uit te halen is. Voorlopig even dit:

Aanwijzing: “De laatste versie van dit gedicht vertelt het verhaal niet.”

Het kan ook nog zo zijn dat in de versie die de mol heeft ingeleverd een aanwijzing heeft gezeten. Die er vervolgens door de nakijkers weer uit gecorrigeerd is. Welke/hoeveel versies hebben we in beeld gehad? Alleen de EK=IK?

1. Wie schreef de perfecte versie van het gedicht?

Hier had ik volgens mij Ingrid Jonker geantwoord. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #43 Gepost op: 1-03-2013, 14:53:55 »
Haha, zou leuk zijn! ::rofl:: (Maar dan klopt het nog niet, want daar heeft Kees de koker niet gevonden.)
Wel, want wat gevonden kan worden (de mol) hoeft natuurlijk niet te zijn wat verloren wordt (de koker)...
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 14:55:37 door GeeDeeZet »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #44 Gepost op: 1-03-2013, 15:23:10 »
Wel, want wat gevonden kan worden (de mol) hoeft natuurlijk niet te zijn wat verloren wordt (de koker)...

Goeie! Wat ik er wel raar aan vind is dat deze constructie (en om die te vinden) wel een veel lastigere hint naar Kees is dan de uitleg dat Kees een koker vond en er eentje kwijtraakte. Maar de hints kunnen los van elkaar bestaan.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #45 Gepost op: 1-03-2013, 15:36:16 »
Goeie! Wat ik er wel raar aan vind is dat deze constructie (en om die te vinden) wel een veel lastigere hint naar Kees is dan de uitleg dat Kees een koker vond en er eentje kwijtraakte. Maar de hints kunnen los van elkaar bestaan.
Snap wat je bedoeld, maar de opmerking was toch: "Waar iets gevonden kan worden kan ook iets verloren worden"?
Doet mij niet direct concluderen dat hetzelfde item dan gevonden en verloren dient te worden, nadruk ligt duidelijk op de Waar...

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #46 Gepost op: 1-03-2013, 21:32:51 »
In de categorie "vreemd, maar je hebt er niets aan": Kees en Paulien komen allebei vanaf de linkerkant van Spencer de bar in lopen en moeten door naar rechts voor hun coupe's. Carolien komt van de rechterkant en moet naar links lopen. Haar coupe ligt echter naast die van Kees en Paulien. Zal wel een montage dingetje zijn, maar toch...

m0ll0m

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #47 Gepost op: 1-03-2013, 21:59:37 »
Is het wel dezelfde bar? Hebben ze niet een gespiegelde wagon aan beide kanten van de coupés? Misschien sneller om de ene coupé te dressen terwijl er in de andere nog met één kandidaat wordt opgenomen, en dan weer alles omgooien in de eerste coupé terwijl de tweede kandidaat wordt opgenomen.
The British are not impressed.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #48 Gepost op: 1-03-2013, 22:01:24 »
Is het wel dezelfde bar? Hebben ze niet een gespiegelde wagon aan beide kanten van de coupés? Misschien sneller om de ene coupé te dressen terwijl er in de andere nog met één kandidaat wordt opgenomen, en dan weer alles omgooien in de eerste coupé terwijl de tweede kandidaat wordt opgenomen.
Zou kunnen, maar zoveel was er niet gedressed in die bar. Alleen Spencer... Ik zeg ook niet dat we er iets in kunnen zien hoor, het viel me alleen op.
Tenzij dit natuurlijk DE hint is dat er dit jaar toch twee mollen waren ;-)

m0ll0m

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #49 Gepost op: 1-03-2013, 22:09:05 »
Nou ja, de jokers en enveloppen en groene kaartjes en iPad en tijdschriften, dus dan was er wel redelijk wat aan materiaal wat er in en uit moest voor de volgende kandidaat. Is sneller om om en om te doen.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #50 Gepost op: 2-03-2013, 02:39:49 »
Heeft nog niemand gemerkt dat Kees een fout maakte bij zijn beschouwing welke dieren zijn team moest spotten bij de safari?
Hij noemt de olifant, maar die moest door het andere team gespot worden. Hij moest giraffe, leeuw en neushoorn spotten.
(weet nog niet of dit iets betekent, maar ik merkte het op).

Edit: schiet ineens door me heen dat Kees de mol niet kan zijn want volgens de cryptische omschrijving laat de mol zich niet zien tijdens de jacht, maar het dier dat bij Kees hoorde liet zich wel zien...
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 03:16:02 door tureluurs »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #51 Gepost op: 2-03-2013, 09:44:20 »
Heeft nog niemand gemerkt dat Kees een fout maakte bij zijn beschouwing welke dieren zijn team moest spotten bij de safari?
Hij noemt de olifant, maar die moest door het andere team gespot worden. Hij moest giraffe, leeuw en neushoorn spotten.
(weet nog niet of dit iets betekent, maar ik merkte het op).

Edit: schiet ineens door me heen dat Kees de mol niet kan zijn want volgens de cryptische omschrijving laat de mol zich niet zien tijdens de jacht, maar het dier dat bij Kees hoorde liet zich wel zien...

Tureluurs!   ::ok::

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #52 Gepost op: 2-03-2013, 10:52:49 »
Kan iemand even met mij meekijken? Als Kees zijn kistje openmaakt, liggen er drie kaartjes of sleutelhangers op zijn tafeltje. Een rode, een groene en een witte. Volgens mij staat er iets op geschreven, maar ik kan het niet lezen. Bij Paulien en Carolien liggen deze dingen niet.

Misschien is het niets, maar ik vond het toch wel opvallend.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #53 Gepost op: 2-03-2013, 12:10:24 »
Kan iemand even met mij meekijken? Als Kees zijn kistje openmaakt, liggen er drie kaartjes of sleutelhangers op zijn tafeltje. Een rode, een groene en een witte. Volgens mij staat er iets op geschreven, maar ik kan het niet lezen. Bij Paulien en Carolien liggen deze dingen niet.

Misschien is het niets, maar ik vond het toch wel opvallend.

Op de witte staat "Room Service", de tekst op de groene en de rode labels is overduideijk weggeblurd.


labeltjesincoupeKees by Miek37, on Flickr

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #54 Gepost op: 2-03-2013, 12:35:53 »
Dank je, Miek37! Dan zijn het waarschijnlijk gewoon labels om aan de deur te hangen, zoals 'niet storen' en dergelijke.

Maar toch wel toevallig dat ze dan net rood en groen zijn, en dat de tekst is weggeblurd.

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #55 Gepost op: 2-03-2013, 12:42:20 »
Misschien "de verliezer" en "de winnaar," maar daar is geen reden voor ::)
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #56 Gepost op: 2-03-2013, 13:23:36 »
Zouden de kleuren vd geblurde labels kunnen refereren aan een groen en een rood scherm?

Offline rubes

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #57 Gepost op: 2-03-2013, 13:43:58 »
volgens mij maakt het niet uit of je goede of foute antwoord gaf bij de barkeeper je kreeg gewoon 250 euro toch apart. ik denk zelf dat trein opdrachten voor ons bedoelt waren en niet voor de kandidaten. het leuke was dat kijkers die kees verdachten nog verder in kees tunnel kwamen en bij paulien precies hetzelfde bij paulien tunnel.de makers hebben toch mooi 2 kampen gemaakt

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #58 Gepost op: 2-03-2013, 13:47:18 »

Edit: schiet ineens door me heen dat Kees de mol niet kan zijn want volgens de cryptische omschrijving laat de mol zich niet zien tijdens de jacht, maar het dier dat bij Kees hoorde liet zich wel zien...
::ok::
Omnia vincit amor

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #59 Gepost op: 2-03-2013, 14:41:06 »
De mol  de enige op de berg
De mol in de supermarkt in actie
De mol speelt een spel in een spel : tol is de mol

Lijken de goede antwoorden en dus de aanwijzingen naar de mol
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 15:18:07 door Gerard »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”