Auteur Topic: De Moltrein (Aanwijzingen)  (gelezen 75002 keer)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #60 Gepost op: 2-03-2013, 16:16:17 »
Op de witte staat "Room Service", de tekst op de groene en de rode labels is overduideijk weggeblurd.

Ik had ook al gekeken (maar had geen tijd om Pippi te antwoorden). In de HD versie was het niet geblurd. Ik denk dat het vooral de kleur (zwart op rood/groen op rood) is waardoor het slechter leesbaar is. Maar die rode is in ieder geval leesbaar "Do not disturb' en die groene is minder goed leesbaar iets als "Make up ..." (bed of coupe).

m0ll0m

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #61 Gepost op: 2-03-2013, 16:32:18 »
Thanks m0ll0m! Duidelijk labeltjes voor aan de coupédeur dus! Verder niet van belang.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #62 Gepost op: 2-03-2013, 18:53:19 »
Heeft nog niemand gemerkt dat Kees een fout maakte bij zijn beschouwing welke dieren zijn team moest spotten bij de safari?
Hij noemt de olifant, maar die moest door het andere team gespot worden. Hij moest giraffe, leeuw en neushoorn spotten.
(weet nog niet of dit iets betekent, maar ik merkte het op).

Edit: schiet ineens door me heen dat Kees de mol niet kan zijn want volgens de cryptische omschrijving laat de mol zich niet zien tijdens de jacht, maar het dier dat bij Kees hoorde liet zich wel zien...

bij de kooienopdracht waren Paulien en Zarayda de enigen die niet aan een dier gekoppeld werden

Zarayda is er nu uit maar Paulien zou in dit opzicht het dier kunnen zijn dat niet gespot kan worden, de mol
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 19:06:51 door missmolly »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #63 Gepost op: 2-03-2013, 19:16:39 »
bij de kooienopdracht waren Paulien en Zarayda de enigen die niet aan een dier gekoppeld werden

Zarayda is er nu uit maar Paulien zou in dit opzicht het dier kunnen zijn dat niet gespot kan worden, de mol

Ook een goeie  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #64 Gepost op: 2-03-2013, 22:05:05 »
De mol  de enige op de berg
De mol in de supermarkt in actie
De mol speelt een spel in een spel : tol is de mol

Lijken de goede antwoorden en dus de aanwijzingen naar de mol

Het lijkt er op dat het tweede antwoord van Carolien "waar iets verloren kan worden" goed is: zij krijgt dan een ongevouwen briefje van Spencer (zie topic aflevering 9). Dus dan wordt haar zin al anders.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #65 Gepost op: 2-03-2013, 22:09:45 »
Hierbij nogmaals mijn bericht gelezen op het forum van de Avrosite.

Alle vragen goed bij Spencer en je krijgt de ware identiteit van de mol te zien. Hoe je weet welke vragen goed zijn beantwoord? Spencer geeft geld met een vouw voor een fout antwoord en geld zonder vouw voor een goed antwoord.

3 vragen Kees:

1. Welk dier zou je nooit moeten zien tijdens de jacht?
Kees antwoord: De mol -> ongevouwen briefje.
2. Wie is de enige?
Kees antwoord: De enige -> ongevouwen briefje.
3. Waar zijn de €1500,-?
Kees antwoord: Op de berg -> ongevouwen briefje.


3 vragen Paulien:

1. Wie schreef de perfecte versie van het gedicht?
Pauliens antwoord: Er was geen perfecte versie, maar ik schreef 'm -> gevouwen briefje.
2. Heb je een spel gespeeld of een spel in een spel?
Pauliens antwoord: Ik heb een spel gespeeld -> briefje niet zichtbaar?
3. Wat betekenen de getallen?
Pauliens antwoord: Cornelis Tol -> gevouwen briefje.

3 vragen Carolien:

1. Welk verhaal in de kerk verteld alles?
Caroliens antwoord: Mijn verhaal -> gevouwen briefje.
2. Waar kan iets gevonden worden?
Caroliens antwoord: Waar iets is zoekgeraakt -> ongevouwen briefje.
3. Wat is de luidste spreker?
Caroliens antwoord: Tania -> gevouwen briefje.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 22:30:13 door Molletjuh »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #66 Gepost op: 2-03-2013, 22:17:38 »
Maar als je foute antwoorden geeft en je krijgt je eigen naam (terwijl je de mol niet bent), weet je nog steeds niet wie het is. Dus de conclusie at random klopt niet.
Nee, dat is inderdaad ook zo. At Random kan ook je eigen naam opleveren. Klopt als een stoomtrein (bus leek me niet zo van toepassing, in dit geval).

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #67 Gepost op: 2-03-2013, 22:19:13 »
Fantastische vondst! ::bravo::
Het klopt ook echt precies met de antwoorden waarvan iedereen denk ik wel zo'n beetje verwacht dat ze goed zijn.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #68 Gepost op: 2-03-2013, 22:27:48 »
Ik mis iets.


Er wordt steeds gezegd dat je bij de juiste volgorde van de objecten op de foto, plus het loslaten van de cijferreeks op die foto's de zin TOLISDEMOL krijgt.

Ten overvloede vermeld ik hier dat bij de volgorde die Paulien gaf de zin TOSISDAMOS eruit komt, wanneer Paulien tenminste de andere foto's wel in juiste volgorde heeft genoemd.

Immers, wanneer alleen KAST en TELEVISIE van plaats verwisseld worden, heeft dat slechts ten dele invloed op de te vinden zin.

Uitgaande van het feit dat de makers toch de zin TOLISDEMOL erdoorheen willen ''drukken'', neem ik aan dat dat laatste geen valse hint is.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 22:33:18 door Bodejos »

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #69 Gepost op: 2-03-2013, 22:50:45 »
Wat een goede vondst, van die gevouwen en ongevouwen briefjes! Je ziet ook duidelijk dat Spencer ze van verschillende plekken pakt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #70 Gepost op: 2-03-2013, 22:52:09 »
Overigens denk ik nog steeds dat met deze opdracht 1500 euro verdiend is, en geen 2250.

2250 minus 750 van de Mol is 1500.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #71 Gepost op: 2-03-2013, 22:55:14 »
Wat hierboven is gezegd, met de gevouwen en de ongevouwen briefjes, is voor mij de doorslaggevende hint.

Dit neemt bij mij alle twijfels weg.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #72 Gepost op: 2-03-2013, 22:57:14 »
Bij mij ook. ::jaja:: (voor zover er nog twijfel was)
Maar waar sloeg dat uitzoeken van het groene kaartje op? Was het inderdaad aan het kaartje te zien of 'ie rood of groen was bij de executie in het Kruger Park?

Het briefje geld dat Paulien kreeg toen ze zei dat ze een spel in een spel speelde was trouwens ook gevouwen, als je heel goed kijkt zie je twee gevouwen briefjes op tafel liggen als ze het derde gevouwen briefje krijgt.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 23:05:05 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #73 Gepost op: 2-03-2013, 23:40:30 »
Het lijkt overigens alsof Carolien als laatste bij de vreemde man (John) komt, maar hij is juist de eerste persoon waar ze bij gaat zitten. Haar gesprekjes worden in een andere volgorde getoond dan waarin ze hebben plaatsgevonden.

De eerste keer dat ze bij Spencer langskomt, vraagt hij: 'Have you seen Delia, Alex and John?' En dan zegt ze dat ze alleen John nog maar gezien heeft. Terwijl we te zien krijgen dat ze daarna dus pas naar John gaat.

In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat de 'vreemde' John in het echt een vermomde Kees blijkt te zijn, zou die volgorde logisch zijn. Dan zijn ze apart van elkaar naar de trein gebracht en is Kees in de vermomming gegaan. En dan kan hij daarna alles afdoen en verder zelf de trein ingaan.

Overigens is Paulien ook heel even tegelijkertijd met John in beeld. Kees niet.

Ik denk niet dat Kees vermomd is, want dan zouden de handen ook gedaan moeten zijn (John heeft nogal 'oude' handen). Ik weet niet of ze dat zo goed kunnen. Maar er is wel iets met die John, hij praat 'gemaakt'. De woorden/zinnen klinken in het begin anders dan aan het eind.

Ik zou het overigens geweldig vinden als het wel zo is, wat een stunt zou dat zijn!
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 23:42:11 door Pippi »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #74 Gepost op: 2-03-2013, 23:46:38 »
zou wel een mooie ontknoping
paulien/kees die een masker afzet en dan zegt ik ben de mol





Het lijkt overigens alsof Carolien als laatste bij de vreemde man (John) komt, maar hij is juist de eerste persoon waar ze bij gaat zitten. Haar gesprekjes worden in een andere volgorde getoond dan waarin ze hebben plaatsgevonden.

De eerste keer dat ze bij Spencer langskomt, vraagt hij: 'Have you seen Delia, Alex and John?' En dan zegt ze dat ze alleen John nog maar gezien heeft. Terwijl we te zien krijgen dat ze daarna dus pas naar John gaat.

In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat de 'vreemde' John in het echt een vermomde Kees blijkt te zijn, zou die volgorde logisch zijn. Dan zijn ze apart van elkaar naar de trein gebracht en is Kees in de vermomming gegaan. En dan kan hij daarna alles afdoen en verder zelf de trein ingaan.

Overigens is Paulien ook heel even tegelijkertijd met John in beeld. Kees niet.

Ik denk niet dat Kees vermomd is, want dan zouden de handen ook gedaan moeten zijn (John heeft nogal 'oude' handen). Ik weet niet of ze dat zo goed kunnen. Maar er is wel iets met die John, hij praat 'gemaakt'. De woorden/zinnen klinken in het begin anders dan aan het eind.

Ik zou het overigens geweldig vinden als het wel zo is, wat een stunt zou dat zijn!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #75 Gepost op: 2-03-2013, 23:47:26 »
Het zou geweldig zijn, maar ook een heel groot risico. Als Carolien het door had gehad was het misschien geen ramp geweest, want ze wist toch al dat Kees de mol is, maar als de kijker het ontdekt kun je ermee stoppen.
Ik ga me denk ik wel kapotlachen over een jaar als ik dit teruglees en blijkt dat het Kees helemaal niet was en me afvragen hoe we dat ooit zelfs maar hadden kunnen vermoeden. Maar toegegeven, het zou een van de mooiste beelden in 13 seizoenen WIDM opleveren.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #76 Gepost op: 2-03-2013, 23:49:30 »
Het zou geweldig zijn, maar ook een heel groot risico. Als Carolien het door had gehad was het misschien geen ramp geweest, want ze wist toch al dat Kees de mol is, maar als de kijker het ontdekt kun je ermee stoppen.
Ik ga me denk ik wel kapotlachen over een jaar als ik dit teruglees en blijkt dat het Kees helemaal niet was en me afvragen hoe we dat ooit zelfs maar hadden kunnen vermoeden. Maar toegegeven, het zou een van de mooiste beelden in 13 seizoenen WIDM opleveren.

Ik lach me ieder jaar kapot over de meest wilde theorieën en hints die hier bedacht worden, waar uiteindelijk niets van blijkt te kloppen! ;D

Maar los van dat, misschien is het risico nog niet eens zo heel groot. Ik bedoel als Wendy van Dijk als uberirritante keukenverkoopster niet eens door Martijn Krabbe wordt herkend, dan kunnen ze Kees (of Paulien for that matter) ook wel goed vermommen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 23:51:09 door Pippi »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #77 Gepost op: 2-03-2013, 23:51:17 »
het is een grote kans dat een normale man is. als de man normaal blijkt te zijn geven we gewoon wendy van dijk de schuld.



Het zou geweldig zijn, maar ook een heel groot risico. Als Carolien het door had gehad was het misschien geen ramp geweest, want ze wist toch al dat Kees de mol is, maar als de kijker het ontdekt kun je ermee stoppen.
Ik ga me denk ik wel kapotlachen over een jaar als ik dit teruglees en blijkt dat het Kees helemaal niet was en me afvragen hoe we dat ooit zelfs maar hadden kunnen vermoeden. Maar toegegeven, het zou een van de mooiste beelden in 13 seizoenen WIDM opleveren.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #78 Gepost op: 2-03-2013, 23:52:05 »
Overigens, in Spencer zit ook weer p en c.
Je zou het kunnen ontleden in :(I)s p en c er ?

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #79 Gepost op: 2-03-2013, 23:53:50 »
het is een grote kans dat een normale man is. als de man normaal blijkt te zijn geven we gewoon wendy van dijk de schuld.

Ssstt, niet verder vertellen, maar ik heb zelfs al gezocht of ik 'm kon vinden. Ik neem aan dat ze dat blik acteurs zo bij een bureau/agency/toneelgezelschap vandaan hebben gehaald. Maar tot nu toe alleen Spencer en Tulani gevonden. John is ook wel een veel voorkomende naam natuurlijk.