Auteur Topic: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......  (gelezen 32888 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Gepost op: 1-03-2013, 14:03:22 »
Modjes: als dit aangesloten kan worden bij een ander topic, doe dat dan maar.


Maar ik heb er een bedoeling mee om dit als apart topic neer te zetten.

Seizoen 13: Ongeluksgetal. Anders dan anders, zou je haast kunnen zeggen.

Ik heb altijd gedacht dat het niet mooier gemaakt kon worden, maar de makers hebben me toch iedere keer weer verrast met een overtreffende trap.

Dat ligt denk ik dit jaar vooral aan de natuur, maar ook aan de eerste aflevering: nog steeds klinken de woorden van de Priester me in de oren: "Music is a way of life......"'.

Het tovert nog steeds een glimlach op mijn gezicht. Het gekke is, dat had ik bij eerdere series helemaal niet, beter gezegd: veel minder. De manier waarop Liesbeth in serie 12 begon te praten, had volgens mij lang niet de impact die de opdracht in de kerk had, hoewel beide beginopdrachten op hetzelfde neer kwamen.

Hoe zou serie 13 zijn verlopen, wanneer Janine het ongeluk niet had gehad? Voor de mol maakte het niet uit, niemand vormde in feite serieuze concurrentie. Janine had wellicht kunnen winnen, we zullen het nooit weten.

Ik heb genoten van het land, ik heb genoten van de beelden. Ik heb bovenal genoten van de groep. De eerste afvallers hebben zich helaas niet goed kunnen profileren, maar dat zit nu eenmaal besloten in het concept.

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #1 Gepost op: 1-03-2013, 14:33:01 »
Serie-13 is voor mij als een Mona-pudding, elke keer denk dat je dat het niet meer beter kan, maar toch is het zo. :)

Prachtige opdrachten gecombineerd met geweldige kandidaten.
Het land heeft zoveel te bieden en de manier waarop ze hebben gefilmd en gemonteerd maakt het nog beter en spannender.
Zonder enige twijfel het ALLERbeste seizoen.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #2 Gepost op: 1-03-2013, 14:55:36 »
Staat met stip in de top 3!  Alles klopt deze serie. De kandidaten zijn stuk voor stuk pareltjes , de opnames van een soms adembenemende schoonheid. De opdrachten waren mooi, doordacht, origineel of in een mooi nieuw jasje. En de finale was by far  de aller aller mooiste!  En de mol, die was geweldig...... een van de allerbeste ooit. Kortom een waanzinnig seizoen. Potver , als we nu die darn ring niet winnen weet ik t niet meer.  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #3 Gepost op: 1-03-2013, 14:58:06 »
Leuk topic!  ::ok::

Ik vond de beelden zo ontzettend mooi. Het begon al met die prachtige intro. De kandidaten waren dit jaar ook heel leuk. Ik mocht ze allemaal, maar in het bijzonder toch wel Daniel. Wat kan die man heerlijk genieten van alles. Ook de opdrachten zaten goed in elkaar en zo knap dat je als makers na 13 seizoenen nog kan zorgen voor mindfucks. Petje af!

Het enige smetje was dat de mol wel heel snel duidelijk werd. Uiteraard zaten er nog wat mensen vast in een tunnelvisie, maar de meesten hadden de mol toch wel heel snel door. Dat maakte het qua speuren wat minder dit jaar. Toch vind ik de hints en molstreken wel heel erg sterk.  ::ok::

Makers van widm, mochten jullie dit ooit lezen. Een dik compliment, misschien hebben jullie zelfs wel het legendarische seizoen 3 overtroffen. Dit jaar is die Televizierring voor jullie!  ::ok::

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #4 Gepost op: 1-03-2013, 15:06:42 »
Dat de priesterhint al na de eerste aflevering uit kwam en voor mij eigenlijk meteen duidelijk was dat t Kees was heeft t molspeuren wel minder gemaakt. Het was echter mn eigen nieuwsgierige ik die zonodig dat topic moest lezen ook al stond er bij mega spoiler. Dat is dus t seizoen an sich niet aan te rekenen.   ::schaam::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #5 Gepost op: 1-03-2013, 15:07:36 »
De kandidaten, de beelden, de muziek, de locaties, het gebruik van de inwoners, een goede presentator, betere uitleg van de opdrachten, de allerbeste aflevering 9 ooit, alles was dit seizoen tot in de puntjes grandioos. ::ok::

De opdrachten waren soms niet zo groot en spectaculair, maar geen haan (of in dit geval Mol) die hier om kraait.

Dit seizoen gaat zeker in m'n persoonlijke top 3, misschien wordt het wel nummer 1. Crew, ik weet dat jullie dit lezen, maar ga vooral zo door! Ben benieuwd of jullie dit seizoen kunnen overtreffen. Op naar de Ring 2013, het moet een keer gaan gebeuren.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #6 Gepost op: 1-03-2013, 15:19:35 »
(Even in het kort):
Héél mooie locaties, topopdrachten, leuke kandidatengroep. Alleen als Case de mol is vind ik dat wel wat overduidelijk.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #7 Gepost op: 1-03-2013, 16:10:36 »
Ik vond dit echt een topseizoen, misschien wel het beste seizoen ooit! ::bravo::
Toplocaties, superleuke kandidaten, geweldige opdrachten en een goede mol. (als Kees het is zou hij mijn top 4 mollen denk ik wel halen)
Dat de priesterhint zo vroeg ontdekt is vind ik wel jammer, maar uiteindelijk zijn hints er niet om niet gevonden te worden. En ondanks dat staat Paulien nu alsnog hoger qua verdenkingen op de .nl site dan Kees.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #8 Gepost op: 1-03-2013, 16:42:44 »
Ik vond het echt een geweldig seizoen. Prachtige beelden, een leuke groep kandidaten, over het algemeen erg leuke opdrachten, en een goede mol! (Als het inderdaad Kees is tenminste, maar dat kan eigenlijk niet meer missen). Het is jammer dat de priesterhint zo vroeg is ontdekt, maar hij kon op alledrie de finalisten slaan wat hem toch weer goed maakt. Ik vind dit zeker één van de beste seizoenen en ook één van de beste mollen. In één woord: fantastisch ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #9 Gepost op: 1-03-2013, 16:51:11 »
Het feit dat de priesterhint zo vroeg bekend was vond ik opzich niet heel ernstig, gezien deze nog steeds multi-interpretabel is. Zeker zolang Carolien en in minder mate Cornelisse er nog inzaten. Dus dit vond ik minder erg dan de gebarenhint van Inge. Maargoed, Inge viel voor mij al voor de gebarenhint door de mand bij de abseilopdracht. Daarnaast ben ik Kees niethoofdzakelijk door de priesterhint gaan verdenken (meer door de EEDD tweets), maar was het weermollenspel voor mij doorslaggevend.

En waar ik Inge een waardeloze mol vind (2 effectieve molacties en een direct aandeel van maar 5% in het niet verdiende geld) lijkt Kees toch echt wel een topmol te worden, zelfs ondanks dat hij door veel mensen al snel verdacht werd. In potentie veel mooie molacties en overal waar die geld pakt, laat hij vermoedelijk ook veel  geld liggen. Zijn aandeel in het niet verdiende geld is volgens mij vrij groot en ook heeft hij vermoedelijk meer effectieve acties op zijn naam staan dan een aantal voorgangers. Waar ik hem precies moet plaatsen gaat na de onthullingen van de molacties blijken, maar ik denk dat hij Elise voorbij gaat en zich vlak achter of misschien wel tussen George, Dennis en Milouska mag scharen.   (Ik heb nog ergens een excelbestand op mn PC staan waar ik middels een aantal criteria zo objectief mogelijk de mollen probeer te rangschikken)


Wat het seizoen betreft. Uitstekende kandidatengroep en niemand waar ik me echt aan geërgerd heb dit seizoen en veel grappige momenten.  Wat me wel wat tegenviel was dat er iets teveel afleveringen waren met maar 2 opdrachten of slechts 2 opdrachten die om geld gingen waardoor je daar qua speuren weinig mee kon. (Aflevering 1 en 4 hadden maar 2 opdrachten en aflevering 6 maar 1 opdracht voor geld). Daarnaast vond ik het rond aflevering 3tm5 een beetje inzakken qua opdrachten. Iets teveel safari en geniet van de omgeving-opdrachten. Gelukkig hebben ze dit in aflevering 7tm9 helemaal goedgemaakt met allemaal top-opdrachten.

Kortom: Top-mol, top-kandidatengroep, iets mindere opdrachten in het middenstuk en te weinig voor de kijker bruikbare opdrachten in sommige afleveringen, maar geweldige opdrachten aan het eind. Waarbij ik de finale als beste WIDM finale ooit durf te betitelen. (niet qua spanning, maar qua opdrachten en locatie)


« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 16:53:20 door Qper »

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #10 Gepost op: 1-03-2013, 17:05:27 »
Ik vond de opening van het seizoen waanzinnig. Ik kende bijna niemand van deze groep en ik moet zeggen dat ik het zeker één van de leukste groepen vind die Wie is de mol? heeft gedaan. Het land vond ik een hele goede keuze. Mooie beelden, mooie/spannende opdrachten met grappige momenten erin. Er zat veel humor in. Elke kandidaat had wel iets wat me aansprak, want hierdoor werd het een zeer dynamische groep. Waarvan Daniël even een speciale nadruk krijgt, want hij heeft toch wel zijn stempel op dit seizoen gezet met zijn enthousiasme en adrenaline rush. Zijn verdediging van de vrijstelling staat voor mij erg hoog in de lijst met meest spectaculaire opdrachten ooit.

De finale met de trein vond ik magisch om te zien. Het seizoen heeft een ( ongeacht wie het is Kees of Paulien ) goede mol en 2 fantastische finalisten.  

Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe ze dit seizoen willen overtreffen. Het verloop van de afgelopen jaren gaat het de productie wel weer lukken om dit voor elkaar te krijgen.

Dit seizoen gaat denk ik zeker voor mij in de top 3 komen van mooiste seizoen ooit. Alles klopte eigenlijk aan dit seizoen.

Ik heb enorm genoten, jammer dat er nog maar 1 aflevering te gaan is.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #11 Gepost op: 1-03-2013, 17:11:03 »
Perfect. Gewoon perfect.  ;D

Alles klopte in mijn ogen: locatie, kandidaten, opdrachten, muziek... Zuid-Afrika is zo'n mooi land en als je het dan op zo'n best in beeld brengt  ::ok:: Ik vond de veel opdracht legendarisch, zoals het Weerwolvenspel, de dakota en de Drive-in, maar als hoogtepunt de stoomtrein. Ik flipte hier thuis bijna, zo spannend  :) Ik dacht dat het na de drive-in niet beter kon, maar dat kon dus wel. Mijn favoriete widm-seizoen zonder twijfel (ik heb 2006/2010/2011/2012 gezien) ::jaja::

Het enige negatieve puntje vind ik wel de sprong van Janine. Ik ga me dan toch afvragen hoe ver je moet gaan in tv-programma's, en ook al was het relatief 'veilig', het is toch iets anders dan een dictee in een theater. Complimenten wel hoe ze het in beeld hebben gebracht, zonder veel drama. Maar toch blijft de vraag wel - hoever moet je gaan voor vermaak?

Maar op dit punt na had het niet beter gekund - en natuurlijk is de enige opdracht spannender dan de andere, maar ik heb elke donderdagavond zitten genieten  :P En ja, wie de Mol is, I rest my case, sowieso een leuke Mol. Maar daar laat ik dit topseizoen niet van afhangen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #12 Gepost op: 1-03-2013, 17:20:09 »
Ik ben het met Qper eens dat het op het midden van de serie wat opdrachten betreft (waarbij geld verdiend kan worden en gemold kan worden) een beetje inkakte. Met aflevering 6 in dat opzicht als dieptepunt. Maar dat is dan ook meteen de enige kritiek die ik op het moment heb.

Nou vooruit, de priesterhint. Prachtige hint maar helaas te duidelijk (niet zozeer heel makkelijk om te vinden; maar als ie gevonden wordt wat mij betreft te duidelijk, en ja, ook daar kun je over discussiëren), zeker voor aflevering 1. Dan maar minder fanatiek speuren in het vervolg? Is een optie, maar liever zou ik zien dat dit soort hints niet meer in de eerste aflevering gestopt wordt. Of maak er op zijn minst geen gewoonte van. ;) Verder vind ik de toegenomen aandacht voor hints (De Mol op het orgel, de Mol in de film, de trein) alleen maar schitterend. ::bravo::

Finale: nu al legendarisch. Beelden van Zuid-Afrika: prachtig. Groep: heel leuk en divers. Mol? Dat zal ik na aflevering 10 beoordelen. Maar ik heb goede hoop! ::tandpastasmiley::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #13 Gepost op: 1-03-2013, 17:23:11 »
Erg mooi land, mooie beelden en een leuke groep! De opdrachten vielen in het begin nog een beetje tegen, maar dat werd in de laatste afleveringen (drive-in bioscoop, helikopterjacht en natuurlijk de stoomtrein) ruimschoots goedgemaakt!

Qua hints vind ik het eigenlijk helemaal niet erg dat er een keer duidelijke aanwijzingen te vinden waren. De afgelopen jaren was dat toch wat karig, dingen die je net zo goed wel als niet als hint had kunnen zien (I AM). Aflevering 1 was misschien wel wat vroeg voor de priesterhint, daar had je nog een twist aan kunnen geven zodat het pas later in het seizoen volledig duidelijk werd.

Met mijn mening over de mol wacht ik nog even tot ik volgende week de molacties heb gezien. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #14 Gepost op: 1-03-2013, 17:30:50 »
Ik kan alleen maar zuchten, en denken: wat jammer dat deze serie klaar is. In de eerste plaats heb ik ontzettend genoten van de mooie beelden van het land. Het staat nu echt bovenaan mijn lijstje om naar toe te gaan ::jaja:: (met stip).
In de tweede plaats vond ik de groep kandidaten heel erg leuk. Ik heb veel gelachen om de acties en de opmerkingen van iedereen.
In de derde plaats: de opdrachten vond ik super. Hoe krijgen ze het ieder jaar weer verzonnen.
En als laatste: de onfortuinlijke sprong van Janine. Zo sneu om op deze manier het spel/programma te moeten verlaten.

Nog maar eens een keer diep zuchten....
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #15 Gepost op: 1-03-2013, 17:42:24 »
Dit seizoen nadert de perfectie voor mij heel dicht. Eigenlijk was alles prachtig en geweldig, met uitzondering van volgens mij maar een paar dingetjes.
- Ongeluk Janine (in een opdracht die ik nog steeds wel risicovol vind)...
- Te vroege ontdekking priesterhint waardoor het speuren op molacties naar tweede rang degradeerde
- Te weinig speurmateriaal in aflevering 1
- Het wrange gevoel dat de eerste executie te veel gestuurd werd door vrijstellingen. Dat het mijn op voorhand favoriete kandidaat betrof maakt dat gevoel alleen vervelender. Nog altijd zie ik liefst helemaal geen executie in aflevering 1 meer; met de eerste executie op het eind van aflevering 2. De eerste executie is toch eigenlijk altijd pure pech (vooral na maar één überhaupt saboteerbare opdracht), bovendien is dan tenminste iedereen nog een week lang onderwerp van verdenkingen en theorieën.

Maar op die puntjes na lijkt seizoen 13 mij zo het beste seizoen ooit. En, zo lijkt het ook te worden, met een erg leuke en goede mol. Gave opdrachten, veel variatie in soorten opdrachten, waaronder ook molontmoetingsopdrachten en een aantal opdrachten met de lokale bevolking (dropping, Zulu-opdracht), prachtige locaties, geen gekke landwisseling die het seizoen gevoelsmatig "opsplitst" zoals vorig jaar, geen opdrachten die 10.000 euro kosten, leuke kandidaten (in willekeurige volgorde Paulien, Ewout, Tania, Joep, Tim, Kees), goed gepresenteerd en allemaal prachtig gemonteerd.

Beter dan 2011? Dat zou zomaar kunnen.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 17:44:22 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #16 Gepost op: 1-03-2013, 17:52:41 »
(Even in het kort):
Héél mooie locaties, topopdrachten, leuke kandidatengroep. Alleen als Case de mol is vind ik dat wel wat overduidelijk.
Helemaal eens.
En aanvullend vind ik dat als Case de mol is hij toch wel her en der nog wat geld had kunnen laten liggen. Dat laser-luikje had hij niet hoeven openen, het zou niemand zijn opgevallen als hij gewoon door een laser geraakt zou zijn. En die koker in de winkel had hij ook niet hoeven zoeken. De kandidaten waren daar totaal niet mee bezig. Scheelt toch weer 1500 euro.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #17 Gepost op: 1-03-2013, 17:55:04 »
Ik vind niet alleen de serie prachtig qua beelden en pakkend qua bijv. de treinopdracht en sommige andere opdrachten, maar we zijn dit seizoen extreem verwend met extra beelden in de MolMail en met MolTalk. Het is nu zo'n mooi programma voor de fans geworden! Je kunt er werkelijk de hele week mee bezig zijn: donderdag WIDM en Moltalk kijken, vrijdag ff hintje pakken bij Roodshow en luisteren naar afvaller, zondag Vodcast, dinsdag Molmail en dan is het alweer bijna donderdag!

Mag het maar altijd zo blijven!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #18 Gepost op: 1-03-2013, 18:54:27 »
... kan het nog mooier?  ::bravo::

Zo zou ik mijn gevoel over deze serie in het kort omschrijven. Voor mij was dit seizoen in feite een stap terug naar vroeger, een groep met daarin voor mij onbekende kandidaten reizen af naar land x. En wat voor een land! Natuurlijk maak je er zo je eigen voorstelling van wat je kunt verwachten, maar hoe je dat vervolgens zult zien daarin heeft de crew zich toch wel overtroffen dit jaar. De manier waarop ze locaties en opdrachten in beeld brachten was gewoon adembenemend mooi. En hoe je het went of keert, een land draagt zeker bij aan het gevoel van een serie. Maar WIDM is niets zonder een gevarieerde samengestelde groep aan kandidaten. Vraag me niet hoe, maar elk jaar weer weet de crew er prima in te slagen om met tien verschillende kandidaten aan te komen die de groep tot een bont gezelschap maakt. Als ik iets van kritiek zou moeten verwoorden, dan is het dat ik door de samenstelling van deze groep mij niet aan de indruk kon onttrekken te kijken hoe een gezelschap een schoolreisje beleeft. Want alle informatie werd gedeeld, er was continu sprake van 'one happy family' Er werden wel bondjes gesloten, maar echte kampen had je niet. Er viel niemand buiten de groep en dat bakent op zichzelf weer af welk terrein de mol tot zich kan nemen.

De variatie aan opdrachten vond ik prima. Alleen het aantal opdrachten viel soms tegen. Maar ja, can't have it all. Can't have your cake and eat it too. En dan kies ik toch liever voor kwalitatieve mooie opdrachten waar je veel van ziet boven getalsmatig veel opdrachten achter elkaar die stuk voor stuk minder tijd in de montage terug krijgen. V.w.b. de veiligheid van opdrachten, ik heb nog steeds de stellige indruk dat de crew dat nog altijd in haar vaandel heeft staan als het belangrijkste om te waarborgen. Maar zoals in het echte leven een ongeluk in een klein hoekje kan zitten (statistisch gebeuren er toch meer ongelukken in de huis/tuin/keukensfeer dan elders), zo is dat met deze serie niet anders. Uiteraard kun je sneller geraken in een situatie die meer risico's met zich meebrengt, maar dan nog is het nog altijd de keuze van de kandidaat of hij/zij er in mee gaat of niet. Je kunt als crew ook maar zoveel maatregelen nemen, niet elk risico valt uit te sluiten.

De combinatie van opdrachten en locaties kwam voor mij wel toch tot een hoogtepunt in aflevering 9. Subliem gewoon hoe de treinopdracht in elkaar stak, qua aankleding, qua figuranten, qua opdracht.  ::ok:: V.w.b. de hints, die zitten erin om gevonden te worden. En de ene hint laat meer aan de verbeelding over van menig molloot dan de ander. Toen het topic eenmaal begon kon ik mijn nieuwsgierigheid ook niet bedwingen ondanks het gegeven spoileralert. En ik was in het begin helemaal nog niet overtuigd van de (waarschijnlijke) richting waar deze hint ons naar wees. Dus ik vind het prima dat er zulke hints in gestopt worden. De ene keer kijken we er over heen (mol.nu / omrand ik vele, we vonden het wel vreemd maar zagen er geen anagram in), de andere keer is het duidelijk (handgebaren van Inge / kennis is macht van Kim) Nogmaals: die hints stoppen ze er niet in om niet gevonden te worden. Dus ik heb er geen moeite mee. Wel is het zo dat door twitter/facebook/wat niet meer, sneller mensen tegenwoordig onbedoeld op de hoogte geraken. Maar dat is je eigen verantwoordelijkheid, zeker anno 2013. Wil je niks meekrijgen aan wat anderen gevonden hebben? Prima, maar dan moet je je online terugtrekken en offline gezellig meespeuren. Tegenwoordig is dat niet anders.

Enfin, de montage was top (qua locaties, qua opdrachten), de groep was top, me dunkt dat we nog mooie mollenstreken gaan zien volgende week. Dus er is ditmaal weer een mol die èn succesvol heeft kunnen saboteren èn redelijk onverdacht bleef bij de kandidaten. Daarmee komt serie 13 op gelijke hoogte met serie 6 voor mijn idee, waar serie 8 op gelijke hoogte staat met serie 3. Allevier zijn van een ander kaliber, maar zij vormen voor mij toch wel de top vier van alle series die we gehad hebben tot nu. En daarmee kom ik terug bij mijn begin van dit bericht: kan het nog mooier?  ::bravo:: Ja zeker! Door simpelweg er dit jaar met de ring van door te gaan. Bij de perspresentatie had Art het al over deze serie, dat ons heel wat moois te wachten stond. En dat de crew oprecht trots is op het geleverde resultaat wat we nu gezien hebben. Welnu, in retrospect begrijp ik Art zijn woorden op 10 december vorig jaar  ::ok:: Als er ooit een moment is waarin WIDM toch eens bekroont mag worden met de publieksprijs van het jaar, dan is het wel nu!  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 18:57:26 door -Joost- »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #19 Gepost op: 1-03-2013, 19:50:51 »
S13 staat bij mij wel in de top 3 van alle widm seizoenen.  S3 is nog steeds mijn nummer 1.
Klein kritiekpuntjes....opdrachten waren soms saai, priesterhint was gauw gevonden.
Had al vanaf afl. 1 Kees als Mol. Ik bleef de hele tijd in die Kees tunnel.
Werd alleen maar bevestigd na de finale.

En Kees is een fantastische mol! Echt super gespeeld? ::ok::