Hallo allemaal, daar ben ik weer!
Ik begin allevier overgebleven kandidaten weer in het vizier te krijgen als mol, maar George toch wel heel erg. O.a. door iets dat ik me gisteren zat te bedenken n.a.v. de laatste aflevering:
Dat telefoongesprek met de Mol, dat in de koffertjes-opdracht kon worden gewonnen, dat is natuurlijk potentieel de 'gevaarlijkste' voor de Mol. Aangenomen dat er echt met de Mol zou worden gebeld (waar ik dan maar vanuit ga) is het toch wel erg makkelijk om met een paar gerichte vragen erachter te komen wie de Mol is. En nu ik er over nadenk: zelfs als er met een crewlid gebeld wordt, is het vrij simpel als je de juiste vragen stelt.
Vergis je niet, in 5 minuten kun je best veel vragen stellen aan de telefoon! Zeker als degene aan de andere kant korte, afgemeten antwoorden geeft! En dan heb ik het er nog niet eens over dat je misschien door de stemvervormer heen nog wel kunt horen met wie je aan de telefoon zit!
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken:
Je kunt je afvragen of men zo'n kans om met de Mol te bellen - en op die manier definitief achter de identiteit te komen - wel wilde weggeven aan één van de kandidaten. En wat is dan DE manier om dat te voorkomen?
Juist! Door te zorgen dat de Mol zelf dat betreffende koffertje koos! Op die manier kon niemand anders dat gesprek verkrijgen, want had meer dan één persoon dat koffertje gekozen, dan had niemand hem gehad!
De vrijstelling was alleen een kans om zeker door te gaan naar de volgende aflevering.
De 5 goede antwoorden eigenlijk ook, want hoe zou dat in zijn werk gegaan zijn? Had de kandidaat dan de vraag + goede antwoord te zien gekregen? Ik denk het niet; men kan ook het computerprogramma zo maken dat een fout antwoord goed gerekend wordt, zonder dat de kandidaat het goede antwoord ziet.
Ik blijf erbij dat het telefoongesprek het gevaarlijkst was voor de Mol om zijn identiteit verborgen te houden en derhalve stijgt George nu weer met stip naar de eerste plaats in mijn lijstje.