Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373687 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #980 Gepost op: 14-03-2014, 19:28:21 »
Iets zit me ook wel dwars. Als Art zegt wie is de winnaar en wie is de mol dan worden enkel Susan en Sofie in beeld gebracht. Dan weet je het toch al? Freek is dan de verliezer, Susan moet dan wel de mol zijn en Sofie de winnaar. Gaan ze het echt zo makkelijk maken?  ???

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #981 Gepost op: 14-03-2014, 19:52:12 »
Ja, ik denk het wel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #982 Gepost op: 14-03-2014, 20:16:26 »
Het is ook nog mogelijk om op Freek te stemmen op de site. Misschien toch?  ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #983 Gepost op: 14-03-2014, 20:19:06 »
Toch vind ik het raar dat Susan 2 keer zegt Freek te verdenken (stuurt zelfs geld naar hem op omdat ze hem verdenkt), om dan 10 minuten later meteen weer te zeggen dat hij het absoluut niet is. Als ze dan toch de Mol is, dan is het natuurlijk zo dat ze niemand verdenkt, maar zeg dan in de biecht dat je geld naar hem opstuurt omdat je hem een goede kandidaat vindt en wel verwacht dat hij ver gaat komen, om dan als iemand je erop aanspreekt nadat het is uitgezonden weer de lieve, naïeve Susan te spelen en zeggen: "Ja, ik dacht daar echt niet aan om het naar mijn Mol Sofie te sturen!"
En die tweede keer had er in de montage gewoon uitgeknipt kunnen worden.
Dus waarom doorlaten schemeren op een soort "zo had u het kunnen weten"-manier dat ze Freek toch wel stiekem meenam in haar test als dit uiteindelijk geen enkele toegevoegde waarde heeft?
Maar dit soort geklungel hebben we vaker gezien. Inmiddels raak ik er toch van overtuigd dat ze dit soort zaken er expres in laten, anders acht ik de productie wel heel bijzonder laag. Dan is de toegevoegde waarde dat de doorgewinterde molloot om dit soort dingen van een mol afstapt dus op een dwaalspoor wordt gebracht. Er wordt dus bewust een continuiteitsfout in gestopt; Susan zal het op dat moment niet zo bedoeld hebben maar de montage is wel heel expliciet ja.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #984 Gepost op: 14-03-2014, 20:50:35 »
Iets zeggen mag altijd. Maar als je schrijft "Proest!  ::rofl:: ", dan ben je aan het uitlachen en dat vind ik niet kies.
Oké ik snap je punt Dae..

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #985 Gepost op: 14-03-2014, 21:15:26 »
Nu vraag ik me toch wel een paar dingen af. 11 minuten doen over een slechte beschrijving van een vingerafdruk? Windmolen 18 kiezen, naar eigen zeggen op aanraden van zijn mol Sofie? Zichzelf bijna laten wegspelen bij 5 op een rij? Als hij niet de mol is, waar was hij dan mee bezig?  ???

Ik heb toch wel een zure nasmaak overgehouden aan zijn onterechte finaleplaats dankzij de vrijstelling, mits Susan de mol is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Musje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #986 Gepost op: 15-03-2014, 02:22:53 »
Nu vraag ik me toch wel een paar dingen af. 11 minuten doen over een slechte beschrijving van een vingerafdruk? Windmolen 18 kiezen, naar eigen zeggen op aanraden van zijn mol Sofie? Zichzelf bijna laten wegspelen bij 5 op een rij? Als hij niet de mol is, waar was hij dan mee bezig?  ???

Ik heb toch wel een zure nasmaak overgehouden aan zijn onterechte finaleplaats dankzij de vrijstelling, mits Susan de mol is.

Hoezo onterecht.... Volgens mij vergeet je even voor het gemak dat hij wel eerst de test (en opdracht)  moest afleggen voordat hij zijn vrijstelling daadwerkelijk kon behouden. Hij kreeg toch echt een groen scherm en was dus pas door na zijn groene scherm.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #987 Gepost op: 15-03-2014, 04:36:51 »
Hoezo onterecht.... Volgens mij vergeet je even voor het gemak dat hij wel eerst de test (en opdracht)  moest afleggen voordat hij zijn vrijstelling daadwerkelijk kon behouden. Hij kreeg toch echt een groen scherm en was dus pas door na zijn groene scherm.
Maar hij zou, mits Susan de mol is, een rood scherm hebben gekregen in aflevering 9 en niet Tygo, omdat die wel op de juiste mol zat.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #988 Gepost op: 15-03-2014, 08:33:47 »
Maar hij zou, mits Susan de mol is, een rood scherm hebben gekregen in aflevering 9 en niet Tygo, omdat die wel op de juiste mol zat.

Dus is Susan dan niet de mol, maar Sofie en zit Freek wel gelijk terecht in de finale.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #989 Gepost op: 15-03-2014, 09:06:52 »
Ik vind het overigens maar raar dat we maar 1 vraag krijgen te zien van Freeks finaletest. Niet eens vraag 40.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #990 Gepost op: 15-03-2014, 10:08:35 »
Noem het tunnelvisie (of beter nog tunnelgehoor), maar volgens mij zegt Art: "Freek, jij wint niet De Mol."

het zou nog kunnen, maar ik vrees ...
« Laatst bewerkt op: 15-03-2014, 13:18:43 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #991 Gepost op: 15-03-2014, 12:50:12 »
hoe zou nog kunnen, maar ik vrees ...

En Art had het bij Freek ook over Mol 2.0. Dus, en ik geef toe dat het tunnelvisie is (maar ik verlies er verder niks mee), dat vind ik dan weer een hintje...

Niets is wat het lijkt!
;)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #992 Gepost op: 15-03-2014, 14:11:14 »
En Art had het bij Freek ook over Mol 2.0. Dus, en ik geef toe dat het tunnelvisie is (maar ik verlies er verder niks mee), dat vind ik dan weer een hintje...

Niets is wat het lijkt!
;)
Dat zou de twist der twisten zijn toch, maar ik denk dat ie de winnaar wordt.

Offline Musje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #993 Gepost op: 15-03-2014, 18:15:33 »
Bij Freek werd het getal 6 en 3  vaak genoemd.

Bij de roltrapopdracht zegt Freek na het warrige verhaal van Jennifer: "Het is een ABCtje, een kind van 6 weet binnen 3 seconden nog dat het een ABC tje is. Hij roept Daphne nog achterna: je hoeft alleen de eerste 6 maar te onthouden abcdef.

Freek krijgt bij de finale test vraag 9 met als opties aflevering 3 of aflevering 6 ::)

Heerlijk!
Ik blijf erbij... Freek is toch de mol.

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #994 Gepost op: 15-03-2014, 19:04:14 »
Heeft iemand hier ook al opgemerkt dat in de sterrenhemel in aflevering 8 bij Robinson een sterrenbeeld aan de hemel te zien is? Het lijkt een beetje op een schorpioen   ;D ja ik blijf ook stug door gaan. Ik verdenk Art nog steeds als mol uit zijn seizoen dus ik vertrouw Art voor geen cent ;)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #995 Gepost op: 15-03-2014, 19:22:49 »

Wat fijn dat Freek de winnaar is! Gefeliciteerd, Freek! Heel erg verdiend. :D

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #996 Gepost op: 15-03-2014, 20:37:36 »
Wat fijn dat Freek de winnaar is! Gefeliciteerd, Freek! Heel erg verdiend. :D

Dit lijkt me erg voorbarig....niets is wat het lijkt bij widm! ::vergroot::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #997 Gepost op: 15-03-2014, 21:34:21 »
Maar hij zou, mits Susan de mol is, een rood scherm hebben gekregen in aflevering 9 en niet Tygo, omdat die wel op de juiste mol zat.

Nee, want Freek had een vrijstelling!!! Freek was dus sowieso door.
Hoe moeilijk is dat nou te begrijpen? Het ging dus tussen Tygo en Sofie.
En Sofie heeft de test beter/sneller gemaakt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Malou

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #998 Gepost op: 16-03-2014, 00:56:04 »
Ook ik blijf in de Freek tunnel zitten...  :P Nu ik de leader eens beter bekijk valt mij op dat er best wel veel 'Freek' in zit.

De Wanted posters wijzen naar Freek, immers de jacht was geopend op hem.

De windmolen opdracht: je ziet Freek naar boven klimmen (leader afl.9 op 02:09)
Is van ver af maar het moet Freek wel zijn vanwege zijn witte shirt
Ook beantwoord Freek de testvraag Heeft de Mol last van hoogtevrees? met ja en hij geeft zelf in de opdracht ook aan last te hebben van hoogtevrees.

Topito opdracht: paard en wagen komt in beeld. (leader afl.9 op 2.16)
Freek had als voertuig een paard en wagen.
Freek beantwoord een vraag in de test met als antwoord dat de Mol als voertuig een paard en wagen had (alleen JW en Freek hadden die)

Het flesje met de stelling: de Mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan: Freek is aangewezen voor deze opdracht, Tygo is afgevallen dus moet het wel naar Freek wijzen. In het finale spel is deze fles niet gevonden? Waarom wordt juist deze stelling in de leader gezet??

"De mol is dit jaar in balans" Na 13 seizoenen en na 7 vrouwelijke mollen nu weer een mannelijke mol? De 7e? Freek is 7e in de leader.

De enige testvraag die er is te zien van Freek in de finale, is de vraag in welke aflevering de mol geld verstuurt naar Ellis Island. Freek vult aflevering 3 in maar zowel hij als Sofie hebben die aflevering geld verzonden.

Ik blijf gewoon lekker dromen...  ::tandpastasmiley::

Offline Musje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #999 Gepost op: 16-03-2014, 03:45:38 »
Dagboek van de mol....

Mijn molacties zitten er op, alleen mijn identiteit is nog niet bekend. Je weet nu in ieder geval wél wie ik níet ben... Toch?

Mmmm  laten we dit eens anders interpeteren. Vooral die Toch? aan het einde van de zin.
Toch Freek?