Een slimme kandidaat zou wel achter de zwarte vrijstelling gaan, als die tevens voor een gewone vrijstelling zou gaan. Want een vrijstelling pakken heeft geen zin als je de zwarte vrijstelling laat liggen voor de mol. Die zwarte vrijstelling zet de kandidaat natuurlijk niet in.
Geen een kandidaat kwam op dit idee.
Daar zeg je het toch zelf al: De Mol pakt de zwarte vrijstelling als zij/hij kan. De Mol heeft daar immers niks bij te verliezen?
Zoals ik zojuist al gepost heb in het draadje over aflvering 2: De productie wilde waarschijnlijk graag dat de Zwarte Vrijstelling in het spel zou komen en gebruikt zou worden.
De enige zekerheid die je dan hebt is dat via de Mol te doen. Vorig seizoen heeft Cees zich zo verraden: Er moest in ieder geval één koker met een foto zijn die ontwikkeld kon worden,
anders viel die hele opdracht in het water. En wat 'vond' Cees dus? Juist ja: een koker. Toen wist ik het 100% zeker.
Deze keer is de productie gewoon te gretig geweest. Het was echt slimmer geweest om die Zwarte Vrijstelling in het houten doolhof te leggen. Jennifer had 'm dan zeker gepakt.
Als had ze 'm dan pas de volgende aflevering gebruikt, dat maakt niet uit. Sterker nog: Als Jennifer 'm had gepakt, en op de markt ook nog een gewone vrijstelling had gescoord,
dan had ze die deze keer kunnen spelen, wetende dat ze de Zwarte Vrijstelling de volgende keer had kunnen spelen. Dan was het allemaal wat natuurlijker gegaan.
Ik heb de indruk dat dit wijst op een aantal minder ervaren mensen bij de productie. Ook de spellen lijken dit jaar minder goed doordacht. Wellicht zijn er een of meerdere sleutelfiguren bij IDTV weg gegaan. Weggekocht voor Utopia bijvoorbeeld?
Natuurlijk kan ik het mis hebben, maar ik ben bang dat het al een gelopen race is. Niet dat ik het erg vind: ik vind Sofietje wel een leuk type om naar te kijken. Als ze er samen met Jennifer en Susan in blijft tot het eind, dan hebben we nog weken lang een feest voor het oog!
groet,
Tunnelgraver