Auteur Topic: Moltalk  (gelezen 147096 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #220 Gepost op: 1-02-2014, 12:52:39 »
Er lijkt wel een verboden woord te hangen in die moltalk-geheime-locatie, of beter gezegd: een verboden naam, namelijk Freek. De enige keer dat Freek genoemd werd als mol was door Dennis die volgens mij al lang weet dat Freek de mol is en daarom voor de vorm even zegt dat hij nu andere kandidaten verdenkt. Op de vraag wie is de mol antwoordt Dennis toch Freek  ;D

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #221 Gepost op: 1-02-2014, 13:24:51 »
Freek wordt echt bizar weinig genoemd in de moltalks inderdaad.

Offline Koemba

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #222 Gepost op: 1-02-2014, 20:20:44 »
Ik vraag me ook trouwens af die theorieën die Joeri altijd in zijn vodcast noemt of die vooraf bekeken en gescreend worden door de AVRO? Want die afvallerstheorie werd bijvoorbeeld donderdag uitgezonden, maar die is nu alweer verworpen.
Bijvoorbeeld zo'n priesterhint als vorig jaar, zouden ze die dan ook uitzenden?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #223 Gepost op: 1-02-2014, 20:29:24 »
Voor dat laatste zou je de moltalk van aflevering 2 van vorig jaar moeten bekijken, hij is tussen aflevering 1 en 2 ontdekt.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #224 Gepost op: 1-02-2014, 20:59:35 »
Vorig jaar was alleen de samenvatting in 43 seconden te zien in Moltalk. De theorieën zitten er pas sinds dit jaar in.

En aangezien Joeri net zoveel weet als wij (althans, daar ga ik wel van uit), lijkt het mij niet dat de AVRO die theorieën gaat screenen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hidden

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 1-02-2014, 21:33:13 »
Ligt het aan mij of verspreekt Janine zich bij de nabeschouwing?
Bij 17:50 zegt ze: 'Tot en met wat Sofie weet, weet ik ook', en dan zie je haar even nadenken en kijken van *oeps*
Zegt ze hier dat Sofie het spel dus niet tot het einde gaat meemaken?

Volgens mij verspreekt ze zich aan het einde van het gesprek helemaal, als kees niet aan haar vraagt wie zij denkt dat de mol is omdat ze dat als vertrouwenspersoon niet mag zeggen zegt ze tot volgende week. Dat zou dus betekenen dat Sofie er na volgende week uit ligt.

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 1-02-2014, 23:24:34 »
Ik vraag me ook trouwens af die theorieën die Joeri altijd in zijn vodcast noemt of die vooraf bekeken en gescreend worden door de AVRO? Want die afvallerstheorie werd bijvoorbeeld donderdag uitgezonden, maar die is nu alweer verworpen.
Bijvoorbeeld zo'n priesterhint als vorig jaar, zouden ze die dan ook uitzenden?

Volgens mij wordt b.v. een priesterhint ook gewoon uitgezonden op de vodcast. Hij maakt de vodcast gewoon zelf gebaseerd op de heersende theorieën op de fora. Er is denk ik geen censuur van de Avro, want daardoor krijgt Joeri alleen maar meer informatie. Het is gewoon een fan die de theorieën is gaan bundelen. Iemand die ook niet meer info heeft dan wij. Dat maakt het juist leuk. Hij kan alles openmindend bekijken. I.t.t. Arjen die veel meer kennis heeft en daardoor erg op zijn woorden moet letten.

Ligt het aan mij of verspreekt Janine zich bij de nabeschouwing?
Bij 17:50 zegt ze: 'Tot en met wat Sofie weet, weet ik ook', en dan zie je haar even nadenken en kijken van *oeps*
Zegt ze hier dat Sofie het spel dus niet tot het einde gaat meemaken?

Ik had juist het tegenovergestelde: Ze weet wel heel goed neutraal de vraag te beantwoorden zonder iets weg te geven. Alvast erop geoefend, wetende de vraag veel te krijgen omdat Sofie erg ver komt, mogelijk zelfs in de finale...

Volgens mij verspreekt ze zich aan het einde van het gesprek helemaal, als kees niet aan haar vraagt wie zij denkt dat de mol is omdat ze dat als vertrouwenspersoon niet mag zeggen zegt ze tot volgende week. Dat zou dus betekenen dat Sofie er na volgende week uit ligt.

Er werd in de eerste aflevering gezegd dat de afvaller niet altijd afwezig is in Moltalk, maar dat het toevallig een paar keer zo uitkwam dat hij/zij er wel was... Al bedenk ik me volgens mij nu dat het ongeveer altijd het geval was... Maurice was er, Owen was er, Daphne was, Jennifer was er...  Maar het is dus niet zo gepland dat de afvaller er is, bewerend ze...

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #227 Gepost op: 1-02-2014, 23:34:39 »
daphne was er niet, maar kwam later ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 1-02-2014, 23:38:45 »
daphne was er niet, maar kwam later ;)

Uiteindelijk was ze er dus wel aanwezig, al is het niet vanaf het begin ;)

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 2-02-2014, 07:36:26 »
OH MIJN GOD! Wat goed gezien! Ik denk echter niet dat het op Freek slaat maar door wat je schrijft denk ik opeens 'geheime locatie' wie zegt dat de Mol daar niet woont?! Of de geheime locatie clues bevat over wie de mol is!

Vorig jaar was het dezelfde woning... Er zou een aanwijzing in verborgen kunnen zijn? Mensen praten over een of andere spiegel die in combinatie met de vele spiegelbeelden een aanwijzing moet zijn, maar of dat echt een aanwijzing is, ik betwijfel het. De geheime locatie is de term die ze vorig jaar ook gebruikte.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #230 Gepost op: 2-02-2014, 11:16:55 »
Oh als ze die term vorig jaar ook al gebruikte denk ik niet dat 'de geheime locatie' an sich een aanwijzing is, wat wel zou kunnen dat ze er inderdaad objecten neerzetten wat in-direct op de mol kan wijzen.
Er zijn voldoende mensen die weten waar het is. Ze willen gewoon voorkomen dat er een hele lading mensen ongevraagd voor de deur staat en het is gewoon stoer om het een 'geheime locatie' te noemen.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 2-02-2014, 13:21:57 »
Er lijkt wel een verboden woord te hangen in die moltalk-geheime-locatie, of beter gezegd: een verboden naam, namelijk Freek. De enige keer dat Freek genoemd werd als mol was door Dennis die volgens mij al lang weet dat Freek de mol is en daarom voor de vorm even zegt dat hij nu andere kandidaten verdenkt. Op de vraag wie is de mol antwoordt Dennis toch Freek  ;D

Dit is dus gewoon niet waar, dat Dennis de enige zou zijn. In moltalk 1 gaf Hadewych bij de vraag "Wie is volgens jou de mol" als antwoord : Freek, bij moltalk 3 zowel Tim als Jan zeiden hierop : Freek. In moltalk 3 werd juist heel veel over Freek gesproken...

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 2-02-2014, 15:12:00 »
Was dat niet de keer zonder Arjen die voorkennis heeft als vertrouwenspersoon (ik weet niet meer van wie? Freek misschien?!)...

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 2-02-2014, 15:12:12 »
Dit is dus gewoon niet waar, dat Dennis de enige zou zijn. In moltalk 1 gaf Hadewych bij de vraag "Wie is volgens jou de mol" als antwoord : Freek, bij moltalk 3 zowel Tim als Jan zeiden hierop : Freek. In moltalk 3 werd juist heel veel over Freek gesproken...

Maar Arjen en Kees (de mensen die weten of Freek het is) proberen het wel echt te vermijden.
Wanneer mensen Freek verdenken, proberen ze tegenargumenten te geven.
Wanneer mensen Freek niet verdenken, zijn ze het met hem eens.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 2-02-2014, 18:10:25 »
Het zou leuker zijn als Arjen en Kees het ook niet weten, dan.

Offline superkimmi

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 2-02-2014, 18:13:55 »
Was dat niet de keer zonder Arjen die voorkennis heeft als vertrouwenspersoon (ik weet niet meer van wie? Freek misschien?!)...

de vertrouwenspersoon van Freek is Patrick Martens...
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 2-02-2014, 18:46:16 »
de vertrouwenspersoon van Freek is Patrick Martens...

Van wie is Arjen dan de vertrouwenspersoon?

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 2-02-2014, 18:52:38 »
Van wie is Arjen dan de vertrouwenspersoon?

Wat ik ervan begreep, is hij samen met Janine de vertrouwenspersoon van Sofie (ze kennen elkaar al heel lang vanwege hun studententijd in Groningen).

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 2-02-2014, 19:07:25 »

Ik had het nu alleen even over deze moltalk aflevering. Sorry als dat niet zo overgekomen is. En over aflevering 3: wat Bjorrn zegt.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #239 Gepost op: 3-02-2014, 16:02:23 »
Janine zit daar ook bijna altijd. Houden ze daar soms nog een afterparty dat iedereen daarheen wil?

Voor en na de beschouwingen is er altijd een soort borrel. Gratis drank en gezelligheid, en de mol kijken met de makers en (oud)kandidaten. Ik begrijp wel dat Janine daar bijna altijd zit. ;)