Auteur Topic: [Theorie] Afleveringstitels  (gelezen 84957 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #200 Gepost op: 14-02-2014, 23:50:51 »
Kan iemand mij een link geven waar alle 6 de aflevering titels gekoppeld worden aan de betreffende kandidaat die de aflevering er na afviel? Ik kan dat nergens vinden.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

« Reactie #201 Gepost op: 15-02-2014, 02:12:28 »
Kan iemand mij een link geven waar alle 6 de aflevering titels gekoppeld worden aan de betreffende kandidaat die de aflevering er na afviel? Ik kan dat nergens vinden.

Tekstueel kan ik je die wel geven:

Maurice heeft vanzelfsprekend geen aflevering titel aangezien hij de eerste afvaller was.

Daarnaast:
1. Schijnbeweging -> Owen schijnt de S en de O, mag in aflevering 2 naar huis.
2. Vindingrijkheid -> Er gaat niemand naar huis (in aflevering 3) door hun vindingrijkheid (Susan haar scherm laten zien want ze heeft toch een groen scherm vanwege de vrijstelling).
3. Een zware keuze -> Daphne moest de laatste keuze maken en kiezen tussen veiligheid of wellicht het feit dat Sofie een rood scherm te zien zou krijgen. Zij moest naar huis in aflevering 4.
4. Jennifer -> Jennifer zegt heel veel waarheden over wat de mol in de opdrachten doet, zoals niet mollen bij de roltrap want je wordt afgeluisterd maar ook dat de mol een envelop met geld heeft en die wilt ruilen. Of dat zo is moet nog blijken, maar het zijn waarheidstheoriën. Moet naar huis in aflevering 5.
5. Een heilige aanwijzing -> Aaf zegt over een muntje dat Sofie in de handen heeft dat dat een heilig muntje is. Moet naar huis in aflevering 6.

Dan heb je nu aflevering 6, 5 op een rij. JW heeft dus voor de 5e keer de afvaller als mol bestempeld. Sofie krijgt als 5e een groen scherm te zien. Aannemelijk is dat één van deze 2 dan het deelnemersveld moet verlaten.

Offline Joss

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #202 Gepost op: 15-02-2014, 09:47:25 »
Kleine toevoeging of nuance, waarom ik denk dat de theorie klopt:

In aflevering 1 maakt iedereen een schijnbeweging. De hint zit hem in het afwijkende lettertype van de 's'. We moesten dus op zoek naar iemand die de S scheen. Owen.

In aflevering 2 is er een hoop geld te vinden op de Jade markt. Maar zoals vaak als er jokers en vrijstelling te verdienen zijn, vindt er niemand geld.

In aflevering 3 is het inderdaad Daphne die een zware keuze moet maken tussen Susan en Sofie.

Aflevering 4 heet 'Jennifer'. Deze vind ik persoonlijk interessant. Sommige vonden de afleveringstitel theorie toen niet meer zo aannemelijk, omdat het niet getuigt van creativiteit van de makers. Ik vind van wel. Als Jennifer namelijk altijd de waarheid spreekt in deze aflevering (JW weet niks, mol begint of eindigt met geld, de mol molt niet bij Roltrap, er ligt 1500 op de markt, Freek weet niet wat er in het koffertje zit) dan is Sofie waarschijnlijk de mol. Of de afleveringstitel theorie klopt wel en dan vliegt JW eruit in aflevering 7.

In aflevering 5 denk ik dat de heilige aanwijzing slaat op de Judas kus die Susan Aaf geeft. Het bordje in de bus toont 'Judas'.

Ik geloof er dus heilig in en vrees voor Jan-Willem in aflevering 7...  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 15-02-2014, 09:57:13 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Fragiel

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 15-02-2014, 14:16:38 »
Het groter verband zien, daar wil niemand nog aan merk ik. Als die theorie zou kloppen, dan zou JW de mol zijn, en niet de afvaller, omdat hij zelf de hint richting afvaller wijst in zijn show en nu ook al iedere week de afvaller op zijn 'hotseat' heeft zitten.

Susan werd als 5e naar een blik in het verleden gevraagd. Daarbij de muzikale hint. Donker hart - in de bloemenwereld word gesproken van een donker hart als de kern van een bloem zwart is, de eerste afbeelding die je bij een donker hart op google tegen komt van een bloem is een klaproos. Laat ze nu net die bloem wat vaker in haar haar dragen... Er zullen in ieder geval een hoop tunnels instorten als het toch Susan blijkt te zijn die afvalt. En ik heb er toch alle reden toe om te denken dat ze het schip moet verlaten.

Het grappige ook is dat iedere aflevering titel richting JW zelf zou kunnen wijzen. En daarmee overleefd hij iedere keer deze theorie. En omdat we JW zo vaak met het cijfer 5 kunnen combineren, denk ik dat we juist diegene die niet vaak met het getal 5 worden geconfronteerd moeten hebben.

Maar jullie mogen lekker verder blijven tunnelen, mijn puzzel is compleet, aflevering 7/8 en 9 zullen voor mij een bevestiging zijn.

Maarja het blijft een vat vol tegenstrijdigheden dit jaar, dus wie weet....
Profiler

Offline HenkJan78

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 19-02-2014, 05:24:54 »
Ik vind de titel van aflevering 2 het meest aan Susan te koppelen. Ik had het onderstaande bericht al in het topic over de aflevering geplaatst, maar ik denk dat hij hier beter past, dus daarom nog een keer hier geplaatst.

Bijna goed  ;)

De titel vindingrijk gaat over een DINGetje bij het onoverwinnelijke RIJK. Oftewel,  V in ding rijk.
Jan-Willem zegt "Owen en Suus, we hebben nog een dingetje". Op het moment dat JW het woord "ding" zegt zie je Susan in beeld en wordt Susan ook in dezelfde zin genoemd. De V staat dus voor de naam Visser. Vandaar dus V in ding rijk.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 27-02-2014, 22:02:21 »
Dat dacht ik ook. Dit wordt de ultieme test voor deze afvallershint! Ik zou hem nog maar niet helemaal afschrijven wouterv  :D

Voor mij test gefaald. Ik geloof na vandaag zeker niet meer in die theorie, en mijn andere theorie (JW als mol) wordt nu ook wel heel zwak.
klaar voor de strijd

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #206 Gepost op: 27-02-2014, 22:03:59 »
Titelhint? 5 op een rij....ze zijn er nog steeds alle 5....

Nu de titel van deze aflevering nog zien te koppelen aan volgende week!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #207 Gepost op: 27-02-2014, 22:08:48 »
Titelhint? 5 op een rij....ze zijn er nog steeds alle 5....

Het begint er steeds meer op te lijken dat de titel inderdaad slaat op de volgende afvaller, ja..

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #208 Gepost op: 28-02-2014, 10:16:08 »
Het begint er steeds meer op te lijken dat de titel inderdaad slaat op de volgende afvaller, ja..

Ik neig met een titel als "... moet je zien" heel erg naar Susan die Freek zag en zei "ik zie je, ik zie je". Susan moest Freek zien.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 28-02-2014, 10:18:57 »
Ik zie niet in hoe de vorige hint van 5 op een rij te koppelen is aan het niet afvallen van iemand in deze ronde... Hooguit kan gezegd worden dat ze nog steeds met 5 op een rij kunnen zitten, maar dat vind ik echt inlegkunde worden.

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 28-02-2014, 12:11:59 »
Volgende week spelen ze vijf op een rij. Zou dit iets betekenen.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

« Reactie #211 Gepost op: 28-02-2014, 12:17:39 »
Ik zie niet in hoe de vorige hint van 5 op een rij te koppelen is aan het niet afvallen van iemand in deze ronde... Hooguit kan gezegd worden dat ze nog steeds met 5 op een rij kunnen zitten, maar dat vind ik echt inlegkunde worden.

Ja of dat ze met hun vijfen voor de 2e keer op rij een aflevering doen.

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #212 Gepost op: 28-02-2014, 12:22:04 »

hoe weet je dat het 5 op een rij is? het kan ook 4 op een rij zijn ::vergroot::
I will follow my inner gold

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 28-02-2014, 12:31:00 »

5 op rij? Het standaard spelletje is toch 4 op rij?

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 28-02-2014, 12:48:47 »

5 op rij? Het standaard spelletje is toch 4 op rij?

Op de mol app spreken ze over vijf op een rij. Niet is wat het lijkt.  :D
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 28-02-2014, 15:49:09 »
Maar waarom zouden ze dan een aflevering "Jennifer" noemen. Dat is toch veel te obvious... Ik begin ook steeds meer te gelove ndat de afleveringstitels op de volgende afvaller slaan, maar ik denk ook dat er nog een dubbele betekenis naar de mol achter zit.

Waarom zouden ze en in de Roodshow en in widm zelf hints gaan geven naar de volgende afvaller, dat vind ik ook een beetje dubbel op...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #216 Gepost op: 28-02-2014, 17:54:29 »
Ik ben (ook) wanhopig op zoek naar hints in de titels. Want die moeten er wel zijn met zulke rare titels als "... moet je zien" en "Jennifer". Ik gooi dus wat balletjes op.

Een anagram van "moet je zien" is "meizoentje". Dat is een ander woord voor madeliefje.

---

Alle hoofdletters + "5" bij elkaar, gehusseld en gevolgd door titel 7 (zonder hoofdletter): "VERSJE 5 ... moet je zien".
« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 18:09:21 door Heinz »

Offline Miepmandarijn

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 28-02-2014, 18:15:10 »
Ik denk ook dat er wel iets uit die afleveringstitels te halen moet zijn, maar wat?!

Zelf zit ik in de combitunnel Freek-Susan, maar VERSJE zou kunnen slaan op het versje over Sofie.
"Ze dronk ranja met een rietje, mijn Sofietje".

Hebben we Sofie (5 letters) ergens een glaasje ranja zien drinken?  ::rofl::

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #218 Gepost op: 28-02-2014, 18:23:22 »
Dat is alleen een liedje, geen versje :P En dan is Frekie ook een liedje: https://www.youtube.com/watch?v=6fH-59ivr3U

[edit] Moet ik ineens weer aan De Nozem en De Non denken :\
« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 18:26:58 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #219 Gepost op: 28-02-2014, 18:35:17 »
"... moet je zien" kan ook slaan op het moment bij de topitoruil waarbij Sofie in de spiegeling van aan auto die het wagentje van Freek voorbij rijdt te zien is. Freek en Sofie zien elkaar niet terwijl ze op amper een paar meter afstand van elkaar zijn.

"Sofie moet je zien" of "Freek moet je zien" dus.

Edit: Of misschien heeft "de blinde vlek" die de kandidaten volgens Art voor Freek en Jan-Willem hebben wel met de titel te maken.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2014, 08:19:39 door Heinz »