Auteur Topic: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing  (gelezen 93599 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #180 Gepost op: 31-01-2014, 17:00:21 »
Susan op een foto van een random chinees?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #181 Gepost op: 31-01-2014, 17:07:26 »
Of het hele afvaller gebeuren van JW is even dom toeval als het bij Karin de Groot was, en hij is gewoon niet al te best in het molspeuren..  :P

En Aaf heeft dan gewoon de verkeerde mol in gedachten.

Wie Aaf in gedachten heeft heeft er niets mee te maken  ???

Het is puur een theorette. Als de makers al een hint willen geven met JW's vreemde uitspraak dat zijn mol verdachten ofwel exit gaan ofwel de mol zijn, dat deze zou kloppen indien Aaf de mol is. Omdat zij de enige is die hij wel heeft genoemd maar niet exit is.


Offline felicia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #182 Gepost op: 31-01-2014, 17:12:19 »
Bij het vertrek op het vliegveld, hoor je Arts stem die iets zegt over de reklame borden ed die de kandidaten niet kunnen lezen. Daarna zie je een blauwbord aan het plafond hangen met zowel chinese tekens al een engels woord. Dat bord verdwijnt heeeel langzaam....
Wei heeft een foto en een vertaling van de chinese woorden?

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #183 Gepost op: 31-01-2014, 17:14:21 »
Bij het vertrek op het vliegveld, hoor je Arts stem die iets zegt over de reklame borden ed die de kandidaten niet kunnen lezen. Daarna zie je een blauwbord aan het plafond hangen met zowel chinese tekens al een engels woord. Dat bord verdwijnt heeeel langzaam....
Wei heeft een foto en een vertaling van de chinese woorden?

Ik gok dat er 'vertrek' of 'vertrekkende vluchten' of zoiets op staat ;)

Offline felicia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #184 Gepost op: 31-01-2014, 17:38:36 »
maar waarom verdwijnt het heel langzaam en waarom zegt Art wat hij zegt over de borden in het chinees? mindfuck of?

Offline TinCan

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #185 Gepost op: 31-01-2014, 18:05:49 »
De aflevering heet 'Een Heilige Aanwijzing'.

In de kerk op 31:40 zie je het eerste shot. Drie vingers omhoog.

Wie zien we op de groepsfoto drie vingers omhoog houden?

En wie heeft de foto-opdracht verpest? Jawel, Tygo is de mol.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #186 Gepost op: 31-01-2014, 18:14:19 »
^Mij lijkt het dat die hint veel beter was geweest als
1. De groepsfoto in de Filipijnen was genomen (waar ook die Jezus was), en dus de groepsfoto ná dat jezus-shot was opgenomen
2. Tygo z'n vingers meer in de vorm als die van Jezus had gedaan.
3. Tygo ook bij de tweede opdracht en vorige afleveringen meer gemold had.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #187 Gepost op: 31-01-2014, 18:21:20 »
Zou de productie de mol echt zooooo overduidelijk op de foto zetten? Met die vingers enzo.. Inge schijnt het hele dovenalfabet gebruikt te hebben op alle foto's. En dat is maar 1 voorbeeld.. Die dingen zijn in voorgaande jaren zo overmatig gebruikt dat het me eerder een dwaalspoor of afleidingsmanouvre lijkt.

Maar wie ben ik .. :-X

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #188 Gepost op: 31-01-2014, 18:55:20 »
^Mij lijkt het dat die hint veel beter was geweest als
1. De groepsfoto in de Filipijnen was genomen (waar ook die Jezus was), en dus de groepsfoto ná dat jezus-shot was opgenomen
2. Tygo z'n vingers meer in de vorm als die van Jezus had gedaan.
3. Tygo ook bij de tweede opdracht en vorige afleveringen meer gemold had.
Op het moment dat de groepsfoto genomen werd, had de mol 3 kandidaten het spel uitgewerkt en dit shot is te zien tijdens opdracht 3. Al valt er uiteraard iets te zeggen over zijn inbreng tijdens de tweede opdracht.
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #189 Gepost op: 31-01-2014, 20:22:06 »
Dit heb ik exact hetzelfde. De acties van de mol worden altijd pas in de reunie aflevering getoond, dus alle mol acties die we nu zien zijn niet van de echte mol.

Bovendien kloppen de programmamakers zichzelf te vaak op de borst via de montage, door kandidaten vooral te laten zeggen hoe onverdacht de echte mol is. Dat als dít de mol is dan is het wel de beste mol ooit, of iets in die trant. Zoals wat Aaf deze week van Susan zei. Iets van "Ze is wel een goed actrice, maar als ze de mol is dan is ze geweldig." Zo'n opmerking is alleen relevant als Susan de mol is en ze dit lekker nog een keer kunnen laten zien in de laatste aflevering.

Dat is het jammere van dit programma, dat je eigenlijk nooit kan zien als kijker wie de mol is. Want de makers kunnen de molacties niet laten zien, want dan is het te duidelijk, dus laten ze bijna niets zien, maar daardoor wordt het ook duidelijk of juist te onduidelijk.

Misschien volgend jaar een keer proberen de mol aan de kijkers te onthullen vanaf het begin en alles eerlijk te laten zien? Dan verlies je wel het raad aspect, maar dat is eigenlijk toch al nooit eerlijk aanwezig geweest.

Mee eens..zo kan ik mij nog steeds knarsentandend  ::regenboog::  kapot ergeren aan het buiten beeld weggegooide krijtje van Anne-Marie (?) waar later een superhint van werd gemaakt ..

Offline molletje20

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #190 Gepost op: 31-01-2014, 20:34:11 »
Voor wat betreft dat fotoklik-geluid...ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat we er niets achter moeten zoeken. Vooral het moment voor de Dragon Boat opdracht vond ik opmerkelijk. Die drie meisjes stonden echt bij die driepoot van 'woehoe we doen nu iets heel spannends'. Alsof hen gevraagd was daar even een foto mee te maken. Ik kan me niet voorstellen dat zij bij die camera hoorden.

Maarja, wat we er dan mee moeten... Ik heb vorige week al een hele telling losgelaten op de aantallen mensen die steeds in het shot te zien zijn op het moment dat je de klik hoort. Één keer was het 1 persoon in de eerste aflevering. In de derde aflevering waren het er duidelijk twee. In deze aflevering zagen we drie mensen in het shot. Daar op het strand bij de Dragon Boat race tel ik er 17

Toevallig iemand die hier ook mee bezig is geweest en verder is gekomen? Ik heb niet zo veel puf om al die shots terug te halen  ::schaam::

Hier heb ik een apart topic over aangemaakt 'fotoklikgeluiden'
Sherlock Moles

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #191 Gepost op: 31-01-2014, 21:02:01 »
Ik weet niet of iemand dit al eerder gemeld heeft, maar Aaf zegt duidelijk de tweede code van de jagers eerst verkeerd. De laatste vier cijfers haalt ze door elkaar

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #192 Gepost op: 31-01-2014, 22:06:54 »
Op het moment dat de groepsfoto genomen werd, had de mol 3 kandidaten het spel uitgewerkt en dit shot is te zien tijdens opdracht 3. Al valt er uiteraard iets te zeggen over zijn inbreng tijdens de tweede opdracht.
Ja, dat klopt. Ik reageerde enkel op hoe de connectie tussen die afbeelding van Jezus en Tygo een hint zou kunnen zijn.
Ik denk zelf dat Tygo uit zichzelf een paar nephints probeert te geven richting hemzelf.

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #193 Gepost op: 31-01-2014, 22:22:16 »
Ja, dat klopt. Ik reageerde enkel op hoe de connectie tussen die afbeelding van Jezus en Tygo een hint zou kunnen zijn.
Ik denk zelf dat Tygo uit zichzelf een paar nephints probeert te geven richting hemzelf.
Daar zie ik hem wel voor in staat ja  ::jaja::
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #194 Gepost op: 31-01-2014, 23:06:03 »
Ik weet niet of dit al gepost is, maar ik wil 'm toch even delen.

Jennifer zat op Aaf, zij maakte de test het slechtst en ging naar huis.
Jan-Willem zat op Jennifer, maakte de test niet het slechtst en bleef.

Dan is inzetten op Aaf dus nog slechter dan inzetten op Jennifer (de afvaller, sowieso dus niet de mol), dus is de kans dat Aaf de mol is wel erg klein.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #195 Gepost op: 31-01-2014, 23:13:22 »
Citaat van: Juulxnk=topic=52040.msg1659107#msg1659107 date=1391205963
Dan is inzetten op Aaf dus nog slechter dan inzetten op Jennifer (de afvaller, sowieso dus niet de mol), dus is de kans dat Aaf de mol is wel erg klein.

We kennen natuurlijk maar een paar van de vragen sws.
Maar gesteld dat er ook een vraag over de boot-jacht opdracht is:

- Aaf zat bij de mensen met oog voor detail.
- Aaf zat in de boot bij Tygo en Jan-Willem
- Aaf liep met JW (de vraag was of de Mol in een team met 1 of 2 mensen zat).
« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 00:53:01 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #196 Gepost op: 31-01-2014, 23:13:57 »
Jennifer zat op Aaf, zij maakte de test het slechtst en ging naar huis.
Jan-Willem zat op Jennifer, maakte de test niet het slechtst en bleef.

Jennifer heeft ook verteld dat ze wilde spreiden en uiteindelijk per ongeluk toch alles heeft beantwoord op iemand die ze eigenlijk niet meer verdacht. Alle vragen fout is natuurlijk slechter dan één of twee antwoorden goed, dus dat de ene kandidaat er wel uitgaat en de ander niet betekent niet automatisch dat de ene verkeerd zat.
The British are not impressed.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #197 Gepost op: 31-01-2014, 23:56:40 »
Dat symmetrische plaatje van die wolk zat me dwars.
Dus ik ben eens gaan knippen en plakken.

Plaatje 1 & 2: Een "A". Aaf?
Plaatje 3 & 4: Mol? (Het dier, geen persoon!).
Plaatje 5: Een luguber doodshoofd met een cowboyhoed.
Plaatje 6: Gezicht.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 00:02:00 door Badmotor »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #198 Gepost op: 1-02-2014, 00:02:49 »
Ik weet niet of dit al gepost is, maar ik wil 'm toch even delen.

Jennifer zat op Aaf, zij maakte de test het slechtst en ging naar huis.
Jan-Willem zat op Jennifer, maakte de test niet het slechtst en bleef.

Dan is inzetten op Aaf dus nog slechter dan inzetten op Jennifer (de afvaller, sowieso dus niet de mol), dus is de kans dat Aaf de mol is wel erg klein.
Ik las de bericht en ik dacht: toch eens kijken. Welke vragen hebben we gezien, welk antwoord zou je kunnen geven als je spreid op Aaf, Sofie en Tygo (in die volgorde), en wat zou Maarten doen?

Heeft de mol oog voor detail? Ja (Aaf+Sofie)/Nee
Zat de mol in de boot die 2500 euro pakte? Nee (obv is dat logisch?)/Nee
Zat de mol bij 1 of 2 mensen in de groep? 2 (obv Sofie/Tygo) / 1 (obv 4 mensen to 3)
Post naar Ellis Island: Nee / Nee
Wie is de Mol? Aaf / iemand anders
Bestuurde de mol een speedboot: Nee / Nee
De mol is een vrouw? Ja / Ja.

Als je aanneemt dat Aaf de mol is dan wordt de stand tussen Jennifer en Maarten:
5-4

Het is dus inderdaad onwaarschijnlijker dat Aaf de mol is dan hiervoor, maar wellicht niet zo evident als het lijkt.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 00:06:23 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #199 Gepost op: 1-02-2014, 00:07:56 »
Dat symmetrische plaatje van die wolk zat me dwars.
Dus ik ben eens gaan knippen en plakken.

Plaatje 6: Gezicht.   

Die lijkt wel wat op die kop op JW's t-shirt van vorige week  ;D