Tygo baalde. Ik denk omdat hij na het schoolkamp op het strand, de windmolen niet mocht beklimmen. Daar komt hij toch ook een beetje voor denk ik, vette dingen doen.
En dan vind hij z'n beoogde vrijstelling niet. Ik vond dat ook wat naief. Hij had zich moeten afvragen: ligt de vrijstelling daar of moet ik de topito's compleet maken?
Hij is niet de mol. Hij verdenkt Susan en vond zelfs dat Susan het niet goed speelde door hem te negeren tijdens de topito's. Hij gooit er zelfs nog een sarcastische: "goed gespeeld" uit.
Het was niet Tygo z'n dag nee.
Ik denk dat hij de oranje topito's niet gezien heeft en slechts zijn oog alleen op vrijstelling heeft laten vallen. Dus daar geredeneerd, heeft hij gewoon niet in de gaten gehad dat het vraagteken wel eens een vrijstelling kon zijn. Natuurlijk had hij dat kunnen denken, maar hij had 1 ding in zijn hoofd: in de straat Crisologo ligt een vrijstelling.
Ik denk overigens ook dat degene die in de toekomst mochten kijken, de beelden op een verkeerde manier gebruikt hebben.
Bij de windmolens: JW had, als hij de mol niet is, niet de meest rechtse windmolen moeten kiezen. Hij wist namelijk (blijkt wel) op welke windmolen het geld lag. Was het niet 1, dan was het 2 wel. Op het moment je weet op welke windmolen hij ligt, is het een kwestie van de mol de juiste windmolen te kiezen waar de mol de top dan niet bereikt.
Bij de puzzelstukken. Sofie wist gewoon, een kwart stukje vingerafdruk wat dan 1 geheel vormt. Zij wist dat het om vingerafdrukken ging. Ze hebben met de groep iemand naar voren geschoven die hoog op het lijstje staat, maar kun je dan beter de mol niet tackelen en zeggen van ik ga puzzelen jullie geven maar door?
Bij de topito's, als Tygo echt opgelet heeft had hij kunnen weten dat oranje topo een vrijstelling is. Een vrijstelling kan je meestal ook inruilen voor geld, in dit soort spellen. En dan kan je al heel snel zien van, wie gaat er laks om met de topo's. Hij was te gefixeerd op Crisologo straat, maar had hij niet beter actiever kunnen handelen?
Volgens Art konden de beelden je helpen in de toekomst om de mol te vinden of iets dergelijks. Je weet dus wat de opdrachten zijn en wat de sleutel tot het slagen van de opdracht is. Een mol wilt het niet laten slagen dus zal proberen de sleutel van de opdracht te pakken om vervolgens de deur naar het geld gesloten te laten.