Gisteren was ik flink teleurgesteld over aflevering 10. Hoe "goedkoop" de opzet was en het voelde echt als een anti-climax van wel een heel mooi seizoen. Daarbij genomen dat de molacties die genoemd werden in mijn ogen nou niet waren om trots op te zijn ben ik naar bed gegaan en wilde ik er eens een nachtje over slapen.
Vanmorgen heb ik alles op mijn gemak terug zitten kijken en alle acties nogmaals aangehoord. Op de site van de Avro gekeken naar alle hints en acties enz.
Misschien ben ik te gewend / verwend en verwacht ik van een mol heel veel maar op dit moment kan ik echt niet tot een andere conclusie komen dan dat het hoog tijd wordt dat ze aflevering 10 eens in een zelfde context gaan maken als de rest van het seizoen en geen afgezaagd kluifje van bekendmaken mol en wat napraten met de kandidaten. En dat daarna in Moltalk nog wat dingen voorbij komen is natuurlijk heel leuk maar een groot deel van de kijkers kijken moltalk niet eens. (als ik tenminste in mijn omgeving naar de wie is de mol kijkers kijk niet)
Daarnaast snap ik niet waarom er überhaupt is gezegd dat de bekendmaking van de mol voor veel verrassing zou zorgen en dat de mol het dit jaar zo uitstekend gedaan heeft.
Daar zal dan het verschil van smaak in naar voren komen want verrassend vond ik het niet en blijkbaar de rest van Nederland ook niet als Susan als hoogste in de polls staat.
En qua mol kan ze me ook echt niet bekoren helaas. Qua acties vind ik het 1e klas lagere school molwerk. Maar ook dat is een kwestie van smaak uiteraard. Ik houd meer van het molwerk wat een Dennis en een Kees bijvoorbeeld hadden.
En ik snap qua hints dat de kijkers thuis ook moeten weten wie de mol is maar dit jaar zaten wel alle klassieke molhints er weer in. (geboortedatum, staat voor scherm mol enz.) Wellicht ook eens een uitdaging voor volgend jaar om daar iets vernieuwender in te zijn?
Dus eigenlijk een geweldige seizoen met een beetje bittere nasmaak
Maar ach, we puzzelen gewoon verder bij wie is de mol junior
PS. voor degene die dan denken van ja, maar jij zat gewoon op de verkeerde mol(len). Dat klopt tot Aaf. Daarna was het meer dat ik er gewoon niet aan wilde dat Susan de mol was omdat ik haar niet als mol kon zien (zelfde trouwens als Freek)
(heb die opmerking volgens mij ook ergens gemaakt hier op het forum destijds) en dan is het leuker om voor de underdog te kiezen en kijken wat je daar van kunt maken en te hopen dat de makers toch hints als mollogo er ingestopt hebben om mensen te misleiden.
Ps2 Jossie?? Top 10 maar je vergeet 8 en 9???