Het drinkduelHDD en Dolfie komen aanlopen tussen de eindeloze rijen vaten op weg naar de arena. Dolfie speelt een psychologisch steekspel.
Dolfie: "Nou jochie, dit zal niet lang duren. Of het nou om ter meest drinken is of om ter meest verschillende wijnen herkennen, ik win op beide vlakken."
HDD: "Dat zullen we nog zien Dolfie."
Gerust is HDD echter absoluut niet. Gelukkig heeft hij zoals altijd een plannetje en heeft hij zijn voorzorgen genomen. De twee wandelen verder naar buiten. De schitterende zon verblindt beide duellisten voor enkele seconden. De opgezweepte menigte juicht. Keizer Robbie en Keizerin Daisy beschouwen alles vanuit hun loge.
Robbie: "Dit duurt niet langer dan 10 minuten."
Daisy: "Hmm, met HDD weet je nooit."
Dolfie en HDD gaan naar het midden van de arena waar één houtel tafel en twee stoelen staan.
Dolfie: "Jasses, dat zand is onaangenaam tussen mijn tenen."
MC leidt de duellisten naar hun plaats. "Welkom duellisten, het doel van het drinkduel is natuurlijk om zoveel mogelijk te drinken. Het gaat niet om snelheid, wel om het aantal bekers wijn dat jullie naar binnen kunnen kappen. Heerlijke Toscaanse wijn hebben we voorzien voor dit duel. Zijn jullie er klaar voor?" Dolfie knikt instemmend en zwaait naar de toeschouwers. HDD ziet er wat flets uit tot hij een slavin met de vaten ziet aankomen.
*flashback*In de catacomben van het Colosseum ...
HDD: "Excuseer mevrouw?" De slavin draait zich verbaasd om. "H-heb je het tegen mij?" "Jah, alsjeblieft, je moet me helpen. Ik moet dadelijk meedoen aan een wijnduel en ik verlies gegarandeerd!" "Hmm, vervelend, maar wat kan ik daaraan doen." "Je moet de wijn in één van de vaten vervangen door thee, dat lust ik graag en daar kan ik veel van drinken." "Je wil dus valsspelen?" "Nou, neej, noem het een handigheidje van mijn kant. En? Doe je het?" "Nou, wat heb ik eraan?" Grmbl, denkt HDD, die slavinnen van tegenwoordig zijn ook niet erg meegaand. "A-als jij mij helpt dit duel te winnen, zorg ik dat jij weggeraakt en vrij bent." Het gezicht van de slavin klaart meteen op. "Oké, dat is afgesproken! Ik zorg dat er thee in het vat komt en dat jij thee te drinken krijgt ipv wijn. Ik heet trouwens Starlight." "Super! Bedankt Starlight."
*flashback*De slavin arriveert bij de houten tafel en schenkt voor beide duellisten een beker wijn in. Gelukkig drinken we uit een beker, mijmert HDD, anders zou het direct duidelijk worden dat ik geen wijn drink.
Nu is het aan jou! Hoe gaat dit duel eindigen? Wie gaat er winnen?
A HDD, zijn plannetje werkt perfect
B Dolfie, die iets in de smiezen krijgt