Molbiecht aflevering 2
Wat een heerlijke week voor een Mol
De week begon niet leuk, met het vertrek van 2 kandidaten. Ik was heel graag met 14 mensen doorgegaan, maar de groep besliste anders. Jammer dat er 2 weg moesten, en vooral jammer dat het Daisy en Ycaris waren. Daisy werd zo fijn verdacht door sommige mensen, was een leuke hulpmol de eerste aflevering. En Ycaris was mijn roomy. Tja, wie de Mol vertrouwt, en niemand anders, gaat er eigenlijk altijd als eerste uit. Sorry Ycaris
Na hun vertrek kwamen de opdrachten voor deze week online. Een heleboel opdrachten, maar wel hele leuke. Tijdens de vlucht op zoek naar enveloppen, en in Taiwan aan het puzzelen en op het juiste moment posten. En nog een soort quiz, waarvoor ik de teams heb mogen indelen.
Natuurlijk koos ik op de vlucht voor businessclass, de ster van de show gaat toch niet economy zitten
Ik wist waar de enveloppen lagen, en ik koos als eerste een stoel (na eerst even fijn blond gedaan te hebben door een niet-bestaande stoel te vragen) waar 2 leuke enveloppen omheen lagen: 1 met mingeld en 1 lege. Het duurde even voor ik de volgende stoel kon kiezen, maar RoyL speelde slim en koos een stoel in mijn buurt, in de hoop dat hij een envelop vond. Ja hoor, die vond hij
De envelop met mingeld
Mooi! Kon ik rustig via nog een onopvallend tussenstapje de lege envelop pakken. En verder genieten van een redelijk chaotische vlucht, die slechts een goeie 300 euro opleverde. Terwijl er gewoon ook enveloppen met 250 en 125 euro lagen.
Eenmaal in Taiwan was het tijd voor de touretappes. Ik had naar mijn idee de teams redelijk eerlijk verdeeld, in ieder team nieuwe spelers en ervaren spelers, de fanatiekste spelers niet in hetzelfde team, zo moest de strijd een beetje spannend worden. Het team dat het meeste geld binnenbracht zou winnen, en dat geld zou in de pot gaan, tenzij de Mol in dat team zat.
Tja, en toen bleek dat Wouterv toch wel het allerfanatiekst van iedereen was. In de eerste ronde hield team 2 ons nog aardig bij, daarna waren ze nergens meer. Wouterv ging als een speer! De ronde met de steden heb ik langs me heen laten gaan, bij voetbal heb ik een paar teams genoemd, en ik wist ook wel een aantal vliegtuigmaatschappijen, vooral die net even wat meer geld opbrachten
Bij de artiesten heb ik niet eens de 'duurste' artiesten kunnen noemen, Wouterv noemde de een na de ander. En zo wonnen we ineens met overmacht!
Sorry Wouterv
ik heb schandelijk misbruik gemaakt van jouw fanatisme deze opdracht
Je was geweldig!
De puzzels van host LdH moesten individueel worden opgelost. Nog voor ik de spelleiders kon vertellen dat ik de oplossingen niet wou hebben, had ik ze al in de inbox. Jammer, ik puzzel graag en ging er vanuit dat ik het ook wel zonder oplossingen zou kunnen doen. In ieder geval had ik van de Boggle geen oplossing ontvangen, dus daar kon ik sowieso fijn puzzelen, aldus LdH.
Er werd op het forum voorgesteld om een tijd af te spreken, zodat we niet teveel geld uit de pot zouden verliezen door te grote verschillen. Ja ehm, daar heb ik geen zin in hoor. Gelukkig zagen sommige anderen er ook geen brood in, en werd dit plan afgeschoten. Pfieuw, dan valt het hopelijk niet zo op dat ik erg mijn best ga doen
Tja, als je de antwoorden dan toch hebt, ga je toch bij een enkele vraag, waar je net even niet op het antwoord kunt komen terwijl je het echt wel weet, spieken. Bij het kruiswoordraadsel heb ik 2x gespiekt en oh ja gedacht, 1 antwoord wist ik niet en 1 heb ik gegokt. Achteraf bleek dat niemand het foutloos wist in te sturen, en mijn tijd was nog redelijk. Als ik niet gespiekt had, maar een paar minuten had nagedacht of straftijd had geïncasseerd was ik overall nog de snelste geweest. Toch vond ik het jammer dat ik gespiekt had, bij de andere puzzels heb ik dat dan ook niet meer gedaan.
Als tweede maakte ik de crypto. Die was leuk! En het ging erg lekker. Over drie oplossingen moest ik echt wel even wat langer nadenken. Hardop uitspreken naar mijn vriend en samen wat associërend kwam ik uiteindelijk toch zelf op het juist antwoord. En zo kon ik de hele crypto vrij snel insturen.
De Boggle was niet al te moeilijk. Voor de zekerheid stuurde ik wat meer dan 35 woorden in.
De Sudoku was vrij lastig. Het was alweer even geleden dat ik een Sudoku had opgelost, en de snelheid zat er niet echt in. Toch ging het nog redelijk, en na 3x checken of ik alle getalletjes echt goed had ingevuld stuurde ik de oplossing in. Achteraf bleek dat D*N maar liefst 3x zo snel was. Wauw, wat goed zeg, respect!