Niels is wat het lijkt
Zelfs toen ik 'm vroeg in welke stad in Colombia ze beginnen - ik was gewoon nieuwsgierig - wilde hij geen antwoord geven
Ik kan hem ook wel begrijpen, hoor. Het blijkt dat ze de boete op iets verklappen hebben verhoogd: het is tegenwoordig een half miljoen! Overigens denk ik toch iets uit hem te hebben weten te krijgen - maar dat zal ik later wel vertellen...
Wat had ik nou gehaald uit mijn gesprek met Niels?
Ik vroeg hem uit interesse: 'Hebben jullie eigenlijk de eerste aflevering gezien?' 'Ja,' zegt-ie, 'we mochten de eerste twee afleveringen al samen kijken.'
'Aha, omdat er in de eerste aflevering niemand uit gaat zeker?'
Doordat ik eerder al bij de opnames van MolTalk the Kick-Off was geweest, waar ze de MolTalk-promo aan het einde van aflevering 1 al hadden opgenomen, wist ik al eerder dat er veel vrijstellingen werden vergeven. Vandaar dat ik al een vermoeden had dat de eerste aflevering niemand af zou vallen. Dat ze de eerste twee afleveringen hadden gezien, was voor mij wel de bevestiging. Ik probeerde een reactie uit te lokken, maar hij lachte alleen maar (en was bezig een pingpongballetje op te rapen, dat hielp ook niet mee
)
Later zij hij nog: 'Ik heb al door dat jij er gelijk informatie uithaalt als ik iets zeg, dus ik zeg maar niets meer'