In de meeste gevallen zie ik ook geen reden dat een ziek persoon echter de mol was.
In 2005 vind ik het wel wat anders, als veel kandidaten al zeggen dat het een chaos was en meerdere bronnen aangeven dat Roeland oorspronkelijk de mol was, kan ik daar heel goed in mee. Daarbij komt nog eens dat het heel raar is dat in aflevering 1 niemand afviel, en de afvaller van aflevering 2 weer terugkwam in het spel. Aflevering 4 begon met 9 personen. En als je dan kijkt naar wat Yvon de eerste 2 afleveringen voor molacties had, dan is daar weinig van te zien.
Als ik dat vergelijk met andere jaren dat iemand op niet reguliere wijze het spel moest verlaten, dan zie ik bij de andere series een veel normaler spelverloop.
Dan zou je vervolgens nog kunnen afvragen of Roelands ziekte wel echt was, hij werd immers door veel mensen verdacht. Maar ik denk dat je een dubbele virusinfectie lastig kan faken en bovendien was hij voor vertrek ook al niet helemaal 100%. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij vanwege de ziekte veel werd verdacht.