Zo, inmiddels ben ik weer terug uit Italië. Na 2.5 week heb ik een rondreis gemaakt van Milaan via Toscane/Florence naar de Vesuvius/Pompei en richting San Marino en Venetië.
In Toscane heb ik Florence, Monticchiello, San Quirico d'Orcia en Radicofani bezocht. Maar ook door de omgeving gereden. Voor deze opdrachten:
Aflevering 1
opdracht 1: spiegelbeeld in Monticchiello
opdracht 2: gastenlijst in San Quirico d'Orcia
Aflevering 2:
opdracht 1: steenrijk route gereden
Aflevering 3:
opdracht 2: meer of min in Pienza kwam ik soortgelijke luiken tegen als in Pitigliano min of meer
opdracht 3: fortuin, rondgelopen in rocca di Radicofani
Aflevering 4
Opdracht 1: meesterwerken in het Uffizi bij langs gelopen
Opdracht 3: groeten uit Florence zoveel mogelijk de plekken opgezocht. Ik heb het beeld van Dante, David, de draaimolen, il porcelino, pontevecchio wel kunnen fotograferen. Maar het duomo was vol qua tijdsloten die dag, het winkeltje met Pinocchio was gesloten/failliet want geen bankje met Pinocchio gezien helaas.
In tegenstelling tot de opnameperiode van het bonusseizoen rond november had ik begin oktober heerlijk weer met zon en blauwe luchten. Vooral rondtoeren door Toscane was super richting Radicofani, Monticchiello. Voor Florence moet Ik nog een keertje terug om naast het Ufizi nog meer van de stad te kunnen zien. En ik heb natuurlijk nog de route naar Pisa/Piombini en Elba te doen natuurlijk
In coronatijd? Ben je wel goed wijs?
Zo zat ik ook nog te denken, maar de reis stond vast toen Italië nog geen verplichte inreisverklaring + negatieve covid19 test eist van inreisende Nederlanders. Ik was al tien dagen binnen en uitreizen was geen probleem. Vooruitlopend op wat Rutte pas nu heeft aangekondigd al die tijd gewoon met niet medisch mondmasker rondgelopen en 1.5m afstand gehouden van de bevolking. Want dat is allang voorgeschreven daar.
Daar heb je wel 10 dagen quarantaine voor over dunkt me. En voor molloten kan dit een noodzakelijke reis zijn. Lekker rustig overal denk ik?
Haha, ja voor molloten een noodzakelijke reis is een mooi weerwoord
Het was inderdaad mooi rustig, al kwam je in Florence, Vesuvius, Venetië als nog zat toeristen tegen. Ik kwam zelfs in Cinqe Terra bij een lokaal café terras nog twee andere Nederlanders tegen elk in hun eigen auto. En in Venetië was het misschien minder druk dan anders maar al met al vond ik Venetië drukker dan Florence.