Nikkie's stijl was me veel te verdacht. Ze deed twee dingen:
1. Opvallend als eerste de leiding nemen, waarbij dit zelden succesvol was. Zowel voor de kijker als de kandidaten sta je dan vol in de spotlights. Soms werd ze verder dan eigenlijk genegeerd. Jeroen opereerde vanuit de tweede lijn met meegaan in fouten, en proberen het goed te doen als het fout gaat.
2. Met name bij de wat meer fysieke opdrachten nauwelijks iets doen of erg vertragen. Ook zeer opvallend en zet zichzelf ook wat buitenspel. Heb nog liever dat je speelt de opdracht niet te snappen dan bijna niks doen. Nu is Jeroen ook geen held met tillen en slecht weer...
Voor mij diskwalificeerde Nikkie zichzelf erg door als eerste bij de laseropdracht te gaan (waarbij iedereen kon meekijken op de camera's) en niet ver te komen. Nog minder invloed dan Jeroen.
Het is deels ook persoonlijke voorkeur, maar de meer subtiele stijl van Jeroen lijkt me beter te passen bij een Mol.
Interessant gaat een opdracht als Steenrijk worden waar hij zich aanstelt qua zwaarte en juist probeert meer stenen te ruilen (als hij al weet dat anderen dan niet willen?). En wat is er dan bij Meer of Min gebeurt waar eerst Jeroen achter Nikkie aan loopt, en daarna Jeroen juist Nikkie moet aansporen? (En Nikkie aan het eind ineens haast heeft met laatste luik openen.) Hoop toch erg dat daar een echte molactie buiten beeld is. Stuk voor stuk is erg fijn als Mol, waar hij nog wat stookt. Groeten uit Florence begint hij goed, maar heeft daarna last van Patrick die op stoom is. Aangezien hij zo op Peggy zat, was er misschien meer uit te halen. Verder is hij ook erg de kandidaat van het genieten en dat ook zeggen.
Bij het theater op Elba wijst hij zelf nog even op de hint met de silhouetten, alleen zet ze verkeerd door te doen alsof het om Nikkie en Tygo gaat. Ook leuk om te doen natuurlijk