Ik heb alle opdrachten teruggekeken en de opdrachten beschreven waarbij ik denk dat Peggy gemold heeft en hoe ik denk dat ze gemold heeft
1.1 spiegelbeeld
Peggy is in het dorp en vindt geen enkele spiegel.
Tijdens het zoeken naar ieders eigen spiegel gaat Ron voor de spiegel van Peggy staan. Peggy staat erbij te kijken en tijdens het overleg zegt ze geen woord. Op het moment dat Ron bij zijn eigen spiegel gaat staan, staan er al genoeg anderen verkeerd om er, als Mol, zeker van te zijn dat het geld niet binnenkomt. Peggy gaat zelf uiteindelijk wel op de goede plek staan.
2.1 Steen Rijk
Peggy wil bij het eerste punt doorlopen, omdat ze denkt dat er later meer te verdienen valt.
Bij het tweede punt zegt Peggy weer direct dat ze moeten doorlopen omdat ze hier niets mee verdienen. De groep volgt hierin.
Peggy is de perfecte kandidaat door Nikkie te helpen tillen en op het eind zelfs het tillen van Jeroen overnemen. Doordat de eerste twee wissels niet/nauwelijks zijn uitgevoerd heeft de groep de gehele tijd met het volle gewicht gelopen en is de groep bekaf en minder alert. De stenen van 25 worden dan ook compleet gemist en ze eindigen precies op tijd bij x0,5.
2.2 Meeslepend
Peggy neemt de kist met de tang mee langs 2 boobietraps, waardoor ze het gehele parcours lastiger maakt voor haar medekandidaten. Ze sleept de kist een enorm stuk met zich mee terwijl Patrick nog voor de tweede boobietrap is. Hier vindt ze alleen een joker voor Horace. Patrick vindt wel geld, maar kan niet meer bij de kist komen, waardoor dat geld uit het spel is.
De positie waarin Peggy zichzelf plaatst is gunstig voor een Mol. Als 2e kan je kan snel een hoop onontdekt terrein verkennen, daarnaast kreeg ze het ook nog eens voor elkaar om ver bij Patrick uit de buurt te blijven.
3.1 Sleutel Bos
Peggy is al erg snel vrij en pakt het geld voor Ellie en geeft het aan Tygo, waardoor er vertraging ontstaat omdat Tygo zijn handen vol heeft en Ellie nog geen enkel slot open heeft. Op een later moment wordt de boel nog een keer vertraagd doordat Peggy en Tygo beiden geld in handen hebben. Peggy en Tygo geven beiden een hoop geld door en hebben daardoor een hoop invloed op het spel, terwijl ze een stuk minder opvalt dan Tygo.
3.2 Meer of Min
Peggy heeft zichzelf op een goede mol-positie geplaatst, door het dorp in te gaan. Ik ga niet in op hoe het kan dat de luiken dicht zijn gegaan, ik verwacht dat we dit in de laatste aflevering zien.
3.3 Fortuin
Peggy plaatst zichzelf weer in een prettige positie voor de Mol. De opdracht met de fakkels is de enige met een beperkt aantal pogingen. Peggy gooit een aantal keer mis en al snel zijn alle fakkels gegooid.
4.2 Follow The Money
Dit fragment moet je eigenlijk gewoon terugkijken, of het transscript van Heinz in het topic over deze opdracht erbij pakken. Alle focus en hints gaan naar Ron en Nikkie. Terwijl vanuit mijn tunnel Peggy hier de touwtjes in handen heeft en actief saboteert.
Als duidelijk wordt dat de groep op de oud mollen had moeten letten is iedereen daar even stil van. Ellie stelt de vraag: 'wie heeft er iemand gezien?' en niemand antwoord hier bevestigend op.
Voor de groep (en de Mol) is het duidelijk dat niemand wat heeft gezien. Voor de Mol hét moment om verwarring te zaaien. Dit is precies het moment waarop Peggy zegt 'Ik denk wel dat ik iemand heb gezien, maar ik weet het niet zeker hoor'.
Als zij Jon van Eerd heeft genoemd vraagt zij de groep om meer namen te roepen van Mollen die nog niet zijn geweest. Toen Dennis en Klaas ter sprake kwamen reageerde ze hier niet op, totdat Jeroen en Ron zeiden dat die al zijn geweest. Peggy is hier dan ook degene die Dennis en Klaas van tafel veegt door daar wél op te reageren met: nee, niet iemand die al geweest is. Je kan zien dat een aantal kandidaten dit voor waarheid aanneemt, waardoor er niet meer op wordt gereageerd als er nog eens Dennis geopperd wordt.
5.2 Route Beschrijving
Peggy zit hier weer op de beste positie om te mollen.
Het is niet de taak van de Mol om te zorgen dat Nikkie en Tygo op tijd bij de helikopter aankomen, maar ik denk dat wij, en de Mol dus ook, er vanuit kunnen gaan dat ze in bijna alle gevallen wel op tijd aan zouden komen.
Dan blijven er dus nog 2 auto's over die invloed hebben op of er geld wordt verdient deze opdracht, waarbij het doel van de Mol is om te zorgen dat één van deze twee auto's niet op tijd komt.
De auto van Peggy en Patrick heeft hierin het meeste overzicht en controle. Dat Peggy achter het stuur zit betekent dat zij minder zichtbaar is voor de groep. Ze vertraagt de anderen door tijdens de instructies door de telefoon te tetteren en vertraagt zelf op de rotonde. Het einde is pas echt interessant, omdat Ron en Jeroen op het eind nog niet eens alle aanwijzingen hebben doorgekregen. Hierdoor kunnen Peggy en Patrick precies op tijd aankomen, terwijl de focus van de kijker uitgaat naar alle andere maffe dingen die er zijn gebeurd.