Voor de goede orde, er was "max: 2250€" te verdienen zien we aan het begin van de opdracht. Wel aannemelijk dat per goed genoemde oud-mol 750€ verdiend werd.
Wat mij betreft test Peggy de groep met Jon van Eerd, daarna test iedereen iedereen. Hoezo Was Dennis er van de week Jeroen !!? Hoezo was Klaas er verleden week, en daarom doet hij nu niet mee, Ron, Peggy !!?
Iedereen observeert hier mols gedrag, gaat er in mee, niemand ontkent. Iemand moet nog wel zorgen dat Klaas en Dennis niet in het uiteindelijke rijtje komen. Maar het lijkt mij veel te opvallend als de mol dat zelf doet. Dat doet de wannabe-mol Nikkie wat mij betreft.
Wat mij het meest opviel tijdens de opdracht is dat er een moment dreigt waar niemand meer echt weet waar de geldkoffer is, (wel of niet bij de 'Ginger') en dat Patrick op dat moment de knoop doorhakt en stuurt met de juiste persoon aanwijzen. Ik ga er wel vanuit dat ze aan het eind de juiste koffer hadden. (Zoniet had de afloop er wat anders uitgezien wellicht. Eerst de twist, daarna kijken of er geld zat in de koffer. En dan was de mol in de discussie wel meegegaan met goede oud mol namen).
Persoonlijke resume discussie keuze oud mollen (ik zie dat er kleine verschillen zijn met Heinz maar dat maakt niet uit, behalve dat ik hoor dat Ron het over 'die clown' heeft als het over Dennis gaat, wat hijzelf verbetert in Klaas (maar hij bedoelt Kees ?)
Peggy: Jon van Eerd
Nikkie: ja dat dacht ik ook
Tygo: Dan is het Jon, als twee mensen…
(…) : drie
Peggy maar we moeten er drie, wie waren er oud mollen die we nog niet hebben gezien?
Nikkie: Margriet, en …
Patrick: Dennis Weening misschien?
Ellie: Klaas ?
Jeroen: Ja maar Dennis was er van de week toch ook
Ron: Ja die clown was er de verleden keer ook..
Nikkie: Klaas ...
Peggy: Niet iemand die al is geweest in het programma…
Ron: of niet, … Dennis…
Tygo : Klaas
Ron: Dennis. Klaas is geweest
Jeroen: Nou
Ron: ja, …
Tygo: wie doen we nou?
Patrick: Nou, ja..
Peggy: Susan Visser is niet geweest
Rik: ik wil nu een antwoord
Patrick: Ja als we het zo spelen
Jeroen: Jon van Eerd
Patrick: doe maar wat
Tygo: Jon van Eerd,
Jeroen: Margriet
Tygo: Dennis dan?
Nikkie: nee, eh, Jan
Jeroen: Jan Versteegh
Nikkie megaverdacht hier en daarom juist niet mijn verdachte!