Op 16.08 hoor je Charlotte zeggen dat marije nog een keer mocht uitstappen bij halte 7 ‘want die had nog helemaal geen joker gehad’. (Afl 6 op YouTube)
Dat bedoel ik. Dus alleen in de biecht van Charlotte. Ik kan me heel goed voorstellen dat er discussie over is geweest, want dit is geen goede uitkomst voor de Mol. Maar die discussie hebben we niet gezien. Argumenten tegen had de Mol genoeg:
- Marije was net nog aan de beurt geweest
- Renée had ook nog geen joker
- Die jokers hoeven niet perse op halte 7 te vinden te zijn, dat kan ook op latere haltes.
Ik kan me dus niet voorstellen dat de Mol dit zo maar heeft laten gebeuren, en daarmee zijn eigen kansen op een mooie molactie op halte 8 om zeep hielp. Maar Charlotte zegt daar niets over. En dat vind ik verdacht.
Je hoort inderdaad niet hoe ze tot splinter kwamen bij halte 8, maar als marije vooraf besproken is hebben ze de laatste haltes vast ook verdeeld. Dat zullen ze niet pas bij de halte zelf hebben besproken.
Uit de discussie voor halte 8 haal ik dat het nog niet vast stond op halte 6. Het werd ter plekke besloten. Anders hoefde Splinter niet 2x te vragen of hij het dan maar moest doen. Er mist ook een stukje discussie hieraan voorafgaand.
Op halte 9 zien we trouwens ook niet hoe er besloten werd. En zelfs op halte 10 lijkt niet vooraf besloten te zijn wie eruit stapt.
In jouw weergave wat Splinter heeft gedaan, reken je halte 3: 0 euro en kom je op een totaal van 250 euro. Dat is onjuist. Op halte 3 heeft Splinter gekozen voor een joker en -250 euro. Het totaal komt uit op 0.
Halte 3:
Maak een keuze
250 euro voor de pot
Of een joker voor jezelf
Stap daarna terug in de bus
Er is dus geen sprake van mingeld hier. Een steeds maar terugkerend misverstand. Zijn resultaat hier is 0 euro. Niet -250 euro.
En verder stond er nog zoveel op het spel (zijn onverdacht blijven, kans op mingeld op deze halte door iemand anders, en de helpende hand bieden op halte 9 waar ook nog -250 moest worden binnengesleept) dat Splinter zich niet zo maar naar buiten kon laten bonjouren als Mol. Een dikke molminpunt voor mij.