Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 93771 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #360 Gepost op: 11-02-2021, 11:48:23 »
Het was ook nog eens minder verdacht geweest om weer in te stappen, als hij maar een goed excuus had verzonnen. Èn dan was hij aangekomen op halte 10, en dat is ook onverdacht, dus fijn voor de Mol.


Sorry dat ik het zeg, maar in what world zou je terug stappen in de bus voor -350 euro? De volgorde was al bepaald, dus het had geen zin om voor -350 euro terug in de bus te stappen... de mol moet ook een alibi hebben voor zulke dingen én die was er niet. Logisch dat Splinter als mol dan blijft staan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #361 Gepost op: 11-02-2021, 12:04:38 »
Hoe weet jij dat de volgorde voor halte 7-10 al was bepaald? Een eventuele discussie over halte 7 zien we niet, over halte 8 is er wel discussie (zie boven). Halte 9 was bekend wat daar stond te gebeuren, maar niet of er iemand zou uitstappen en zo ja wie. Halte 10 was een kwestie van wie is er nog over.

Mijn punt is dat als Splinter al van tevoren wist dat hij hier geen molactie aandurfde (met een goede reden, want Marije kon hem herleiden), hij nooit halte 8 had moeten pakken. Ten eerste maakt het hem verdachter dan wanneer hij was blijven zitten tot halte 10. En ten tweede was er altijd nog een kans dat een kandidaat wel in de bus zou stappen, als die op halte 10 de pot met goud (3 jokers, een vrijstelling, ik noem maar wat) vermoedde. Een Mol die hier geen molactie aandurft, blijft in de bus.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 12:06:12 door Molest »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #362 Gepost op: 11-02-2021, 15:46:05 »
Halte 8

Splinter: 'Moet ik hier uitgaan, jongens?'
Rocky: 'Yes'
Splinter: 'Sure?'
Charlotte: 'OK'
Splinter: 'I will, I will...'
Rocky: 'Be honest. Dan is dat een kadootje'
Splinter: 'Haha, dat is vaak in dit spelletje, hè'.
Charlotte: 'En niet voor jezelf. Dat heb je net al gedaan'.

Geen sprake van dat Splinter werd gedwongen. De andere dames hadden er gewoon geen trek in. Waarom offert Mol Splinter zich dan op?

Splinter lijkt nou niet bepaald happig om uit te stappen. Hij vraagt zelfs twee keer of hij het wel moet doen, maar beide keren spoort de rest hem aan vooral wel uit te stappen. Als hij de mol is, kan het zijn dat hij bedacht heeft dat hij er eigenlijk niet uit wilde, maar de groep geeft hem geen opening om makkelijk in de bus te blijven.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #363 Gepost op: 11-02-2021, 15:58:53 »
Ik heb meer het idee dat het hem niet zo uitmaakt hier. De keuze is door de anderen gemaakt, en Splinter zegt: 'Sure?'.
En als hij zich wel tegen zijn zin de bus uit laat dirigeren als Mol, vind ik dat toch raar. Een beetje tegengas had wel gemogen, als je nauwelijks verdacht wordt. Als de anderen ook echt niet willen, kun je ook nog strootje trekken of steen-blad-schaar of iets dergelijks.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #364 Gepost op: 11-02-2021, 16:50:21 »
Hoe weet jij dat de volgorde voor halte 7-10 al was bepaald? Een eventuele discussie over halte 7 zien we niet, over halte 8 is er wel discussie (zie boven). Halte 9 was bekend wat daar stond te gebeuren, maar niet of er iemand zou uitstappen en zo ja wie. Halte 10 was een kwestie van wie is er nog over.

Mijn punt is dat als Splinter al van tevoren wist dat hij hier geen molactie aandurfde (met een goede reden, want Marije kon hem herleiden), hij nooit halte 8 had moeten pakken. Ten eerste maakt het hem verdachter dan wanneer hij was blijven zitten tot halte 10. En ten tweede was er altijd nog een kans dat een kandidaat wel in de bus zou stappen, als die op halte 10 de pot met goud (3 jokers, een vrijstelling, ik noem maar wat) vermoedde. Een Mol die hier geen molactie aandurft, blijft in de bus.

Jawel, er was wel over gesproken. Je hoort ze zeggen tegen marije ‘dan ga jij er ook bij halte 7 uit want jij hebt nog niets. Uit Het gesprek met splinter kun je opmaken dat ze ook de andere haltes al verdeeld hadden. Splinter probeert nog om niet uit te stappen maar dit was al afgesproken. Het voordeel is dat hij hiermee geen 250 op het eind binnen haalde.

En al die gekke berekeningen over splinter snap ik echt niet, hij haalt 250 binnen en laat bij halte tien 250 liggen. Die 350 zou niet uit te leggen zijn en opvallen als mol bij de anderen. Er was geen enkele reden om in te stappen en 350 uit de pot te halen, hij is onverdacht en wil dat blijven.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #365 Gepost op: 11-02-2021, 17:24:31 »
Jawel, er was wel over gesproken. Je hoort ze zeggen tegen marije ‘dan ga jij er ook bij halte 7 uit want jij hebt nog niets.
Ik heb het misschien gemist, maar waar hoor je dat? Ik hoor alleen Charlotte in de biecht zeggen dat Marije halte 7 pakte, omdat ze nog niets had. Ik had al in het opdracht topic uiteengezet dat de Mol daar het liefst iemand anders heeft, zodat er op halte 8 een molactie kan worden uitgevoerd zonder dat Marije die kan herleiden (ze had ook de info over halte 1-5, haar eigen halte 6, halte 9, en halte 10 kon door meerderen worden bevestigd).
Als het alleen om die biecht gaat: Charlotte vertrouw ik dus niet. ;D
En al die gekke berekeningen over splinter snap ik echt niet, hij haalt 250 binnen en laat bij halte tien 250 liggen. Die 350 zou niet uit te leggen zijn en opvallen als mol bij de anderen. Er was geen enkele reden om in te stappen en 350 uit de pot te halen, hij is onverdacht en wil dat blijven.
Nou ja, daar kunnen we het blijkbaar niet over eens worden... Die -350 kon alleen maar opvallen bij Marije, en als hij het daarom niet aandurfde vind ik het een anti-molactie dat Splinter hier überhaupt uitstapt. Hij maakt zichzelf meer verdacht, neemt de kans weg dan een kandidaat wel terug de bus in stapt, en heeft ook geen invloed meer op of er wordt uitgestapt of halte 9. Daar hadden ze zonder Mol zo maar kunnen beslissen om die joker te laten schieten, want ze wisten dat er mingeld (-250) aan verbonden was.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #366 Gepost op: 11-02-2021, 18:28:52 »
Op 16.08 hoor je Charlotte zeggen dat marije nog een keer mocht uitstappen bij halte 7 ‘want die had nog helemaal geen joker gehad’. (Afl 6 op YouTube)
Je hoort inderdaad niet hoe ze tot splinter kwamen bij halte 8, maar als marije vooraf besproken is hebben ze de laatste haltes vast ook verdeeld. Dat zullen ze niet pas bij de halte zelf hebben besproken.
Rocky reageert hier wel heel ontspannen..maar weer raar dat ze niet meegaat in de splinter verdenking en het voor hem opneemt.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #367 Gepost op: 11-02-2021, 18:40:08 »
Oh, ik vind Splinter best mols op halte 3 en ik verdenk Marije totaal niet. Ik wik en weeg nog of ik Splinter als mol verdenk. Al met al lijkt hij net iets meer mogelijke molacties te hebben dan Charlotte, dus misschien ga ik wel een weekje op Splinter zitten.

Ik vind dat het wel zou moeten meetellen of een andere kandidaat op halte 3 hetzelfde had gedaan, want zo ja, dan heeft Splinter (als hij de mol is) zichzelf voor niets naar die halte gemanoeuvreerd en een keuze gemaakt (risico genomen) die iedereen had gemaakt. Dat toneelstukje is leuk om verdenkingen weg te spelen, maar dat zou de mol actie dan wel een beetje onderuit halen.

Dat ben ik met je eens. Alleen lijkt het erop dat Splinter zich wel naar halte 3 toegewerkt heeft maar halte 8 een beetje werd opgedrongen. En ik denk zelf dat de mol dit soort opdrachten niet teveel molt maar vooral onverdacht probeert te blijven (wat Rob in Moltalk ook aangaf). Het zijn lastige opdrachten voor een mol lijkt me. Enerzijds zullen kandidaten altijd per ongeluk of met redenen geld uit de pot houden, anderzijds valt een molactie makkelijk op.

Een verschil van -100, een verschil van 0? Wat trek je van wat af? Ik kan het niet meer volgen.

Splinters resultaat in deze opdracht:
Halte 3: 0 euro
Halte 8: 250 euro
Totaal: 250 euro

Dit had had kunnen zijn (zonder méér verdacht te raken!):
Halte 3: 0 euro
Halte 8: -350 euro
Halte 10: 250 euro
Totaal: -100 euro

Trek de totalen van elkaar af, en Mol Splinter heeft 350 euro in de pot gedaan. Het was ook nog eens minder verdacht geweest om weer in te stappen, als hij maar een goed excuus had verzonnen. Èn dan was hij aangekomen op halte 10, en dat is ook onverdacht, dus fijn voor de Mol.

In jouw weergave wat Splinter heeft gedaan, reken je halte 3: 0 euro en kom je op een totaal van 250 euro. Dat is onjuist. Op halte 3 heeft Splinter gekozen voor een joker en -250 euro. Het totaal komt uit op 0.

Verder zegt niemand dat Splinter er op halte 8 uit wilde, alleen dat de volgorde al vast gelegd was onder de dames waardoor Splinter wel heel opvallend in verzet had moeten gaan om op halte 8 niet uit te stappen. Denk dat je vind dat een mol alle kansen om te mollen moet grijpen, ongeacht wat. Als dat zo is, verschillen we daarover van mening. Een mol die wil blijven mollen, doet er nu eenmaal goed aan zolang mogelijk zoveel mogelijk onverdacht te blijven. En voor de kijker was ook niet uit te leggen geweest dat een kandidaat 350 euro uit de pot haalt zonder daar iets voor terug te krijgen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #368 Gepost op: 11-02-2021, 18:45:41 »
Op 16.08 hoor je Charlotte zeggen dat marije nog een keer mocht uitstappen bij halte 7 ‘want die had nog helemaal geen joker gehad’. (Afl 6 op YouTube)
Dat bedoel ik. Dus alleen in de biecht van Charlotte. Ik kan me heel goed voorstellen dat er discussie over is geweest, want dit is geen goede uitkomst voor de Mol. Maar die discussie hebben we niet gezien. Argumenten tegen had de Mol genoeg:
- Marije was net nog aan de beurt geweest
- Renée had ook nog geen joker
- Die jokers hoeven niet perse op halte 7 te vinden te zijn, dat kan ook op latere haltes.
Ik kan me dus niet voorstellen dat de Mol dit zo maar heeft laten gebeuren, en daarmee zijn eigen kansen op een mooie molactie op halte 8 om zeep hielp. Maar Charlotte zegt daar niets over. En dat vind ik verdacht.
Je hoort inderdaad niet hoe ze tot splinter kwamen bij halte 8, maar als marije vooraf besproken is hebben ze de laatste haltes vast ook verdeeld. Dat zullen ze niet pas bij de halte zelf hebben besproken.
Uit de discussie voor halte 8 haal ik dat het nog niet vast stond op halte 6. Het werd ter plekke besloten. Anders hoefde Splinter niet 2x te vragen of hij het dan maar moest doen. Er mist ook een stukje discussie hieraan voorafgaand.
Op halte 9 zien we trouwens ook niet hoe er besloten werd. En zelfs op halte 10 lijkt niet vooraf besloten te zijn wie eruit stapt.
In jouw weergave wat Splinter heeft gedaan, reken je halte 3: 0 euro en kom je op een totaal van 250 euro. Dat is onjuist. Op halte 3 heeft Splinter gekozen voor een joker en -250 euro. Het totaal komt uit op 0.
Halte 3:
Maak een keuze
250 euro voor de pot
Of een joker voor jezelf
Stap daarna terug in de bus

Er is dus geen sprake van mingeld hier. Een steeds maar terugkerend misverstand. Zijn resultaat hier is 0 euro. Niet -250 euro.

En verder stond er nog zoveel op het spel (zijn onverdacht blijven, kans op mingeld op deze halte door iemand anders, en de helpende hand bieden op halte 9 waar ook nog -250 moest worden binnengesleept) dat Splinter zich niet zo maar naar buiten kon laten bonjouren als Mol. Een dikke molminpunt voor mij.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 19:02:30 door Molest »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #369 Gepost op: 11-02-2021, 22:00:02 »
Alle vijf hebben inmiddels molminpunten. Er is dit seizoen geen mol, lijkt het.
350 euro is een nog wel te uit te leggen bedrag om jezelf als mol minder verdacht te maken, maar Splinter lijkt alleen door Charlotte te worden verdacht. Als hij de mol is en hij daadwerkelijk maar door één iemand als verdachte wordt gezien, zou hij meer risico's kunnen en moeten nemen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #370 Gepost op: 12-02-2021, 04:21:37 »
Halte 3:
Maak een keuze
250 euro voor de pot
Of een joker voor jezelf
Stap daarna terug in de bus

Er is dus geen sprake van mingeld hier. Een steeds maar terugkerend misverstand. Zijn resultaat hier is 0 euro. Niet -250 euro.

Niemand beweerd dat het om geld uit de pot halen gaat. Hij zorgt er echter voor dat er 250 euro niet in de pot komt. En inderdaad, hij zorgt dus in het totaal voor 0 euro in de pot. Niet zoals je eerder beweerde 250 euro.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #371 Gepost op: 12-02-2021, 05:30:22 »
Bij halte 3 vergelijk je wat hij pakt, met wat had hij had kunnen pakken. Maar bij halte 8 doe je dat niet? Dat is creatief boekhouden, hoor. Als je consequent bent, krijg je dit:

Halte 3: -250 euro
Halte 8: 600 euro
Totaal: 350 euro

Kijken naar het resultaat (zoals ik deed) of kijken naar wat hij per halte uit de pot houdt of in de pot doet (zoals hier nu) is allebei interessant. Maar je kunt niet bij de ene halte het ene doen, en bij de andere het ander.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 07:30:04 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #372 Gepost op: 12-02-2021, 10:17:32 »
Ik reken halte 3 even niet mee, want hier kiest elke gezonde kandidaat en mol voor de joker.

Halte 8: speelt geen 350 euro uit de pot en verdient 250 euro
Halte 10: verdient 250 euro niet

Door zijn keuze te blijven staan:
Niet verdiend: 250 euro (-) --> Niet op de bus halte 10
Verdiend: 250 euro (+) --> Blijft staan halte 8
Uit de pot gespeeld: 0 --> Blijft staan halte 8
Netto balans: -250+250+0=0

Als hij niet was blijven staan:
Niet verdiend: 250 (-) --> Niet blijven staan halte 8
Verdiend: 250 (+) --> Wel op de bus halte 10
Uit de pot gespeeld: 350 (-) --> Niet blijven staan halte 8
Netto balans: -250+250-350=-350

Geen goede molpunten voor Splinter dus.


Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #373 Gepost op: 12-02-2021, 11:14:05 »
Ik vind eigenlijk wel dat halte 3 in de berekening erbij moet. Ik ben het met je eens dat waarschijnlijk iedereen wel voor een joker zou gaan. Dat Splinter er juist hier uit wil, past wellicht wel in de lijn dat hij een wat voorzichtige mol is (ik tunnel). Indien hij de mol is, heeft hij voorkennis en weet hij wellicht wat er bij halte 3 te halen is. Hij kan precies om de reden die hierboven beschreven is (nml dat iedereen waarschijnlijk toch wel voor een joker zou gaan) ervoor hebben gekozen om daar uit te willen stappen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #374 Gepost op: 12-02-2021, 11:24:32 »
Ik vind eigenlijk wel dat halte 3 in de berekening erbij moet. Ik ben het met je eens dat waarschijnlijk iedereen wel voor een joker zou gaan. Dat Splinter er juist hier uit wil, past wellicht wel in de lijn dat hij een wat voorzichtige mol is (ik tunnel). Indien hij de mol is, heeft hij voorkennis en weet hij wellicht wat er bij halte 3 te halen is. Hij kan precies om de reden die hierboven beschreven is (nml dat iedereen waarschijnlijk toch wel voor een joker zou gaan) ervoor hebben gekozen om daar uit te willen stappen.

Mij gelijk of je die er bijtelt. Maar het neemt die 350 euro die hij nalaat weg te spelen niet weg. Zijn cijfers worden enkel rooskleuriger dan.

Ik reken halte 3 even niet mee, want hier kiest elke gezonde kandidaat en mol voor de joker.

Halte 8: speelt geen 350 euro uit de pot en verdient 250 euro
Halte 10: verdient 250 euro niet

Door zijn keuze te blijven staan:
Niet verdiend: 250 euro (-) --> Niet op de bus halte 10
Verdiend: 250 euro (+) --> Blijft staan halte 8
Uit de pot gespeeld: 0 --> Blijft staan halte 8
Netto balans: -250+250+0=0

Als hij niet was blijven staan:
Niet verdiend: 250 (-) --> Niet blijven staan halte 8
Verdiend: 250 (+) --> Wel op de bus halte 10
Uit de pot gespeeld: 350 (-) --> Niet blijven staan halte 8
Netto balans: -250+250-350=-350

Geen goede molpunten voor Splinter dus.

Mezelf even corrigeren.

Door zijn keuze te blijven staan:
Niet verdiend: 250 euro (-) --> Niet op de bus halte 10
Verdiend: 250 euro (+) --> Blijft staan halte 8
Uit de pot gespeeld: -350 --> Blijft staan halte 8
Netto balans: -250+250-(-350)=350

Als je het netto gaat bekijken allemaal komt Splinter hier toch in heel slechte papieren. Een keuze, een verschil van 700 euro. Wat ergens logisch is want de 250 euro wordt sowieso op een van de twee manieren verdiend en op een van de twee manieren niet verdiend. En het verschil tussen het nalaten 350 weg te spelen (+350) en wel wegspelen (-350) is dus 700 euro. Dit is wel de allerstrengste berekening. De +350 als 0 zien zoals ik eerst deed kan ook. 
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 11:33:48 door Belgian Mol »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #375 Gepost op: 12-02-2021, 11:28:32 »
Mij gelijk of je die er bijtelt. Maar het neemt die 350 euro die hij nalaat weg te spelen niet weg. Zijn cijfers worden enkel rooskleuriger dan.

Eens! Hij had 350 euro kunnen wegspelen, maar dat heeft hij niet gedaan. Niemand had daar achter hoeven komen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #376 Gepost op: 12-02-2021, 11:34:38 »
Eens! Hij had 350 euro kunnen wegspelen, maar dat heeft hij niet gedaan. Niemand had daar achter hoeven komen.

Dat ook nog eens! Hij had perfect kunnen zeggen dat hij een joker kreeg of dergelijke.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #377 Gepost op: 12-02-2021, 12:05:41 »
Ik ben het met je eens dat waarschijnlijk iedereen wel voor een joker zou gaan. Dat Splinter er juist hier uit wil, past wellicht wel in de lijn dat hij een wat voorzichtige mol is (ik tunnel). Indien hij de mol is, heeft hij voorkennis en weet hij wellicht wat er bij halte 3 te halen is. Hij kan precies om de reden die hierboven beschreven is (nml dat iedereen waarschijnlijk toch wel voor een joker zou gaan) ervoor hebben gekozen om daar uit te willen stappen.

Nee, dat is niet logisch. Als Splinter als mol er van uitgaat dat iedereen een joker zou kopen, dan laat je dat over aan een van de kandidaten. Dan gaat er 250 euro uit de pot zonder dat je er iets voor hoeft te doen en je blijft buiten beeld.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #378 Gepost op: 12-02-2021, 18:29:45 »
Bij halte 3 vergelijk je wat hij pakt, met wat had hij had kunnen pakken. Maar bij halte 8 doe je dat niet? Dat is creatief boekhouden, hoor. Als je consequent bent, krijg je dit:

Halte 3: -250 euro
Halte 8: 600 euro
Totaal: 350 euro

Kijken naar het resultaat (zoals ik deed) of kijken naar wat hij per halte uit de pot houdt of in de pot doet (zoals hier nu) is allebei interessant. Maar je kunt niet bij de ene halte het ene doen, en bij de andere het ander.

Nee. Ik ga uit van de haltes waar Splinter is uitgestapt en bekijk dan de twee mogelijke uitkomsten. De ene uitkomst - wat hij daadwerkelijk heeft gedaan - levert nul euro op voor de pot. Het tweede scenario met als enige verschil: als hij op halte 8 wel was ingestapt, had -100 euro - dus 100 euro uit de pot - opgeleverd. Ik vergelijk hooguit de resultaten. Omdat dat de enige reële mogelijkheden zijn. Het verschil zo uitrekenen dat je op 700 euro uit komt klinkt heftig maar is in geen enkel geval een reële mogelijke uitkomst.

De rest valt in mijn ogen in de categorie 'als Splinter een goede mol is gooit hij zijn roze kistje weg en haalt hij meer dan 5000 euro uit de pot.'

Als je het netto gaat bekijken allemaal komt Splinter hier toch in heel slechte papieren. Een keuze, een verschil van 700 euro. Wat ergens logisch is want de 250 euro wordt sowieso op een van de twee manieren verdiend en op een van de twee manieren niet verdiend. En het verschil tussen het nalaten 350 weg te spelen (+350) en wel wegspelen (-350) is dus 700 euro. Dit is wel de allerstrengste berekening. De +350 als 0 zien zoals ik eerst deed kan ook. 

Rekenen met het verschil gaat toch nergens over? Het is namelijk niet zo dat als hij niet kiest voor -350 euro, hij 350 euro voor de pot verdiend. De realistische uitkomst als hij op halte 8 terug was ingestapt, is dat hij 350 uit de pot haalt, 250 op halte tien in de pot stopt dus effectief 100 euro uit de pot zou hebben gehaald. Was hij blijven staan zoals hij heeft gedaan, doet hij 250 euro in de pot, gaat er 250 af van halte tien en haalt hij effectief niets binnen en haalt niets uit de pot.

Dat maakt dat hij op halte 8 een resultaat van 100 euro (heeft hij nagelaten) of 0 euro (heeft hij wel gedaan heeft) kon bereiken. Reken je theoretisch door tot je op het allergrootste verschil uit komt is dat hetzelfde als zeggen 'Splinter is penningmeester en kan het roze kistje weg gooien en meer dan 5000 euro uit de pot halen. Dat doet hij niet, dus laat hij meer dan 10.000 euro liggen.


Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #379 Gepost op: 12-02-2021, 19:57:36 »
Rekenen met het verschil gaat toch nergens over? Het is namelijk niet zo dat als hij niet kiest voor -350 euro, hij 350 euro voor de pot verdiend. De realistische uitkomst als hij op halte 8 terug was ingestapt, is dat hij 350 uit de pot haalt, 250 op halte tien in de pot stopt dus effectief 100 euro uit de pot zou hebben gehaald. Was hij blijven staan zoals hij heeft gedaan, doet hij 250 euro in de pot, gaat er 250 af van halte tien en haalt hij effectief niets binnen en haalt niets uit de pot.
Dit klopt net zo goed niet.
Jij trekt er nu ook de 250 van halte 10 af (omdat die niet in de pot komt).

Nu hij is blijven staan doet hij 250 euro in de pot, bij halte 10 komt er geen 250 in de pot, maar er gaat ook niets uit, dus een resultaat van +250.

Het verschil tussen blijven staan of instappen is dus 350 euro.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 20:00:30 door WillempieW »