Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 93811 keer)

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #440 Gepost op: 15-02-2021, 16:33:26 »
Als hij niet de mol zou zijn zouden we dat al voor het einde te weten zijn gekomen ;)
En daarnaast kon maar toch niet aan het begin van de zin staan?!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #441 Gepost op: 15-02-2021, 16:33:54 »

Hoezo weten we dat pas aan het einde? Geeft Splinter hier al aan dat hij de Mol is? Als kandidaat is het maar de vraag of hij de finale zou halen. De kans is groter dat hij daarvoor al afvalt en dan weten we al eerder dan het einde van het programma dat hij inderdaad de mol niet was.
Je hebt gelijk dat Splinter er (per ongeluk of bewust) op zou kunnen hinten dat hij de finale heeft gehaald... had ik nog niet eens over nagedacht. Goed punt ::ok::

Ik snap niet meteen dat je er andere conclusies aan verbindt. De bekendmaking is na het seizoen opgenomen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #442 Gepost op: 15-02-2021, 16:34:33 »
Sinds wanneer spreken mollen altijd de waarheid?  ::)

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #443 Gepost op: 15-02-2021, 16:34:55 »
Splinter gaat in dit filmpje verder met: "Maar nee, ik ben niet de mol."

Dat heb ik ook gehoord, maar ik zou ook altijd zeggen dat ik de Mol niet ben. Dus voor mij zegt die toevoeging helemaal niets. De keuze om te zeggen of je Mol wel of niet bent en daarbij te vermelden dat je dat pas aan het eind van het programma ziet vind ik juist opvallend. Je had ook kunnen zeggen en dat deden er meerdere: ‘ik denk dat ik een goede Mol zou zijn’. Of ‘Nou ik zou best de mol kunnen zijn’. Daarmee geef je niets weg.

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #444 Gepost op: 15-02-2021, 16:45:28 »
Ik snap niet meteen dat je er andere conclusies aan verbindt. De bekendmaking is na het seizoen opgenomen.

De bekendmaking wel, maar de filmpjes zijn aan het begin van het seizoen opgenomen die je dan op het scherm te zien krijgt.

Daarnaast de positie waar ze staan is waarschijnlijk door de productie bepaald. En dus ook wie het getal 21 boven zijn/haar hoofd krijgt en wie ‘de Mol’ krijgt. Omdat het seizoen al gespeeld is kan je dat natuurlijk makkelijker indelen. Het is wel heel toevallig dat de eerste 5 afvallers naast elkaar staan. Ze hadden ook voor man, vrouw, man enz kunnen kiezen maar dit is niet gedaan. Dit vind ik opvallend.

En misschien trek ik te snel conclusies (vanuit mijn splinter tunnel) maar wat mij op valt benoem ik. En daarover discussiëren maakt het voor mij ook leuker

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #445 Gepost op: 15-02-2021, 16:47:57 »
Dat heb ik ook gehoord, maar ik zou ook altijd zeggen dat ik de Mol niet ben. Dus voor mij zegt die toevoeging helemaal niets. De keuze om te zeggen of je Mol wel of niet bent en daarbij te vermelden dat je dat pas aan het eind van het programma ziet vind ik juist opvallend. Je had ook kunnen zeggen en dat deden er meerdere: ‘ik denk dat ik een goede Mol zou zijn’. Of ‘Nou ik zou best de mol kunnen zijn’. Daarmee geef je niets weg.

Je moet deze uitspraken zien in combinatie met wat Rik hierna zegt:

"Als jullie net goed hebben geluisterd dan weet je inmiddels wie de mol is. Want de mol heeft zojuist zelf antwoord gegeven."

Dat is dus niet Splinter.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #446 Gepost op: 15-02-2021, 16:52:04 »
Niets is wat het lijkt

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #447 Gepost op: 15-02-2021, 16:57:25 »
In de extra beelden na de executie valt me op dat drie vrouwen alle kanten op gaan in emotie en Splinter meer stil dan normaal blij erg veel weg kijkt en naar de grond kijkt.

Oew die is goed Tunnelvisie. De mol weet dat er een strijd om een zwarte vrijstelling aan komt. Hij heeft van de vier het grootste belang die te pakken te krijgen en kan zo met veel wegkomen. Ben benieuwd of het zaterdag zo uitpakt. Dacht zelf dat het wellicht is om te verklaren waarom hij de finale haalt als Rocky af mocht vallen.

En ook een goeie JeroenR!

Bedankt voor de reacties ::ok::

Wat betreft de veiling snap ik dat de mol kan denken "er is al 5000 geboden dus ik kan mij rustig houden" maar toch, je bent wel de mol! Daarnaast is ook nog extra invloed uit te oefenen op de treinopdracht. Maar ik ben het er mee eens dat dit op verschillende manieren "goed te praten" valt.

Denk dat de mol geen invloed op de treinopdracht wil om twee mensen en zichzelf aan een vrijstelling te helpen? Het geld was de moeite niet, het meeste tikte tenslotte vanzelf weg.

Citaat
Wat betreft de extra beelden. Geen twijfel dat Splinter oprecht emoties toont. Ik snap echter niet waarom hij hier niet gewoon kan zeggen tegen Renée dat hij verdrietig is dat zijn maatje weg is en eigenlijk is hij haar helemaal geen uitleg verschuldigd toch? Het feit dat hij hier opbiecht dat hij tunnelvisie had, Joshua hem redde etc. komt helemaal overeen met wat wij al gezien hebben. Ik zou het heel bijzonder vinden als Splinter dit moment van oprecht verdriet gebruikt om Renée iets te vertellen wat voor haar geen enkele waarde heeft en alleen zou dienen om dat wat wij al gezien hebben nog eens extra te staven. Zou hij in een verdrietig moment echt zo scherp zijn om daar nog eens aan te denken? Voor de makers/kijkers? Nee ik kan dit echt totaal niet plaatsen. Als kandidaat een zeer logisch verhaal, hij vertelt immers de waarheid maar als mol dit aangrijpen om een getoonde leugen extra te onderbouwen? Oef. Dit moment blijft nog steeds mijn grootste bezwaar.

Wellicht is het een combinatie van de emotie schuldgevoel verbergen (we weten hoe dat met Merel bv is gegaan toen haar maatje eruit moest) en zijn eerdere verhaal logisch in stand houden: hij heeft iedereen verteld dat hij tunnelde op Joshua en is daardoor zelfs niet uit de hotelkamer gekomen.

Het is twee kanten op vreemd. Want waarom zou je degene zo in vertrouwen nemen waar je de test op ingevuld hebt en overtuigd bent dat ze de mol is? Plus, waarom zou hij die test meer op Renée ingevuld hebben en zo Joshua verslaan om de aflevering er na ineens weer te spreiden? Van welke kant je het bekijkt, komt het op me over als gatenkaas  ;D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #448 Gepost op: 15-02-2021, 16:58:34 »
Je moet deze uitspraken zien in combinatie met wat Rik hierna zegt:

"Als jullie net goed hebben geluisterd dan weet je inmiddels wie de mol is. Want de mol heeft zojuist zelf antwoord gegeven."

Dat is dus niet Splinter.

We horen na de voorstelronde een kakafonie aan stemmen en woorden waar niets meer uit te halen valt. Kans is het grootst dat de mol daar zegt 'ik ben de mol'.

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #449 Gepost op: 15-02-2021, 17:01:49 »
Je moet deze uitspraken zien in combinatie met wat Rik hierna zegt:

"Als jullie net goed hebben geluisterd dan weet je inmiddels wie de mol is. Want de mol heeft zojuist zelf antwoord gegeven."

Dat is dus niet Splinter.

Heel erg plat beredeneert heb je gelijk. Alleen zegt Splinter daarna nog, en dat zien we ook in beeld, ‘Denk ik’. Dat zegt hij nadat hij gezegd heeft dat hij de mol niet is.

Daarnaast zou het productieteam niet meteen weggeven wie de Mol is nog voordat het seizoen gestart is. Dus wij zien uiteraard de bekendmaking zelf niet. Vergelijk het maar een beetje met dat Jan versteegh bij elke kandidaat langs liep. Als ze maar een klein stukje laten zien is het meteen klaar.

Inderdaad niets is wat het lijkt. Ik blijf gewoon lekker in deze tunnel.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #450 Gepost op: 15-02-2021, 17:04:28 »
De bekendmaking wel, maar de filmpjes zijn aan het begin van het seizoen opgenomen die je dan op het scherm te zien krijgt.
Ah, oké. Ik dacht altijd dat ze net deden alsof.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #451 Gepost op: 15-02-2021, 17:13:32 »
We horen na de voorstelronde een kakafonie aan stemmen en woorden waar niets meer uit te halen valt. Kans is het grootst dat de mol daar zegt 'ik ben de mol'.

Is het mogelijk om (of kan iemand hier) die kakafonie qua adiolagen uitelkaar filteren met een edit-programma?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #452 Gepost op: 15-02-2021, 17:28:55 »
Is het mogelijk om (of kan iemand hier) die kakafonie qua adiolagen uitelkaar filteren met een edit-programma?

Heeft nog niemand dat gedaan dan? Ik kan het niet maar dacht dat anderen het wel geprobeerd zullen hebben en er niets uit gekomen is.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #453 Gepost op: 15-02-2021, 17:37:05 »
Ik heb geen verstand van audiobewerking, maar ik meen me te herinneren dat in de Trust Nobody podcast is gezegd dat het in dit geval niet mogelijk is om al die verschillende geluiden uit elkaar te filteren. Het feit dat niemand het nog geprobeerd heeft (of misschien wel geprobeerd maar die persoon dat niet gemeld heeft) wijst er denk ik ook wel op dat het waarschijnlijk niet mogelijk is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #454 Gepost op: 15-02-2021, 17:48:38 »
Wat me opvalt aan de voorstelvideo van Splinter is dat hij zegt dat een goede mol zich geliefd weet te maken bij de kandidaten, zodat hij minder snel zal worden verdacht. Daar lijkt hij tot dusver aardig in te slagen.

Verder zegt hij dat hij behalve autorijden en bootje varen ook niet kan vliegen. Duidt dit op voorkennis van de opdracht met het vliegtuig in de volgende aflevering? Anders is het toch raar om te zeggen dat je niet kan vliegen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #455 Gepost op: 15-02-2021, 18:30:13 »
Ik heb geen verstand van audiobewerking, maar ik meen me te herinneren dat in de Trust Nobody podcast is gezegd dat het in dit geval niet mogelijk is om al die verschillende geluiden uit elkaar te filteren. Het feit dat niemand het nog geprobeerd heeft (of misschien wel geprobeerd maar die persoon dat niet gemeld heeft) wijst er denk ik ook wel op dat het waarschijnlijk niet mogelijk is.

Ja dat was mijn conclusie ook. En was er blij mee, anders had de mol al ontmaskerd kunnen worden voor het seizoen begonnen was.

Wat me opvalt aan de voorstelvideo van Splinter is dat hij zegt dat een goede mol zich geliefd weet te maken bij de kandidaten, zodat hij minder snel zal worden verdacht. Daar lijkt hij tot dusver aardig in te slagen.

Verder zegt hij dat hij behalve autorijden en bootje varen ook niet kan vliegen. Duidt dit op voorkennis van de opdracht met het vliegtuig in de volgende aflevering? Anders is het toch raar om te zeggen dat je niet kan vliegen.

Ja zou goed voorkennis kunnen zijn. Te meer omdat Splinter buiten het programma om vaak genoeg op een boot te vinden is.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #456 Gepost op: 15-02-2021, 18:51:06 »
Wat me opvalt aan de voorstelvideo van Splinter is dat hij zegt dat een goede mol zich geliefd weet te maken bij de kandidaten, zodat hij minder snel zal worden verdacht. Daar lijkt hij tot dusver aardig in te slagen.

Verder zegt hij dat hij behalve autorijden en bootje varen ook niet kan vliegen. Duidt dit op voorkennis van de opdracht met het vliegtuig in de volgende aflevering? Anders is het toch raar om te zeggen dat je niet kan vliegen.

Goeie! Wel vreemd idd om dat zo te zeggen, aangezien de meeste mensen niet kunnen vliegen lijkt me.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #457 Gepost op: 15-02-2021, 18:58:01 »
..

Denk dat de mol geen invloed op de treinopdracht wil om twee mensen en zichzelf aan een vrijstelling te helpen? Het geld was de moeite niet, het meeste tikte tenslotte vanzelf weg.

Wellicht is het een combinatie van de emotie schuldgevoel verbergen (we weten hoe dat met Merel bv is gegaan toen haar maatje eruit moest) en zijn eerdere verhaal logisch in stand houden: hij heeft iedereen verteld dat hij tunnelde op Joshua en is daardoor zelfs niet uit de hotelkamer gekomen.
...

Dat de mol niet mee wil doen met de veiling en ook geen invloed hoeft bij de trein als in hij/zij neemt even pauze? Laat de kandidaten maar de pot leegmaken en vechten om de vrijstellingen? Dat lijkt mij sterk maar goed het kan ;)

Dat Splinter aan iedereen heeft verteld dat hij op Joshua tunnelde is mij werkelijk geheel ontgaan. Ik was in de veronderstelling dat Joshua en Splinter juist hun samenwerking geheim hielden voor de rest. Ik snap dat als hij de mol is, hij dan extra emotioneel is omdat hij iemand die hem zogenaamd redde er keihard uit heeft gespeeld. Zelfs in dat geval kan ik het niet goed rijmen met welk doel hij als mol dit allemaal opbiecht aan Renée. Als kandidaat is het heel logisch, niemand wist van zijn speciale band en hij moest het in de emotie even kwijt. Als mol had iedere (of zelfs geen) uitleg volstaan maar hij vertelt precies wat wij ook allemaal gezien hebben. Als dat alleen is om de leugen voor ons als kijker vol te houden (en dan ook nog eens in de extra beelden) dan ben ik daar helemaal op het verkeerde been gezet.

In ieder geval bedankt voor de feedback allemaal, ik weet nu tenminste hoe de Splinterverdenkers dit allemaal kunnen interpreteren. ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #458 Gepost op: 15-02-2021, 19:07:29 »
Splinter gaat in dit filmpje verder met: "Maar nee, ik ben niet de mol."

Je vergeet even te vermelden dat hij er ‘denk ik’ achteraan zegt..

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #459 Gepost op: 15-02-2021, 20:08:03 »
Ik keek even eerste opdracht aflevering 1 terug en van de overgebleven kandidaten zien we alleen van Splinter en Renee niet of de envelop van de joker on de deur geschoven wordt (of dat de mol gewoon die envelop op de grond laat vallen). Ik vermoed dat we een Renee vs Splinter finale gaan hebben, met (splinter als Winnaar en Renee als mol, maar ik wil ook mensen in hun tunnel laten verder)