In de extra beelden na de executie valt me op dat drie vrouwen alle kanten op gaan in emotie en Splinter meer stil dan normaal blij erg veel weg kijkt en naar de grond kijkt.
Oew die is goed Tunnelvisie. De mol weet dat er een strijd om een zwarte vrijstelling aan komt. Hij heeft van de vier het grootste belang die te pakken te krijgen en kan zo met veel wegkomen. Ben benieuwd of het zaterdag zo uitpakt. Dacht zelf dat het wellicht is om te verklaren waarom hij de finale haalt als Rocky af mocht vallen.
En ook een goeie JeroenR!
Bedankt voor de reacties
Wat betreft de veiling snap ik dat de mol kan denken "er is al 5000 geboden dus ik kan mij rustig houden" maar toch, je bent wel de mol! Daarnaast is ook nog extra invloed uit te oefenen op de treinopdracht. Maar ik ben het er mee eens dat dit op verschillende manieren "goed te praten" valt.
Denk dat de mol geen invloed op de treinopdracht wil om twee mensen en zichzelf aan een vrijstelling te helpen? Het geld was de moeite niet, het meeste tikte tenslotte vanzelf weg.
Wat betreft de extra beelden. Geen twijfel dat Splinter oprecht emoties toont. Ik snap echter niet waarom hij hier niet gewoon kan zeggen tegen Renée dat hij verdrietig is dat zijn maatje weg is en eigenlijk is hij haar helemaal geen uitleg verschuldigd toch? Het feit dat hij hier opbiecht dat hij tunnelvisie had, Joshua hem redde etc. komt helemaal overeen met wat wij al gezien hebben. Ik zou het heel bijzonder vinden als Splinter dit moment van oprecht verdriet gebruikt om Renée iets te vertellen wat voor haar geen enkele waarde heeft en alleen zou dienen om dat wat wij al gezien hebben nog eens extra te staven. Zou hij in een verdrietig moment echt zo scherp zijn om daar nog eens aan te denken? Voor de makers/kijkers? Nee ik kan dit echt totaal niet plaatsen. Als kandidaat een zeer logisch verhaal, hij vertelt immers de waarheid maar als mol dit aangrijpen om een getoonde leugen extra te onderbouwen? Oef. Dit moment blijft nog steeds mijn grootste bezwaar.
Wellicht is het een combinatie van de emotie schuldgevoel verbergen (we weten hoe dat met Merel bv is gegaan toen haar maatje eruit moest) en zijn eerdere verhaal logisch in stand houden: hij heeft iedereen verteld dat hij tunnelde op Joshua en is daardoor zelfs niet uit de hotelkamer gekomen.
Het is twee kanten op vreemd. Want waarom zou je degene zo in vertrouwen nemen waar je de test op ingevuld hebt en overtuigd bent dat ze de mol is? Plus, waarom zou hij die test meer op Renée ingevuld hebben en zo Joshua verslaan om de aflevering er na ineens weer te spreiden? Van welke kant je het bekijkt, komt het op me over als gatenkaas