Ja moldo, ik twijfel ook weleens maar ga dan iedereen af door terug kijken en puur letten op kandidaten reacties en acties. En steeds kom ik terug bij splinter. Ook alle afl titels zijn prachtig (en n onopvallend) aan hem te linken. De belangrijkste om 100% overtuigd te zijn is dat hij zei, in afl 1 bij het vinden van de 250 euro onder het tapijt,: ‘jij en ik zijn 1. (Jij staat voor 250 euro = jokerkaart). En ook zijn totale houding bij Rik daarna en vingers voor zijn lippen (je wil iets verborgen houden/niet laten merken).
De escape room is dikke streep door Charlotte en renee, zie hun reactie bij Rik.
Als ik een ding heb geleerd de afgelopen jaren is een kandidaat niet afschrijven op basis van een opdracht.
- Waarom laat Rob het bijna mislopen bij het theeservice? (Was een enorm dure grap geweest, 2700 euro?)
- Jan, Merel en Jeroen haalde soms ook gewoon eens een bedragje binnen.
De mol moet niet altijd niets binnenhalen. Af en toe iets verdienen voor goodwill kan.
Splinter (de mol) heeft ook kleine bedragen binnen gehaald. Niemand zegt dat de mol niets binnen mag brengen. Maar waar het niet nodig is, gebeurt het ook niet.. of echt alles moet tegen zitten. Maar heerlijk toch hoe we allemaal verschillend kijken en interpreteren, ik hou ervan ;-)