Charlotte is volgens jou "in your face" en wordt verdacht neergezet maar dat valt volgens mij best mee. Op het forum heeft ze nooit hoog in de peiling gestaan en als we de beelden mogen geloven is ze alleen echt verdacht door Marije (eerlijk is eerlijk, hoe Marije er dan in godsnaam is uitgegaan als Charlotte de mol is?). En als ze de mol is en in die hoedanigheid gedaan heeft wat ze deed, hoe hou je dat uit de beelden?
Dus Charlotte is niet verdacht neergezet in de opdracht Voor Joker? Of in de opdracht Water en Vuur? Ze is zo verdacht neergezet dat ze wekenlang bovenaan de molverdenkingen stond. Dat valt niet te ontkennen. Dat de verdenkingen van het publiek niet overeenkomen met de kandidaten is eerder regel dan uitzondering. De kandidaat die door de meeste als mol wordt gezien wordt in het geval deze de mol is vaak nog even in de luwte gehouden, zoals we bij Margriet zagen. De laatste vier kandidaten bleken allemaal op margriet te zitten en dat was voor de kijker niet gelijk duidelijk. Overigens bij de finale wel.
De makers zullen a,ltijd proberen dat de molverdenkingen van het publiek pas na aflevering 8 de echte mol laat zien. Later is natuurlijk mooi meegenomen; eerder zal als een fout van de montage worden gezien.
Als je dat afzet tegen de cijfers van Renée, vanaf aflevering 1 verdacht, dat nooit van zich af kunnen schudden (integendeel) en een kandidaat deed het wat mollen betreft ook nog eens financieel een heel stuk beter dan haar. Het kan natuurlijk gebeuren maar is wel een domper toch?
Het kan natuurlijk gebeuren dat een mol de verdachtmakingen niet van zich af kan schudden (wederom kijk ik naar Margriet), dus dan zal de mol proberen om zich wat gedeisd te houden.
Toch heeft ze minder geld binnen gebracht dan menigeen denkt. Bij de opdracht om de tuin leiden, kon ze maximaal het geld van een opdracht wegspeln volgens de regels van het spel (uitleg staat elders op het forum), volgns mij iets van 150 Euro. Dat binnenbrengen kan best als mol. Ik denk dat ze zich bij de abseilopdracht echt vergist heeft in Rocky en ik denk dat ze er echt vanuit is gegaan dat de kandidaten voor de vrijstelling zouden gaan. Bij water en vuur heeft ze nog geprobeerd tijd te rekken, maar daar stak Rocky ook weer een stokje voor.
Is het niet gewoon veel logischer dat Charlotte de mol is? Ik val alleen uit mijn stoel mocht het toch Rocky blijken te zijn!
Nee, absoluut niet logischer door wat ik hierboven heb geschreven. Een mol die al na aflevering 4 als meest verdacht wordt gezien door het publiek en dat 4 weken lang vind ik zelfs totaal niet logisch. Als Charlotte de mol is, vraag ik me af welke molacties we nog te zien krijgen. Veel zaken die ze verkeerd heeft gedaan zijn al in beeld geweest. Als Renee inderdaad de mol is, kunnen we nog wat leuke dingen verwachten:
- hoe ze inderdaad extra puzzelstukken heeft lopen verwisselen
- hoe ze in de hal met kleding de verkeerde dingen naar boven heeft gehesen of juist laag gehouden
- het gesprekje met Rik na alle biedingen zoiets van: er zijn 3 kandidaten die 5000 Euro geboden hebben en dat ze dan zegt: Is wel genoeg.
- en nog wel meer want ze heeft - zeker in het begin - vrij weinig zendtijd gehad, wat ook weer pleit voor haar als mol. Mollen komen de eerste paar afleveringen weinig aan bod.
Zelf geloof ik niet dat de reeën een hint zijn naar Renee, maar als het wel zo is, vind ik hem leuk verzonnen.
Net als de joker in NEC kleuren met wellicht die knipoog naar haar verleden als clown (wat maar weinig mensen weten vermoed ik).