Ik heb de beelden even nagepluisd maar niet zeker hoeveel wijzer ik eruit geworden ben. Hieronder meest relevante gebeurtenissen met tijdscodes van YouTube video op pagina 1.
Een paar voorzichtige conclusies:
- Splinter vrijwel zeker 2 kistjes, dus het eindbedrag representeert 5 kistjes.
- Lakshmi, Joshua en Renee hebben ook geld uit kistjes, Remco mogelijk ook. Geen bewijs dat Joshua 3 kistjes opende, dus ik houd het op 3-4 kistjes wat betekent dat er 6-7 kistjes over waren op het einde.
- Renee, Lakshmi en Rocky worden allemaal verdacht gemonteerd. Renee draaide geen nummers om, Lakshmi’s sorry na Eriks dood is uit een ander shot en Rocky’s positie bij Remco’s dood wordt veel aandacht aan besteed.
- Joshua, Splinter, Charlotte en Rocky lijken het meest pro-pot (onmols), in die volgorde
- Marije geeft vooral veel rugdekking en lijkt pro-pot, maar ze heeft een paar subtiele acties (zoals een run voorstellen terwijl er geen tijd meer is).
- nog geen tijd gehad om codes uit te schrijven en te koppelen aan mensen. Ik betwijfel dat we er iets zinvols uit gaan halen, dus ik ga dat denk ik ook niet meer doen.
3.42: suggestie gewekt dat Joshua tegenstander neerschiet
4.17: Florentijn schiet tegenstander in kar neer vanuit boom
4.57: Erik geraakt door groene straal (medekandidaat?). Marije schiet rond dat moment voor rugdekking. Volgende shot begint met Lakshmi die ‘sorry’ zegt en wegrent (niet duidelijk of dit daarmee samenhangt, riekt naar suggestieve montage). Erik uit vermoeden dat hij door de mol is neergeschoten
5.23 Renee geeft code B door aan Splinter, maar die vraagt code A.
6.20 Charlotte opent kist N, code doorgegeven door Remco. Bedrag onduidelijk
6.47 Florentijn neergeschoten door rode straal (tegenstander?). Florentijn uit vermoeden dat door medekandidaat kwam
7.31 Remco geeft code A door (2842), Renee maakt hier 8421 door. Remco corrigeert Renee en zegt onterecht dat ze cijfers omdraait.
7.54 Renee bij kistje D, rent weg om zelf codes te zoeken. Opent uiteindelijk een kistje (D?)
8.27 Remco schreeuwt ‘kist O’
8.29 Splinter opent kist A
8.35 Lakshmi? vraagt wie de code K geeft. (K dus wel in het spel)
8.43 Joshua opent kistje en schreeuwt dat hij 100 piek heeft. Geeft geld aan Marije
9.00 Rocky vraagt naar code H en krijgt die ook. (Vermoeden: Rocky opent kistje H.)
9.35 Joshua vraagt code J en krijgt die ook. Joshua opent kistje (J?). Splinter? vraagt tegelijkertijd code D
9.48 Rik kondigt twist aan, tijdelijke stop van delen codes (volgens Splinters biecht)
10.28 Joshua roept ‘jongens, unite, de pot’. Bijval van vrouwenstem (Charlotte?), dan Splinter, dan Marije. Marije schiet maar richt naar boven (richting schutter).
10.55 Splinter vindt code D en roept die rond en loopt terug.
11.06 Splinter kondigt aan dat kistje D open is. Je ziet ook een arm iets uit kistje pakken. (Vermoeden: splinter heeft de inhoud van kistje D).
11.17 Joshua neergeschoten terwijl hij door midden loopt. Montage wekt suggestie dat hij door een tegenstander is neergeschoten
11.26 Remco vraagt code B en code H. Splinter geeft code H door. Remco vraagt Lakshmi dekking te geven bovenin. Schutter neergeschoten (suggestie dat Lakshmi dat heeft gedaan.)
11.40 Remco klungelt met kistje en wordt uiteindelijk neergeschoten. Uit zijn vermoeden dat hij door Rocky neergeschoten
12.10 Splinter roept op gewoon te overleven
12.15 Renee begint te rennen en vraagt om dekking. Ze wordt neergeschoten (shot naar schutter, suggestie wordt gewekt dat ze door tegenstander is neergeschoten)
12.30 Rocky geeft door waar kistje J is en wat de code is
12.40 Lakshmi rent en wordt neergeschoten (shot doet suggestie: door tegenstander). Ze geeft aan dat ze 75 euro op zak had
13.03 Marije doet suggestie nog een run te doen met nog paar seconden op de klok. Rocky stelt voor te wachten, Splinter is het eens