Zoals het tot nu toe te zien is geweest (maar we wachten aflevering 10 af voor het eindoordeel):
Geld pakken bij de rondleiding leek me niet nodig.
Effectief gemold bij de ballerina's.
Redelijk passief in de escape room. Absurd dat Charlotte er via een kronkel uit komt.
Deed er alles aan om Rocky geld te laten pakken bij het abseilen, maar had de verkeerde partner.
Probeert vanaf de kant te mollen met de touwen en de sloten bij de vlotopdracht, maar heeft verder niet echt invloed op het spel.
Dus toch de mol als laatste bij de potplundering. Raar dat drie kandidaten precies 5000 euro bieden. Niet zo verrassend dat ze de helft van de pot bieden, maar het afgeronde bedrag verbaast me. Dan snap ik wel dat Renée er niet in haar eentje boven gaat zitten.
Pakt naar mijn mening onnodig geld in de bus. Wilde het psychologisch spelen, maar ik zie dit niet echt uit de verf komen. Misschien overschatte ze het risico dat er op bepaalde haltes geen kandidaten uit zouden stappen. Maar als er jokers in het spel zijn, doen kandidaten alles voor een voordeeltje. Dus uitstappen zouden ze sowieso wel.
Redelijk passief (zichzelf niet bevrijden) in de gevangenis. Maar misschien toch ergens een sleuteltje laten verdwijnen?
Waarschijnlijk met goede voorkennis ervoor gezorgd dat ze de opdracht met de schakelaars won om verwarring over de testuitslag te creëren.
Heeft waarschijnlijk staan lanterfanten en wellicht wat kledingstukken verwisseld bij de mijnopdracht.
We zien haar molacties duidelijk in beeld in aflevering 8 (bij het jokerbord) en aflevering 9 (vertragen, vertragen, vertragen).
Heeft het rad met splinter goed gespeeld, ondanks dat een kandidaat sowieso niet voor plusgeld zou kiezen met kans op persoonlijke voordelen in het spel. Heeft het makkelijk gehad met Rocky om te voorkomen dat er 2000 euro in de pot komt.
Al met al ontstaat er een beeld dat ze in actieve opdrachten snel buitenspel staat en in latere opdrachten weinig invloed meer heeft op haar positie tijdens de opdrachten. Ze probeert dit te compenseren door psychologische spelletjes met de kandidaten te spelen en lijkt al vroeg af en toe geld in de pot te (moeten) stoppen in een poging om zichzelf minder verdacht te maken.
Maar ik ben benieuwd wat we in aflevering 10 nog allemaal te zien krijgen van Renée en wat Rocky te vertellen heeft over de moltainbike-opdracht (of misschien wel de laseropdracht) waardoor ze Renée op het spoor kwam. Het zijn beide atypische finalisten. De "eerlijke" types vallen vaak halverwege af en ook de "oudjes" komen vaak niet zo ver in het spel en worden niet vaak als mol gecast. Op zich wel weer eens vervrissend. Types als Marije, Splinter en Charlotte zijn wat mij betreft de typische finalisten.