Ik heb 3 schot-voor-de-boeg mollen versleten: Splinter, Renée en Rocky. Rocky was mijn laatste, en heb ik ook in afl. 1 nog verdacht. Vanaf afl.2 was het voor mij Charlotte.
Twee van mijn schot-voor-de-boeg mollen staan nu tegenover elkaar!
1.1 – Als ik hier zou moeten kiezen, is het Rocky. Vanwege de gespeelde aarzeling bij het houden van de 250 euro, en als laatste aansluiten bij Marije en Renée om een joker te kopen.
1.2 – Rocky kan Remco hebben afgeschoten (Remco had ‘gelijk’), en gaf ook nog een verkeerde/dubbele code door. Renée naar mijn smaak te verdacht in beeld gebracht.
1.3 –. Onmols van Renée dat ze niet alles of niets wilde spelen. Maar ze zat wel samen met Rocky in duo 4. En Remco klaagde over gefragmenteerde informatie.
2.1 Rocky. Kandidaatse actie van Renée, of dat nou betekent 700 euro of 150 euro in de pot. Onduidelijkheid over de regels lijkt deze kandidaatse actie te moeten camoufleren, want Renée haalt de finale.
2.2 Renée. Gaat pratend af met geld. Rocky is of speelt hier de held.
2.3 Rocky. Maakt met Charlotte max. 2 fouten (1 gemist, 1 verkeerd bordje). Dat hadden er meer kunnen zijn, als het fotograferen beter was gelukt. Renée verantwoordelijk voor (zeer ws.) max. 1 fout.
3.1 Rocky. Ontsnapt niet. Renée is passief, en herinnert Charlotte al in ronde 3 aan de ruiten 8, wat al veel eerder tot 21 zou hebben geleid. En stelt die in ronde 5 nog eens voor.
3.2/3.3 Renée. Zeer merkwaardige actie van Rocky hier. Wil boven al niet voor de vrijstellingen gaan. En geeft Renée beneden ook nog eens het geld.
4.1 Rocky. Wil notuleren. Renée biedt zich aan voor de lift. Renée geeft een compleet antwoord dat buiten beeld wordt gelaten (:verdachte montage).
4.2 Rocky. Maakt enkele merkwaardige foto’s, die symbolisch kunnen zijn (grasveld, theater). Renée maakt neutrale foto’s.
4.3 Rocky. Gaat als enige mee met de foute voorzet van Charlotte. Maar verder gaat er niemand mee. Renée stuurt Charlotte om de lucifers.
5.1 –
5.2 Rocky. Biedt 5.000 als twee anderen dat al hebben gedaan. Komt in de voorkennisgroep waardoor ze invloed heeft in de volgende opdracht.
5.3 Rocky. Voorkennisgroep. Maar wijst wel Charlotte op de 021. Kan zijn omdat ze dacht getest te worden? Vergeet de klok in te drukken. Maar lijkt ook de eerste te zijn die dat door heeft.
6.1 Rocky. Niet uitstappen op de verdachte haltes. Renée kiest halte 5 met netto 750 euro voor de pot, terwijl ze daar weg kon komen met mingeld. Als ze dat niet aandurfde had ze ook kunnen kiezen voor halte 6. Dat had net zoveel voor de pot opgeleverd, maar misschien (fors) minder.
6.2 Rocky. Iedereen de deur uitjagen terwijl Marije nog vast zit.
6.3 –. Beiden pakken geld teveel.
7.1 Rocky. Kan 2 codes van kluisjes op afstand hebben gewisseld, en 2 codes van andere kluisjes hebben achtergehouden toen ze die doorgaf aan Charlotte. Enkele zaken (2 codes die geen kledingstuk opleveren) zijn moeilijk te verklaren als Renée de Mol is. Renée kan kleding hebben gewisseld, maar hijsen is verder een onmolse positie.
7.2 –. Beiden niet in de beste positie, en met elkaar.
7.3 – Doen het allebei matig. Rocky danst vaag, Renée playbackt.
8.1 Renée. Vanwege de beruchte driehoekswissel.
8.2 Rocky. Paar keer in de buurt van de plek waar een man in het zwart had moeten staan. Zit aan het eind naast oud-mollen.
8.3 Renée. Wil nog eens draaien voor eigen voordeel, als er 2.000 euro in de pot kan komen.
9.1. –. Waarom zou de Mol zich in de finaleopdracht nog eens verdacht willen maken.
9.2. Rocky. Omdat Rik zegt dat de Mol is geslaagd in zijn verleidingspoging. Dat kan niet zo zijn, als 2 finalisten kaartjes van Renée pakken, 1 van hen de aanwijzing maar half opent en de ander die helemaal laat staan.
13x Rocky
4x Renée
Als Charlotte het niet is, dan Rocky dus...